Citat:
Kommer det bli rättning i ledet i svenska medier visavi Israel nu?
Den här rubriken i SvD lät nästan ominös. Den israeliska utrikesministern Yair Lapid orerar:
”Trovärdigt militärt hot mot Iran behövs”
Alla som inte är med oss 100% är antisemiter ungefär.
Exemplifierar ganska väl varför jag inte skulle kunna tänka mig att rösta på SD. Saknar man förmågan till konsekvensanalys när det gäller de sista decenniernas flyktingströmmar på så basal nivå är man inte värd min röst.
Den här rubriken i SvD lät nästan ominös. Den israeliska utrikesministern Yair Lapid orerar:
”Trovärdigt militärt hot mot Iran behövs”
Nu inleds ett helt nytt kapitel i relationen mellan Israel och Sverige. Det säger den israeliske utrikesministern Yair Lapid i en exklusiv intervju med SvD. Han ger även sin syn på en tvåstatslösning och på möjligheterna att hans utvecklingsplan för Gaza kan leda till fred.https://www.svd.se/var-relation-var-...i-andra-pa-det
Alla som inte är med oss 100% är antisemiter ungefär.
Exemplifierar ganska väl varför jag inte skulle kunna tänka mig att rösta på SD. Saknar man förmågan till konsekvensanalys när det gäller de sista decenniernas flyktingströmmar på så basal nivå är man inte värd min röst.
Bonnierimperiet kan inte angripa sossarna och vänstern för judarnas situation i Malmö för då ger man näring åt SD. Den patetiske profeten Göran Rosenberg säger inte något om orsaken till judarnas situation i Malmö. Helst vill både Bonnier och Rosenberg och Salomon Schulman och Korn m fl få det till SD:s stöveltramp mellan husväggarna, men de har insett att det inte håller längre. Den judiska lögnen har kollapsat. De vet inte var de skall vända sig. Muslimerna i Sverige kan inte bli måltavlan för då kan judarna i Sverige dra på sig rasism. Judarna offrar kan man säga sina egna i hatet och fruktan för att blå blocket skall nå riksdagsmajoritet. Åkessons tigande om judarnas hat mot nationalister i eget land är begripligt men fatalt.
Samma gäller SD:s tigande om Sverige-judarnas förhållning till fasciststaten Israel (men så mycket ärligare och rakare från Israels håll i sitt agerande att säkra nationen genom att utöka det än Sverige-judarnas agerande i Sverige mot Sverige) som nu segregerar på och och ökar bosättningar på utländsk mark. SD trodde att de blir ännu mer angripna av jude-media om de inte stryker sig kring deras byxben. Verkligheten har visat i 10 år att SD haft fel.
Israels expansionism på rasistiska grunder är mycket, mycket litet omskrivet och omtalat i Bonnierimperiets press och tv:s. En och annan kritisk artikel i halvåret men alla vet att Bonnier jublar i lönndom. Men här i Sverige slås det ned på minsta tendens till rasism/diskriminering mot muslimer och afrikaner från svenskar på judarnas plattformar riket över.
Kan säga att jag inte är falsk och säger därför att detta är Israels och Palestinas sak därnere - likaväl som Sveriges problem är svenskarnas sak. Men så är inte fallet häruppe.
Och det finns ingen svenskägd press i Israel som är kritisk till Israels behandling av palestinier.
En idag delvis från New York jude-ägda f d högertidningen med nationalistiskt förflutet som SvD, skriver i inlägget ovan nöjaktigt om ett vardande Stor-Israel som bastion mot muslimernas/Irans hot mot Europa men skiter högaktningsfullt om den pågående muslimska invasionen av Sverige. Lika fräna som DN är SvD inte än i samma sak, men SvD:s utveckling är bisarr sedan Schibsted blev ägare.
DN menar och har gjort så i något decennier att Sverige bör slås ut som bondeoffer i det globala spelet om multietnicitetens lov för att Sverige-judarna skall kunna slå två flugor i en smäll och garantera sin rygg - ingen kan beskylla dem för rasism samtidigt som man tiger om rasismen i Israel.
SvD håller på att gå samma väg.
Dessa båda en gång så omistliga morgontidningar som jag prenumererade på.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-12-29 kl. 13:16.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-12-29 kl. 13:16.