2022-01-08, 16:44
Medlem
Alkibiadess avatar
Bra bredd i det svenska damlaget just nu. Känns väldigt bra inför OS.
Citera
2022-01-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Staffettlaget just nu.
Ribom-Frida-Ebba-Jonna

Reserver
1. Maja ,Moa, Dyvik (Form avgör vem som kör.)
4. Kalla

Skulle nog lägga kalla som reserv lika mycket efter att analyserat dagens lopp i Falun lite. känns öppet bakom skulle jag säga och kalla är med i matchen så bra åker inte Moa och Maja idag jämfört med det Kalla presterade i tds skulle jag säga.
Citera
2022-01-08, 17:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Skulle nog lägga kalla som reserv lika mycket efter att analyserat dagens lopp i Falun lite. känns öppet bakom skulle jag säga och kalla är med i matchen så bra åker inte Moa och Maja idag jämfört med det Kalla presterade i tds skulle jag säga.

Moa Olsson har ju åkt bättre i Ruka än Kalla gjorde i TdS. Olsson slutade ju topp-8 i jaktstarten och hade tredje bästa tid i själva jakten.
Citera
2022-01-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Moa Olsson har ju åkt bättre i Ruka än Kalla gjorde i TdS. Olsson slutade ju topp-8 i jaktstarten och hade tredje bästa tid i själva jakten.

ja i Ruka var det extremt bra jaktloppet helt klart men där är hon inte just nu och det är ett tag sedan nu. dagens lopp gav inget klart svar varken från Maja eller Moa medans så klart Jonna stärkte sig väldigt mycket
Citera
2022-01-08, 17:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
ja i Ruka var det extremt bra jaktloppet helt klart men där är hon inte just nu och det är ett tag sedan nu. dagens lopp gav inget klart svar varken från Maja eller Moa medans så klart Jonna stärkte sig väldigt mycket

Tycker ändå att Moa Olsson gör en bra insats. Maja Dahlqvist ser jag inte som ett alternativ på distans (eller stafett) överhuvudtaget. I dagsläget känns det som tre åkare är givna i stafetten: Karlsson, Andersson och Sundling.
Citera
2022-01-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tycker ändå att Moa Olsson gör en bra insats. Maja Dahlqvist ser jag inte som ett alternativ på distans (eller stafett) överhuvudtaget. I dagsläget känns det som tre åkare är givna i stafetten: Karlsson, Andersson och Sundling.

i kampen om en stafettplats skulle jag säga att det blev oavgjort mellan Maja och Moa idag Maja har lite mer spetsegenskaper och 5 km mer till hennes fördel också

avstånden är lite oroande ändå skulle jag säga för Moa och Maja ändå idag
Citera
2022-01-08, 17:29
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
i kampen om en stafettplats skulle jag säga att det blev oavgjort mellan Maja och Moa idag Maja har lite mer spetsegenskaper och 5 km mer till hennes fördel också

Varken Maja eller Moa är rimligtvis alternativ på stafetten. Ribom i normal form och även Kalla ligger före.
Citera
2022-01-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Varken Maja eller Moa är rimligtvis alternativ på stafetten. Ribom i normal form och även Kalla ligger före.
Om Ribom vet vi ju egentligen ingenting just nu även om försäsongen var stark.
Hon måste visa form på träningsläger/testlopp.

Moa har presterat bra tidigt på säsongen frågan även här är ju formen. Enligt vissa uppgifter ska hon vara nedtränad så dagens lopp kanske inte visar hennes kapacitet. Måste precis som Ribom visa form.

Man vill ju tro, baserat på tidigare resultat, att dom har grundkapaciteten men...........

Kalla har *massor* att bevisa inför en stafett.

Sådå Maja...................
jag hade hoppats på ett bättre lopp av henne idag men även här pratas det ju om tungträningsperiod så förhoppningsvis stiger formen in mot OS.
Citera
2022-01-08, 18:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Jag ser inte att Dahlqvist gjort något som ska motivera en stafettplats på distans. Olsson har visat något som ingen annan (förutom FK och EA så klart) varit i närheten att visa.
Citera
2022-01-08, 18:01
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Om Ribom vet vi ju egentligen ingenting just nu även om försäsongen var stark.
Hon måste visa form på träningsläger/testlopp.

Moa har presterat bra tidigt på säsongen frågan även här är ju formen. Enligt vissa uppgifter ska hon vara nedtränad så dagens lopp kanske inte visar hennes kapacitet. Måste precis som Ribom visa form.

Man vill ju tro, baserat på tidigare resultat, att dom har grundkapaciteten men...........

Kalla har *massor* att bevisa inför en stafett.

Sådå Maja...................
jag hade hoppats på ett bättre lopp av henne idag men även här pratas det ju om tungträningsperiod så förhoppningsvis stiger formen in mot OS.
Vi vet om Ribom att hon åkte jämnt med Tiril och Stupak i den enda stafetten som körts i år.
Citera
2022-01-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Undrar om inte "Stina-skräcken" att åka sistasträckan i norska laget kan återkomma efter Sundlings kross idag och bli en "Jonna-skräck"?
Jag vill gärna också se Jonna på en sistasträcka. Men i touren imponerade norskan Myhrvold med väldigt snabba sprintavslutningar. Om hon orkar 5 km hyfsat OK så blir jag dock lite orolig för att Norge har en monsteravslutare. H. Weng är annars en avslutare jag har respekt för, om hon vill åka sträcka 4.
Citera
2022-01-08, 18:16
Bannlyst
Citat:

Man slänger inte in åkare i OS som knappt aldrig kört en stafett innan i skarpt läge. Således är ju inte Maja ett alternativ. Frida, Ebba och Jonna kommer att köra damstafetten i OS. Emma, Kalla och Moa gör upp om sista platsen i OS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in