2022-01-06, 21:58
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Tjejerna vet ju vilka män som är ledare som kan säga lite vad som helst. Det är rika snygga individer med typiskt look från rika områden som signalierar högstatus, musikfotbolls och hockeystjärnor, vita ariska bradpitt 10/10 fotomodeller.

Ser man medelmåttig ut, så kan man på en chattapp aldrig övertyga en tjej att man är ledare och frångå pk, utan man får snällt acceptera att ens främsta kort är att spela det långa spelet och vinna(om man är självsäker), för nej du får ingen förtur i början och kan komma undan med att vara grov i munn.

Det är nativt att tro att man med medelmåttigt utseende, eller säg att man är en 8/10 kan komma undan bara man är självsäker. Du måste som sagt vara det jag sa i första stycket.

Jag vet eftersom jag själv är en stabil åtta. Jag får väl 1-4 likes om dan, och har inga problem att träffa tjejer för fika uthomhus. Däremot är jag riktigt bitter att tjejerna enbart är 6-7, och att jag måste spela rollen som den seriösa killen. Jag vill också vara en toppman, som kan bygga ett harem med 8-10, och knulla nya tjejer varje dag

Jag har kommit fram till att tinderappen inte är mig värdig. Eftersom jag inte får lätta knull med 6-7 under min nivå, utan måste fjäska, så sänker jag bara mig själv ifall jag håller på med tinder. Bättre att ha värdighet och skippa då.

Som snygg åttapoängare, får jag dock horder av knulldejter i andra länder. Tinder funkar verkligen dåligt i sverige.
Precis, man måste spela en tönt på en dejtingapp. Det är därför man aldrig ska visa sitt rätta jag för tjejer förens man kommit varrandra riktigt nära. Detta har jag lärt mig genom rutin. Har man varit tsm med en tjej ett tag o du vet hon tycker om dig, kan du i princip säga det mesta, förutom att du är nazist, och hon bryr sig inte nämnvärt. För hon tycker om dig alldeles för mycket vid det här laget.

Det var som mitt ex. Hon frågade mig om jag röstade på SD, varför vet jag inte. Kanske diskuterade vi något då. Efter jag svarat ja så reagerade hon inte nämnvärt, hon frågade bara varför jag gjorde det, sen var det inte mer med det. Då hade vi varit tillsamans i ett halvår. Hon tyckte om mig, väldigt mkt. Då var hon själv en Sosse. Några månader senare snackade vi om exakt samma sak som jag tog upp här i tråden, I chatten med den här stackars tindertjejen, om samkönade äktenskap. Då gick jag tom ännu längre med mitt ex, än vad jag gjorde med den här tindertjejen.. För då sa jag tom "Jag tänker på vad som är bäst för barnen, o då är det rimligt att man har en mamma o pappa". Mitt ex höll inte med, men hade viss förståelse.. Men brydde sig inte nämnvärt. Skulle jag sagt dessa sakerna till mitt ex under första veckan vi var tsm skulle vi aldrig fortsatt dejta. Vi var tsm ytterligare ett halvår sen innan jag gjorde slut.

Kvinnor är helt enkelt falska.

Ang fetmarkerade: Den här insikten har jag också kommit över...
Senast redigerad av Emoll 2022-01-06 kl. 22:00.
Citera
2022-01-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Precis, man måste spela en tönt på en dejtingapp. Det är därför man aldrig ska visa sitt rätta jag för tjejer förens man kommit varrandra riktigt nära. Detta har jag lärt mig genom rutin. Har man varit tsm med en tjej ett tag o du vet hon tycker om dig, kan du i princip säga det mesta, förutom att du är nazist, och hon bryr sig inte nämnvärt. För hon tycker om dig alldeles för mycket vid det här laget.

Det var som mitt ex. Hon frågade mig om jag röstade på SD, varför vet jag inte. Kanske diskuterade vi något då. Efter jag svarat ja så reagerade hon inte nämnvärt, hon frågade bara varför jag gjorde det, sen var det inte mer med det. Då hade vi varit tillsamans i ett halvår. Hon tyckte om mig, väldigt mkt. Då var hon själv en Sosse. Några månader senare snackade vi om exakt samma sak som jag tog upp här i tråden, I chatten med den här stackars tindertjejen, om samkönade äktenskap. Då gick jag tom ännu längre med mitt ex, än vad jag gjorde med den här tindertjejen.. För då sa jag tom "Jag tänker på vad som är bäst för barnen, o då är det rimligt att man har en mamma o pappa". Mitt ex höll inte med, men hade viss förståelse.. Men brydde sig inte nämnvärt. Skulle jag sagt dessa sakerna till mitt ex under första veckan vi var tsm skulle vi aldrig fortsatt dejta. Vi var tsm ytterligare ett halvår sen innan jag gjorde slut.

Absolut, däremot har jag hört uttryck som kvinnor slängt siig med " han var manipulativ, trevlig i början, men sen började han tänja gränserna/visa sina kort", och jag känner på något sätt att jag inte vill hamna i det facket.

Jag är helt enkelt medveten att folk faktiskt ser igenom sånt här, så jag är personligen väldigt försiktig med att eskalera det, utan försöker hålla det på samma nivå hela tiden.

Sen har du verkligen helt rätt ordval. man känner sig som en riktig tönt när man försöker fjäska där i början på tinder med tjejer som är under en nivå. Inte bara känner man sig töntaktig, men man blir frustrerad, och det är absolut inte bra för psyket och självförtroendet. Antingen ger man upp tinder, är frustrerad, eller så kommer det drabba din självkänsla. Dett gäller alla män som inte är toppmän.

Jag kan väl tänka mig, att någon riktigt smart svensk 8poängsman som är medveten, vet sitt värde, kan sitta med 10 tinderkonton på en och samma gång, med 10 rutor, 10 simkort, och sen försöka hitta guldkornen, superlika dom för maximal chans, och sen gå hela vägen in med engagerande chatt, så kan man säkert få en tjej på sin nivå, men då är det verkligen ett heltidsjobb. Räkna ändå med att det kan ta 4-6 månader. Dels måste man vara alert, pigg, glad lycklig, för att orka hålla ett engagerande chatttempo med flera stycken, på ett discplinerat sätt med många under lång tid.
Senast redigerad av stroganof 2022-01-06 kl. 22:18.
Citera
2022-01-06, 22:15
Medlem
Bettingpro1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Vi vill ha någon bra, ja. Ni män kan ju alltid se det som en fördel att leta överallt och även träffa folk ni inte är intresserade av. Men det är faktiskt inte finare.

Utöver det kan absolut ingen påstå att jag dejtat toppskiktet av män. Botten snarare.

Jag tänker att jag ska likes fler men så tror jag att de kommer bli krävande och på och struntar i det.

Nej jag har inte träffat så många genom åren med tanke på att jag faktiskt försökt dejta.

Får inte killar mer än så? 😱

Jag tror jag ser ut som en typical Guy , därav dom få likesen
Citera
2022-01-06, 22:18
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Absolut, däremot har jag hört uttryck som kvinnor slängt siig med " han var manipulativ, trevlig i början, men sen började han tänja gränserna/visa sina kort", och jag känner på något sätt att jag inte vill hamna i det facket.

Jag är helt enkelt medveten att folk faktiskt ser igenom sånt här, så jag är personligen väldigt försiktig med att eskalera det, utan försöker hålla det på samma nivå hela tiden.

Sen har du verkligen helt rätt ordval. man känner sig som en riktig tönt när man försöker fjäska där i början på tinder med tjejer som är under en nivå. Inte bara känner man sig töntaktig, men man blir frustrerad, och det är absolut inte bra för psyket och självförtroendet. Antingen ger man upp tinder, är frustrerad, eller så kommer det drabba din självkänsla. Dett gäller män som inte är toppmän.

Jag kan väl tänka mig, att någon riktigt smart svensk 8poängsman, kan sitta med 10 tinderkonton på en och samma gång, med 10 rutor, 10 simkort, och sen försöka hitta guldkornen, superlika, och sen gå all in med massa engagerande chatt, så kan man säkert få en tjej på sin nivå, men då är det verkligen ett heltidsjobb.

Då har troligtvis kvinnan inte tyckt om honom tillräckligt. Visar man tillräckligt många bra sidor, och du blir hennes stöttepelare, så finns det så pass mycket som blir för viktigare för henne, som väger över åsikter som hon inte nödvändigtvis håller med om.

Verkligen. Den jävla appen tär på psyket. Har på allvar övervägt att ge upp Sverige. För det finns inget annat land, inte ens västerländska, som är så skruvat som här.
Senast redigerad av Emoll 2022-01-06 kl. 22:23.
Citera
2022-01-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ja och när de väl har bestämt sig, så är det kört. Tjejerna känslor följer en resa som man aldrig kan backa tillbaka bandet. Har de redan rest och tackat för sig, får du aldrig någon chans igen.

Tjejen jag chattade med ville inte längre chatta eftesom jag sa att jag kollade mycket på tv. Hon sa att vi inte passade ihop eftersom jag har tycker tv tittande är viktigt. Det funkar inte för mig att säga men okej, jag kan sluta kolla på tv för dig. Då låter jag patetisk. Det funkar inte heller att säga att jag skojade, jag kollar faktiskt nästan aldrig på tv, för det kommer hon inte gå på heller, och ser det som ett desperat försök som gör att jag sjunker ännu mer. Faktum är att man har ingen chans igen, annat än att man matchar ihop igen av en slump i framtiden.
Exakt, ingen ide att försöka trixa sig ur det för hon kommer bara tycka du är ännu mer "patetisk". Även om så ej är fallet. Bara att ge upp och låta henne gå vidare till nästa snubbe som hon kommer dissa.
Citera
2022-01-06, 22:19
Medlem
Citat:
Vi vill ha någon bra, ja. Ni män kan ju alltid se det som en fördel att leta överallt och även träffa folk ni inte är intresserade av. Men det är faktiskt inte finare.

Utöver det kan absolut ingen påstå att jag dejtat toppskiktet av män. Botten snarare.

Jag tänker att jag ska likes fler men så tror jag att de kommer bli krävande och på och struntar i det.

Nej jag har inte träffat så många genom åren med tanke på att jag faktiskt försökt dejta.

Får inte killar mer än så? 😱

Det sista där, det har vi ju försökt säga på 2000 sidor här nu. Nej.
Citera
2022-01-06, 22:23
Medlem
Citat:
Då har troligtvis kvinnan inte tyckt om honom tillräckligt. Visar man tillräckligt många bra sidor, och du blir hennes stöttepelare, så finns det så pass mycket som blir för viktigare för henne, som väger över åsikter som hon inte nödvändigtvis håller med om.

Verkligen. Den jävla appen där på psyket. Har på allvar övervägt att ge upp Sverige. För det finns inget annat land, inte ens västerländska, som är så skruvat som här.

Ja det är sant det du skriver. Kvinnan tyckte säkert då aldrig om dig tillräckligt, men vad jag har förstått så det i många relationer så är det som så att ena partern är mycket mer intresserad än den andre. Man ser par där killen är jätte på, medan tjejen verkar verkar halvt intresserad, men hon har nöjt sig med honom eller vice versa.

Jag har nu en tjej som är över min nivå, och hon verkar nöja sig med mig. Jag tar personligen en snyggare tjej som nöjer sig, än att hon är fulare och mer genuint kär i mig, för jag verkar bara kunna bli störtkär om tjejen spelar i en högre liga än mig själv. Men det är jag det.... Eftersom hon då inte är lika förblindad, så får jag vara på min vakt och inte eskalera och visa andra färger längre in i förhållandet. Och som sagt jag är inte unik, utan dessa relationer med olika intressenivå är snarare normen än tvärtom.

Frågan är varför tinder suger så hårt i sverige. Jag gissar att alla hemska relationseffekter förstärks av att sverige är i framkant på feminism och jämnställdhet, som gör att sverige är det mest skruvade av alla västerländska länder.
Senast redigerad av stroganof 2022-01-06 kl. 22:27.
Citera
2022-01-06, 22:27
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ja det är sant det du skriver. Kvinnan tyckte säkert då aldrig om dig tillräckligt, men vad jag har förstått så det i många relationer så är det som så att ena partern är mycket mer intresserad än den andre. Man ser par där killen är jätte på, medan tjejen verkar verkar halvt intresserad, men hon har nöjt sig med honom eller vice versa.

Jag har nu en tjej som är över min nivå, och hon verkar nöja sig med mig. Jag tar personligen en snyggare tjej som nöjer sig, än att hon är fulare och mer genuint kär i mig. Men det är jag det....

Frågan är varför tinder suger så hårt i sverige. Jag gissar att alla hemska relationseffekter förstärks av att sverige är i framkant på feminism och jämnställdhet, som gör att sverige är det mest skruvade av alla västerländska länder.

Vadå inte tyckte om mig? Menar du Tindertjejen? Det hade kvittar hur mycket hon tyckt om mig när det är på Tinder. Jag pratar om relatior. Mitt ex tyckte om mig väldigt mycket. Därför kunde jag uttrycka många av mina åsikter.

Tinder suger dock I flera länder. Bla I USA är det samma problem. Men Sverige ska ju dock alltid vara en värre kopia av USA, i allt.
Citera
2022-01-06, 22:31
Medlem
Emolls avatar
Citat:

"Vi vill ha någon bra". Ofan. O du tror inte män helst vill ha det? Män tycker det är bra om de hittar en på samma nivå, o nöjer sig tom med de på lägre nivåer. Kvinnor ska ha toppskiktet. Tror dem. I konkurrens med 80% av de andra kvinnorna.

Du bevisar bara min poäng. De männen dög inte till dig. Eftersom du, likt andra, egentligen bara blir nöjd med toppskiktet.
Citera
2022-01-06, 22:33
Medlem
Citat:
Vadå inte tyckte om mig? Menar du Tindertjejen?

Hahah oj, skrev fel. Byt ut dig mot mig i citeringen på mig själv nedan:
"Ja det är sant det du skriver. Kvinnan tyckte säkert då aldrig om dig tillräckligt, "
Senast redigerad av stroganof 2022-01-06 kl. 22:38.
Citera
2022-01-06, 22:37
Medlem
Citat:
Tinder suger dock I flera länder. Bla I USA är det samma problem. Men Sverige ska ju dock alltid vara en värre kopia av USA, i allt.

Det är ju väldigt skevt att sättet folk dejtar på, en stor del, ännu större nu under pandemin,är genom tinder och dylika appar, som funkar dåligt för majoriteten av män i Usa, sverige och andra länder.
Citera
2022-01-06, 22:48
Medlem
Castles avatar
Citat:

Minns en rolig dejt jag hade för många år sedan. En tysk kvinna som jag träffade efter jobbet i stan. Av olika anledningar fann jag mig ganska direkt väldigt attraherade av henne. Efter vi gått ut från stället vi käkat på så stannade vi vid första rödljuset. Jag kollade henne i ögonen och sa "jag måste bara göra en sak", sen kysste jag henne. Sen fortsatte vi promenaden och kysstes kanske ett par gånger till. På vägen mot Karlberg station som hon skulle åka hem ifrån kom vi in på ämnet politik eller nåt, minns inte riktigt. Uppenbarligen var hon lite åt pk-hållet och hon frågade vad jag röstade på. Jag övervägde några sekunder fram och tillbaka vad ska jag säga. Men ljuga är inte min grej så jag sa Sverigedemokraterna. Hon bara stannade upp och tittade på mig, sa inget. Det var som att hon tänke "vad fan har jag gjort, kyssts med en nazist typ". Efter ett tag skojade jag och sa något i stil med "inget mer pussande?". Tror att hon inte svarade, bara tänkte. Vi fortsatte gå mot Karlberg. Sen när vi kom fram sa vi ändå till varandra att det var trevligt att ses, och jag gav henne en lång kyss till som hon inte motsatte sig. Efter det såg vi en tid framöver och vad jag minns pratade vi inte politik igen.
Senast redigerad av Castle 2022-01-06 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in