2021-12-27, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Jag säger det igen: Jag har sagt det vid flertalet tillfällen, jag berättar det jag vet personligen, det jag personligen varit med om, och vad jag nu i efterhand har hört via vänner och genom att ha lyssnat på rättegången. Jag tänker vara ärlig, även om sanningen skulle "försvara" den ena parten. Rätt skall vara rätt ju.
Ingen konstigt, utan enbart en vilja att allt ska komma fram. All fakta och all sanning.
Betyder det att jag inte hatar Lydia för det hon har gjort? Absolut inte, jag hatar henne för det. Men det innebär inte att jag tänker ljuga m.m bara för att få henne "fäld" här i denna tråden.
Återigen, rätt skall vara rätt!
Du baserar din kännedom om Lydia Barth från vad du läser på flashback och vad dina vänner sagt, som de i sin tur har hört.
Har du hört talas om "viskleken"?
Rätt ska vara rätt, skriver du, men du har ingen aning om ifall dina källor är trovärdiga eller har någon koll.
Att förlita sig på att vissa skribenter ljuger medan andra är sanningsenliga, är väldigt vanskligt.
Varför läser du inte förundersökningen och lyssnar på rättegången?
Då kan du själv bilda dig en egen uppfattning. Just nu slåss du mot väderkvarnar, för att få en mördare att framstå som sänd från himlen för att sprida ljus och värme.
Var du själv vid någon av förhandlingsdagarna i rätten? Eller är all din "sanning" baserat på hörsägen?
2021-12-27, 08:45
Medlem
Citat:
Inte konstigt alls ju. Vad jag har hört har hon haft kontakt med sin familj ju. Om så inte är fallet hade väl åklagaren sagt det också, men det gjorde hon inte.
Så då är det ju bara skitsnack från din sida igen ju.

Hörsägen igen från din sida.
2021-12-27, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du baserar din kännedom om Lydia Barth från vad du läser på flashback och vad dina vänner sagt, som de i sin tur har hört.
Har du hört talas om "viskleken"?
Rätt ska vara rätt, skriver du, men du har ingen aning om ifall dina källor är trovärdiga eller har någon koll.
Att förlita sig på att vissa skribenter ljuger medan andra är sanningsenliga, är väldigt vanskligt.
Varför läser du inte förundersökningen och lyssnar på rättegången?
Då kan du själv bilda dig en egen uppfattning. Just nu slåss du mot väderkvarnar, för att få en mördare att framstå som sänd från himlen för att sprida ljus och värme.
Var du själv vid någon av förhandlingsdagarna i rätten? Eller är all din "sanning" baserat på hörsägen?

Nu gick det nog lite för fort för dig. Jag skrev inte att jag baserade något på vad jag läst här i tråden. Det enda som jag har hållt som sanning ifrån denna tråden är sånt som är bekräftat utanför denna sida.
Men en överväldigad majoritet av det jag baserar på kommer från vad jag själv varit med om, vad jag själv sett och hört via exempelvis Emil själv.
Så jag slåss dessvärre inte mot några väderkvarnar eller liknande.
2021-12-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Hörsägen igen från din sida.

Ja, jag har ju hört det ifrån rättegången bland annat. Men du kanske kallar det för hörsägen då.
Är du dum på riktigt nu eller?
2021-12-27, 09:03
Medlem
Citat:
Ja, jag har ju hört det ifrån rättegången bland annat. Men du kanske kallar det för hörsägen då.
Är du dum på riktigt nu eller?

Ah jag är dum och du gillar att trycka ner folk.
Jag kan väl inte veta om du varit på en rättegång. Du säger innan att det du hört från andra, så det är det som är hörsägen.
Jag känner inte dig eller E.
Men jag kan inte förstå att du går igång så här när man pratar om mörderskan. Du känner ju inte ens henne. Varför går du i försvarsställning?
2021-12-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Ah jag är dum och du gillar att trycka ner folk.
Jag kan väl inte veta om du varit på en rättegång. Du säger innan att det du hört från andra, så det är det som är hörsägen.
Jag känner inte dig eller E.
Men jag kan inte förstå att du går igång så här när man pratar om mörderskan. Du känner ju inte ens henne. Varför går du i försvarsställning?

Ja du är dum när du försöker säga att jag sagt något som jag inte har sagt. Du försöker ju om och om igen.
Nu igen genom att säga att jag skulle ha varit på rättegången. Jag har inte varit det, jag skrev att jag lyssnat på rättegången. Du vet, man kan lyssna på den.
Och jag går inte in i någon försvarsställning. Men man får väl rätta en person när den så uppenbarligen har fel.
Eller ska det vara okej att sprida falsk info om en?
2021-12-27, 09:50
Avslutad
Citat:
Nä jag har inte läst den. Och den i sig förringar inte det jag varit med om tillsammans med Emil.
Tycker det är anmärkningsvärt att vissa här inne vill att man ska ljuga och inte berätta sanningen.
För i ärlighetens namn, om jag skulle ljuga för att saker ska stämma överens med vissa andra, får det Emil tillbaka? Nej, det gör det inte.
Det enda jag kan göra då är att berätta det jag personligen vet. Sen går jag ju på en del som skrivs i tråden, men långt ifrån allt.

Citat:
Men det är ju flera här i tråden som skriver att dom läst den så kallade FUP och sen sagt att det inte finns några belägg för det hon har påstått, alltså ingen prostitution, ingen knark m.m.
Så då är det ju bara ren avundsjuka och skitsnack från EmmeLee sida.

Citat:

Ja som du säkert har förstått så finns det personer här som säger sig känna henne. Men jag tvivlar skarpt på det när det gäller vissa andra här inne.
Visst, jag har inte träffat henne så mycket så jag kan säga att jag känner henne. Men jag vet dock vad jag har sett och hört.
Och om jag går efter det, så är hon en väldigt fin mamma. En väldigt fin person.
Jo, jag kan säga detta om en person även fast jag hatar henne för det hon har gjort.
Men samtidigt, en vän till mig som också sitter inne med information angående rättegången kom med lite ny information. Det finns tydligen en ny film eller ljudfil där man kan höra hur Emil laddar sitt vapen/magasin med kulor. Kan ju vara troligt att han bär vapen eller hotar med sitt vapen under filmens gång. Kanske det är vapnet som Lydia vill att han tar ner och inte mobiltelefonen, eller?
Kan tycka fallet kommer i ett litet annat läge om så vore fallet.

Eller har man helt fel, ni som brukar följa fall här inne?

Citat:

Ja, du har väl noll trovärdighet i så fall, så det är ju inte bättre.
Du förstod förmodligen inte det jag skrev. "Att kanske det var han som hotade henne också".
Ljudfil kanske är på G, enligt vad min vän berättade. Inte filmen, men ljudet från filmen. Kan ju hoppas på att den blir offentlig
.

Citat:
Min anledning att jag skriver i tråden? För att jag vill berätta det jag varit med om, det jag vet om Emil framförallt, men även lite,lite om Lydia.
Vad har du för anledning?
Jag undrar lite över vad som är sanning för dig? Du har bildat dig en uppfattning baserat på vad andra skriver, du har hört från en vän om rättegången?
Sen är det återigen förflyttande av fokus från Lydia till Emil, som kanske hade en pistol, man hör honom ladda sitt vapen? Han kanske gjorde si eller så.
Hur kommer det sig att Lydia inte nämnt det?
2021-12-27, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursäkta, på vilket sätt har jag gått till personangrepp på dig? Bara för att jag påminde dig om att du hade fel om Lydias namn?
Jag är inte arg över att jag inte läst någon FUP, som sagt så behövs det inte för att se vem som ljuger här inne.

Citat:
Ja och du fortsätter att trolla som vanligt.
Jag tror inte, jag vet att han hade pistoler och skottsäker skyddsväst.
Maffiametoder i grusbranschen är något som du säger, jag har aldrig sagt det. Orgie, ja jag har varit där ju, inte du!

Citat:
Jag har ALDRIG skrivit att varken Emil eller Lydia sysslade med maffiafasoner. Plocka fram det är du snäll. Att du antar en massa, är inte mitt problem.

Citat:
Ja, jag vet att han kände sig hotad ibland p.g.a hans affärer.
Ja jag såg den när han tog fram och kollade den, och där var ett laddat magasin i den.

Jag ville inte fråga för mycket angående det.

Citat:
Ja, jag såg honom ta ut magasinet, och sen sätta i det igen. Varför han gjorde det vet jag ju inte, men kanske det var så som du sa.

Citat:
Det sägs från vissa här inne att Emil var en väldigt snäll och oskyldig i sitt liv. Och visst var han snäll och oskyldig i mycket. Men han kunde också vara kontrollerande, bråkig, och inte Guds bästa barn.
Det är ju säkert också en av anledningarna till varför han hade oregistrerade vapen hemma. För han hade ju ett oreggat vapen i vapenskåpet, sen hade han ju ett oreggat vapen i sovrummet, i det vita skåpet. En väldigt liten pistol, men dock oreggad.
Det måste ha varit mer än jag som har sett denna?
Här har du lite "bevis" som styrker ditt elaka förtal av Emil, ska jag citera mera?
Det som handlar om utpressningen, ska jag länka det också? Det är väldigt märkligt att du sprider så mycket dynga, samtidigt som du påstår att Emil var den person du skulle spendera resten av livet med..
Lite motsägelsefullt
2021-12-27, 14:08
Medlem
Citat:
Jag undrar lite över vad som är sanning för dig? Du har bildat dig en uppfattning baserat på vad andra skriver, du har hört från en vän om rättegången?
Sen är det återigen förflyttande av fokus från Lydia till Emil, som kanske hade en pistol, man hör honom ladda sitt vapen? Han kanske gjorde si eller så.
Hur kommer det sig att Lydia inte nämnt det?

Nu har du drömt igen.
Jag har senast i förmiddags sagt att Jag har lyssnat på rättegången. Jag berättar om det Jag har sett och det Jag har hört av Emil. Sen om det skrivs något här som jag då dessutom har sett eller hört om, ja då tar jag det som en sanning, absolut.
Att du nu inte vill ha reda på hur sanningen ser ut, ja det blir bara mer och mer uppenbart, för du vill inte att man ska vara ärlig och berätta.
Frågor till Lydia får du nog ställa till henne och inte till mig.
2021-12-27, 14:10
Medlem
Citat:
Här har du lite "bevis" som styrker ditt elaka förtal av Emil, ska jag citera mera?
Det som handlar om utpressningen, ska jag länka det också? Det är väldigt märkligt att du sprider så mycket dynga, samtidigt som du påstår att Emil var den person du skulle spendera resten av livet med..
Lite motsägelsefullt

Som sagt, du vill inte att folk skall vara ärliga och berätta, det är uppenbart.
Och ja tack, kan du länka där jag skulle ha pratat om utpressning? För Jag har aldrig pratat om någon utpressning, så det här ska bli intressant.
2021-12-27, 14:34
Medlem
Citat:
Nu gick det nog lite för fort för dig. Jag skrev inte att jag baserade något på vad jag läst här i tråden. Det enda som jag har hållt som sanning ifrån denna tråden är sånt som är bekräftat utanför denna sida.
Men en överväldigad majoritet av det jag baserar på kommer från vad jag själv varit med om, vad jag själv sett och hört via exempelvis Emil själv.
Så jag slåss dessvärre inte mot några väderkvarnar eller liknande.

Håll dig då till den sanning du besitter. Glöm inte att du Inte känner Lydia.
2021-12-27, 14:35
Avslutad
Citat:
Ja det fanns stunder han kände sig hotad. Hängde lite i icke så bra sällskap kan man väl säga, samt en del skumma affärer som jag fattat det.

Citat:
Nja, men kanske samma typer som ordningsvakter har på sig idag.

Citat:
Ha,ha, ja jag är verkligen 100% säker på min sak.
Jag rider själv, har en sådan skyddsväst man bör ha när man rider. Emils väst är/var något helt annat. Och Västen var hans och inte Lydias. Den hade varit lite för liten för Lydia och som sagt, Emil kände sig hotad ibland.
Och som sagt, jag har inte läst i någon FUP eller är på någons sida.
Jag hatar Lydia för det hon gjort, men jag tänker heller inte sluta berätta om saker jag varit med om tillsammans med Emil bara för att några enstöringar inte begriper att Emil hade ett liv som inte innefattade alla alltid.
Jag skrattar åt er som tror det!

Citat:
Nja, han var ju lite stressad när vi började träffas. Men jag vet ju inte 100 om det enbart var jobbet eller en kombination av att han inte hade det så bra hemma eller om det var något annat. Han hade liksom en del affärer vid sidan om.
Men annars tyckte jag att han var en glad och trevlig kille när vi sågs.
Visst, han var ju klart kontrollerande, väldigt svartsjuk och kunde extremt snabbt vända i humöret.
Just det biten med hans humör upplevde jag som att den blev värre sista tiden, så han var nog ännu mer pressad då. Han kunde bli arg som tusan, och skylla saker på allt och alla andra. Men det är säkert pressen han kände som var en bidragande orsak till det
.

Citat:
Nej, han var "Och det blev värre med tiden" kontrollerande genom att han ville veta vem jag umgicks med, vart man var och så.
Ja det var mest affärer vid sidan om hans yrke så att säga. Och visst tror jag att han hade fler kvinnor än mig i början av vår kk relation. Men jag har aldrig varit en avundsjuk person, så jag hade inga problem med det.

Citat:
Att du fastnat för just orgier säger en del om dig faktiskt.
Jag har aldrig påstått att Emil har sagt något till en Lida.
Jag sa att jag satt i köket, lyssnade på när Emil avslöjade företagshemligheter som Lydia skulle säga vidare till personen i andra ändan av luren. Det är väl snarare en hämdaktion från både Emil och Lydia, och inte någon utpressning.
Hur du lyckas få det till det, är verkligen en gåta för mig.
Och det är absolut inga lögner. Man önskar ju att denna (förmodligen vän till Lydia) personen i andra ändan av luren kunde skriva här inne, men med tanke på att man blir kallad lögnare när man är ärlig nog att berätta. Så tror jag ingen med mer fakta vill skriva här inne.
Orkar inte gå igenom din historik till fullo, dessutom är mycket raderat, men det du beskriver i dessa inlägg, om hur E skulle förmått L att avslöja företagshemligheter, farliga affärer, han var hotad och hade skyddsväst och oreggade pistoler...
Bålstas egna scarface.. eller skulle ni vara Bonnie & Clyde?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in