2023-06-18, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snesilop
Hängde sig Lenas baneman ?

Det har inte avslöjats hur han tog sitt liv, vissa tror han hängde sej andra tror han skar sej i halsen med kniv och vissa tror att han sköt sej själv i huvudet. Troligtvis kommer vi aldrig att få veta tillvägagångsättet eftersom självmord har pålagts med sekretess och SDs familj pratar inte med media.
Citera
2023-06-18, 17:43
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Min bestämda övertygelse är att Stefan och Hanna gjorde detta tillsammans och i samförstånd!

Och det baserar jag på bl.a detta:

Det var olika form på de tillhyggen som användes.
Den långa utdragna dödskampen där Hanna inte slog tillräckligt hårt för att få tyst på Lena.
De 17 slagen kopplas framför allt till Hanna.
Skoavtrycket med klack, Stefan hade gympadojjor.
Den röda fibern/tråden kom inte från Stefan.
Hanna visste vad som skett tidigt följande morgon, men kunde inte hålla käft.
Hanna hade dom starkaste motiven, Lena måste bort av flera anledningar.

Finns säkert mer, men detta är vad jag kommer ihåg just nu.

Hade de inte vart bättre strunta i vara otrogen, när det ändå inte räknades ändå på riktigt..
Citera
2023-06-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det har inte avslöjats hur han tog sitt liv, vissa tror han hängde sej andra tror han skar sej i halsen med kniv och vissa tror att han sköt sej själv i huvudet. Troligtvis kommer vi aldrig att få veta tillvägagångsättet eftersom självmord har pålagts med sekretess och SDs familj pratar inte med media.

Det måste ju ha varit bra för HDs ursprungsfamilj att SD tog sitt liv, om han nu gjorde det. Tänk annars vad mycket han hade kunnat bladdra om i fängelset. Han hade ju aldrig kunnat hålla tyst i 18 år.
Citera
2023-06-29, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det måste ju ha varit bra för HDs ursprungsfamilj att SD tog sitt liv, om han nu gjorde det. Tänk annars vad mycket han hade kunnat bladdra om i fängelset. Han hade ju aldrig kunnat hålla tyst i 18 år.
Visst är det så.
Det är väl antagligen därför som Stefan befann sig hos fd svärfar när domen förkunnades.
Hade utfallet blivit friande, skulle det med stor sannolikhet firats med fest!
Citera
2023-07-19, 22:46
Medlem
Har lyssnat på ett antal avsnitt på YT.
Men hittils har det inte framkommit dom frågor jag har och som jag hoppas någon kan hjälpa mig att få svar på.
Ska också tillägga att jag inte orkar gå igenom alla sidor här.
Frågor
1. Hur menar man att mordet har gått till.
Det jag undrar när på dygnet det skedde och hur har man ska ha fått Lena till mordplatsen.
( hade hon barn den dagen och dörren stod öppen har jag hört)
2. Vad har Stefan och Hanna för alibi för tiden för mordet.
3. Hur kunde Stefan och Lena ha ett sådant långt förhållande utan att någon märkte det.
När , var och hur skedde detta?.
( Hur fick dom ihop "sina" stunder i tvättstugan mm på sena kvällar och nätter utan att Hanna anande ugglor i mossen)

Min slutsats av det jag har hört hittils är att Stefan är skyldig
Hur det ligger till med Hannas del så känns hon allra högsta grad inblandad.
Hela grejen känns väldigt märklig men när det gäller Stefan känns han som han både ville äta kakan och ha den kvar. När så inte var fallet och han började tappa kontrollen och makten så förändrades förutsättningarna och det kunde han inte ta.
Det konstiga är hur dom inblandade kvinnornas agerade .Lena verkade ligga runt konstant och hade flertalet sexpartners samtidigt men önskade Stefan och Hanna blev bedragen under många år och det bara fortsatte och hon ville ändå innerst inne ha Stefan.
Märklig Karl med en stark aura eller satsade han på trasiga kvinnor.
Citera
2023-07-19, 23:01
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Men hittils har det inte framkommit dom frågor jag har och som jag hoppas någon kan hjälpa mig att få svar på.
Frågor
Det jag undrar när på dygnet det skedde och hur har man ska ha fått Lena till mordplatsen.
3. Hur kunde Stefan och Lena ha ett sådant långt förhållande utan att någon märkte det.
( Hur fick dom ihop "sina" stunder i tvättstugan mm på sena kvällar och nätter utan att Hanna anande ugglor i mossen)

Hela grejen känns väldigt märklig men när det gäller Stefan känns han som han både ville äta kakan och ha den kvar. När så inte var fallet och han började tappa kontrollen och makten så förändrades förutsättningarna och det kunde han inte ta.
Det konstiga är hur dom inblandade kvinnornas agerade .Lena verkade ligga runt konstant och hade flertalet sexpartners samtidigt men önskade Stefan och Hanna blev bedragen under många år och det bara fortsatte och hon ville ändå innerst inne ha Stefan.

1, SD tros ha slagit ihjäl LW med ett trubbigt föremål. (aldrig hittat ett mordvapen)

2, SD och HD var hemma påstår dom, SD och HD åkte till sina respektive arbeten på morgonen ( alibi deras chefer).

3, HD led av psykisk åkomma i väldigt många år och därför kunde SD och LW inleda ett mångårigt förhållande men sen tillfrisknade HD och det blev genast svårare för HD och LW att träffas vilket LW vägrade att acceptera från början.

Nej HD har inget med detta mord att göra, SD insåg att han var på väg att förlora både HD och LW och han valde HD framför LW.
Citera
2023-07-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
1, SD tros ha slagit ihjäl LW med ett trubbigt föremål. (aldrig hittat ett mordvapen)

2, SD och HD var hemma påstår dom, SD och HD åkte till sina respektive arbeten på morgonen ( alibi deras chefer).

3, HD led av psykisk åkomma i väldigt många år och därför kunde SD och LW inleda ett mångårigt förhållande men sen tillfrisknade HD och det blev genast svårare för HD och LW att träffas vilket LW vägrade att acceptera från början.

Nej HD har inget med detta mord att göra, SD insåg att han var på väg att förlora både HD och LW och han valde HD framför LW.
Tack
På fråga 1 finns det ingen teori hur man får sitt mordoffer till platsen för dådet. Vilken tid var det och finns inga vittnen som sett något.
På fråga 2 ger dom varandra alibi eller bodde SD och HD på olika håll?.
HD ljuger då eller så har SD smitit ut.
HD ville bli av med LW men om hon var med vid dådet är inte säkert men någon inblandning kan jag inte utesluta.
Sen att det inte går att bevisa är en annan sak.
HD psykiska tillstånd har jag förstått var dåligt men kan man skylla på den enbart.
Var hon inte lite blåögd eller nedtryckt som gjorde att hon inte vågade.
Hörde hon sa att SD kunde gå promenader på vilka tider som helst. Borde väckt någon misstanke.
Citera
2023-07-21, 01:06
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Tack
På fråga 1 finns det ingen teori hur man får sitt mordoffer till platsen för dådet. Vilken tid var det och finns inga vittnen som sett något.
På fråga 2 ger dom varandra alibi eller bodde SD och HD på olika håll?.
HD ljuger då eller så har SD smitit ut.
HD ville bli av med LW men om hon var med vid dådet är inte säkert men någon inblandning kan jag inte utesluta.
Sen att det inte går att bevisa är en annan sak.
HD psykiska tillstånd har jag förstått var dåligt men kan man skylla på den enbart.
Var hon inte lite blåögd eller nedtryckt som gjorde att hon inte vågade.
Hörde hon sa att SD kunde gå promenader på vilka tider som helst. Borde väckt någon misstanke.

1, Teorin går ut på att SD skickade ett sms till LW om att dom skulle träffas utomhus tror klockan var runt halv två på natten, LW gick till mötesplatsen och där blev hon mördad.

HD hade flyttat till ett nytt hus på samma gata, dom skulle skiljas, ingen av dom hade ett brukbart alibi annat än att bägge sov men i varsitt hus, men jag har för mej att yngsta dottern sov i samma säng som HD.

Att HD var nedtryckt av SD tvivlar jag inte på, Att SD tog promenader på kvällen och ibland nattetid väckte inte några misstankar varken från HD eller grannarna, SD hade utnämnt sej själv till områdespolis och grannar har vittnat om att lyste in med ficklampa hos grannarna när dom satt och såg på tv, SD var en fullblodspsykopat som gillade att få alla runt han att känna olust, inte ens chefen hans och arbetskollegorna hade något gott att säga om han.
Citera
2023-07-21, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
1, Teorin går ut på att SD skickade ett sms till LW om att dom skulle träffas utomhus tror klockan var runt halv två på natten, LW gick till mötesplatsen och där blev hon mördad.

HD hade flyttat till ett nytt hus på samma gata, dom skulle skiljas, ingen av dom hade ett brukbart alibi annat än att bägge sov men i varsitt hus, men jag har för mej att yngsta dottern sov i samma säng som HD.

Att HD var nedtryckt av SD tvivlar jag inte på, Att SD tog promenader på kvällen och ibland nattetid väckte inte några misstankar varken från HD eller grannarna, SD hade utnämnt sej själv till områdespolis och grannar har vittnat om att lyste in med ficklampa hos grannarna när dom satt och såg på tv, SD var en fullblodspsykopat som gillade att få alla runt han att känna olust, inte ens chefen hans och arbetskollegorna hade något gott att säga om han.
Tack för väldigt konkret och bra svar👍.
Finns bevis på att han bestämt träff vid tiden för mordet?.
Hur kunde han då bli friad i tingsrätten.
HD inblandning är mer svår att lista ut. Att hon inte blivit dömd förstår jag men det utesluter inte att hon har varit inblandad på något sätt.
Det jag hört från rättegången säger att hon är rätt smart men min känsla är att hon har en räv bakom varje öra.
Det som förbryllar mig och intresserar mig hur denna man kan vara så eftertraktad av dessa kvinnor.
Att han inte är omtyckt av sin arbetsgivare och kollegor som troligtvis är män förstår jag .
Men i deras gäng kring geocaching verkar det vara tvärtom .
Vad beror detta på.
Olika typer av människor ?
När det gäller kvinnorna verkar den ena instabil och den andra har behov av ständig bekräftelse och ligger med karlar först och sen funderar om dom är något för henne .
Vilka sysslar med geocaching egentligen.
Vad jag har förstått var otroheten pågående under många år och att ingen verkar misstänkt något så det måste man de dom Cred för.
Sex i hemmen . Tvättstuga och på arbetsplatsen mm.
Intresant fall oavsett.
Citera
2023-07-21, 10:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Frågor

Citat:

Stefan hade en aktivitet på datorn ungefär vid den tidpunkt mordet antas ha ägt rum, det vill säga strax efter 23.30. Aktiviteten avfärdades på märklga och felaktiga grunder, togs tydligen upp även av advokaten i slutpläderingen i HR. Jag har skrivit ett antal inlägg om det i tråden om du är intresserad, tror det benämndes "23.34-aktiviteten", typ.

Kort handlar det om att i loggen fanns spår av en aktivitet som med största sannolikhet var manuellt initierat, men bortförklarades alltså på felaktiga grunder. "Datorn levde ett eget liv" som en av åklagarna uttryckte det och så var det bra med det.
Senast redigerad av MrBarnaby 2023-07-21 kl. 10:43.
Citera
2023-07-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
SD hade en aktivitet på datorn ungefär vid den tidpunkt mordet antas ha ägt rum, det vill säga strax efter 23.30. Aktiviteten avfärdades på märklga och felaktiga grunder, togs tydligen upp även av advokaten i slutpläderingen i HR. Jag har skrivit ett antal inlägg om det i tråden om du är intresserad, tror det benämndes "23.34-aktiviteten", typ.

Kort handlar det om att i loggen fanns spår av en aktivitet som med största sannolikhet var manuellt initierat, men bortförklarades på felaktiga grunder. "Datorn levde ett eget liv" som en av åklagarna uttryckte det och så var det bra med det.
I grunden handlar det tyvärr om att du inte förstod vad "23.34-aktiviteten" handlade om.
Utan det var mer åt hållet när "00:00:00" aktiviteten som var initierad av datorn själv.
Man bör gissningsvis ha någorlunda normala-kunskaper inom datorns processer och klock-tider för att kunna förstå det, tyvärr. Vet också att du inte förstod att man inte kan göra en rekonstruktion på din dator för att "återskapa" situationen. Om du vill lära dig göra något och skapa liknande "test" skapa en virtuell dator eller sandlåda med exakta "miljö".
Citera
2023-07-21, 15:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
I grunden handlar det tyvärr om att du inte förstod vad "23.34-aktiviteten" handlade om.
Utan det var mer åt hållet när "00:00:00" aktiviteten som var initierad av datorn själv.
Man bör gissningsvis ha någorlunda normala-kunskaper inom datorns processer och klock-tider för att kunna förstå det, tyvärr. Vet också att du inte förstod att man inte kan göra en rekonstruktion på din dator för att "återskapa" situationen. Om du vill lära dig göra något och skapa liknande "test" skapa en virtuell dator eller sandlåda med exakta "miljö".
Jag förstod mycket väl vad det handlade om, det gjorde tyvärr inte "IT-teknikern" och inte du heller som det verkar. Sådana där inlägg som du nu skrev fick jag ägna en hel del tid åt för att bemöta för ett par år sedan, tänker inte ödsla ytterligare tid på det. Inläggen finns kvar, läs dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in