Citat:
Ursprungligen postat av
Camelot
Jag tror att hon inser det, men det tar nog många års hård träning att träna upp det, och jag tror att hon försöker bli snabbare, men det är ju en avvägning också. Hon kan riskera att bli sämre som distansåkare.
Jag tycker att det är oförskämt att säga att det är "dåligt av Ebba...". Den inställningen hon har när hon åker tävling, att ge allt, den har hon säkert också när det gäller träning och planering...
Håller helt med dig.
Ebba gör så gott hon kan, och tränar hårt och målmedvetet för att bli så bra som möjligt. Det har gjort henne till en toppåkare vad gäller distans.
Vad gäller sprint så får vissa det att låta så lätt, men dom verkar inte förstå att alla åkarna i världseliten gör sitt allra bästa, inkl vad gäller sprint. Därför är det inte bara för att "sluta vara så dålig" och bli en toppåkare även där. Redan Ingemar Stenmark borde ha lärt folk att det är inte alltid så lätt, och som han eller någon annan sa: "Åk själv då!".
Stenmark var för övrigt inte heller bäst på allt, han var t ex inte så bra på störtlopp. Ändå utsågs han jämnt Björn Borg till århundradets bästa svenska idrottare. (Borg vann efter en nån slags extra omröstning, alternativt fler förstaplatsröster.)
En del idioter verkar tro att anledningen till att en idrottare inte är bäst i världen på allt, är att dom är dumma i huvudet som inte bara presterar bättre. Det finns dock konkurrenter som också försöker bli bäst. Så om nån inte blir världsetta inom något så beror det sällan på dumhet från personen ifråga, snarare är det den tv-tittare som "kräver" det som är dum.