2022-01-16, 16:45
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tycker Sancho behöver mer tid före vi avskriver honom som fiasko, men jag såg att han var en av de som ryktades missnöjd och "ville flytta".

Alltså den kille måste ha attityd problem eller är värdelös på träningar? 85 miljoner för att han ska spendera mesta utav sin tid på bänken. Det där med att vaggas in i laget eller vad man säger är BS. Alla vet vilken talang han besitter. Samma med Donny. Vad har dom gjort för att inte få den speltid de ska ha? Alla andra klubbar hade låtit dessa två spela om det köptes, och till det priset.

United gjorde sig inte populära hos fansen i går när dom på twitter la ut ''A half-century of United appearances for @Donny_Beek6 on Saturday ''.

Jag som spelare hade skämts om det var mig det gällde när man blir inbytt i sista minuten.

Men som sagt, två olika tränare nu efter varandra som varken ger Donny eller Sancho tid. Varför?
Citera
2022-01-16, 17:03
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Alltså den kille måste ha attityd problem eller är värdelös på träningar? 85 miljoner för att han ska spendera mesta utav sin tid på bänken. Det där med att vaggas in i laget eller vad man säger är BS. Alla vet vilken talang han besitter. Samma med Donny. Vad har dom gjort för att inte få den speltid de ska ha? Alla andra klubbar hade låtit dessa två spela om det köptes, och till det priset.

United gjorde sig inte populära hos fansen i går när dom på twitter la ut ''A half-century of United appearances for @Donny_Beek6 on Saturday ''.

Jag som spelare hade skämts om det var mig det gällde när man blir inbytt i sista minuten.

Men som sagt, två olika tränare nu efter varandra som varken ger Donny eller Sancho tid. Varför?

Sancho har väl varit i samma kategori som Grealish hittills - stora värvningar med mycket förväntningar men väldigt dålig utdelning. Dock är det ju värvningar för lång sikt så det kan ju såklart bli bättre.
Citera
2022-01-16, 19:22
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Apropå gamla storstjärnor som tränare så gör ju Wayne Rooney det väldigt bra med Derby, nu är det ju frågan om det blir en fortsättning där nästa säsong, klubben har ju fått 21 minuspoäng och ligger därmed under nedflyttningsstrecket med långt upp till nytt kontrakt. Utan poängavdraget så hade Derby legat på den övre halvan.
Rooney hade en ganska tuff start förra säsongen när han tog över och det kändes mer som ett jippo att man tog in honom just. Dessutom som spelande tränare. Men bara och lyfta på hatten för det jobb han gjort den här säsongen. Framförallt att ha ens tog sig an uppgiften. Tror många tränar hade hoppat av inför säsongen när man visste om förutsättningarna med dåligt skött klub och poängavdrag. Men Rooney knöt näven och körd på. Även cred till spelarna som inte heller dom gav upp. Skulle Derby klara kontraktet är det en av de störta prestationerna i Engelsk ligafotboll genom tiderna. Kanske tvåa efter Leicesters titel? Tyvärr är det inte säkert att det räcker då det fortfarande finns risk för ytterligare straff. Derby är om sagt uelt skött. Likt många Engelska klubbar med värdelösa ägare.

Som exempelvis Everton. Benitez sparkad. Och inte en dag för tidigt. Som sagt han skulle aldrig fått jobbet överhuvudtaget. Dels på grund av sin bakgrund. Men också då han är utdaterad som tränare. Har gjort jämförelsen med Mourinho tidigare. Två tränare som passerat bäst före. Fotollen har utvecklats. Det har inte dessa två dinosaurier gjort utan står kvar vid sitt defensiva fotollstänk.

Sen finns såklart större problem i Everton också. Att man skeppar iväg Digne efter bråk med Benitez, för att sen sparka honom typ veckan senare. Då hade det ju varit bättre att parka Benitez först och behålla Digne liksom. Visar ju på vilken inkompetent ledning man besitter.

Såklart dyker Rooney upp som alternativ. Hoppas och tror Rooney gör försöket att rädda Derby först. Sen känns ett toppjobb kanske lite för tidigt för honom. Risk att det blir Lampard av det hela. Duncan Ferguson? Gick ju bra senast. Lär bli en interim först. Sen riktig ny nästa. Får e vem det blir men samtidigt. Koeman. Ancelotti. Benitez. Martinez. Man har haft ganska stora tränarnamn senaste säsongerna utan större framgång. Och redan börjar media prata om Mourinho. Kanske dags att titta bort från namnet. En Graham potter eller liknande hade varit mer intressant.
Citera
2022-01-16, 19:56
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Sancho har väl varit i samma kategori som Grealish hittills - stora värvningar med mycket förväntningar men väldigt dålig utdelning. Dock är det ju värvningar för lång sikt så det kan ju såklart bli bättre.

Skillnaden är väl att Grealish får starta matcher. Har han inte fått spela är det för Pep varit arg över att han festat till det före match dag eller något så är det också att det är en sån stor konkurrens. Tycker inte de Sancho slåss om för startplats är speciellt bra... Eller rättare sagt de är inte i speciellt bra form.

Visst Grealish är inte samma spelare nu som han var i Villa, men där spelade laget runt honom.
MEN
Silva, Sané, Cancelo och Rodri hade också en trög start för att i sin andra säsong bli extremt bra. Tror han även kommer få en liknande roll som Silva fått denna säsong att få röra sig mer fritt.
Citera
2022-01-16, 19:59
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Hoppas Burnley åker ut (även fast det är ett kul grisigt lag) och Sean Dyche får erbjudan om Everton. Vill ha kvar honom i högsta ligan.
Citera
2022-01-16, 20:00
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Blir många inlägg här, skyller på drickat.

Nu har mer än halva säsongen gått, hur har Vieira skött CP tycker ni?
Citera
2022-01-16, 20:02
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Skillnaden är väl att Grealish får starta matcher. Har han inte fått spela är det för Pep varit arg över att han festat till det före match dag eller något så är det också att det är en sån stor konkurrens. Tycker inte de Sancho slåss om för startplats är speciellt bra... Eller rättare sagt de är inte i speciellt bra form.

Visst Grealish är inte samma spelare nu som han var i Villa, men där spelade laget runt honom.
MEN
Silva, Sané, Cancelo och Rodri hade också en trög start för att i sin andra säsong bli extremt bra. Tror han även kommer få en liknande roll som Silva fått denna säsong att få röra sig mer fritt.

Tror Sancho startat 8a matcher om jag räknat rätt (det är i ligan, kollade inte på övrigt) vilket såklart är lite i underkant. Inte lika bra koll på Grealish men känns som han fick starta ibörjan av säsongen och sen försvann ur laget 1 månad eller så?

Annars tycker jag väl den främsta skillnaden är lite som du påpekar att Pep generellt verkar lite försiktig med nya värvningar och att många bra spelare i City varit väldigt trögstartade. Det verkar ta ett tag att komma in lite i spelet och 'tänket' i City men där har ju Pep varit bra och spelare som känns ganska iskalla ena säsongen (eller halvan av säsongen) får sen helt plötsligt starta flera matcher i rad och gör det bra. Jag kan väl inte säga att jag har samma förhoppningar att det kommer hända med Sancho nu, mest pga att vi inte har samma styrka på tränarfronten.

Med det sagt tror jag ändå Sancho kommer växa in i det. Han har kanske lite den olyckliga timingen att anlända till laget vid fel tidpunkt och i nuläget (denna säsongen generellt) är det rent kaos kring hur fotboll ska spelas och det har verkligen saknats en tydlig plan.
Citera
2022-01-16, 20:11
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror Sancho startat 8a matcher om jag räknat rätt (det är i ligan, kollade inte på övrigt) vilket såklart är lite i underkant. Inte lika bra koll på Grealish men känns som han fick starta ibörjan av säsongen och sen försvann ur laget 1 månad eller så?

Annars tycker jag väl den främsta skillnaden är lite som du påpekar att Pep generellt verkar lite försiktig med nya värvningar och att många bra spelare i City varit väldigt trögstartade. Det verkar ta ett tag att komma in lite i spelet och 'tänket' i City men där har ju Pep varit bra och spelare som känns ganska iskalla ena säsongen (eller halvan av säsongen) får sen helt plötsligt starta flera matcher i rad och gör det bra. Jag kan väl inte säga att jag har samma förhoppningar att det kommer hända med Sancho nu, mest pga att vi inte har samma styrka på tränarfronten.

Med det sagt tror jag ändå Sancho kommer växa in i det. Han har kanske lite den olyckliga timingen att anlända till laget vid fel tidpunkt och i nuläget (denna säsongen generellt) är det rent kaos kring hur fotboll ska spelas och det har verkligen saknats en tydlig plan.

Hmm verkar som det bara är cirkus 200 minuters mellanrum mellan dessa två spelare. Tycker det känns som man ser Sancho på bänken hela tiden och han kommer in i 70e minuten något.

Håller med i det sista du skriver +1. Som sagt han är inte dålig men laget är ... som det är.
Citera
2022-01-17, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Fan vad man saknar rojjen dessa dagar när united chokar
Chockar?

Tkr de är en stor skandal att Arsenal får fördel bara för att de har en svag trupp.

Vi vinner cl i år.
Citera
2022-01-17, 11:59
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Chockar?

Tkr de är en stor skandal att Arsenal får fördel bara för att de har en svag trupp.

Vi vinner cl i år.

Jag tror också United vinner CL. 4e plats i ligan och CL är ju en godkänd säsong.

Ralf har ju vänt på skutan nu så att vi får se Elanga göra ett par kassar i en CL final ser jag verkligen som troligt.

Var ju bara en jävla massa otur med signaler och linjer som gjorde att ni tappade det mot Villa.
Citera
2022-01-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Chockar?

Vi vinner cl i år.
Sluta nu prata om arsenal och fokusera på United..
Hur stora procent ligger united på för klara CL och knipa 4 platsen..?
Senast redigerad av drhasch81 2022-01-17 kl. 12:50.
Citera
2022-01-17, 16:04
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Haha jävlar i havet.... Ni som har tittat på AFTV (arsenalfantv) vet nog vem DT är.

Snubben har blivit dömd till 3års fängelse för att ha kidnappat hans fd flickvän.

Var ju ett skämt att man brukade säga att hans tjej skulle få stryk när Arsenal förlorade för att det gick rykte om att han boxat henne. Stört
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in