2022-01-09, 14:39
Medlem
Weit-wegs avatar
Ett inlägg om Kallas vara eller icke vara:
Problemet med Kalla är att om man missar lite på skidorna även om hon är i form så kommer sekunderna rinna iväg oavsett motstånd.
Hon är alldeles för beroende av bra klassiska skidor.
På fristil är hon helt enkelt inte tillräckligt snabb numera, har svårt att se var man skulle stoppa in Kalla någonstans i ett stafettlag.
Citera
2022-01-09, 14:47
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Känns inte bra att Leo är så pass långt efter alla norrmän också.
Hoppas formkurvan kan vända upp igen till OS
Han åkte bra igår och dagens lopp var nog inte mycket sämre än 35:e platsen i Lillehammer.
Citera
2022-01-09, 14:57
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Dahlkvist

Dahlqvist.
Citera
2022-01-09, 16:03
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Han åkte bra igår och dagens lopp var nog inte mycket sämre än 35:e platsen i Lillehammer.

Han är ju ung. Enligt Flashback-logik är alla lopp godkända så länge man är ung.

Fakta är att han just nu har lite att tillföra i en OS-trupp. Vi får hoppas att det vänder upp.
Citera
2022-01-09, 16:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
Ett inlägg om Kallas vara eller icke vara:
Problemet med Kalla är att om man missar lite på skidorna även om hon är i form så kommer sekunderna rinna iväg oavsett motstånd.
Hon är alldeles för beroende av bra klassiska skidor.
På fristil är hon helt enkelt inte tillräckligt snabb numera, har svårt att se var man skulle stoppa in Kalla någonstans i ett stafettlag.

Det är mycket som är svårt att se när det gäller längdlandslaget, men det händer ändå. Jag har svårt att se hur det inte kan bli precis hur som helst eftersom de tagit ut alla till stafett.
Citera
2022-01-09, 16:10
Medlem
Ostrobothnias avatar
Vi fick en hälsocheck på ett par frågetecken under FM så tycker man kan börja stämpla OS passen.

Herrar:
Klara: I.Niskanen, Vuorinen
Förslag: Hakola, Mäki, Hyvärinen, Lindholm

Lindholm är väl lite darr på ribban, men det är bara ett sprintlopp där ngn annan kunde vara aktuell (Haarala?) och massa andra längre + stafett där han är användbar.

Damer:
Klara: Pärmäkoski, K.Niskanen
Förslag: Matintalo, Joensuu, Lylynperä, Kyllönen, Kähärä.

Roponens OS tåg for nog när 10 km fritt i Frankrike blev instället. (Om hon ens är frisk).
Citera
2022-01-09, 16:14
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Han är ju ung. Enligt Flashback-logik är alla lopp godkända så länge man är ung.

Fakta är att han just nu har lite att tillföra i en OS-trupp. Vi får hoppas att det vänder upp.
Det återstår väl att se, jag tycker att han presterat i linje med vad Wille gjorde ifjol. Är klart före åkare han åkte jämnt med ifjol i vartenda lopp. Hade varit godkänt lopp av en äldre etablerad åkare också.
Citera
2022-01-09, 16:29
Medlem
Allting väl i Borodavkos grupp (namn finns i trådstarten). De är på plats i Toblach och ämnar deltaga i Planica.
Citera
2022-01-09, 16:34
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Det återstår väl att se, jag tycker att han presterat i linje med vad Wille gjorde ifjol. Är klart före åkare han åkte jämnt med ifjol i vartenda lopp. Hade varit godkänt lopp av en äldre etablerad åkare också.

Så du hade sagt att exempelvis Calle hade fått godkänt om han hade haft 11 st, icke OS-uttagna, norrmän framför sig? Det ska jag komma ihåg.
Citera
2022-01-09, 16:40
Medlem
bcdefgs avatar
Tolkade jag det rätt i Expressens sändning (som var över mina låga förväntningar) att man ska ha landslagsläger i Östersund nu där man även skulle köra några testlopp?
När åker man till Seiser Alm?
Citera
2022-01-09, 16:58
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Så du hade sagt att exempelvis Calle hade fått godkänt om han hade haft 11 st, icke OS-uttagna, norrmän framför sig? Det ska jag komma ihåg.
Nu var ju detta inget viktigt lopp och eftersom han presterat nyligen så hade jag tyckt det varit ett ok lopp om Calle varit med idag och åkt jämnt med Leo. Har man däremot inte presterat något bättre utan bara radar upp lopp som detta duger det däremot inte om man vill hävda sig internationellt.
Citera
2022-01-09, 17:03
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Nu var ju detta inget viktigt lopp och eftersom han presterat nyligen så hade jag tyckt det varit ett ok lopp om Calle varit med idag och åkt jämnt med Leo. Har man däremot inte presterat något bättre utan bara radar upp lopp som detta duger det däremot inte om man vill hävda sig internationellt.

Aha, så ett lopp blir godkänt om man åker dåligt men inte åkt dåligt tidigare? Glasklar måttstock 😆😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in