Citat:
Jag gör? Jag gör ingenting i sammanhanget. Varför blandar du in mig? Jag har bevisat att man kan göra massor av olika produkter med biprodukter ifrån skogen och du hävdade bestämt att jag ljög när jag skrev detta. Du skrev att det enda man kan göra är biobränslen. Det är fakta.
Biomassan blir kol ändå? Om du lagrar kolet i byggnadsmaterial så kan kolet stanna där i flera generationer av träd och därmed fullt ersättas av nya träd. Eldar du upp biomassan så hinner inte nya träd ersätta biomassan som bränns.
Biomassan blir kol ändå? Om du lagrar kolet i byggnadsmaterial så kan kolet stanna där i flera generationer av träd och därmed fullt ersättas av nya träd. Eldar du upp biomassan så hinner inte nya träd ersätta biomassan som bränns.
Ne, du har egentligen inte bevisat något. Är det konkurrenskraftigt...du hittar små utvecklingsbolag, kanske en av hundra lyckas.
Jag propagerar för byggmaterial från skogen. Jag propagerar för att använda massaved till att göra olika material för att ersätta plast. Detr är ett argument jag använt hela tiden för att påpeka vilken nytta skogsindustrin gör. Jag konstaterar att det blir en restfraktion kvar som idag eldas. Jag ser inte att du visat på att det inte skulle vara så även i framtiden.
Det är den delen vi talar om, brännveden... och halmen som blir över och inte blir strö, eller fodertillskott då om man använder för mycket fiberfattig importmat (vilket fan inte är hållbart!).
Det anser jag ger en positiv klimatnytta som bränsle att ersätta fossila bränslen. Du ser det som ett klimatproblem, det är samma slags koldioxid säger du. Du fattar inte att det blir koldioxid av det ändå även om man inte eldar det... halmen kommer ut där bak och hamnar i gödseln som ruttnar till koldioxid och vatten.
Jag vill inte göra brännved av hela träd, lika lite som jag vill mala en filé till fläskfärs.
Du har bara en tic om att vi inte skall elda... det är allt.