Citat:
Du har redan fått svar på de frågorna, varför frågar du om saker som redan har besvarats?. Min poäng är att du uppträder oacceptabelt, du ljuger, du håller fast vid dina lögner trots att du vet att det är lögner du kommer med och du är oförskämt och mil ifrån seriöst.
Jag skiter fullständigt i vad du "tror på", det intresserar mig inte det minsta.
Faktum är att alla utsläpp av växthusgaser - inklusive biobränslen - förvärrar klimatsituationen.
Jag skiter fullständigt i vad du "tror på", det intresserar mig inte det minsta.
Faktum är att alla utsläpp av växthusgaser - inklusive biobränslen - förvärrar klimatsituationen.
Jag kan inte minnas annat än att du vill minska användningen av biobränslen, både vad gällerv gåvan från skogen till vad fraktionen brännved används till.
Minns jag det rätt?
Så vill de ersätta med vindkraftsel? Rätt?
Säg att stärkelsefabrikerna eldar med el istället för olja... du kommer vi importera stärkelse från andra länder som accepterar olja eller kanske gas... de går i konken och inget har gjorts åt klimatet...
Vill du fortfarande gå vindkraftsvägen och slösa fin el till att koka vatten till hög kostnad? Eller skall vi gå mot biobränslen? Eller har du någon briljant idé även där?
Slutsats:
du kraschar både ekonomi och klimat.
Du är inte realistisk eller seriös, du ser inte till konsekvenserna av dina förslag. Du är en orealistisk drömmare... du ser enbart till om det är tekniskt möjligt. Om ens det.
Men okej, då säger jag att vi sätter CCS på biobränslena, så har vi bästa kolsänkan... problem solved... om det är leken vi leker...