2022-01-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudochhansson
Det finns många skäl att betvivla månlandningen som den förklaras med bildmaterialet. Man kan tänka sig tre scenarier:
1. Månlandningen ägde rum så som den beskrivs.
2. Månlandningen ägde inte rum som den beskrivs eftersom bildmaterialet är fotat/filmat på jorden.
3. Månlandningen ägde inte alls rum (man sköt upp astronauter som kretsade kring jorden).

Jag för egen del tror mest på scenario två.

Kan du förklara algernativ 2 . Med vilken slags kamera utrustning då
Citera
2022-01-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Ja, varför egentligen? Jag kan slå vad om at 100% av människorna här inte skulle kunna bevisa att den ägt rum. Du har ingen månsten eller bevis på att det verkligen ägde rum. För de flesta av oss finns det inget sätt att bevisa dom. Det kokar ner till ren tro, precis som en person kan tro på gud eller spaghettimonstret.

Så av vilken anledning ska vi tro på detta, om ingen av oss ens kan verifiera det på något sätt?

Därtill verkar det ju närmaste omöjligt att göra om det, så hur troligt är det att det för 50 år sedan var uförbart utan problem?

Tror ni verkligen på det? Om ja, vad skiljer det från att tro på tomtar och troll, när du ändå inte kan bevisa det?

Du har tittat för mycket på tv
Citera
2022-01-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Avatar filmen är också på riktigt eller hur

Men oj vad moget av dig. Stackars liten.
Citera
2022-01-12, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Presentera valfritt argument då?
Kommer inte sitta och gå igenom en mängd youtube-videos och leta efter ditt resonemang.
Är man verkligen intresserad av vad som egentligen hände så tittar man givetvis på Did We Go? och reflekterar över dokumentärens innehåll.
Citera
2022-01-12, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Men oj vad moget av dig. Stackars liten.

Du trodde säkert filmen på jorden från månfärden var på riktigt också innan det kom fram att dom släckt ner allt ljus o filmat genom ett runt fönster så det skulle se ut som dom var längre bort från jorden än dom var. Eller tror att "The blue marble" är ett riktigt foto. 😂
Citera
2022-01-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Är man verkligen intresserad av vad som egentligen hände så tittar man givetvis på Did We Go? och reflekterar över dokumentärens innehåll.

Fast nu är det din uppfattning som jag efterfrågar, inte vad som framkommer i något youtube-klipp. Varför är det så svårt att säga varför du inte tror människor var med i de farkoster som du anser landat på månen?
Citera
2022-01-12, 13:03
Medlem
guderis avatar
Den enkla anledning att Sovjetunionen, som hade tekniken att avslöja en ev fejkad månfärd i realtid, aldrig skulle ha missat chansen att avslöja en fejkad amerikansk månfärd.
Citera
2022-01-12, 13:03
Bannlyst
Citat:
Fast nu är det din uppfattning som jag efterfrågar, inte vad som framkommer i något youtube-klipp. Varför är det så svårt att säga varför du inte tror människor var med i de farkoster som du anser landat på månen?
Jag tycker det är helt meningslöst att argumentera om månlandningarna med någon som inte ens vill se en dokumentär inspelad bl a i NASA:s egna lokaler, med NASA:s egna personal.
Dokumentären är t o m prisbelönt.
Citera
2022-01-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag tycker det är helt meningslöst att argumentera om månlandningarna med någon som inte ens vill se en dokumentär inspelad bl a i NASA:s egna lokaler, med NASA:s egna personal.
Dokumentären är t o m prisbelönt.

Fast nu förhalar du ju bara.
Har du inga argument så säg det istället.
Citera
2022-01-12, 13:11
Medlem
mvpys avatar
Överlappningen i venn-diagrammet av "antivaxvxare" och "månlandningsskeptiker" måste vara ganska stort.

De som tror på månlandningen är väl en skock får som inte kan tänka själva?

Rymdödlor, däremot ...
Citera
2022-01-12, 13:14
Medlem
Gudochhanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Kan du förklara algernativ 2 . Med vilken slags kamera utrustning då

Det finns hur mycket material som helst om detta på Youtube. Jag tittade grundligt på det för något år sedan och bildade mig en uppfattning.
Citera
2022-01-12, 13:18
Bannlyst
Citat:
Fast nu förhalar du ju bara.
Har du inga argument så säg det istället.
Jag har som sagt tusentals, om du tittar på dokumentären så ska jag redovisa 10 st.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in