Citat:
Ursprungligen postat av
jerre88
Jag tycker United gör en riktigt bra första dryg halvtimme (relativt från en mycket låg nivå tidigare) där Aston Villa knappt har något alls. Sedan tar Aston Villa över i ca 5-8 minuter och sedan är det jämnt.
När Bruno gör 2-0 känner jag mig rätt säker på seger, men tyvärr gör ju Coutinhio ett väldigt bra inhopp.
Riktigt synd att VDB inte fick sätta den på slutet, det hade kunnat gett ett ett lyft för både han och hela laget.
Nu blev det inte så men jag tycker matchen ändå är ett väldigt stort steg framåt jämfört med de patetiska insatserna vi sett tidigare. Tyvärr verkar ju Cavani gått ner sig i en formsvacka.
Det är tveksamt om detta räcker till en topp 4 dock. Det viktigaste med denna säsong är dock inte tabellplaceringen, utan att Ralf lyckas städa ut rötan i truppen och bygga något inför nästa säsong (för sig själv eller för en ny tränare) för det är ju uppenbart att något är väldigt fel i klubben och det är inte bara på spelarnivå det handlar om.
Ligan känns avgjord ja, City släpper ju aldrig det här försprånget...
Drömdebut av Coutinho minst sagt ja. Hög klass på assisten, rätt placerad för sin tap-in. Villa känns spännande med Gerrard vid rodret. Digne också en bra spelare, och nu ser det ut som att Rafa gjort sitt - sparken väntas på måndag, senast.
Otroligt dålig tajming att sälja en av truppens bättre spelare, köpa in spelaren som Rafa vill ska ersätta, för att veckan senare sparka Rafa. En ny manager kunde kanske fått Digne glad igen. Nu har man istället förstärkt en konkurrent och plockat in en i PL oprövad spelare som den nya managern kanske inte tror på.
Jag försvarade Rafa lite sist det var på tal, men Digne + resultaten gör det svårt att försvara. Everton är 6p från strecket och det är alldeles för dåligt.
Gällande Coutinho får vi väl se om det fortsätter. Som någon skrev, det är inte kunnandet som är problemet, det är roll och förtroende. Fel klubb, fel roll, fel manager i princip hela vägen efter Liverpool. Tror det ska mycket till för att han flyttar i sommar med tanke på den lön han får sista året i Barca. Ekonomin kommer avgöra.
City ja. 8-13p försprång till konkurrenterna och 16 matcher kvar, inga tecken på någon formsvacka. De har allt i egna händer.
Gällande Rangnick och United - tror ägarna motsätter sig starkt "placering spelar ingen roll", tror de ser CL som prioritet. Sen - rensa ut rötan i truppen? Enklare sagt än gjort när United sista åren betalat löner långt över marknadspris för att få sina transfer targets.
De Gea och Ronaldo kommer spela ut sina kontrakt (får inte i närheten av det de har någon annanstans. Möjligen Ronaldo i PSG men ser det inte hända). Sancho och Varane har långa kontrakt med höga löner, går ingenstans.
Pogba och Cavani har snuskigt överbetalt med tanke på vad de levererat, men accepterar de stora paycuts? Accepterar United att släppa en investering som Pogba på free, och riskera se honom gå till PSG/Real och vara bra där? Självklart borde man släppa dem om de inte accepterar marknadsmässiga löner i min bok, men så har ju inte United resonerat hittills.
Bailly, van de Beek och Martial har jag svårt att se någon gå utan signifikanta förluster ekonomiskt. Martial har även han lön långt över marknadsvärde och då blir det väl köpa ut eller låna ut och täcka en del av lönen. Dean Henderson kanske man kan låna ut till ett annat lag i ligan, men annars så.
Står fast vid vad jag sagt förut: United har många bra spelare men pusslet limmar inte, man har byggt fel. Man har betalat långt över marknadspris för flera spelare som inte levererat (Sancho, Martial, Pogba) och det är svårt att bli av med de spelarna eftersom de inte vill gå ner rejält i lön. Man har inte lärt sig någonting av Alexis, utan man hoppas spendera sig upp i toppen igen. Det kan funka om man gör det med tanke och har lite tur, det har inte United gjort.