2022-01-08, 14:04
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Jag har Emma- Frida- Ebba- Jonna.

Frida är bättre i klassiskt..
Jo fast jag tror Johaug går tredje och då känner jag att Frida kan matcha henne bäst.
Ebba går då mot Heidi och det känns bättre för Heidi som hängåkare skulle kunna hängt på Frida.
Viktigt att Jonna är lika med Norges ankare vem det nu blir inför sista sträckan.
Citera
2022-01-08, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jo fast jag tror Johaug går tredje och då känner jag att Frida kan matcha henne bäst.
Ebba går då mot Heidi och det känns bättre för Heidi som hängåkare skulle kunna hängt på Frida.
Viktigt att Jonna är lika med Norges ankare vem det nu blir inför sista sträckan.

Fast vad skall Norge ha på sista sträckan om Johaug och Weng åker mittensträckorna??
Citera
2022-01-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Är väl dock inte skrivit i sten att vi måste använda de 4 uttagna sprinters som vi tatt ut redan. Nåja. Ingen större medlajförhoppning för KJW endå i Sprinten. Burman är förhoppningsvis tillbaka snart.

Mer spännande med damerna. Nog ska Joanna köra staffeten

Och 10 klassiskt. Inför stafetten OCH teamsprinten som går i klassisk stil. Allt under sex dagar.

Stafetten: Jonna - Ebba - Kalla - Frida
Citera
2022-01-08, 14:08
Medlem
Weit-wegs avatar
Citat:
Jag har Emma- Frida- Ebba- Jonna.

Frida är bättre i klassiskt..

Håller med om Frida där, dock tänker jag att Frida mosar allt på sträcka 1 så Emma slipper häng-weng i rygg, således:

Frida-Emma-Ebba-Jonna, där Jonna kommer förnedra vem som helst som mot förmodan skulle vara med på ett upplopp
Citera
2022-01-08, 14:09
Medlem
Weit-wegs avatar
Citat:
Fast vad skall Norge ha på sista sträckan om Johaug och Weng åker mittensträckorna??

De kör ju Fossesholm här
Citera
2022-01-08, 14:11
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Som det sett ut tidigare så är Fossesholm där men hennes form har ju inte sett bra ut hittills så det är väl ett frågetecken
Citera
2022-01-08, 14:13
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Och 10 klassiskt. Inför stafetten OCH teamsprinten som går i klassisk stil. Allt under sex dagar.

Stafetten: Jonna - Ebba - Kalla - Frida
Som jag ser det är Emma definitivt med i laget och bäst som startkvinna
Citera
2022-01-08, 14:18
Medlem
Citat:

Jag tänker mig att de norske är lite skraja nu. För att vi skulle kunna dra ifrån på de två första sträckorna (Jonna-Frida etc) och därför sätter Johaug på andra och Fossesholm och Weng på slutet.
I detta scenario kanske Emma Ribom kan vara ett alternativ på sista. Om Kalla inte är topp tio i skiathlon etc.
Citera
2022-01-08, 14:19
Medlem
Citat:

Fossesholm som bara inkasserar. Men så coola är man inte i Norge.
Citera
2022-01-08, 14:27
Medlem
Citat:
Som jag ser det är Emma definitivt med i laget och bäst som startkvinna

Kallas skiathlon och Emmas 10km klassiskt avgör tror jag.

Tror på detta:

Februari
05 Skiathlon damer - Frida, Ebba, Kalla, Moa
06 ------
07 ------
08 Sprint fristil finaler damer - Maja, Jonna, Emma, Anna
09 ------
10 10K klassiskt damer - Frida, Ebba, Jonna, Emma
11 ------
12 Stafett damer - Jonna, Ebba, Kalla, Frida
13 ------
14 ------
15 ------
16 Sprintstafett klassiskt final damer – Maja, Jonna
17 ------
18 ------
19 ------
20 30K fristil masstart damer - Frida, Ebba, Kalla, Jonna
Citera
2022-01-08, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
De kör ju Fossesholm här

Hoppas de fortsätter med Fossleholm.😊
Citera
2022-01-08, 14:28
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Jag tänker mig att de norske är lite skraja nu. För att vi skulle kunna dra ifrån på de två första sträckorna (Jonna-Frida etc) och därför sätter Johaug på andra och Fossesholm och Weng på slutet.
I detta scenario kanske Emma Ribom kan vara ett alternativ på sista. Om Kalla inte är topp tio i skiathlon etc.
Fast jag tror inte Jonna kan dra ifrån Tiril och Stupak på första men med sin sprintavslutning kan spurta förbi vem som helst på ett upplopp på sista.
Emma har varit starttjej på enda stafetten i år och åkte jämnt med Tiril och Stupak och det var i hennes första längre lopp för i år.
Jag tror ingen av tänkta avslutare i Norge och Ryssland som väl måste vara huvudrivaler klarar Jonna om hon får gå ut tsm med dom på sistasträckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in