2022-01-04, 20:42
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kan nog gissa mig fram till att OS kan hänga löst.......

Bra gissat
Citera
2022-01-04, 20:45
Medlem
FNLSs avatar
Burman avstår Falun.
Citera
2022-01-04, 20:47
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Burman avstår Falun.

Vilar sig i form. Han ska vara glad om skiten ställs in
Citera
2022-01-04, 20:48
Medlem
Dags för världen att vakna upp nu när det blir mer och mer uppenbart att Omikron är gåvan vi väntat på.
Citera
2022-01-04, 21:01
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Jag tror arrangören ställt in pga ekonomi. La Clusaz gick i konkurs och förra året var de snabba på att ställa in. Kan vara att det inte går runt om det blir publikförbud och att säkerhetsåtgärderna blir för dyra.
Citera
2022-01-04, 21:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Dags för världen att vakna upp nu när det blir mer och mer uppenbart att Omikron är gåvan vi väntat på.

Världen har kört i diket och vet varken ut eller in. Att de ställer in VC i Les Rousses visar att de aldrig mer ska ges ett arrangemang. Förvisso bra att de fattar ett beslut snabbt.
Citera
2022-01-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Ja på någon månads sikt kan det var så, men usel timing med tanke på vad som händer om man tex. testar positivt för tätt inpå OS
Citera
2022-01-04, 21:07
Medlem
Frågan bör ställas om svenska OS deltagare överhuvudtaget skall ut och tävla nu innan OS.
Nu är väl isoleringstiden bara en vecka ungefär vad jag förstår..och Omikron i sig självt är ju så svagt att det inte innebär problem i sig.

Ett par veckor till torde nog vara safe kan tänka.
Citera
2022-01-04, 21:11
Medlem
OweGbgs avatar
Om det nu blir ett OS vilket ser osäkert ut nu så har jag några funderingar ang sista uttagningarna.
Hos männen är det väl ganska klart att Calle blir uttagen.
Hos damerna har jag lite funderingar.
Den som blir uttagen blir ju reserv i stafett och ev 3-milen sista tävlingsdagen.
I sprint är det redan 4 uttagna dom kommer köra tävlingen
I teamsprint är som jag ser det Maja och Jonna klara med övriga sprinters plus Frida som reserver.
I Distans är Frida, Emma och Moa O klara och jag ser också Ribom där
I stafett är distansåkarna plus Emma, Maja och Jonna aktuella det är 6 st.
Då är frågan vem av Kalla och Hagström är nyttigast som inte i utgångspunkt får åka några lopp.
Av erfarenhet vet man att sista distansen på 30 km ofta blir folk som drar sig ur av olika anledningar och då borde väl Kalla vara den som är bäst att ta med?
Eller så anser SOK att det räcker med 7 damer som har både sprint och distanskapacitet.
Citera
2022-01-04, 21:12
Medlem
Efter helgen är det nog dags att gå in i OS-bubblan. En karantänsvecka hemma, sen vidare till OS-uppladdningen på hög höjd som givetvis också är isolerad från omvärlden. Då borde det vara över 99% chans att klara sig in i OS-byn. Därifrån med kinesiskt protokoll ska det nog mycket till.
Citera
2022-01-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag tror att hon inser det, men det tar nog många års hård träning att träna upp det, och jag tror att hon försöker bli snabbare, men det är ju en avvägning också. Hon kan riskera att bli sämre som distansåkare.
Jag tycker att det är oförskämt att säga att det är "dåligt av Ebba...". Den inställningen hon har när hon åker tävling, att ge allt, den har hon säkert också när det gäller träning och planering...

Håller helt med dig.
Ebba gör så gott hon kan, och tränar hårt och målmedvetet för att bli så bra som möjligt. Det har gjort henne till en toppåkare vad gäller distans.
Vad gäller sprint så får vissa det att låta så lätt, men dom verkar inte förstå att alla åkarna i världseliten gör sitt allra bästa, inkl vad gäller sprint. Därför är det inte bara för att "sluta vara så dålig" och bli en toppåkare även där. Redan Ingemar Stenmark borde ha lärt folk att det är inte alltid så lätt, och som han eller någon annan sa: "Åk själv då!".
Stenmark var för övrigt inte heller bäst på allt, han var t ex inte så bra på störtlopp. Ändå utsågs han jämnt Björn Borg till århundradets bästa svenska idrottare. (Borg vann efter en nån slags extra omröstning, alternativt fler förstaplatsröster.)

En del idioter verkar tro att anledningen till att en idrottare inte är bäst i världen på allt, är att dom är dumma i huvudet som inte bara presterar bättre. Det finns dock konkurrenter som också försöker bli bäst. Så om nån inte blir världsetta inom något så beror det sällan på dumhet från personen ifråga, snarare är det den tv-tittare som "kräver" det som är dum.
Citera
2022-01-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretonius
Alla som är involverade i tråden, ställer denna fråga rakt ut till er!

När fan i himmelen ska den unga naiva ack så tillrättalagda Ebba Andersson bara knyta näven i fickan och inse att "jag måste göra något åt mitt taktiska sinne"? Det är ju fan fruktansvärt och se! Hon drar som en hare lopp efter lopp efter lopp. får mig och tänka på citatet; 22 män spelar match i 90 minuter och vem står som vinnare? Tyskarna. Gammalt klassiskt citat från Lineker;

"Football is a simple game. Twenty-two men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win."

Finns ingen nykter jävel i den svenska lagledningen som kan säga till Ebba att sluta agera hare under loppen? Heidi Weng låg bara med och drog ifrån i slutet. Snacka om luften ur, en gång är ingen gång men när detta händer och man får lång näsa gång efter vartannat? Fruktansvärt att se! Ingen man unnade en världscupseger mer än Ebba Andersson och så gör hon bort sig igen något fruktansvärt i slutet! Snacka om och bli bestulen en världscupseger!
Tjaa, skulle Ebba ha Johaugs motor, Linn S sprintkunskaper opch stina N taktiska sinne tror också jag att hon skulle vinna bäde VC, VM och OS.

Varför kan inte dom Svenska tränarna inse detta enkla faktum och träna Ebba rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in