Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
En tanke kan ju vara att det känns ofärdigt just därför att det finns inget mer att utreda. Och per dags dato så är en mördare dömd och begraven och han tog tyvärr hela sanningen om detta mord med sej i graven. Sen finns det vissa här i tråden som på fullt allvar tror att polis och åklagare arbetar på fallet fortfarande men för polisen så är detta mord uppklarat och chansen att HD, SOA, JG skulle snörvlande släpa sej in till polisen erkänna sina synder ser jag som totalt obefintliga.
Hm, både ja och nej kan jag känna angående huruvida det går att utreda mer eller ej.
En primär fråga jag har som jag verkligen vill ha svar på är VARFÖR L inte hittades tidigare???
Hon fanns hela tiden väldigt nära hemmet.
Vi pratar om steg...
Det ska ha varit omöjligt för polisen att INTE hitta henne tidigare!
Den frågan kräver svar! Inte bortförklaringar.
Det finns så klart många fler frågor angående utredningsarbetet.
Val som gjordes och som kan ha orsakat att fallet inte blev komplett löst.
Men annars kan jag hålla med lite att det är svårt få svar så här i efterhand och det är också därför det blir svårsmält.
Jämförelsevis (med annat fall) så kan man säga att mordet (min tolkning) på Aki känns ofärdigt.
Medans mordet på J.M pappa och även mordförsöket på hennes mamma, känns färdigt.
Med det menar jag inte att det garanterat finns fler inblandade i denna tråds fall
men att utredningsarbetet INTE är helt tillfredsställande, i alla fall inte så här i efterhand!
Det är min tanke.
Och det är inte bra.