2022-01-04, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Det stämmer! Han visade mig en bild och sade att det är Beata som slagit honom. På bilden hade han blod på sitt ansikte. Jag berättade om bilden för polisen. Polisen förhörde mig igår.

Citat:
Eftersom han var snyggt klädd tror jag att de firade någon slags högtid. kanske jul?

Jag tror att han skämtade illa och hon gav honom en käftsmäll.

Han berättade att när hon var arg kallade hon honom och barnen för "kurva", vilket betyder "hora" på svenska. Så familjen var inte blyg i valet av ord och uttryck)

och så att det inte var helt tråkigt så slog de varandra)) Jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att hon också slog barnen.

Citat:
Förbannade lögnare. Var säger jag något om skadorna?

Om ditt syfte är att försvara C så är det nog lika bra du slutar skriva i den här tråden. Du lyckas inte särskilt bra då flera har blivit mer övertygade om hans delaktighet i hennes död efter ditt inträde.
Citera
2022-01-04, 14:04
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
SmurfStorm, Förklara för mig varför jag ska ljuga. Vad är mitt intresse?

Jasså nu vill du att jag förklarar för dig? Jag som är en förbannad lögnare som bara är förvirrad?

För alla här utom dig själv är du, än så länge, en anonym användare som ingen annan här tycks känna IRL. Det innebär att vi inte kan lita till 100% på att det du säger stämmer. Flashback kryllar av troll som vill göra sig märkvärdiga för att uppfylla någon slags behov av att stå i centrum. Hur ska vi kunna veta att du inte är en av dom? Vem som helst kan hitta på listan på saker du påstår att C ska ha sagt till dig. Du kan vara 100% äkta, men det kan ingen här veta med säkerhet.

Om din historia stämmer så är vi många som undrar hur du helt okritiskt kunnat köpa allt en person sagt som du bara träffat veckan innan han anhålls för sin frus försvinnande och sedermera mord, och därefter inte tvekar en sekund på att försvara denne med näbbar och klor. Då är du antingen våldsamt naiv, har en betydligt närmare relation till MGM än du gör gällande, eller både och.
Citera
2022-01-04, 15:46
Medlem
SmurfStorm, Förstår du inte huvudsaken? Han är fortfarande misstänkt för mord. Hans skuld är ännu inte bevisad. Jag, precis som du, vet inte hur Beata dog och när. Jag lägger bara fram teorin att det finns en annan person som dödade henne.

Det fanns ingen anledning för mig att ställa frågor till C. Om jag gjorde det skulle det ge honom anledning att berätta ännu mer om sina problem. Dessutom är vi inte nära vänner för att bända in i deras familjerelationer. Vi är bara bekanta.
Citera
2022-01-04, 16:17
Medlem
Citat:
SmurfStorm, Förstår du inte huvudsaken? Han är fortfarande misstänkt för mord. Hans skuld är ännu inte bevisad. Jag, precis som du, vet inte hur Beata dog och när. Jag lägger bara fram teorin att det finns en annan person som dödade henne.

Det fanns ingen anledning för mig att ställa frågor till C. Om jag gjorde det skulle det ge honom anledning att berätta ännu mer om sina problem. Dessutom är vi inte nära vänner för att bända in i deras familjerelationer. Vi är bara bekanta.

Ni är bekanta men ändå vill du inte hjälpa Cezarys familj och vänner? Om han litar på dig att veta om han är slagen så litar han på dig om att inte låta hans familj lida när det bara dom vet är att han är mördare och slagit sin fru.

Du är enda som sett bilden och du vill prata om det som skvaller men du bryr dig inte alls om Cezary.
Citera
2022-01-04, 17:37
Medlem
SmurfStorms avatar
Om jag försöker ha ett öppet sinne runt möjligheten att någon annan än C tagit B av daga... Om vi förutsätter att den initiala uppgiften stämmer, sonen såg båda föräldrarna lämna bilen vid golfbanan men bara C kom tillbaka och sa att B träffat en vän som hon följt med.

För mig känns det otroligt osannolikt att vännen ska ha dödat B. Vad skulle en vän eller ens älskare ha för motiv att döda henne? Att hon skulle ha sådan otur och perfekt timing att älskaren är en psykopat som ledsnar på henne så fort han har henne, som någon här framfört, köper jag inte. Den som har tydligt motiv är däremot maken som är på väg att förlora både fru och barn.

Kvar finns alternativet att vännen inte var hennes vän utan Cs vän. Om C lett polisen till kroppen så har han och vännen i så fall noga planerat förloppet. För anstiftan till mord kan utdömas lika hårt straff som om man själv utfört gärningen: https://www.aklagare.se/ordlista/a/anstiftan/

Polisens tankar om en medhjälpare tycks utgå ifrån hur väskan hamnade i Ystad, men om B dog vid 18-19-tiden ger det C gott om tid innan han grips efter midnatt. Om han inte har alibi.

Kan polisen uttrycka sig som att man söker/inte utesluter en medhjälpare om denne enbart gjort sig av med väskan? Den eventuella individen skulle självklart sitta på intressant information, även om den inte var direkt delaktig i dödsfallet.

Tilläggas bör att det här inte är det scenario jag tror på, utan det enklare, att det svartnar för maken.
Citera
2022-01-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Om jag försöker ha ett öppet sinne runt möjligheten att någon annan än C tagit B av daga... Om vi förutsätter att den initiala uppgiften stämmer, sonen såg båda föräldrarna lämna bilen vid golfbanan men bara C kom tillbaka och sa att B träffat en vän som hon följt med.

För mig känns det otroligt osannolikt att vännen ska ha dödat B. Vad skulle en vän eller ens älskare ha för motiv att döda henne? Att hon skulle ha sådan otur och perfekt timing att älskaren är en psykopat som ledsnar på henne så fort han har henne, som någon här framfört, köper jag inte. Den som har tydligt motiv är däremot maken som är på väg att förlora både fru och barn.

Kvar finns alternativet att vännen inte var hennes vän utan Cs vän. Om C lett polisen till kroppen så har han och vännen i så fall noga planerat förloppet. För anstiftan till mord kan utdömas lika hårt straff som om man själv utfört gärningen: https://www.aklagare.se/ordlista/a/anstiftan/

Polisens tankar om en medhjälpare tycks utgå ifrån hur väskan hamnade i Ystad, men om B dog vid 18-19-tiden ger det C gott om tid innan han grips efter midnatt. Om han inte har alibi.

Kan polisen uttrycka sig som att man söker/inte utesluter en medhjälpare om denne enbart gjort sig av med väskan? Den eventuella individen skulle självklart sitta på intressant information, även om den inte var direkt delaktig i dödsfallet.

Tilläggas bör att det här inte är det scenario jag tror på, utan det enklare, att det svartnar för maken.
Frågan är vad skulle C vinna på att slå ihjäl sin fru?
Det enda de har gemensamt är barnet ingenting annat.
Om B skulle fått vårdnaden (vilket är långsökt) då skulle C ändå få umgänge halva tiden.
Jag ser inget strakt motiv till det. Förutom att han skulle varit otroligt svartsjuk.
Citera
2022-01-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om B skulle fått vårdnaden (vilket är långsökt) då skulle C ändå få umgänge halva tiden.
Jag ser inget strakt motiv till det. Förutom att han skulle varit otroligt svartsjuk.
Är man så skruvad att man misshandlar sin fru då och då, så tyder det på stark aggressivitet. En skilsmässa han inte ville ha, en inlämnad vårdnadsansökan samt en misshandelsanmälan kan göra vem som helst riktigt sur. För nån som redan ÄR aggressiv är steget inte långt till att misshandla till döds. Och det är DET jag tror hände. Han har varit rasande, men dolt det. Tills han drog iväg med henne på "promenad".
Citera
2022-01-04, 20:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det finns väl inga uppgifter i nuläget som pekar på att maken var svartsjuk?

Min teori går däremot ut på att ibland när parets gräl brukade urarta så började de istället att slå varandra, denna hypotes går dessutom bra ihop med Barbys uppgifter om att C berättat att han blev slagen av hustrun samtidigt som hustrun uppvisat bilder för släktingar där hon var slagen?

Det behöver alltså inte finnas något motiv till att kvinnan avled utan hennes död kan ha ägt rum av en ren slump i stundens hetta när de hade sitt absolut sista gräl som då kanske gällde vårdnaden om barnet?
Citera
2022-01-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är man så skruvad att man misshandlar sin fru då och då, så tyder det på stark aggressivitet. En skilsmässa han inte ville ha, en inlämnad vårdnadsansökan samt en misshandelsanmälan kan göra vem som helst riktigt sur. För nån som redan ÄR aggressiv är steget inte långt till att misshandla till döds. Och det är DET jag tror hände. Han har varit rasande, men dolt det. Tills han drog iväg med henne på "promenad".
Det var frågan om motivet. Aggressivitet i sig kan inte vara motiv.
Ge mig ett giltigt motiv.
Ifall han har råkat slå ihjäl henne pga aggression då kan det diskuteras ordentligt om det var verkligen mord.
Ville han ta livet av henne eller råkade han göra det. Det finns stor skillnad.
Senast redigerad av Lars48. 2022-01-04 kl. 20:28.
Citera
2022-01-04, 20:42
Medlem
Citat:
Det var frågan om motivet. Aggressivitet i sig kan inte vara motiv.
Ge mig ett giltigt motiv.
Ifall han har råkat slå ihjäl henne pga aggression då kan det diskuteras ordentligt om det var verkligen mord.
Ville han ta livet av henne eller råkade han göra det. Det finns stor skillnad.
Hade hon inte lämnat in dessa olika papper etc så hade hon levt idag tror jag. Han ville ta livet av henne. Men det var just i stunden. Jag tror inte det var planerat mer än möjligen samma dag. Kanske t o m samma timme. Kanske hon sa något i bilen som gjorde att det sista lilla förnuftet han hade försvann. Motiv är något som ofta bara finns i förövarens huvud och som för oss andra verkar helt irrationellt. I Billy Fagerströms huvud fanns att "kan inte jag få henne så skall ingen annan ha henne". Där var det ren svartsjuka och droger. I CRs fall kan det också vara ägande som han höll på att förlora. Får se om något motiv kommit fram i utredningen.
Citera
2022-01-04, 20:54
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Hade kroppen inte hittats hade han förmodligen inte kunnat dömas för någonting, då hade han varit fri att ha full vårdnad om sin son och ingen skulle kunna veta säkert om han gjort något.

Om inte hans eventuella känsla av förlust, förnedringen att bli lämnad, hotet att få sitt barn taget ifrån sig är skäliga motiv, potentiella anledningar att bli så rasande att man i stundens hetta går för långt, vem anser du då hade ett bättre motiv, större anledning att se henne död? Jag tror ju knappast hon gömde sig under kvistar i hagen själv och råkade självdö, eller?
Citera
2022-01-04, 21:00
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns väl inga uppgifter i nuläget som pekar på att maken var svartsjuk?

Min teori går däremot ut på att ibland när parets gräl brukade urarta så började de istället att slå varandra, denna hypotes går dessutom bra ihop med Barbys uppgifter om att C berättat att han blev slagen av hustrun samtidigt som hustrun uppvisat bilder för släktingar där hon var slagen?

Det behöver alltså inte finnas något motiv till att kvinnan avled utan hennes död kan ha ägt rum av en ren slump i stundens hetta när de hade sitt absolut sista gräl som då kanske gällde vårdnaden om barnet?

Om du har kommit så långt i hypotesen, vad hindrar att C slog för hårt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in