2021-12-26, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Jag menar precis det jag skrev. Du behöver inte påstå att alla som läst FUP och hört rättegången från tingsrätten vet vad Lydia skulle vara för en person.
Vi är många här i tråden som tycker olika när det gäller henne, när det gäller Emil m.m.
Allt kanske inte är så klippt och skuret som du vill påskina.
Angående media. Dom skrev väl inget förrens efter domen i tingsrätten. Kanske dom väntar att skriva något tills efter domen i hovrätten?
Det skrevs i media under tingsrättsförhandlingarna.
Nu är det "bortglömt" intresseklubben antecknar inte.
Jag hoppas att Lydia blir straffad med Sveriges hårdaste straff, livstid.
Ett liv för ett liv.
Fast egentligen så borde hon utvisas eftersom hon inte är svensk medborgare.
2021-12-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ett liv för ett liv.

Är du rasist också?
Klart att en person skall ta straffet i det land personen har brutit mot lagen i.
Varför skulle pressen skriva mer om saken över huvud taget, innan domen kommer från hovrätten?
2021-12-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ett liv för ett liv.

Citat:
Är du rasist också?
Klart att en person skall ta straffet i det land personen har brutit mot lagen i.
Varför skulle pressen skriva mer om saken över huvud taget, innan domen kommer från hovrätten?
Du kanske inte är medveten om att du, med det jag fetat I ditt inlägg, har gjort bort dig riktigt ordentligt?

Skribenten Mumsbulle ger väl inga tecken på att vara "rasist" bara för att h*n skriver som framgår av det jag fetat i inlägget du kommenterar?

För med fortsättningen i det du skriver visar du på en generande okunskap vad gäller rätten/möjligheten att få avtjäna straff i sitt hemland.
Lisa Holms mördare sitter på livstid i sitt hemland.
Anna Linds mördare sitter på livstid i sitt hemland.
Båda dessa är alltså dömda i Sverige men har bett att få avtjäna sitt straff i sitt hemland/ursprungsland.

Så det vore högst önskvärt att:
(1) Lydia Barth döms till livstid
(2) hon förmås ansöka om att få sitta av straffet I Norge
(3) vid utdömandet av straffet, det även fogas ett förbud mot att någonsin mer få beträda svensk mark
(4) det klargörs att hon trots sina fyra barn inte anses ha nog med anknytning till Sverige då hon inte har nån djupare bindning till dem och att det därför inte finns skäl att hon skall få vistas i riket.

Så med dessa mina fyra tunga punkter hoppas jag att Jultomten ser skäl att asap komma tillbaka och hämta min önskelista.
Och att mina högst modesta önskemål blir uppfyllda.
2021-12-26, 23:02
Medlem
Citat:
På magen, ale*ander

Ja inte är det något av hennes barn som heter så i alla fall.
2021-12-26, 23:16
Medlem
Citat:
Helt rätt ju. Man kan ju köra ihjäl en person, halsa en flaska sprit, så åker man dit för rattfylla.. knäppt, men sant.

Ja då borde inte Lida fått körkort. Hon har både ADHD och EIPS och kört både på fyllan och med sina barn i bilen.
Synd bara att hon inte åkte dit.
2021-12-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Ja då borde inte Lida fått körkort. Hon har både ADHD och EIPS och kört både på fyllan och med sina barn i bilen.
Synd bara att hon inte åkte dit.

Är det ytterliggare lögner från din sida nu. Kan tänka mig det. För det är väl inte så att du sett det, och sen inte gjort något?
2021-12-26, 23:30
Medlem
[quote=Loveangelie|78438993]
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder

Ja som du säkert har förstått så finns det personer här som säger sig känna henne. Men jag tvivlar skarpt på det när det gäller vissa andra här inne.
Visst, jag har inte träffat henne så mycket så jag kan säga att jag känner henne. Men jag vet dock vad jag har sett och hört.
Och om jag går efter det, så är hon en väldigt fin mamma. En väldigt fin person.
Jo, jag kan säga detta om en person även fast jag hatar henne för det hon har gjort.
Men samtidigt, en vän till mig som också sitter inne med information angående rättegången kom med lite ny information. Det finns tydligen en ny film eller ljudfil där man kan höra hur Emil laddar sitt vapen/magasin med kulor. Kan ju vara troligt att han bär vapen eller hotar med sitt vapen under filmens gång. Kanske det är vapnet som Lydia vill att han tar ner och inte mobiltelefonen, eller?
Kan tycka fallet kommer i ett litet annat läge om så vore fallet.
Eller har man helt fel, ni som brukar följa fall här inne?

Ja det märks tydligt att du inte känner L.
Din upplevelse om en mysig "bullmamma" är bara en utopi, ett skådespeleri du sett.
Om du läser i FUPen, så klagar hon över att hon varit "tvunge" att skjutsa Es barn. Alltså har hon inte gjort det med egen vilja.
Om du tror att hon bryr sig om några barn, så vet jag inte hur du fungerar med barn?
Hon har ju lämnat sina egna barn ensam hemma, när de varit riktigt små och hon gått ut och festat. Hon har kört på fyllan med barnen i bilen.
För mig är det inte bevis på bra föräldraförmåga.
Snarare tvärt om. Hon har utsatt dem för fara.
2021-12-26, 23:41
Medlem
Citat:
Se, nu svamlar du igen, som vanligt.
Hon har vad jag förstått så här i efterhand väldigt mycket anknytning till Sverige ju.
Föräldrar i Sverige, syskon i Sverige, barn i Sverige, och sist men inte minst vänner i Sverige.

Som sagt, du svamlar lite väl mycket nu.

Det konstiga är, att Nu plötsligt betyder syskon och familj något. Det kan jag säga att de inte gjort under många år.
Men det fungerar väl så om man är i behov av människor utanför fängelset.
Familjer brukar ofta vara medberoende och lätta att utnyttja.
Det är bara att snyfta och dra lite i samvetstrådarna.
2021-12-26, 23:50
Medlem
Citat:
Det konstiga är, att Nu plötsligt betyder syskon och familj något. Det kan jag säga att de inte gjort under många år.
Men det fungerar väl så om man är i behov av människor utanför fängelset.
Familjer brukar ofta vara medberoende och lätta att utnyttja.
Det är bara att snyfta och dra lite i samvetstrådarna.

Inte konstigt alls ju. Vad jag har hört har hon haft kontakt med sin familj ju. Om så inte är fallet hade väl åklagaren sagt det också, men det gjorde hon inte.
Så då är det ju bara skitsnack från din sida igen ju.
2021-12-26, 23:58
Medlem
Citat:
Du som erkänner att du inte ens känner L, vad vet du då om lögner??
Varför försvarar du henne över huvudtaget?
Det är ett sjukt beteende om något. Varför försvarar du en mörderska som avrättat sin kärlek/sambo/pojkvän och som hon även introducerade för sina barn?

Jag säger det igen: Jag har sagt det vid flertalet tillfällen, jag berättar det jag vet personligen, det jag personligen varit med om, och vad jag nu i efterhand har hört via vänner och genom att ha lyssnat på rättegången. Jag tänker vara ärlig, även om sanningen skulle "försvara" den ena parten. Rätt skall vara rätt ju.
Ingen konstigt, utan enbart en vilja att allt ska komma fram. All fakta och all sanning.
Betyder det att jag inte hatar Lydia för det hon har gjort? Absolut inte, jag hatar henne för det. Men det innebär inte att jag tänker ljuga m.m bara för att få henne "fäld" här i denna tråden.
Återigen, rätt skall vara rätt!
2021-12-27, 00:01
Medlem
Citat:
Inte konstigt alls ju. Vad jag har hört har hon haft kontakt med sin familj ju. Om så inte är fallet hade väl åklagaren sagt det också, men det gjorde hon inte.
Så då är det ju bara skitsnack från din sida igen ju.

De har haft perioder utan någon vidare kontakt.
Jag har inte påstått att de alltid varit så. Och vad spelar det dig för roll om det ena eller andra är sant? Du känner ju inte L.
2021-12-27, 00:02
Medlem
Citat:
Jag säger det igen: Jag har sagt det vid flertalet tillfällen, jag berättar det jag vet personligen, det jag personligen varit med om, och vad jag nu i efterhand har hört via vänner och genom att ha lyssnat på rättegången. Jag tänker vara ärlig, även om sanningen skulle "försvara" den ena parten. Rätt skall vara rätt ju.
Ingen konstigt, utan enbart en vilja att allt ska komma fram. All fakta och all sanning.
Betyder det att jag inte hatar Lydia för det hon har gjort? Absolut inte, jag hatar henne för det. Men det innebär inte att jag tänker ljuga m.m bara för att få henne "fäld" här i denna tråden.
Återigen, rätt skall vara rätt!

Men du kan ju bara säga det Du vet, inget annat spelar någon roll.
Jag säger bara det jag Vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in