Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-08, 14:01
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Men varför verkar du tänka att kvinnorna skulle åka direkt hem till männen? Nej, det finns ju inget som hindrar kvinnan som killen pratade om här i tråden (som borde 6 mil bort) att träffa honom på en bar ute bland folk i närheten av där han bor. Då kan hon få en bild av honom ifall han verkar reko. Men visst, åker man direkt hem till en kille så är det en annan sak men det är det ändå relativt väldigt få som gör.

För övrigt fascinerande fenomen här på forumet med kvinnor som så ofta går i långa rant som är helt off-topic och som mynnar ut i nån historia om hur deras ex var en skithög.
En sak till. Grooming. En psykopat lägger den tiden som behövs för att lura till sig någon. Offret är måhända inte det enda men tiden att vinna förtroende kan definitivt förövare ta.

Det är äckligt av dig att omedelbart utgå från att man skulle åkt iväg huxflux eller ens ensam från början.

Stanna i din egen stad. Någon med bättre intentioner kommer att åka till dig som kvinna. En gärningsman behöver i många fall få hem dig till sin egen bostad. Om det är tydligt kalkylerade brott.(självklart innebär det egna hemmet då en falsk trygghet men åtminstone mycket säkrare som plats).
Citera
2022-01-08, 14:07
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
problemet med att bedöma om du kommer falla för nån på nätet, innan du träffat dom irl, är avsaknaden av sånt som de facto spelar väldigt stor roll undermedvetet: kroppsspråk, visuella intryck (vilket förmodligen har större betydelse för killen du textar med) och dofter. Det BEHÖVER förstås inte betyda att du inte kan träffa nån genom att först texta i ett halvår men det är faktorer som lätt underskattas när man nätdejtar.

Om jag skulle nätdejta skulle jag se till att relativt snabbt få till en dejt irl med den jag är intresserad av annars vore det en big waste of time om jag skulle känna att den jag textat med inte är lika intressant på riktigt. Men ”to each his/her own”.
Problemet är det att ni män tror att ni kan överbevisa mina erfarenheter av många års dejting då jag aldrig attraherats av någon vid möte utan enbart ordnat det som arrangemang eftersom ni män inte vill ta er tid att lära känna kvinnor för att bygga upp intresset.

Jag vill inte ha er påflugenhet. Er vägran att förstå att nej är nej, även om man dejtar. Förra frågade om han fick kyssa mig. Jag sa nej flera gånger. Sedan känner jag mig påtvingad en situation och måste kyssa någon utan att känna ett dugg.

Ska jag börja säga åt dem så fort jag ser dem att jag inte är attraherad? Känner det alltid vid första ögonkastet.

Låta dem komma till mig och be dem vända?

Ni fattar inte att ni slösar er tid för att kvinnor inte känner något. Många män säger att kvinnor bara vill ligga eller att det var en gång ingenting mer. I tron att de är attraktiva när de fått den största dissen män någonsin kunnat få genom evolutionen. Vet ni hur lågt värderade ni är hos kvinnor när de inte vill ha relationer med er och inte vill se er två ggr? Det innebär att de som är drabbade, har extremt stora problem faktiskt. I personligheten. Sexuell prestation osv.
Senast redigerad av AdMortem 2022-01-08 kl. 14:10.
Citera
2022-01-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Fascinerande fenomen att män saknar empati och medkänsla för kvinnor i den mån att de förstår att deras krav inte är särskilt säkra. Och varför skulle kvinnor åka en mängd mil för att dricka alkohol så att de står berusade i en främmande stad med alternativet att ändå följa med killen eller lägga ut någon tusenlapp på hotell?

Ni män är så himla skickliga på att skapa högrisksituationer för kvinnor och sedan gnäller ni om att vi kommer med berättelser om varför man absolut inte ska lita på en främmande man.

Vem har sagt att du som kvinna måste dricka dig berusad? Eller menar du att kvinnor är vuxna barn som inte kan kontrollera sig själva och bara ta ett eller må hända två glas?

Ser inte grejen. Jag har träffat många kvinnor från Tinder som åkt ett par mil för att träffa mig och då har vi setts på något ställe ute bland folk där kvinnan har kunnat känna sig säker och de har inte tagit mer än något glas. Ingen har blivit kraftigt berusad heller då de kunnat kontrollera sitt drickande och har de inte sovit över hos mig första gången, så har de tagit tåg eller liknande tillbaka till sin håla runt 23-tiden eller när det fortfarande finns lite vanligt folk ute som hade kunnat ingripa ifall någon snubbe skulle få för sig att göra något.

Så länge man använder sunt förnuft och inte dricker sig redlös och ser till att vistas där det finns annat folk så finns inget större riskmoment i en sådan dejtkväll.

Historier om våldtäkter och annat vi kunnat läsa om i Sverige handlar ju nästintill uteslutande om när kvinnor antingen åkt direkt hem till män, druckit sig redlösa och helt enkelt vistats på platser där det inte är folk i rörelse som skulle kunna gripa in.

Citat:
Hur min personlighet var. Hur den ändrades. Och var man där vet man att det var väldigt, väldigt synd om mig.

Oavsett vad så kommer det vara destruktivt för ditt framtida liv att mjöla om dig själv som ett offer.

Och beter du lika otrevligt och bittert i verkliga livet bland män som du gör här och går iväg i långa obegripliga rant som en svamlande parkbänksalkoholist och är lika frispråkig i ditt manshat, så skulle du må bra av att fundera ut vad du själv har för del i att du fortfarande är singel. Det här är sagt i all välmening men intrycket du ger här är att du lider av psykisk ohälsa.
Citera
2022-01-08, 14:36
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Problemet är det att ni män tror att ni kan överbevisa mina erfarenheter av många års dejting då jag aldrig attraherats av någon vid möte utan enbart ordnat det som arrangemang eftersom ni män inte vill ta er tid att lära känna kvinnor för att bygga upp intresset.

Jag vill inte ha er påflugenhet. Er vägran att förstå att nej är nej, även om man dejtar. Förra frågade om han fick kyssa mig. Jag sa nej flera gånger. Sedan känner jag mig påtvingad en situation och måste kyssa någon utan att känna ett dugg.

Ska jag börja säga åt dem så fort jag ser dem att jag inte är attraherad? Känner det alltid vid första ögonkastet.

Låta dem komma till mig och be dem vända?

Ni fattar inte att ni slösar er tid för att kvinnor inte känner något. Många män säger att kvinnor bara vill ligga eller att det var en gång ingenting mer. I tron att de är attraktiva när de fått den största dissen män någonsin kunnat få genom evolutionen. Vet ni hur lågt värderade ni är hos kvinnor när de inte vill ha relationer med er och inte vill se er två ggr? Det innebär att de som är drabbade, har extremt stora problem faktiskt. I personligheten. Sexuell prestation osv.
Lite intressant är det ändå med din lista av krav som mannen bör uppfylla. Sen om han inte står upp till listan så spelar det ingen roll för det finns alltid en annan som står på tur. Men den andra verkar inte heller nå upp till kraven och så fortsätter cirkusen. Om syftet är att aldrig hitta någon att leva sitt liv med utan att bara dejta runt så förstår jag beteendet, annars inte.
Om tjejen beter sig som att jag inte är en prioritet för henne kommer jag gå vidare pga tidigare erfarenheter. Dvs om du beter dig avståndstagande och kallt kommer iallafall jag spegla ditt beteende och kontentan är att det tar slut om du inte slutar med ditt spelande. Jag tänker att männens beteenden kan helt enkelt bara vara en reaktion av hur du själv beter dig gentemot dom.
Citera
2022-01-08, 14:38
Medlem
finns här någon som har blivit tillsammans med en tjej genom tinder? - hur fan gick de till, har själv bara fått ligga med en massa folk genom appen och har på riktigt tröttnat på det rejält.
Citera
2022-01-08, 14:43
Medlem
Fagbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storsken
finns här någon som har blivit tillsammans med en tjej genom tinder? - hur fan gick de till, har själv bara fått ligga med en massa folk genom appen och har på riktigt tröttnat på det rejält.
Jo jag träffade min fru på det sättet. Vi blev inte ihop direkt dock utan det tog ett par månader. Under tiden dejtade jag andra samtidigt. Precis som du tröttnade jag rejält på det tillslut (dejta, knulla, försvinna). Som tur är så höll jag kontakten med några av dem som jag gillade mest och en av dem blev det seriöst med.
Citera
2022-01-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagbosse
Jo jag träffade min fru på det sättet. Vi blev inte ihop direkt dock utan det tog ett par månader. Under tiden dejtade jag andra samtidigt. Precis som du tröttnade jag rejält på det tillslut (dejta, knulla, försvinna). Som tur är så höll jag kontakten med några av dem som jag gillade mest och en av dem blev det seriöst med.

fint ändå!

asså jag känner bara att jag inte orkar träffa fler människor genom appen för jag är helt säker på hur de kommer att sluta.

senaste jag träffade var så sjukt på mig och intresserad i början och sen bara blev hon som en helt annan människa när jag började visa lite känslor - hon sa då att hon inte ville ha något seriöst men ville fortsätta som innan med kramar, kyssar etc, vi låg aldrig med varandra men de var jävligt nära tills de att jag avbröt de i sista sekund (vill som sagt inte ligga och sen försvinner dom) har fortfarande kvar henne som vän på sociala medier men har sagt till henne att jag inte vill ha någon kontakt på åtminstone några månader, hoppas ju att hon ändrar sig men de tror jag ju knappast att de kommer hända.

ursäkta luddig text - men jag orkar knappt diskutera ämnet, fy fan va tråkigt det är att bara ligga...
Citera
2022-01-08, 14:58
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Vem har sagt att du som kvinna måste dricka dig berusad? Eller menar du att kvinnor är vuxna barn som inte kan kontrollera sig själva och bara ta ett eller må hända två glas?

Ser inte grejen. Jag har träffat många kvinnor från Tinder som åkt ett par mil för att träffa mig och då har vi setts på något ställe ute bland folk där kvinnan har kunnat känna sig säker och de har inte tagit mer än något glas. Ingen har blivit kraftigt berusad heller då de kunnat kontrollera sitt drickande och har de inte sovit över hos mig första gången, så har de tagit tåg eller liknande tillbaka till sin håla runt 23-tiden eller när det fortfarande finns lite vanligt folk ute som hade kunnat ingripa ifall någon snubbe skulle få för sig att göra något.

Så länge man använder sunt förnuft och inte dricker sig redlös och ser till att vistas där det finns annat folk så finns inget större riskmoment i en sådan dejtkväll.

Historier om våldtäkter och annat vi kunnat läsa om i Sverige handlar ju nästintill uteslutande om när kvinnor antingen åkt direkt hem till män, druckit sig redlösa och helt enkelt vistats på platser där det inte är folk i rörelse som skulle kunna gripa in.

Oavsett vad så kommer det vara destruktivt för ditt framtida liv att mjöla om dig själv som ett offer.

Och beter du lika otrevligt och bittert i verkliga livet bland män som du gör här och går iväg i långa obegripliga rant som en svamlande parkbänksalkoholist och är lika frispråkig i ditt manshat, så skulle du må bra av att fundera ut vad du själv har för del i att du fortfarande är singel. Det här är sagt i all välmening men intrycket du ger här är att du lider av psykisk ohälsa.
Citera mig aldrig igen men framförallt. Ser du mig på dejtingsidor, håll dig väldigt långt borta oavsett om du tycker jag är snygg eller attraktiv

Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Lite intressant är det ändå med din lista av krav som mannen bör uppfylla. Sen om han inte står upp till listan så spelar det ingen roll för det finns alltid en annan som står på tur. Men den andra verkar inte heller nå upp till kraven och så fortsätter cirkusen. Om syftet är att aldrig hitta någon att leva sitt liv med utan att bara dejta runt så förstår jag beteendet, annars inte.
Om tjejen beter sig som att jag inte är en prioritet för henne kommer jag gå vidare pga tidigare erfarenheter. Dvs om du beter dig avståndstagande och kallt kommer iallafall jag spegla ditt beteende och kontentan är att det tar slut om du inte slutar med ditt spelande. Jag tänker att männens beteenden kan helt enkelt bara vara en reaktion av hur du själv beter dig gentemot dom.
Jag spelar inte.

Jag kräver en trygg, engagerad och sympatisk man. Tyck vad du vill men det gäller även dig som alla andra. Hål er borta istället. Era förväntningar om mig mot mig, fungerar inte. Det är jag som söker någon som passar mig. Inte min sak att anpassa mig efter er män. Det kommer jag inte göra. Är du inte vad jag bsöker som passar mig har du absolut inga som helst rättigheter mot mig att komma med krav, åsikter eller något alls som berör hur jag ska förhålla mig till män för att de ska vilja ha mig. Det är inte mitt intresse. Mitt intresse ligger i att mannen fungerar för mig.
Senast redigerad av AdMortem 2022-01-08 kl. 15:00.
Citera
2022-01-08, 15:03
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Hål er borta istället.
Det är nog det de flesta vettiga verkar göra.
Citera
2022-01-08, 15:05
Medlem
Citat:
Citera mig aldrig igen men framförallt. Ser du mig på dejtingsidor, håll dig väldigt långt borta oavsett om du tycker jag är snygg eller attraktiv

Vem sårade dig, gumman?
Citera
2022-01-08, 15:06
Medlem
Citat:

Jag spelar inte.

Jag kräver en trygg, engagerad och sympatisk man. Tyck vad du vill men det gäller även dig som alla andra. Hål er borta istället. Era förväntningar om mig mot mig, fungerar inte. Det är jag som söker någon som passar mig. Inte min sak att anpassa mig efter er män. Det kommer jag inte göra. Är du inte vad jag bsöker som passar mig har du absolut inga som helst rättigheter mot mig att komma med krav, åsikter eller något alls som berör hur jag ska förhålla mig till män för att de ska vilja ha mig. Det är inte mitt intresse. Mitt intresse ligger i att mannen fungerar för mig.

blir man inte ganska fucked upp i hjärnan av att få 1000tals matchningar per dag som du får? jag menar - varför skulle du nöja dig med en vanlig kille när du inom 2 minuter kan hitta på en ny
Citera
2022-01-08, 15:11
Medlem
Unisertits avatar
Citat:

Jag spelar inte.

Hur tycker du att det förhållningssättet fungerar för dig? Borde det inte ligga i ditt intresse att du fungerar för mannen?

Det låter som att du helt enkelt letar efter en toffel. Men dom brukar bli rätt jobbiga efter ett tag då man ska säga åt dom vad dom ska göra hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in