Citat:
Ursprungligen postat av
AdMortem
Fascinerande fenomen att män saknar empati och medkänsla för kvinnor i den mån att de förstår att deras krav inte är särskilt säkra. Och varför skulle kvinnor åka en mängd mil för att dricka alkohol så att de står berusade i en främmande stad med alternativet att ändå följa med killen eller lägga ut någon tusenlapp på hotell?
Ni män är så himla skickliga på att skapa högrisksituationer för kvinnor och sedan gnäller ni om att vi kommer med berättelser om varför man absolut inte ska lita på en främmande man.
Vem har sagt att du som kvinna måste dricka dig berusad? Eller menar du att kvinnor är vuxna barn som inte kan kontrollera sig själva och bara ta ett eller må hända två glas?
Ser inte grejen. Jag har träffat många kvinnor från Tinder som åkt ett par mil för att träffa mig och då har vi setts på något ställe ute bland folk där kvinnan har kunnat känna sig säker och de har inte tagit mer än något glas. Ingen har blivit kraftigt berusad heller då de kunnat kontrollera sitt drickande och har de inte sovit över hos mig första gången, så har de tagit tåg eller liknande tillbaka till sin håla runt 23-tiden eller när det fortfarande finns lite vanligt folk ute som hade kunnat ingripa ifall någon snubbe skulle få för sig att göra något.
Så länge man använder sunt förnuft och inte dricker sig redlös och ser till att vistas där det finns annat folk så finns inget större riskmoment i en sådan dejtkväll.
Historier om våldtäkter och annat vi kunnat läsa om i Sverige handlar ju nästintill uteslutande om när kvinnor antingen åkt direkt hem till män, druckit sig redlösa och helt enkelt vistats på platser där det inte är folk i rörelse som skulle kunna gripa in.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdMortem
Hur min personlighet var. Hur den ändrades. Och var man där vet man att det var väldigt, väldigt synd om mig.
Oavsett vad så kommer det vara destruktivt för ditt framtida liv att mjöla om dig själv som ett offer.
Och beter du lika otrevligt och bittert i verkliga livet bland män som du gör här och går iväg i långa obegripliga rant som en svamlande parkbänksalkoholist och är lika frispråkig i ditt manshat, så skulle du må bra av att fundera ut vad du själv har för del i att du fortfarande är singel. Det här är sagt i all välmening men intrycket du ger här är att du lider av psykisk ohälsa.