2021-12-28, 14:07
Medlem

Skall sägas att jag inte känner till Bawar Ismael, men Sverige är fullt av dårar. Han är väl judisk förstås och det är där hela friktionen finns mellan den judiska eliten och Kina (de andra fattar ju ingenting). Kineserna är ju i genomsnitt inte lika kapabla som judarna var för 20 år sedan, men IQ går mot samma genomsnitt snabbt i takt med att judars gener blandas ut och en allt mindre del lyckas hålla samman. Det är ras mot ras - det är där striden ligger och det är det som kommer till uttryck i Taiwan. Den judiska eliten börjar se svårigheter att förmedla obegränsade tillgångar till sin avkomma och börjar tvivla på sin gud. Jag ser det i ögonen på Blinken.
Citera
2021-12-28, 14:43
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Jag får nog säga att kraven på "åtgärder" mot Kina inte har så lite hybris över sig. Hur många interballistiska missiler har Sverige? Hur lång handelsbojkott från Kina klarar Sverige utan faktiskt allvarliga problem för kritiska sektorer i samhället? Varför skulle Kina låta Sverige bestämma över sig självt, när Sverige inte vill låta Kina göra det? Om en 100-kilos meteor och jorden krockar, vad flyttar på sig mest?

Ett litet land som Sverige behöver manövrera mellan stormakterna och till varje pris undvika att frondera mot någon av dem. Men vi blir presenterade för de varandra uteslutande alternativen vara musen som röt eller simpa. En verkligt falsk dikotomi som bara en hjärna som tänker i sånt antingen-eller kan komma upp med, eller inte bryr sig om eventuella konsekvenser, för att de drabbar någon annan.

Nå, jag antar att snart brännmärks väl Kinas begynnande kamp mot diverse beroendesjukdomar, som jämförelsen mellan spel och opium, som bara en förtäckt form av antisemitism. Opiumkrigen på 1840-talet var väl ett utslag av kinesisk antisemitism förstås (obs sarkasm).
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-12-28 kl. 15:16.
Citera
2021-12-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag får nog säga att kraven på "åtgärder" mot Kina inte har så lite hybris över sig. Hur många interballistiska missiler har Sverige? Hur lång handelsbojkott från Kina klarar Sverige utan faktiskt allvarliga problem för kritiska sektorer i samhället? Varför skulle Kina låta Sverige bestämma över sig självt, när Sverige inte vill låta Kina göra det? Om en 100-kilos meteor och jorden krockar, vad flyttar på sig mest?

Ett litet land som Sverige behöver manövrera mellan stormakterna och till varje pris undvika att frondera mot någon av dem. Men vi blir presenterade för de varandra uteslutande alternativen vara musen som röt eller simpa. En verkligt falsk dikotomi som bara en hjärna som tänker i sånt antingen-eller kan komma upp med.

Nå, jag antar att snart brännmärks väl Kinas begynnande kamp mot diverse beroendesjukdomar, som jämförelsen mellan spel och opium, som bara en förtäckt form av antisemitism. Opiumkrigen på 1840-talet var väl ett utslag av kinesisk antisemitism förstås (obs sarkasm).

Sverige behöver sjunka ner och nå botten för att få tryck och fart uppåt över ytan - förr eller senare är botten nådd. Samma sak med USA. Detta med åtgärder mot Kina är ord-semantik från USA som fortfarande tror sig ha makt trots att de inte har någon produktion, befinner sig i en dollar inflation som man inte kan göra något åt, och är politiskt splittrade och besluts-inkompetenta. Om jag fick bestämma över Sverige så skulle jag inte tänka ideologiskt-moraliskt när det gäller ett land som Kina utan på chanserna att förbättra affärer, ekonomi och inkomster för svenska medborgare. Det är skit att vara en liten spelare och ha bra åsikter och veta mer, men det är något som varje företagare som gjort affärer i Kina vet. Vill man lyckas får man lägga såna saker åt sidan när man pratar med folk som har många kunder med större ordrar att välja på.
Citera
2021-12-28, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
...
Det är västerlänningens eviga prerogativ och skyldighet att definiera och pådyvla försåtligt maktgalna orientaler "demokrati" - allra minst genom ekonomiska sanktioner:

Detta med demokrati och dess personligt och ekonomiskt frigörande betydelse är något som jag tror vi måste glömma fort. Vi har ju sett hur det har gått. Makthungriga kvinnor styr landet inte bara politiskt utan även på hushållsplanet. De enda män som kan göra sig gällande i kvinnolandet är dvärgar i storlek eller intellekt - Ullenhag hette väl han med pallen, men det finns ju fler till storleken och ännu fler intellektuellt. Vad som behövs är som det var var förr ett elitstyre. Problemet för oss i Sverige är att få finns kvar och de som finns inte är intresserade.

När det kommer till sanktioner från det kollektiva väst och USA mot Kina-Ryssland och andra länder, så kommer detta eskalera, vilket får som konsekvens att dollarn som världsvaluta på sikt kommer få allt mindre betydelse. Ryssland och Kina samordnar nu sina alternativ till SWIFT för internationella betalningar och redan ett land som Iran handlar inte längre med länder som Kina och Ryssland i dollar och USA kan inte göra ett skit åt detta eller att andra länder också fattar galoppen.
Citera
2021-12-28, 16:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Detta med demokrati och dess personligt och ekonomiskt frigörande betydelse är något som jag tror vi måste glömma fort. Vi har ju sett hur det har gått. Makthungriga kvinnor styr landet inte bara politiskt utan även på hushållsplanet. De enda män som kan göra sig gällande i kvinnolandet är dvärgar i storlek eller intellekt - Ullenhag hette väl han med pallen, men det finns ju fler till storleken och ännu fler intellektuellt. Vad som behövs är som det var var förr ett elitstyre. Problemet för oss i Sverige är att få finns kvar och de som finns inte är intresserade.

När det kommer till sanktioner från det kollektiva väst och USA mot Kina-Ryssland och andra länder, så kommer detta eskalera, vilket får som konsekvens att dollarn som världsvaluta på sikt kommer få allt mindre betydelse. Ryssland och Kina samordnar nu sina alternativ till SWIFT för internationella betalningar och redan ett land som Iran handlar inte längre med länder som Kina och Ryssland i dollar och USA kan inte göra ett skit åt detta eller att andra länder också fattar galoppen.
Angående dina tanka om elitstyre, så kan man väl säga att det vi har nu är dess exakta motsats. Föreställ dig den mest korkade & irriterande jävel du har träffat på. Den är den typen av människor som styr över dig, mer än vad du gör själv.
Citera
2021-12-28, 16:38
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
...Vad som behövs är som det var var förr ett elitstyre. Problemet för oss i Sverige är att få finns kvar och de som finns inte är intresserade....
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Angående dina tanka om elitstyre, så kan man väl säga att det vi har nu är dess exakta motsats. Föreställ dig den mest korkade & irriterande jävel du har träffat på. Den är den typen av människor som styr över dig, mer än vad du gör själv.
Finns väl ett folk i sverige som är intresserade av att ta över, ett folk som historiskt har tagit över många länder som faller sönder. Nu är de inte tillräckligt många än, men sverige i nuvarande och sämre form måste vara det land på jorden som lättast kan övertas utan våld av någon som vill något, vad som helst, allt slår skiten som maler ner oss nu.
Citera
2021-12-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Det är det som är så skrämmande med de politiska partierna och hur folk rekryteras. Jag är helt säker på att du och dina vänner skulle få till ett regeringsteam som vore mer kompetent, mer intelligent och mer gynnsamt för Sverige även om det vore så att teamet inte skulle vara den absoluta och mest välkända toppen i svenskt näringsliv.
Citera
2021-12-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Finns väl ett folk i sverige som är intresserade av att ta över, ett folk som historiskt har tagit över många länder som faller sönder. Nu är de inte tillräckligt många än, men sverige i nuvarande och sämre form måste vara det land på jorden som lättast kan övertas utan våld av någon som vill något, vad som helst, allt slår skiten som maler ner oss nu.

Det kommer när vi når botten och kan trycka ifrån ordentligt. Förståelsen, koncentrationen och strategin tar sin tid, men det är många som tänker till ordentligt överallt i Sverige precis nu. Kanske har allt mognat till en kraftgivande frukt om några år. Hoppas det.
Citera
2021-12-28, 18:59
Medlem
McAzs avatar
Apropå mediekrig:

Citat:
Polens president stoppar kritiserad medielag

Polens president Andrzej Duda stoppar en kontroversiell och omdiskuterad medielag, som kritiserats för att angripa fria medier.
– Jag lägger in mitt veto mot den, meddelade presidenten i en direktsändning på måndagen.

Citat:
Medielagen syftade till att skärpa reglerna för utländskt ägarskap av polska medier. Den har beskrivits både som ett angrepp på fria medier och som ett sätt att stoppa rysk och kinesisk informationspåverkan.

President Andrzej Duda säger bland annat att en underteckning av lagen skulle kunna leda till en ansträngd relation med USA, enligt nyhetsbyrån Reuters.

Citat:
EU har kritiserat lagförslaget och oppositionen i Warszawa har hävdat att lagen syftar till att sätta munkavle på den populära oberoende nyhetskanalen TVN24, som ägs av USA-baserade Discovery.

Polens regeringsparti Lag och rättvisa har å sin sida länge hävdat att utländskt ägda medieföretag har för mycket makt i landet, och förvränger den offentliga debatten, skriver Reuters.

Så kan det gå om USA inte är med på noterna. Då blir det ingen föreställning.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt....serad-medielag
Citera
2021-12-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Apropå mediekrig:

Så kan det gå om USA inte är med på noterna. Då blir det ingen föreställning.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt....serad-medielag

Det står EU i artikeln?
Citera
2021-12-29, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, just det. Ett PM från "Soros".

Ett intressant inlägg från Gunnar Sandelin-bloggen.
https://morklaggning.wordpress.com/2...g-och-korrekt/
Detta slår mig när jag tänker på några bekanta som är erfarna skribenter på DN, men som samtidigt har mycket svårt att tåla tidningens journalistiska inriktning. De har emellertid inte råd att bita den hand som föder dem. Jag frågade en av dem om det är familjen Bonnier som styr tidningens journalistik, eftersom de tillsätter chefredaktören. Svaret blev att det är journalisternas skuld, eftersom ”talibanerna har kapat redaktionerna”. En annan medarbetare skriver i ett mejl: ”Död åt agendajournalistiken!”. Kan man våga hoppas på att det finns flera journalister av samma sort på landets största tidning?
"Södermalmsmitten" (som kan anses innefatta både DN, Centerpartiet, SVT och en del andra agendamånglare) har helt enkelt drivit in följande dogm (eller norm):

- Tanken på ett tydligt, starkt samband mellan nation, kultur, nationalspråk och landets långsiktiga fortlevnad är "fascism light", den har gemensamma rötter med nazismen - oavsett hur innehållet i dessa samband, denna nationalism ser ut. Inga länder eller nationer har rätt att upprätthålla sin kultur och sin identitet kring språket och sin historia, i varje fall inga vita nationer (däremot är det förstås inget problem när t ex en kurd eller en same säger att "femtio generationer av förfäder och anmödrar i vårt folk står bakom mig, jag är SÅ stolt över dem och jag fortsätter deras verk").

För DN m fl är ett sådant värnande om nationen, landet och nationalspråket som en organisk enhet helt enkelt hädelse. Det ses som något som måste sparkas åt sidan. Att t ex demokratin historiskt sett har haft nationalstaten, inte EU eller FN, som sin verkliga arena struntar man helt i.
Citera
2021-12-29, 07:21
Medlem
arbetets avatar
Kommer det bli rättning i ledet i svenska medier visavi Israel nu?

Den här rubriken i SvD lät nästan ominös. Den israeliska utrikesministern Yair Lapid orerar:

”Trovärdigt militärt hot mot Iran behövs”
Nu inleds ett helt nytt kapitel i relationen mellan Israel och Sverige. Det säger den israeliske utrikesministern Yair Lapid i en exklusiv intervju med SvD. Han ger även sin syn på en tvåstatslösning och på möjligheterna att hans utvecklingsplan för Gaza kan leda till fred.
https://www.svd.se/var-relation-var-...i-andra-pa-det

Alla som inte är med oss 100% är antisemiter ungefär.

Exemplifierar ganska väl varför jag inte skulle kunna tänka mig att rösta på SD. Saknar man förmågan till konsekvensanalys när det gäller de sista decenniernas flyktingströmmar på så basal nivå är man inte värd min röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in