2022-01-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Såg ni även att Elsa köpt sig en ny puffklänning från Cecilie Bahnsen? Okej att hon gillar dem men börjar bli lite fånigt nu. När hon tröttnar på dessa klänningar kommer hon ju inte ha något annat att ha på sig och måste börja om från början med den "perfekta garderoben"

Den nya rosa Cecilie Bahnsen-klänningen är nog det sockersötaste jag sett, så över-söt med det voluminösa rosa. Ja om några år är det nog något helt annat som hon vill ha i sin ”tidlösa, perfekta garderob”. Har så svårt att se att hon inte kommer att byta stil igen.
Nu har hon ju nyligen talat i podden också om att det hon vill ha är helt enkla, vita tallrikar. Men hon har ju förra året någon gång redan presenterat sina perfekta vardagstallrikar. Allt tycks alltid bytas ut, det är bara en tidsfråga när det sker.
Citera
2022-01-11, 17:09
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Den nya rosa Cecilie Bahnsen-klänningen är nog det sockersötaste jag sett, så över-söt med det voluminösa rosa. Ja om några år är det nog något helt annat som hon vill ha i sin ”tidlösa, perfekta garderob”. Har så svårt att se att hon inte kommer att byta stil igen.
Nu har hon ju nyligen talat i podden också om att det hon vill ha är helt enkla, vita tallrikar. Men hon har ju förra året någon gång redan presenterat sina perfekta vardagstallrikar. Allt tycks alltid bytas ut, det är bara en tidsfråga när det sker.

Ja den är söt, och hade passat jättebra på en femåring, inte någon som passerat 35. Tror puffklänningens era är över innan detta året är slut faktiskt.
Aha, nya tallrikar igen? Hon har väl precis börjat samla på tallrikar från den är keramikern som jag inte minns namnet på just nu. Är dock ej förvånad.
Citera
2022-01-11, 17:36
Medlem
Citat:
Ja den är söt, och hade passat jättebra på en femåring, inte någon som passerat 35. Tror puffklänningens era är över innan detta året är slut faktiskt.
Aha, nya tallrikar igen? Hon har väl precis börjat samla på tallrikar från den är keramikern som jag inte minns namnet på just nu. Är dock ej förvånad.

Eller hur, det ser ut som en prinsess-klänning för en fem-åring.
Ja hon samlar på tallrikar av keramikern Birgitta Watz. På Ett hem har de tallrikar av Birgitta Watz, så det är väl som med så mycket annat att Elsa vill ha det som finns på Ett hem. Sedan är det ett annat krämfärgat ”vardagsporslin”, från Slow Hut tror jag det hette, som hon presenterade som ett slags för-alltid-porslin vardagsporslin förut. Men nu är det tydligen inte så härligt med krämfärgat längre, det ska visst vara vitt.
Citera
2022-01-11, 19:20
Medlem
Citat:

Ja har väldigt svårt att se hur den skulle kunna se bra ut på en vuxen person. Jag tror du har helt rätt, sedan kommer hon hålla fast vid dessa klänningar i ett par år innan hon hittar det som var hennes rätta stil hela tiden...
Citera
2022-01-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Eller hur, det ser ut som en prinsess-klänning för en fem-åring.
Ja hon samlar på tallrikar av keramikern Birgitta Watz. På Ett hem har de tallrikar av Birgitta Watz, så det är väl som med så mycket annat att Elsa vill ha det som finns på Ett hem. Sedan är det ett annat krämfärgat ”vardagsporslin”, från Slow Hut tror jag det hette, som hon presenterade som ett slags för-alltid-porslin vardagsporslin förut. Men nu är det tydligen inte så härligt med krämfärgat längre, det ska visst vara vitt.

Tänker hon att hennes läsare inte minns att hon redan visat sitt för-alltid-porslin? Kanske är det inte snyggt med krämfärgat till chevré chaud? Hur kan man hålla sig mätt på det till middag förresten?
Citera
2022-01-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Jag som precis ville skriva om SW:s senaste inlägg! What liksom?? Det är så uppenbart att hon försöker låta bildad och världsvan men hennes konstlade språk och malplacerade användning av vissa ord gör det uppenbart att hon helt saknar eftergymnasial utbildning. Hur många gånger ska ile flottante nämnas i samma inlägg? 😅😅😅🤪 uppenbarligen en ny dessert för henne som hon blivit väldigt imponerad av. Den är såååå Dekadent 😎😎😆 stör mig på detta illa dolda arbetarklass-mindervärdeskomplex 😦🙄

Haha jag förstår precis vad du menar, det blir bara fånigt många gånger och ofta bara helt fel!
Citera
2022-01-11, 19:37
Medlem
Till något helt annat som slog mig när jag såg att brorsan förlovat sig, kommer någon ihåg inlägget om att Lynn alltid kommer vara speciell för hela familjen för att han var det första barnbarnet? Jag kan inte hitta det nu tyvärr. Tyckte det var så märkligt att ägna det ett halvt blogginlägg, särskilt när hon hittade om att det var fler på väg? Jag hade stört mig så otroligt om hon var min svägerska, samtidigt som det säger en del om Elsa att hon väljer att ens formulera dessa tankar i skrift.
Citera
2022-01-11, 20:39
Medlem
Så roligt att en läsare kommenterar att det är mycket att köpa lite onödiga grejer på loppis för 800 spänn samtligt som Elsas ”klänning från mellandagsrean” kostar drygt 9000:- trots rea…
Citera
2022-01-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Tänker hon att hennes läsare inte minns att hon redan visat sitt för-alltid-porslin? Kanske är det inte snyggt med krämfärgat till chevré chaud? Hur kan man hålla sig mätt på det till middag förresten?

Gud det är så himla pinsamt att hon verkligen verkar tro på riktigt att hon varje gång hittat sin tidlösa för alltid-stil. Så märkligt att den aldrig varar mer än ett år!
Citera
2022-01-11, 21:17
Medlem
Branogbitters avatar
Jag skäms ihjäl å hennes vägnar över dagens inlägg (för själv verkar hon inte vara ens i närheten av att skämmas för sig)! Den nya klänningen är HEMSK, och vill absolut inte tänka mig den på… och blir dessutom skitirriterad på hur hon helt skamlöst lägger ut bilder på när hon är ute med hundjäveln utan koppel! Bägge de platser som syns i bild där hunden är okopplad är platser där det är koppeltvång på hundar (med 600kr i böter).
Elsa tror visst hon står över alla andra på exakt alla plan…

Tillägg: är det inte exakt samma rosa klänning som SW har på sig på omslaget till den nya boken/sin header i bloggen??
Senast redigerad av Branogbitter 2022-01-11 kl. 21:42.
Citera
2022-01-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag skäms ihjäl å hennes vägnar över dagens inlägg (för själv verkar hon inte vara ens i närheten av att skämmas för sig)! Den nya klänningen är HEMSK, och vill absolut inte tänka mig den på… och blir dessutom skitirriterad på hur hon helt skamlöst lägger ut bilder på när hon är ute med hundjäveln utan koppel! Bägge de platser som syns i bild där hunden är okopplad är platser där det är koppeltvång på hundar (med 600kr i böter).
Elsa tror visst hon står över alla andra på exakt alla plan…

Tillägg: är det inte exakt samma rosa klänning som SW har på sig på omslaget till den nya boken/sin header i bloggen??

Ser ut att vara exakt samma klänning ja. De andra är fina på henne tycker jag, men den där rosa är svår. Tyckte att den såg ut som en pyjamas/nattlinne på SW :/
Citera
2022-01-11, 22:31
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Ser ut att vara exakt samma klänning ja. De andra är fina på henne tycker jag, men den där rosa är svår. Tyckte att den såg ut som en pyjamas/nattlinne på SW :/
Ja, de första hon köpte (har tappat räkningen nu på alla fluffiga klänningar) var iaf lite snygga. Den rosa ser både billig, slarvig och barnslig ut. Noll stil eller klass över den. Är uppriktigt chockad över priset. Skulle gissat att den hängt på ngt rea-galge på H&M för typ 99:-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in