2022-01-09, 21:39
Medlem
Sardinbruss avatar
Okej, så Elsa ska därmed alltså också bli sjuksköterska? Där ser man!
Citera
2022-01-09, 21:42
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Va? Var har du hört det?
Citera
2022-01-09, 21:53
Medlem
Citat:

Hehe kommer nog ske ännu mindre än att SW blir det.
Citera
2022-01-09, 22:04
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Va? Var har du hört det?
Saga.Lind och farling har förklarat att Elsa Billgren och Sofia Wood är samma person, och därför går det bra - faktiskt helt nytt på Flashback - att i denna enpersonstråd diskutera två personer parallellt.

Så ja, Elsa ska bli sjuksköterska, du kan läsa om det på hennes blogg https://sofiawood.elle.se/
Citera
2022-01-09, 22:21
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Saga.Lind och farling har förklarat att Elsa Billgren och Sofia Wood är samma person, och därför går det bra - faktiskt helt nytt på Flashback - att i denna enpersonstråd diskutera två personer parallellt.

Så ja, Elsa ska bli sjuksköterska, du kan läsa om det på hennes blogg https://sofiawood.elle.se/
Hahaha, aah ok jag fattar, lite trög idag😅
Citera
2022-01-09, 23:19
Medlem
farlings avatar
Citat:

Vet inte om du fultolkar för att vara dryg eller om du helt enkelt inte förstår vad jag menar

Det är väl ganska naturligt att Sofia Wood kommer på tal i denna tråden, då hon är en STOR influens i Elsas liv? Och majoriteten av allt som skrivits om henne har varit kopplat till Elsas blogg. Andra personer i Elsas närhet förekommer ju också frekvent, t. ex. Ernst, vars fadersroll diskuterades för ett par sidor sedan.
Men med ditt resonemang kanske vi inte får nämna någon annan alls än Elsa i denna enpersonstråd?
Citera
2022-01-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Vet inte om du fultolkar för att vara dryg eller om du helt enkelt inte förstår vad jag menar

Det är väl ganska naturligt att Sofia Wood kommer på tal i denna tråden, då hon är en STOR influens i Elsas liv? Och majoriteten av allt som skrivits om henne har varit kopplat till Elsas blogg. Andra personer i Elsas närhet förekommer ju också frekvent, t. ex. Ernst, vars fadersroll diskuterades för ett par sidor sedan.
Men med ditt resonemang kanske vi inte får nämna någon annan alls än Elsa i denna enpersonstråd?

Tycker också att det är helt naturligt att hon nämns här, de poddar ju ihop och hon är som du säger en mycket stor influens i Elsas liv. Kan vi prata om hennes övriga familj här tycker jag iaf att Sofia passar in här med, iaf på det sätt hon har gjort hittills.
Citera
2022-01-10, 09:31
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Fast ni pratar ju om saker som inte har något med trådinnehavaren alls att göra, som Sofias utbildningsplaner och vad som händer på HENNES blogg. Det har inte med Elsa Billgren att göra, är således OT. Varför kan ni inte diskutera SW i en SW-tråd?

Det är det sista jag tänker säga angående det.
Citera
2022-01-10, 10:06
Medlem
Dags att droppa denna tråd och skapa en Billgren & Wood-tråd? Eller göra om denna? Känns opraktiskt att diskutera Sofia Wood i en egen tråd då hela deras kreativa kollektiv av beige är så inflätade i varandra, jag menar Elsa, Sofia, Ellen Dixdotter, Johanna Bradford och ibland Frida Lund (den enda med annorlunda färgskala. For now.) Missar jag någon?
Citera
2022-01-10, 10:10
Medlem
farlings avatar
Citat:
Fast ni pratar ju om saker som inte har något med trådinnehavaren alls att göra, som Sofias utbildningsplaner och vad som händer på HENNES blogg. Det har inte med Elsa Billgren att göra, är således OT. Varför kan ni inte diskutera SW i en SW-tråd?

Det är det sista jag tänker säga angående det.

Då det endast verkar vara du som stör dig på detta, varför inte då ta initiativet att skapa en ny tråd för Sofia och bjuda in till diskssion där?
Det var dock ETT inlägg som handlade om hennes blogg, vet inte om jag tycker att det är underlag för en egen tråd då annat som diskuterats gällande SW haft med Elsa att göra. Det blir således lite hattigt att behöva använda sig av två olika trådar bara för att.

Men om du inte tänker orda mer om saken och vi andra är nöjda som det är, kan det kanske ses som utagerat nu då? Toppen!
Citera
2022-01-11, 16:09
Medlem
Jag som precis ville skriva om SW:s senaste inlägg! What liksom?? Det är så uppenbart att hon försöker låta bildad och världsvan men hennes konstlade språk och malplacerade användning av vissa ord gör det uppenbart att hon helt saknar eftergymnasial utbildning. Hur många gånger ska ile flottante nämnas i samma inlägg? 😅😅😅🤪 uppenbarligen en ny dessert för henne som hon blivit väldigt imponerad av. Den är såååå Dekadent 😎😎😆 stör mig på detta illa dolda arbetarklass-mindervärdeskomplex 😦🙄
Citera
2022-01-11, 16:51
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Jag som precis ville skriva om SW:s senaste inlägg! What liksom?? Det är så uppenbart att hon försöker låta bildad och världsvan men hennes konstlade språk och malplacerade användning av vissa ord gör det uppenbart att hon helt saknar eftergymnasial utbildning. Hur många gånger ska ile flottante nämnas i samma inlägg? 😅😅😅🤪 uppenbarligen en ny dessert för henne som hon blivit väldigt imponerad av. Den är såååå Dekadent 😎😎😆 stör mig på detta illa dolda arbetarklass-mindervärdeskomplex 😦🙄

Haha jag kände ungefär samma när jag läste det inlägget. Och som svar på hennes fråga: ja, jag har hört talas om Île flottante, och lagat det med då jag gick H&R. Det är inte ens gott, maräng + vaniljsås är bara fluff utan textur.

Såg ni även att Elsa köpt sig en ny puffklänning från Cecilie Bahnsen? Okej att hon gillar dem men börjar bli lite fånigt nu. När hon tröttnar på dessa klänningar kommer hon ju inte ha något annat att ha på sig och måste börja om från början med den "perfekta garderoben"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in