2021-12-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) St*fan Davidss*n var en, av de personer som såg till att L*na Wesstr*m bringades om livet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ 2: ) St*fan Davidss*n ägde inte den slugheten som H*nna Davidss*n hade och fortfarande har ... därför kunde H*nna Davidss*n slinka igenom rättvisans nät.

■ Medlemmen @CarlJanne75 var en av de få medpostare i L*na Wesstr*m-tråden som förstod varför jag under ett tag skrev som jag gjorde om den då mordmisstänkte St*fan Davidss*n, tänk till exempel på medlemmarna @Draifos, @Snor-Johan och @MrBarnaby så kanske ? att även du kommer att kunna förstå.

■ Det fanns fler, än en enda person som vid det aktuella tillfället och under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 var involverad i dödsmisshandeln och mordet på den då 45-åriga L*na Wesstr*m.

■ Enligt de tidigare skadorna på den då avlidna L*na Wesstr*m:s huvud, så blev hon överraskad bakifrån av någon, det vill säga, det första och då inriktade slaget mot och på L*na Wesstr*m:s huvud kom för henne som en överraskning bakifrån.

Mvh/JM.

Inte någon som tar dina ord på allvar, du ör ett troll av gudsnåde
Citera
2021-12-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22

Varför skulle hon vara det?
Hon gjorde ju allt för att hjälpa honom.
Städa, tvätta m.m.

■ Hon var definitivt mer orolig för vad SD skulle kunna glappa om då han väl satt i fängelse.
Det tror jag stenhårt på, genom logik.
Nej riktigt glad blev hon efter hans död!
Hämnden var komplett.

■ Citat H*nna Davidss*n: "Om St*fan Davidss*n kommer att bli häktad nu så kommer hela min värld att rasa samman" ... slut citat/

■ Citat H*nna Davidss*n: "Hoppas att han
[ St*fan Davidss*n ] blir häktad nu för då slipper jag honom" ... slut citat/

■ H*nna Davidss*n vet nog inte riktigt vad hon vill ifrån den ena gången till den andra, eller också, så är hon en teater-spelerska ?

■ H*nna Davidss*n spelade bland annat teater för Silla-kraken som hon på ett manipulativt sätt stal ifrån hans fru och sedan lurade ner honom i sängkammarhalmen för att sålunda tillfredsställa sina egna sexuella behov, i samma veva kärleksbombade hon St*fan Davidss*n med sina falska kärleksmissiler och HD-robbotar, målinriktade mot huset vid Bet*sv*gen så att St*fan Davidss*n, det stackars karlkräket höll på att förgås av kärlekssjukan bland alla utspridda papper och mobiltelefoner samt datorer inuti huset.

■ H*nna Davidss*n fick verkligen St*fan att tro på en ljuv återförening i kärlekens tecken dem emellan, stackars lille Yóda som vid det aktuella tillfället inte hade den minst lilla aning om att H*nna Davidss*n låg och tokpippade med den grovt manipulerade Silla-kraken i sängkammarhalmen och snaskade kotte så att käken höll på att gå ur led. Hade St*fan Davidss*n känt till detta vid det aktuella tillfället, ja, det vet i Gudarna vad som hade kunnat hänt då ?

Mvh/JM.
Citera
2021-12-28, 16:25
Medlem
Citat:
Städa, tvätta m.m.
Hon var definitivt mer orolig för vad SD skulle kunna glappa om då han väl satt i fängelse.
Hämnden var komplett.

OBS, detta är min spekulation;
Kanske ville hon städa bort sina egna spår i hemmet? SD var såklart mer värdefull som död än som levande i ett fängelse, för henne, där han inte skulle kunna hålla truten hur länge som helst.

HD kunde inte ha mördat Lena alldeles själv, Hon skulle aldrig i livet kunnat locka med sig Lena från lägenheten ut bakom planket. Däremot kunde HD ha stått där och väntat tills SD kom dit med Lena. När Lena ser HD inser hon faran och försöker springa därifrån. Då skedde skadan på den s.k mittfåran på huvudet uppkommer = genom ett mycket hårt slag bakifrån.

Rättsläkare Aleksandra L anser ju också att det kan ha varit 2 vapen inblandat i dödsmisshandeln.

Att jag skriver detta är för att några postare fortfarande diskuterar detta skeende och det är bara bra om vi kan komma till något slags konsensus. Just avsaknaden av godtagbara svar på de här frågorna gör också att tråden fortsätter.
Senast redigerad av zilvereko 2021-12-28 kl. 16:28.
Citera
2021-12-28, 19:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Städa, tvätta m.m.
Hon var definitivt mer orolig för vad SD skulle kunna glappa om då han väl satt i fängelse.
Hämnden var komplett.
Det ses mönster av hämnd, rena copy cat, och om man medvetet ger igen är man en strateg snarare än ett stackars offer.

Skulle dock tippa att hon trivs ypperligt i den rollen, en välkänd beklädnad för en manipulativ kvinna.
Ja, självklart måste hon dalta med SD om hon är delaktig på nån vänster.
Resten av argumenten från Mother of the year är nog att det är för baaarnens skull. .

Hon tycks använda sjukdom och framstå fragil inför SD m.fl. för att få jaga cacher och ligga med JS.
Hon repar sig förvånande snabbt efter hemkomst från USA. In på psyk och in i hans hus för storstädning. Rent hurtig och klämkäck när hon drar ihop hela gänget och städar golvbrunnar precis som när farbror Nisse låg på sjukhus.
Även hennes väninnor trodde hon skulle vara som en blöt fläck, chefen förvånas likaså.

Det som luktar väldigt, väldigt illa är att hon ljuger medvetet om JS och samtidigt fjäskar arslet av sig för SD.
Att hon ger honom hopp, påstår hon älskar honom; att hon omhuldar, boar, städar, ligger på armen; att hon är så mån om att SD och barnen ska ha kvar huset;

...men samtidigt säger att hon vill att han ska dömas för mord så hon slipper honom, att hon aldrig haft nån lust att återförenas:
"eem, eem ... om jag hade velat att det skulle bli bra, då hade inte vi separerat."

... och sen övertar hon barndomshemmet med nytt däck till sin jacuzzi, lika smaklöst som när hon tog LWs cacher när hon låg på rättsmedicin.
Citera
2021-12-28, 20:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Står lite om Hjärstamordet idag i Nerikes Allehanda : Länk: Kriminalteknikern om åren med Hjärstafallet: ”Det var frustrerande” (28 december 2021 05:31)

Både Hanna Davidsson och Stefan var läskunniga och skrivkunniga och lärde oss vad Hanna(A)+Sillen(B)-Stefan(C) står för.

Stefan som bara blev 12 år innan "mamma" övergav honom eller hur det nu var...
Är det GS som ånyo är i media?
Citera
2021-12-28, 20:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, parallellerna är många, tack och lov tog han inte familjen med sig.
Med tanke på hans stress i hovrätten och våndan inför domkraftskaftsavslöjandet, så är det konstigt att han inte bevakades.
Finner det märkligt att ingen ens berör att SD sagt till sin chef att han hade ADD eller nåt liknande - versus P7an där han sägs vara både psykiskt (och fysiskt) frisk.

Och med tanke på hans uppenbart särpräglade, fyrkantiga personlighet, alla tics, minimala sömnbehov, kontrollfreak och att han uppges vara socialt inkompetent så hade det varit fog för följdfrågor.

Varken hans chef eller SD får några frågor mig veterligt. Om inte annat hade de ju kunnat beslå SD med ännu en lögn.
HD är ett annat forum för följdfrågor, speciellt om hon jobbat inom neuropsykiatrin innan strokeavd öppnade.
Han har ju problem med att tolka HDs ord om LW gör sig bäst som död eller om hon benådas att leva.
Påminner om problematik med att bokstavstolka och att ha svårt att läsa av andra och "silver lining" tycks inte vara hans starkaste kort.
Citera
2021-12-28, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finner det märkligt att ingen ens berör att SD sagt till sin chef att han hade ADD eller nåt liknande - versus P7an där han sägs vara både psykiskt (och fysiskt) frisk.

Och med tanke på hans uppenbart särpräglade, fyrkantiga personlighet, alla tics, minimala sömnbehov, kontrollfreak och att han uppges vara socialt inkompetent så hade det varit fog för följdfrågor.

Varken hans chef eller SD får några frågor mig veterligt. Om inte annat hade de ju kunnat beslå SD med ännu en lögn.
HD är ett annat forum för följdfrågor, speciellt om hon jobbat inom neuropsykiatrin innan strokeavd öppnade.
Han har ju problem med att tolka HDs ord om LW gör sig bäst som död eller om hon benådas att leva.
Påminner om problematik med att bokstavstolka och att ha svårt att läsa av andra och "silver lining" tycks inte vara hans starkaste kort.
Det är otroligt märkligt, det är väl förövrigt den chefen som saknade sitt domkraftskaft, som Steffe berättat om sin add för?
Hela denna gryta är vidrig, hur mycket felaktiga beslut kan det rimligtvis få plats?
Just hans agerande, med sin film om skaftet, som han förövrigt fick göra om, talar sitt tydliga språk. Helt sönderstressad. Sen söker han upp försvarsadvokaten och berättar om filmen och skaftet som han tänker ta med till hovrätten, men avråds. Istället skickar han det till åklagaren..
Något som Steffe sa, var att jag inte har använt skaftet, jag tror det stämmer. Han hade sin skadade hand
Det är rimligt att tro att "någon" annan hjälpte till, alternativt följde efter Stefan till Lena och överrumplade dem vid bullerplanket.
Citera
2021-12-28, 20:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är otroligt märkligt, det är väl förövrigt den chefen som saknade sitt domkraftskaft, som Steffe berättat om sin add för?
Hela denna gryta är vidrig, hur mycket felaktiga beslut kan det rimligtvis få plats?
Just hans agerande, med sin film om skaftet, som han förövrigt fick göra om, talar sitt tydliga språk. Helt sönderstressad. Sen söker han upp försvarsadvokaten och berättar om filmen och skaftet som han tänker ta med till hovrätten, men avråds. Istället skickar han det till åklagaren..
Något som Steffe sa, var att jag inte har använt skaftet, jag tror det stämmer. Han hade sin skadade hand
Det är rimligt att tro att "någon" annan hjälpte till, alternativt följde efter Stefan till Lena och överrumplade dem vid bullerplanket.
Jag är intresserad av hur uppgifter i en P7a kan skilja sig så diametralt dvs om det är kontrollerat i gamla journaler och varför det inte finns följdfrågor om detta.
Med tanke på hans udda personlighet och att han tidigare snudd på tagit HD på orden när hon var suicidal samt bokstavstolkat hennes ord om att hon vill se LW död.
... Nåt som hon uppenbart hoppas på när hon väl är mördad så det är nog inte fritt taget ur luften.
Senast redigerad av develi 2021-12-28 kl. 20:49.
Citera
2021-12-28, 21:44
Medlem
Asynjans avatar
Någon som har inlogg till NA och kan citera från artikeln SH skrivit om kriminalteknikern GS frustration?
https://www.na.se/2021-12-28/kriminalteknikern-om-aren-med-hjarstafallet-det-var-frustrerande
Citera
2021-12-28, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är intresserad av hur uppgifter i en P7a kan skilja sig så diametralt dvs om det är kontrollerat i gamla journaler och varför det inte finns följdfrågor om detta.
Med tanke på hans udda personlighet och att han tidigare snudd på tagit HD på orden när hon var suicidal samt bokstavstolkat hennes ord om att hon vill se LW död.
... Nåt som hon uppenbart hoppas på när hon väl är mördad så det är nog inte fritt taget ur luften.
Ja du, jag vet att det inte begärdes in sjukjournaler överhuvudtaget. Märkligt då han av okänd anledning inte fick göra värnplikt.. han har ett påstått hjärtfel. Sa själv att han hade add. Höll på att glömma: De sjyssta diskbråcken, som han hade morfin och tramadol hemma för, för att kunna självmedicinera vid behov.
Uppenbart led han av någonting i hjärnan, dvs psykiskt
Hans påstådda flygcert, kom han någonsin upp i luften??
Citera
2021-12-28, 23:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja du, jag vet att det inte begärdes in sjukjournaler överhuvudtaget. Märkligt då han av okänd anledning inte fick göra värnplikt.. han har ett påstått hjärtfel. Sa själv att han hade add. Höll på att glömma: De sjyssta diskbråcken, som han hade morfin och tramadol hemma för, för att kunna självmedicinera vid behov.
Uppenbart led han av någonting i hjärnan, dvs psykiskt
Hans påstådda flygcert, kom han någonsin upp i luften??
Ja, hans hjärtproblem nämner hans bror, att det debuterade i ung ålder då han simmade. Nåt med snabb oregelbunden puls emellanåt. Kan ju ha tränat med infektion i kroppen, inte ett helt ovanligt fenomen bland unga (myokardit). Men inte enligt P7an det heller.
Citera
2021-12-29, 13:41
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag har alltid tolkat mordet på Lena som en sorts kärleksförklaring från Stefan till Hanna, Ett slags offer.
Typ, se vad jag har gjort för dej Hanna och kärleken våran, Men samtidigt var Stefan en konstigt ihopskruvad person så mordets motiv kan egentligen vara precis vad som helst, men att han var expert på att tolka in saker fel hela tiden råder det inget som helst tvivel från min sida.

Skulle inte förvåna mig det minsta om du har rätt i att S själv såg det slutgiltiga mordet
som en twistad kärleksförklaring till H och en typ av offer.

I alla fall var det kanske så han "ursäktade sig" efteråt (!) inför sig själv
och möjligen inför henne/andra.

Mot hans vilja dock (!) eftersom han själv (som han själv hade påtalat), helst och framförallt, för sin egen skull hade önskat behålla dem båda två.

Att han tvingades välja överhuvudtaget gjorde honom nog mycket arg!
DET måste ha rubbat cirklarna...

Han hade nog gärna, och helst, fortsatt som han gjort åren innan.
(Eller i värsta fall bara haft L som vän på behörigt avstånd utan rädsla för avslöjanden.)

Som sagt så hade det varit mkt intressant att läsa en ordentligt utförd utredning på S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in