2022-01-12, 07:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vad är det du inte förstår i att modern kolkraft är renare och släpper ut mindre partiklar i luften än förbränningsmotorer? Har du mamma eller pappa där som kan förklara?
Nyss var det boomerfantasier och nu är det jättebra
Så Tesla drivs globalt med el från olja och kol, vad skall klimathysterikerna säga?
Citera
2022-01-12, 07:29
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Har Tesla fått godkänt att använda sin teknik för att låta bilarna köra själv?
Mercedes får köra i låg hastighet på vissa motorvägssträckor, Tesla får inte ens det, din imbecill.

Jag tror du har löst ett jätteproblem här. Allt de behöver göra är att godkänna system, så har vi knäckt L5! Spelar ingen roll vilket system som är mest kompetent, bara det har ett godkännande. Sen behöver folk bara låta bli att göra vänstersvängar, köra där det finns gående, trafikljus eller skyltar. Klart!
Citera
2022-01-12, 07:34
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nyss var det boomerfantasier och nu är det jättebra
Så Tesla drivs globalt med el från olja och kol, vad skall klimathysterikerna säga?

Klimatalarmister är också ett retarderat släkte som inte kan någonting, det har inget med att eldrift är en bättre teknik och att vi inte kan vara beroende av olja för all framtid.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-01-12 kl. 07:49.
Citera
2022-01-12, 07:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag tror du har löst ett jätteproblem här. Allt de behöver göra är att godkänna system, så har vi knäckt L5! Spelar ingen roll vilket system som är mest kompetent, bara det har ett godkännande. Sen behöver folk bara låta bli att göra vänstersvängar, köra där det finns gående, trafikljus eller skyltar. Klart!
Enligt Teslas värdering så är väl det redan gjort?
Citera
2022-01-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
ADAS är level 2+ och funkar fortfarande inte inne i städer.

Ingen av L4 lösningarna är tillgängliga för vanliga förare.

Så vilket företag levererar system där privatpersoner har delvis självkörande i stadstrafik utan geografiska begränsningar?

Tror du har missuppfattat hela grejen "Ingen av L4 Lösningarna är tillgängliga för vanliga förare"??? Nej, Själva definitionen av L4 säger att föraren inte behöver göra något. I Dessa fullt fungerande L4 lösningar finns det inga förare. Detta jämfört med teslas L2 ADAS
Citera
2022-01-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Det här kan man ju vända på också. Man kan mena att hela världen utom 6 städer är en öppen marknad, men att efterfrågan inte finns eller kan mötas till rimligt pris.
Kanske finns order som Sveg som helt enkelt kan motivera att ha ett antal taxibögar stå på tomgång dygnet runt vid tågstationen om det ens finns någon. En Tesla kan stå på din egen uppfart och rulla ut när en beställning kommer in. Skulle absolut kunna ha en Model 2 som andrabil som får vara ledig som taxi om det funkar.

Det är en bra poäng men det konstanta argumentet ifrån sektliknande människor är att inget företag förutom Tesla kommer kunna skala upp sin verksamhet. Fast verkligheten säger att >50% av TAM för robotaxis finns i en handfull städer i världen. Blir intressant att se hur intresset för Bil-pooling / robotaxis blir i mindre städer / byar.
Citera
2022-01-12, 10:48
Medlem
Citat:
Det vet du ju inget om. En tidigare version av FSD betan testades i vad tros vara Ukraina, och den klarade trafiken där ganska bra. Det är ju knappast intellektuellt ärligt att säga att FSD är geografiskt begränsad bara för att Tesla inte släppt betaversionen i andra länder.
Och det väsentliga är att de utvecklat ett system som kan lära sig köra bättre än människor vart det än är. Det har inte Volvo. Vem som helst kan få en bil att gå på en geotaggad räls.

Det finns massor med exempel på FSD som fullbordat resor från punkt A till punkt B genom komplex trafik utan några ingripande. Visa mig en enda sån resa utför med en Volvo.
Visa mig en film som snabbspolar 30 000 mil i en Tesla, under alla förhållanden, i alla trafikmiljöer utan ett enda ingripande, så tror jag på att FSD är något. Så länge de inte hänt är det värt någon tusenlapp på sin höjd... För det är det minsta som krävs för att det ens ska godkännas som självkörande system.
Citera
2022-01-12, 11:11
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Visa mig en film som snabbspolar 30 000 mil i en Tesla, under alla förhållanden, i alla trafikmiljöer utan ett enda ingripande, så tror jag på att FSD är något. Så länge de inte hänt är det värt någon tusenlapp på sin höjd... För det är det minsta som krävs för att det ens ska godkännas som självkörande system.

Här

https://youtu.be/zdKCQKBvH-A
Citera
2022-01-12, 11:25
Medlem
George1s avatar
Citat:
Här

https://youtu.be/zdKCQKBvH-A
Jag kanske är blind men i videon är bilen inte en tesla? Kolla märket på ratten
Citera
2022-01-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George1

Han var ironisk. Dessa ligger före Tesla i "FSD", och inte ens enkla (relativt) miljöer fixar den.

Hypen kommer lägga sig vartefter. Tänk tex offroad, sjösätta båt, backa in släp, snöoväder etc.

Musk gapade om robotaxis 2019, skulle vara på vägarna 2020. Vilken skojare. Även om det skulle fungera kan man inte starta sin egen taxiverksamhet hur som helst (lagar/skatter/försäkringar).

Man baxnar.
Senast redigerad av bekersfield1 2022-01-12 kl. 11:37.
Citera
2022-01-12, 11:45
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George1

Haha, nej det var en stackars waymo som hade problem att komma runt en väg kona.
Om ett år eller så kan jag posta massa videos på det David86 efterfrågade, men hittills finns bara exempel på hur hopplöst efterblivna konkurrenternas system är.
Auto labeling är en big deal.
Citera
2022-01-12, 11:47
Medlem
George1s avatar
Citat:
Haha, nej det var en stackars waymo som hade problem att komma runt en väg kona.
Om ett år eller så kan jag posta massa videos på det David86 efterfrågade, men hittills finns bara exempel på hur hopplöst efterblivna konkurrenternas system är.
Auto labeling är en big deal.

Känns som om du tror på allt Musk säger?
Va ju någon annan stackare som skrev att chassit är av rostfritt stål och håller 100år.
Han tror väl på tomten med. Finns det någon bil idag vars chassi har hållt 100år? Kanske Murre Musk är som Jesus, unik i sitt slag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in