Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-04, 21:04
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade hon inte lämnat in dessa olika papper etc så hade hon levt idag tror jag. Han ville ta livet av henne. Men det var just i stunden. Jag tror inte det var planerat mer än möjligen samma dag. Kanske t o m samma timme. Kanske hon sa något i bilen som gjorde att det sista lilla förnuftet han hade försvann. Motiv är något som ofta bara finns i förövarens huvud och som för oss andra verkar helt irrationellt. I Billy Fagerströms huvud fanns att "kan inte jag få henne så skall ingen annan ha henne". Där var det ren svartsjuka och droger. I CRs fall kan det också vara ägande som han höll på att förlora. Får se om något motiv kommit fram i utredningen.

Mitt fetade - Fast om det är skälet till att han (eventuellt) tog henne av daga så var det ju bara en tidsfråga. Att leva kvar i ett destruktivt förhållande är ju knappast lösningen.
Citera
2022-01-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Mitt fetade - Fast om det är skälet till att han (eventuellt) tog henne av daga så var det ju bara en tidsfråga. Att leva kvar i ett destruktivt förhållande är ju knappast lösningen.
Hon lekte med elden. Tova hade levt om Billy inte varit svartsjuk. Han dominerade henne. Därför lämnade hon honom, och blev mördad. Samma sak verkar ha hänt här. CR ägde BR. Hon lämnar OCH polisanmäler. Hon blev dödad. Likaså Lotta Rudholm som försökte lämna Martin. Misshandlad till döds. Osv osv. Ca 20 kvinnor om året dödas av män de har eller har haft relation med. Det är fakta. Dessa män är totalskruvade. Oftast föregås morden av en relation med misshandel av kvinnan. Det är fakta.
Citera
2022-01-04, 21:18
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Hon lekte med elden. Tova hade levt om Billy inte varit svartsjuk. Han dominerade henne. Därför lämnade hon honom, och blev mördad. Samma sak verkar ha hänt här. CR ägde BR. Hon lämnar OCH polisanmäler. Hon blev dödad. Likaså Lotta Rudholm som försökte lämna Martin. Misshandlad till döds. Osv osv. Ca 20 kvinnor om året dödas av män de har eller har haft relation med. Det är fakta. Dessa män är totalskruvade. Oftast föregås morden av en relation med misshandel av kvinnan. Det är fakta.

Det ifrågasätter jag inte det minsta, jag menar bara att lösningen kan inte vara att kvinnorna stannar kvar hos dom männen. Jag tror inte det är det du menar heller men så tolkar jag din text, att om dom inte hade lämnat hade dom levt, men att stanna är varken önskvärt eller en garanti för överlevnad.
Senast redigerad av SmurfStorm 2022-01-04 kl. 21:21.
Citera
2022-01-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Det ifrågasätter jag inte det minsta, jag menar bara att lösningen kan inte vara att kvinnorna stannar kvar hos dom männen. Jag tror inte det är det du menar heller men så tolkar jag din text, att om dom inte hade lämnat hade dom levt, men att stanna är varken önskvärt eller en garanti för överlevnad.
Det är klurigt. Stanna och fortsätta vara kontrollerad och slagpåse, men levande. Eller försöka lämna och riskera bli jagad, och dödad. Ekvationen går inte ihop. Och det är förjävligt. Och ja, du tolkade min text rätt. Så länge det finns farliga män vars spärrar mot våld saknas, så kommer kvinnor bli ihjälslagna när de inte står ut längre utan försöker lämna.
Citera
2022-01-04, 22:11
Medlem
Citat:
Det är klurigt. Stanna och fortsätta vara kontrollerad och slagpåse, men levande. Eller försöka lämna och riskera bli jagad, och dödad. Ekvationen går inte ihop. Och det är förjävligt. Och ja, du tolkade min text rätt. Så länge det finns farliga män vars spärrar mot våld saknas, så kommer kvinnor bli ihjälslagna när de inte står ut längre utan försöker lämna.
Citerar mig själv. Det knepiga i min ekvation är att hur kvinnan än gör, så blir hon utsatt. Men om hon lämnar finns hoppet att slippa övergrepp. Det finns inte om hon stannar kvar. Och få kvinnor tror sig bli dödade, även om de ibland söker sig till kvinnojourer. Äh, finns hur mycket som helst att skriva om hur Beata borde gjort, kunnat göra, vad hon inte borde gjort osv, men jag tror nog hon kände sig ganska säker på sin trygghet med sonen i bilen.
Citera
2022-01-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Det är så konstigt att läsa vad ni skriver. Ni är säkra på att C är mördaren, men ni vet inte hur B dog eller när. Inte ens polisen känner till alla detaljer om hennes död.

Ni syftar alla på bilden som Beata skickade till sin familj. Men var finns bevisen för att det var C som slog henne. Inte ens hennes egen mamma visade dessa bilder eller klandrade C tills hon hittades död. Hon ville inte kasta en skugga på sin svärson, sa hon under en intervju.

När jag hänvisar till fotot som C visade mig förnekar de alla enhälligt informationens riktighet. Det föll aldrig en enda person in att fråga om något verkade konstigt för mig på bilden. Vissa människor ställer konstiga frågor om längden och vikten av C. Men det slog aldrig någon in om det fanns blodfläckar på hans vita skjorta. Om en person träffas i ansiktet och hans näsa blöder, så bör blodet troligen droppa på kläderna. Skjortan var helt ren. Det betyder att hon slog honom när de satt vid bordet och han lyckades böja sig över bordet och ta en servett för att stoppa blödningen. Blod smetades över läppen. Jag tror inte det var ketchup. Men eftersom jag inte var där kan jag inte med 100% säkerhet säga att hon slog honom. Jag kan bara säga vad jag såg på bilden. Det jag såg såg ut som torkat och utsmetat blod.

Hur vet du vad polisen känner till under en
pågående förundersöknings sekretess.
De ska bli intressant om ditt omtalade foto
kommer med i FUP.

Citat:
Jag bryr mig inte om ni tror mig eller inte. Jag berättade för polisen vad jag vet. Jag tror att detta är viktigt för att förstå att det är 2 deltagare i denna tragedi. Jag fortsätter att tro att han inte dödade henne.

Jag har inte berättat allt jag vet än. Men jag tror att jag berättar resten vid nästa möte med polisen.

En del av de närvarande kan inte uppfatta informationen adekvat.
Senast redigerad av Doiten 2022-01-04 kl. 23:12.
Citera
2022-01-04, 23:13
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Hur vet du vad polisen känner till under en
pågående förundersöknings sekretess.
De ska bli intressant om ditt omtalade foto
kommer med i FUP.

Ja, verkligen. Märkligt är denna mening " Det jag såg såg ut som torkat och utsmetat blod."
Säg att man få slag och blöder från näsa. Torkar man inte bort blodet? Eller smetar man ut det och låter den torka i ansikte? Sen gör man bild för att dokumentera och på bilden syns byxor.
Jag är verkligen nyfiken på den bilden
Senast redigerad av ursalund 2022-01-04 kl. 23:15.
Citera
2022-01-05, 01:32
Moderator
Drooids avatar
Citat:
Förbannade lögnare. Var säger jag något om skadorna?

Citat:
Bra humor))

Jag minns inte bilden så bra nu. Han bar vit skjorta och mörka byxor. Näsan blödde. Han hävdade att det var Beata som slog honom. Jag berättade för polisen om bilden och sa att bilden var på hans telefon.

Inga kommentarer förutom att jag är också imponerad av hur din svenska har förbättrats sedan du startade ditt konto.
Senast redigerad av Drooid 2022-01-05 kl. 01:45.
Citera
2022-01-05, 01:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hade hon inte lämnat in dessa olika papper etc så hade hon levt idag tror jag. Han ville ta livet av henne. Men det var just i stunden. Jag tror inte det var planerat mer än möjligen samma dag. Kanske t o m samma timme. Kanske hon sa något i bilen som gjorde att det sista lilla förnuftet han hade försvann. Motiv är något som ofta bara finns i förövarens huvud och som för oss andra verkar helt irrationellt. I Billy Fagerströms huvud fanns att "kan inte jag få henne så skall ingen annan ha henne". Där var det ren svartsjuka och droger. I CRs fall kan det också vara ägande som han höll på att förlora. Får se om något motiv kommit fram i utredningen.

Det finns kanske inget motiv?

Hypotesen går ut på att när de grälade om vårdnaden så slog hon honom och han slog henne? Men under handgemänget föll hon kanske bakåt av misstag och slog i huvudet?

C har väl inte heller använt några droger så varför ens försöka dra paralleller med helt andra fall där en ogift barnlös missbrukare tappade kontrollen?

Du måste erkänna att av det lilla vi vet hittills om det aktuella fallet så pekar en del på att båda parter verkar ha slagit varandra? Barby verkar trots allt vara säker på sin sak och varför skulle han ljuga?
Citera
2022-01-05, 02:14
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns kanske inget motiv?

Hypotesen går ut på att när de grälade om vårdnaden så slog hon honom och han slog henne? Men under handgemänget föll hon kanske bakåt av misstag och slog i huvudet?

C har väl inte heller använt några droger så varför ens försöka dra paralleller med helt andra fall där en ogift barnlös missbrukare tappade kontrollen?

Du måste erkänna att av det lilla vi vet hittills om det aktuella fallet så pekar en del på att båda parter verkar ha slagit varandra? Barby verkar trots allt vara säker på sin sak och varför skulle han ljuga?

Barby var inte vittne till slagsmål bara hörde om det från C som visade för henne en bild. Beskrivning(ar) av bilden övertygar inte att bilden var sann.
Skribenter har bevisat att Cs uppgifter om kronofogden var lögn. Likaså hans snack om bildens uppkomst kan vara lögn.
Citera
2022-01-05, 02:37
Medlem
Någon som sitter på FUP?
Citera
2022-01-05, 02:50
Moderator
Drooids avatar
Citat:
...
...
...
...
Du skriver 'hypotesen', singularis! Det finns väl några andra hypoteser i tråden?
Det ska bli intressant när rättegången börjar och, om din hypotes visar sig vara riktig, vad domslutet blir.
Vilket misstag kan ha begåtts och av vem?
Vi får hoppas att domen blir enligt lagen och inte av personliga erfarenheter eller fördomar.

Citat:
...
...
...
...
Det är väl ingen av oss som vet något om drogmissbruk så det går inte att utesluta ännu. Det finns en drog som är laglig som kan ställa till mycket problem..............
Citat:
...
...
Det är lite vi vet. Det håller jag med dig om. Ändå menar du att det 'pekar' åt eller 'verkar' vara på ett visst sätt?

Vet du säkert att Barby är en man? Om han/hon ljuger är svårt att säga men det kommer vi alla kunna läsa i kommande FUP!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in