2022-01-08, 14:43
Medlem
OweGbgs avatar
Undrar om inte "Stina-skräcken" att åka sistasträckan i norska laget kan återkomma efter Sundlings kross idag och bli en "Jonna-skräck"?
Citera
2022-01-08, 15:19
Medlem
Staffettlaget just nu.
Ribom-Frida-Ebba-Jonna

Reserver
1. Maja ,Moa, Dyvik (Form avgör vem som kör.)
4. Kalla
Citera
2022-01-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Staffettlaget just nu.
Ribom-Frida-Ebba-Jonna

Reserver
1. Maja ,Moa, Dyvik (Form avgör vem som kör.)
4. Kalla

Håller med i princip med skillnaden att Frida lär ta 2 och Ebba 3 men vilka härliga alternativ det finns egentligen inkl att skifta dem. Eller t o m våga ta in en annan på 2 eller 3 om man får info vilken sträcka Johaug åker.
Jonna skulle verkligen kunna gå ifrån i slutet på första om hon kör den.
Då får norskor och ryskor få slita för att komma ikapp Ebba om de ens skulle lyckas istället för att bara få hängåka.
Citera
2022-01-08, 16:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Vilka vallar Emma Riboms och Frida K skidor i landslaget?

Frida: Mats Eklund
Ribom: Anders Niemi
Citera
2022-01-08, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frida: Mats Eklund
Ribom: Anders Niemi

Ribom på en första sträcka i ett OS..med Niemi som vallare..känns redan som ett rejält osäkerhetsmoment.
Citera
2022-01-08, 16:24
Bannlyst
Niemi som vallachef var en följetong av vallabommar..att han fick vara kvar är en gåta..

https://www.svt.se/sport/langdskidor/vallachefen-hallit-en-hog-niva
Citera
2022-01-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Undrar om inte "Stina-skräcken" att åka sistasträckan i norska laget kan återkomma efter Sundlings kross idag och bli en "Jonna-skräck"?

Knappast troligt med tanke på att dagens lopp var i klassisk stil.
Jag tvivlar på att Johaug och Weng överhuvudtaget bryr sig om vad som händer i Falun.

Även om norskorna har respekt för Jonna är det inte jämförbart med skräcken för Stina.

Norskorna har större problem än sistasträckan. T.ex Fossesholm har inte imponerat.

Till skillnad mot i Seefeld är det heller ingen garanti att det blir en duell mellan Sverige och Norge. Ryssland med, Stupak - Neppy - Sorina,
är inget man avfärdar så lätt.
Citera
2022-01-08, 16:28
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ribom på en första sträcka i ett OS..med Niemi som vallare..känns redan som ett rejält osäkerhetsmoment.
Det har körts en stafett i år och Emma åkte jämnt med Tiril och Stupak och då var det samma vallare för henne.
Det var dessutom hennes första längre lopp i år så hennes form borde vara betydligt bättre i februari.
Så för mig är Emma solklar förstasträcka och hon kommer ge Frida eller Ebba ett bra utgångsläge.
Citera
2022-01-08, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det har körts en stafett i år och Emma åkte jämnt med Tiril och Stupak och då var det samma vallare för henne.
Det var dessutom hennes första längre lopp i år så hennes form borde vara betydligt bättre i februari.
Så för mig är Emma solklar förstasträcka och hon kommer ge Frida eller Ebba ett bra utgångsläge.

Det är för lite lopp för Ribom för att ha testat vallaren. Det skall vara konstsnö i OS. Vallarna fick inte åka till Kina och reknognoscera. Jag litar inte på Niemi som vallare.
Citera
2022-01-08, 16:35
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Knappast troligt med tanke på att dagens lopp var i klassisk stil.
Jag tvivlar på att Johaug och Weng överhuvudtaget bryr sig om vad som händer i Falun.

Även om norskorna har respekt för Jonna är det inte jämförbart med skräcken för Stina.

Norskorna har större problem än sistasträckan. T.ex Fossesholm har inte imponerat.

Till skillnad mot i Seefeld är det heller ingen garanti att det blir en duell mellan Sverige och Norge. Ryssland med, Stupak - Neppy - Sorina,
är inget man avfärdar så lätt.
Jag avfärdar definitivt inte något lopp mitt inlägg handlade om norska sistasträcka-skräck som om jag läst mellan raderna fortfarande finns det är ju därför den unga Fossesholm fått den sträckan på sin lott.
Och du skriver att dom har större problem än sistasträckan och du nämner Fossesholm men det är ju samma sak eftersom dom kört med henne senast inVM och den stafetten som köers i år i Lillehammer.
Citera
2022-01-08, 16:37
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Det är för lite lopp för Ribom för att ha testat vallaren. Det skall vara konstsnö i OS. Vallarna fick inte åka till Kina och reknognoscera. Jag litar inte på Niemi som vallare.
Du litar inte på någon annan bara på dig själv.
Din kritik har ju senaste veckorna varit mot allt och alla. Åkare, vallare, landslagsledning, tränare ja du är säkert kritisk mot Vallabusschauffören också.
Citera
2022-01-08, 16:42
Medlem
Citat:
Han och de andra vallarna samarbetar ju. Varför skulle då just Ribom ha dåliga skidor. Lägg ner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in