2020-09-26, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bexer
Hur tänker du att färre ska lämna appen genom att Tinder skulle tvinga folk att prata med människor dom uppenbarligen inte vill prata med? (buhu men varför matchar man om man inte vill prata? Det finns många anledningar till det som gåtts igenom flera gånger i tråden tidigare).

Skulle Tinder försöka tvinga användare att prata när matcher skriver även om dom inte vill borde rimligtvis fler lämna appen för att slippa prata?

Är man inte intresserad av någon och vill prata så kan man avmatcha? en del tjejer gör så. Tar nån sekund att avmatcha personen, ändå har tjejerna kvar ens match och ghostar i månader. Vad är grejen.
Citera
2020-09-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagunitas1
Är man inte intresserad av någon och vill prata så kan man avmatcha? en del tjejer gör så. Tar nån sekund att avmatcha personen, ändå har tjejerna kvar ens match och ghostar i månader. Vad är grejen.
Man måste också förstå att alla inte har samma intentioner med tinder. En del är seriösa, en del är där för bekräftelse, en del skriver kanske för de inte har bättre för sig, en del kanske inte ens går igenom ifall de har 1000 meddelanden och därmed missar. Det mest bisarra jag hört ifrån en tjej jag träffa var att hon ibland inte ens gick in i chatten, för att hon ville få sin telefon att se populär ut. Dvs att själva app loggan i menyn på telefonen hade notiser med den röda siffer bubblan i hörnet(aktivitet) eller hur man nu ska förklara.
Citera
2020-09-26, 15:05
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Är det inte menlöst att swipa när man ändå får en notis när någon gillat en? Även ifall man inte har köpt premium får man ju endå en notis om att någon swipat på en?

Vill inte låta otrevlig men kan du omformulera meningen på något sätt? Jag förstår verkligen inte din fråga. F.ö. menar du nog "meningslöst", då menlöst betyder "ofarligt".

Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Efter veckor av försök har jag inte lyckats matcha någon av mina superlikes. Däckad efter jobb så vakna jag upp och pang! superlike match!

Där är hon, perfekt ålder, perfekt utseende som en gudinna, intelligent kort profil precis i min smak.

Hur fan ska man inleda detta nu då.

Gameboyguy är lite nervös nu. Ok kanske sätter henne lite på ett piedestal. Men vadan, attans vad den kemiska sörja vi egentligen består av kan forma sådana varelser.

Så ni matchade efter att du hade gett henne en superlike? Det är tufft att starta därifrån i så fall. Hon har redan ett sådant överläge, men jag hade inlett det så simpelt som möjligt och frågat hur läget vore. Är hon tillräckligt skön kommer hon att svara som en normal människa och konversationen kan flyta på.

Tycker annars att man skriver till den som har superlikat en. Hon tycker ju att du är tillräckligt snygg för att duga åt henne och hon har ju redan sett din superlike innan hon bestämde sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Man måste också förstå att alla inte har samma intentioner med tinder. En del är seriösa, en del är där för bekräftelse, en del skriver kanske för de inte har bättre för sig, en del kanske inte ens går igenom ifall de har 1000 meddelanden och därmed missar. Det mest bisarra jag hört ifrån en tjej jag träffa var att hon ibland inte ens gick in i chatten, för att hon ville få sin telefon att se populär ut. Dvs att själva app loggan i menyn på telefonen hade notiser med den röda siffer bubblan i hörnet(aktivitet) eller hur man nu ska förklara.

Sinnessjukt. Jag gjorde så en gång i mellanstadiet när jag skulle ta kort på min skärm, och hade då maxat aktivitetsfältet med MSN-konversationer för att se populär ut. Det var alltså när jag var runt 10 år gammal. Är den här tjejen också 10?
Citera
2020-09-26, 15:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Sinnessjukt. Jag gjorde så en gång i mellanstadiet när jag skulle ta kort på min skärm, och hade då maxat aktivitetsfältet med MSN-konversationer för att se populär ut. Det var alltså när jag var runt 10 år gammal. Är den här tjejen också 10?
Najs. Det var ju ingen dum idé. När jag gick på mellanstadiet hade vi en enda C64 med matrisskrivare som hela skolan fick dela på. Lite poppis blev man om man blev bra på Basic.
Citera
2020-09-26, 15:54
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Vill inte låta otrevlig men kan du omformulera meningen på något sätt? Jag förstår verkligen inte din fråga. F.ö. menar du nog "meningslöst", då menlöst betyder "ofarligt".

Så ni matchade efter att du hade gett henne en superlike? Det är tufft att starta därifrån i så fall. Hon har redan ett sådant överläge, men jag hade inlett det så simpelt som möjligt och frågat hur läget vore. Är hon tillräckligt skön kommer hon att svara som en normal människa och konversationen kan flyta på.

Tycker annars att man skriver till den som har superlikat en. Hon tycker ju att du är tillräckligt snygg för att duga åt henne och hon har ju redan sett din superlike innan hon bestämde sig.

Ifall någon swipar höger på dig, får du en notis om att någon gillar dig från tinder och "uppgradera till gold för att ta reda på vem". Alltså vet man på förhand ifall någon har swipat ja på en utan att man har tinder gold. Är det inte då meningslöst att swipa när man fått 0 likes
Citera
2020-09-26, 17:07
Medlem
Skapade ett fake tjej konto sedan igår och hittills har jag ungefär 356 likes och matchat med ungefär 60 st.
Kan säga att det är killar som swipat höger som ser väldigt bra ut, både ansiktet och muskler.

Tjejen är en mullig 6:a

Detta är bevis på hur desperata killar är idag. Personligen skäms jag vara en man bland er i det här landet. Ni har nedvärderat er själva och så gråter ni ut som små horungar på Flashback genom diverse trådar där ni hatar kvinnor till att tycka synd om er själva att ingen vill ha er och skyller allt på tjejerna. När det är ni som inte ens vet era värde. Det är verkligen verkligen pinsamt. Så jag var tvungen radera kontot med detsamma.

Ni kan inte ens kontrollera er själva sexuellt utan för saken skull måste ni ligga med allt som rör sig för ni tror det är det hela livet handlar om och om man inte gör det då blir ni deppiga och frustrerade.

Tack så jävla mycket era beta hanar för att ni har gjort som ni har gjort med dessa tjejer på nätet.

Jag har en råd till er. Stäng ner Tinder och raggandet. Bli en man först och jobba på er själva och hitta er som person innan ni ger er på dejtandet.
Citera
2020-09-26, 17:13
Bannlyst
Om man blir bannad, kan man få tillbaka tinder via tinder++ eller är det en bluff?
Blev bannad igår efter att ha startat om det igen efter uppehåll och blev bannad efter 2 timmar utan att ha gjort ett piss. Finns det nån övre gräns för hur många gånger man kam starta om kontot?
Verkar ju bara vara spekulationer kring den skitappen. De som driver appen verkar vara riktigt politiskt korrekta horungar som hejar på 1984-samhället.
Jag fattar att nya kunder får bra behandling men när den nya kunden är knullgammal efter en vecka så gäller inte fria marchningar, då måste man betala.
Tänk spotify, en månad gratis sen analsex utan glid.
Citera
2020-09-26, 18:07
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ifall någon swipar höger på dig, får du en notis om att någon gillar dig från tinder och "uppgradera till gold för att ta reda på vem". Alltså vet man på förhand ifall någon har swipat ja på en utan att man har tinder gold. Är det inte då meningslöst att swipa när man fått 0 likes

Jaha, nu är jag med. Nja, meningslöst vet jag väl inte. Du kommer fortfarande att dyka upp i flödet och kvinnor kan gilla dig efter att du har gillat dem, ju. Men det är väl klart att det känns mer uppmanande att swipa vidare om man ser att ett antal har gillat ens profil, jämfört med att ha 0 gillningar.

På tal om gold så är det helt värdelöst. Det är mycket roligare att inte veta vem som eventuellt kan ha gillat en.
Citera
2020-09-26, 18:15
Moderator
Amirons avatar
Citat:

Behövs inge gold öht för att lista ut vem i flödet som har matchat med dig. är allt som oftast en av de 5 första profilerna som dyker upp när du startar appen (bor man avsides och inte får så många matchningar så går det lista ut vem det är med hjälp av den blurrade bilden)
Citera
2020-09-26, 19:07
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Behövs inge gold öht för att lista ut vem i flödet som har matchat med dig. är allt som oftast en av de 5 första profilerna som dyker upp när du startar appen (bor man avsides och inte får så många matchningar så går det lista ut vem det är med hjälp av den blurrade bilden)

Stämmer! Brukar nästan alltid vara den första profilen som kommer om man har låtit appen vara i några dagar.
Citera
2020-09-26, 20:19
Medlem
Citat:

Vill bara säga att min superlike avmatchade mig. Hon var garanterat en 9/10. Några skulle nog säga 10/10. Det var som att komma som chipleader till finalbordet i texas holdem, för att sedan kasta iväg chippen på all ins.

Vilken fuckup. Kanske får ta till flaskan ikväll.

Hon var snäppet snyggare än denna tjej, för hennes kropp var också... vill gråta. https://www.pinterest.se/pin/449797081523676545/
Senast redigerad av gameboyguy 2020-09-26 kl. 20:25.
Citera
2020-09-27, 03:59
Bannlyst
Finns det nåt sätt att få nytt konto efter avstängning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in