2021-12-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, parallellerna är många, tack och lov tog han inte familjen med sig.
Med tanke på hans stress i hovrätten och våndan inför domkraftskaftsavslöjandet, så är det konstigt att han inte bevakades. Trodde hans polispolare så hårt på att han skulle klara sig undan i hovrätten?
"Vi får inte övervaka någon oskyldig hur som helst, det är kränkande"
Hur kränkande är det inte för LWs ex och barnen
att HD nu återtagit sitt fort..att Steffe fick leka ute i det fria, trots allt som förbisågs av B. LIN*EN, som valde att fria SD. På grund av soas kontakter, det är min övertygelse. Med en annan domare hade han suttit på livstid, så även HD, SOA & BA

Har samma funderingar som du har.
Angående kränkningar så fattar jag inte hur åklagaren/rätten resonerar. Att SD var fri tills kl 11.00 då domen föll. Har man inget sinne för proportioner, för farligheten hos gärningspersonen, utan enbart ser genom juridiska glasögon - och att det hade kunnat gå riktigt illa.
Citera
2021-12-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Myndighetsförfall och Laxbralla-Hanna i höjden och eftermäle..
Jag tror det är hon som "mmm" i sängen när hon är ledsen.. pinsam fyraåring (Hanna Davidsson).

Man får exakt vad man förtjänar - Hanna som är rik som en trollvårta (Jag vet varifrån den kommer).
"Prince of the Dawn-joda" - Stefan Davidsson, vad hade världen varit utan ett gott skratt.

Säger du det? Jag får ont i både halsen, öronen och huvudet av att lyssna på SD. Ja, HD blev väl glatt överraskad över den fällande domen. Äntligen var hon fri!
Citera
2021-12-26, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har samma funderingar som du har.
Angående kränkningar så fattar jag inte hur åklagaren/rätten resonerar. Att SD var fri tills kl 11.00 då domen föll. Har man inget sinne för proportioner, för farligheten hos gärningspersonen, utan enbart ser genom juridiska glasögon - och att det hade kunnat gå riktigt illa.
Det som åklagarna klargjorde i hovrätten, när de förklarade för rätten att de ansåg att Stefan skulle dömas till livstid, för mird och anlednkngen till att de inte valde att häkta honom på dagen, utan gjorde klart med alla papper så att hovrätten själva, när de ansåg sig vara klara över sin dom, om den skulle ändras från tingsrättens friande (B.Lindens förtjänst) så skulle de omedelbart begära Stefan häktad i väntan på dom. Att han lika gärna kunde vara fri gjorde varken till eller från, eftersom han inte haft reseförbud eller några restriktioner sen friandet, men att så fort hovrätten var eniga om att riva upp domen, skulle han hämtas in. Det var inga oklarheter överhuvudtaget.
Det är så sjukt att poliserna inte i sin vildaste fantasi kunde tro att de skulle se Stefan skaka galler.
Hovrättens domare och company är de som bär ansvaret för att det gick åt helvete. De har författat domen och visste tidigare än 10:59 att de skulle utdela ett
18-årigt straff, jag blir så förbannad.
Citera
2021-12-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det som åklagarna klargjorde i hovrätten, när de förklarade för rätten att de ansåg att Stefan skulle dömas till livstid, för mird och anlednkngen till att de inte valde att häkta honom på dagen, utan gjorde klart med alla papper så att hovrätten själva, när de ansåg sig vara klara över sin dom, om den skulle ändras från tingsrättens friande (B.Lindens förtjänst) så skulle de omedelbart begära Stefan häktad i väntan på dom. Att han lika gärna kunde vara fri gjorde varken till eller från, eftersom han inte haft reseförbud eller några restriktioner sen friandet, men att så fort hovrätten var eniga om att riva upp domen, skulle han hämtas in. Det var inga oklarheter överhuvudtaget.
Det är så sjukt att poliserna inte i sin vildaste fantasi kunde tro att de skulle se Stefan skaka galler.
Hovrättens domare och company är de som bär ansvaret för att det gick åt helvete. De har författat domen och visste tidigare än 10:59 att de skulle utdela ett
18-årigt straff, jag blir så förbannad.

Genom SDs självmord var det nog några stycken som drog en lättnandes suck.
Citera
2021-12-27, 16:04
Medlem
Citat:

Ganska klart är det så tongångarna gick. Så skruvad som SD var så körde han sitt race på det sätt han tyckte skulle fungera. Han hade ju pratat tidigare flera gånger där han tyckte att död var ett sätt att göra sig av med problem.

Även gällande sin egen familj. Var det bara prat, eller var det så SD tänkte gällande problemlösning? Jag tror på det senare. Han var mycket farlig i pressat läge och tiden runt 11e Maj och 14e Maj var han bevisligen sammanbiten och stirrig. Det har vittnen berättat. Söndagen den 13e Maj ansvarade han för en gatuloppis och det undgick ingen att han var stirrig och sammanbiten då.

Någonstans läste jag ett meddelade från HD till JS efter att Lena försvann, som lyder ungefär så här:

■ 1: ) "Vad har han NU gjort?"
...och syftade alltså på SD.

■ 1: ) Citat: "Vad har han nu gjort" ? ... slut citat/

■ Jag har växlat lite på orden ovan sett.

■ - Vad han nu har gjort, är en sak mellan mig och St*fan Davidss*n, det vill säga, - Ingen kan bevara en hemlighet så bra som jag kan och, det är ju faktiskt sant.

■ H*nna Davidss*n har en förkärlek, tillika sin vana trogen att spela teater för sin omgivning, och hon är dessutom sagt väldigt skicklig på att föra sin omgivning bakom ljuset vilket man inte kan säga om St*fan Davidss*n, han saknade just den slugheten som H*nna Davidss*n äger och har.

■ Polisen och åklagarna bollade H*nna Davidss*n med, lekandes lätt och smidigt dessutom.

■ H*nna Davidss*n är en mästarinna på att spela teater, lika bra är hon på rengöring av golvbrunnar, storstädningar, tvättmaskiner, bevisundanröjningar och sperma.

■ Jag undrar om H*nna Davidss*n fortfarande använder plastfolie ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-12-27 kl. 16:10.
Citera
2021-12-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

■ Vem är anstiftarinnan T?

■ ( T ) står för Tant Gredelin, det vill säga, H*nna Davidss*n.

■ ( T ) står för Tisdagen den 15 Maj 2018 då H*nna Davidss*n önskade och hoppades på att hennes mycket hatade rival L*na Wesstr*m skulle vara död.

■ ( T ) står för Taktik vilken H*nna Davidss*n använde sig av när hon grundlurade både polisen och de bägge åklagarna.

■ H*nna Davidss*n Yodérar nu mera som drottningen av Nya Hj*rsta inom det Yodánska boningshuset vid Bet*sv*gen etta-fyra Bertil.

■ H*nna Davidss*n har fortfarande allting under kontroll och golvbrunnarna är renskurade så som tvättmaskinen glänser samt att Páter SOA och makan BA väntar på att ett bröllop snart skall komma mellan H*nna Davidss*n och Silla-kraken.

■ Kanske ? ... att H*nna Davidss*n rent av och inom kort, kommer att tar över efter sin före detta avlidne make St*fan Davidss*n " Nattens Vite Riddare" och bli " Nattens Gredelina Riddarinna" av Nya Hj*rsta, så hon sedan under de mörka nätternas timmar kan lysa in med ficklampa genom de boende folkets fönster.

■ Någon måste ju hålla koll på alla hemska hus-tjuvar som springer runt i Nya Hj*rsta efter mörkrets inbrott och bara vill stjäla och ta för sig. Någon måste ju skydda de boende i Nya Hj*rsta nu när St*fan Davidss*n inte längre finns och kan rida ut i natten som den store Yodánske Ficklamps-Riddaren.

■ H*nna Davidss*n har som vanligt varit i tagen med sitt tokloggande under mellandagarna, någon julfrid tycks inte ha infunnit sig i Geocaching-världen, åtminstone inte för H*nna Davidss*n:s del i alla fall.

Mvh/JM.
Citera
2021-12-28, 02:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vem är anstiftarinnan T?
T*ve, Sturebymordet.
Citera
2021-12-28, 08:54
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
T*ve, Sturebymordet.
Står lite om Hjärstamordet idag i Nerikes Allehanda : Länk: Kriminalteknikern om åren med Hjärstafallet: ”Det var frustrerande” (28 december 2021 05:31)

Både Hanna Davidsson och Stefan var läskunniga och skrivkunniga och lärde oss vad Hanna(A)+Sillen(B)-Stefan(C) står för.

Stefan som bara blev 12 år innan "mamma" övergav honom eller hur det nu var...
Citera
2021-12-28, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Står lite om Hjärstamordet idag i Nerikes Allehanda : Länk: Kriminalteknikern om åren med Hjärstafallet: ”Det var frustrerande” (28 december 2021 05:31)

Både Hanna Davidsson och Stefan var läskunniga och skrivkunniga och lärde oss vad Hanna(A)+Sillen(B)-Stefan(C) står för.

Stefan som bara blev 12 år innan "mamma" övergav honom eller hur det nu var...
Fasen, låst artikel. Har du möjlighet att skicka hela i pm?
Den är skriven av Stefan Hazianastasiou, som följt hela cirkusen
Citera
2021-12-28, 11:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Säger du det? Jag får ont i både halsen, öronen och huvudet av att lyssna på SD. Ja, HD blev väl glatt överraskad över den fällande domen. Äntligen var hon fri!
Varför skulle hon vara det?
Hon gjorde ju allt för att hjälpa honom.
Städa, tvätta m.m.
Hon var definitivt mer orolig för vad SD skulle kunna glappa om då han väl satt i fängelse.
Det tror jag stenhårt på, genom logik.
Nej riktigt glad blev hon efter hans död!
Hämnden var komplett.
Citera
2021-12-28, 14:24
Medlem
Så här skrev JOKERMANNEN för ngt år sedan

SD har ingenting med mordet på LW att göra, hade SD verkligen haft någonting med mordet att göra så hade polisen och åklagarna för länge sedan fått fram detta.

Fakta: Det finns överhuvudtaget ingenting som bundit den mordmisstänkte SD direkt till brottsplatsen bakom bullerplanket.

SD satt hemma i sitt hus under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och öppnade upp ett dokument på sin dator under just den tiden som någon eller några galningar dödsmisshandlade LW bakom ett bullerplank.

23:34:16 - 23:34:17 är och förblir SD:s alibi, och så länge som Kammaråklagaren ÅH inte kan slå hål på SD:s alibi och sålunda visa att det inte var SD som satt framför sin egen dator i sitt eget hus under den aktuella tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket, så länge går det inte att i en domstol döma SD för gärningen han misstänks för.

1 ) Hitta mordvapnet [tillhygget] som brukades av gärningspersonen vid det aktuella tillfället.

2 ) Den mordmisstänkte SD skall utom rimligt tvivel kunna bindas direkt till mordplatsen.

3 ) Det måste kunna bevisas att det inte var SD som satt framför sin egen dator och öppnade upp dokumentet vid den aktuella tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket.

Det finns inget mordvapen, det har inte gått att binda den mordmisstänkte direkt till brottsplatsen och SD har dessutom ett alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket vilket åklagaren inte har kunnat bevisa motsatsen till, det vill säga att SD inte var den personen som öppnade upp dokument klockan 23:34:16 - 23:34:17.

Den indiciekedja som kopplats ihop i detta mordfallet mot den mordmisstänkte SD räcker inte för en fällande dom, tillika finns det en hel del som talar för att SD inte är GM i detta fallet.

Det råder ingen tvekan om att HR kommer att taga full hänsyn till detta och sålunda slutligen friskriva SD från alla misstankar om mord.

Jag känner mig mycket övertygad om att SD kan förvänta sig ett väldigt högt skadestånd en tid efter det att han friskrivits av HR, och givet vis kommer SD att få hjälp med detta genom sin försvarsadvokat IB.v

Vad har du att säga o detta Jokerpelle?
Senast redigerad av Grubbelman 2021-12-28 kl. 14:43.
Citera
2021-12-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman

Så här skrev JOKERMANNEN för ngt år sedan

SD har ingenting med mordet på LW att göra, hade SD verkligen haft någonting med mordet att göra så hade polisen och åklagarna för länge sedan fått fram detta.

Fakta: Det finns överhuvudtaget ingenting som bundit den mordmisstänkte SD direkt till brottsplatsen bakom bullerplanket.

SD satt hemma i sitt hus under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och öppnade upp ett dokument på sin dator under just den tiden som någon eller några galningar dödsmisshandlade LW bakom ett bullerplank.

23:34:16 - 23:34:17 är och förblir SD:s alibi, och så länge som Kammaråklagaren ÅH inte kan slå hål på SD:s alibi och sålunda visa att det inte var SD som satt framför sin egen dator i sitt eget hus under den aktuella tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket, så länge går det inte att i en domstol döma SD för gärningen han misstänks för.

1 ) Hitta mordvapnet [tillhygget] som brukades av gärningspersonen vid det aktuella tillfället.

2 ) Den mordmisstänkte SD skall utom rimligt tvivel kunna bindas direkt till mordplatsen.

3 ) Det måste kunna bevisas att det inte var SD som satt framför sin egen dator och öppnade upp dokumentet vid den aktuella tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket.

Det finns inget mordvapen, det har inte gått att binda den mordmisstänkte direkt till brottsplatsen och SD har dessutom ett alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket vilket åklagaren inte har kunnat bevisa motsatsen till, det vill säga att SD inte var den personen som öppnade upp dokument klockan 23:34:16 - 23:34:17.

Den indiciekedja som kopplats ihop i detta mordfallet mot den mordmisstänkte SD räcker inte för en fällande dom, tillika finns det en hel del som talar för att SD inte är GM i detta fallet.

Det råder ingen tvekan om att HR kommer att taga full hänsyn till detta och sålunda slutligen friskriva SD från alla misstankar om mord.

Jag känner mig mycket övertygad om att SD kan förvänta sig ett väldigt högt skadestånd en tid efter det att han friskrivits av HR, och givet vis kommer SD att få hjälp med detta genom sin försvarsadvokat IB.v

■ 1: ) Vad har du att säga o detta Jokerpelle?

■ 1: ) St*fan Davidss*n var en, av de personer som såg till att L*na Wesstr*m bringades om livet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ 2: ) St*fan Davidss*n ägde inte den slugheten som H*nna Davidss*n hade och fortfarande har ... därför kunde H*nna Davidss*n slinka igenom rättvisans nät.

■ Medlemmen @CarlJanne75 var en av de få medpostare i L*na Wesstr*m-tråden som förstod varför jag under ett tag skrev som jag gjorde om den då mordmisstänkte St*fan Davidss*n, tänk till exempel på medlemmarna @Draifos, @Snor-Johan och @MrBarnaby så kanske ? att även du kommer att kunna förstå.

■ Det fanns fler, än en enda person som vid det aktuella tillfället och under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 var involverad i dödsmisshandeln och mordet på den då 45-åriga L*na Wesstr*m.

■ Enligt de tidigare skadorna på den då avlidna L*na Wesstr*m:s huvud, så blev hon överraskad bakifrån av någon, det vill säga, det första och då inriktade slaget mot och på L*na Wesstr*m:s huvud kom för henne som en överraskning bakifrån.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in