2021-11-29, 17:58
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, inverkan.....man får ju liksom en känsla av att det kanske ofta "lektes" med riktiga vapen där i hemmet/huset.

Exempelsvis varför E lugnt sitter kvar i stolen och filmar......när skottet brinner av.

Hur går det med mopedbilskvinnan och länken,jag brinner av iver att få läsa om deras romans och flyttplaner
2021-11-29, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sittorg
Skyddsvästens vara eller icke vara är väl tämligen ointressant?
Vad skulle den ha för inverkan åt något håll?

Ärret kan man för övrigt läsa om på sid 102 i FUP.
Bra noterat! Då är ärret inget nytt
2021-11-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vet du varför E hade skyddsväst och i så fall när och var den användes? Och pistolen som han tydligen gillade att visa upp, i vilka sammanhang brukades den visas upp?

Kände han sig hotad av någon?

Ja det fanns stunder han kände sig hotad. Hängde lite i icke så bra sällskap kan man väl säga, samt en del skumma affärer som jag fattat det.
2021-11-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Oj okej, vi snackar en insatsväst alltså, det är rejäla doningar det

Nja, men kanske samma typer som ordningsvakter har på sig idag.
2021-11-29, 20:06
Medlem
Citat:

Har inte läst någon FUP vad det nu är.
Ärret är något jag sett och känt.
2021-11-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nja, men kanske samma typer som ordningsvakter har på sig idag.
Ridvästar har ju också plattor på mage och rygg..Emil red väl? Är du säker på din sak? Vet du hur en säkerhetsväst/ridväst ser ut?
2021-11-29, 20:15
Medlem
Citat:

Jag vet.
Och ängeln kan inte lämna ut info om nånting som stämmer. Bara saker hen hittat på samt saker som alla kan läsa sig till i Fup.
Så slutat svarat lögnaren nu.

Och ingen granne (har hon smugit in via skorstenen tro?) eller vän till Emil känner till nån annan tjej i Emils liv förutom brölhäxan,
Och eftersom hon hade koderna till Emils tel tror jag det hade varit omöjligt för honom att ha en lång relation vid sidan av. Dessutom var ju brölhäxan där varje helg sen januari.

Sen är det få som kan se skillnad på en riktig ridväst eller en skyddsväst. Då bör du ha använt en av dem för att ens veta skillnaden.
2021-11-29, 20:21
Avslutad
Det är riktigt konstigt att dessa skumraskaffärer, Emil undercover, som håller på att bli en trådsanning.
Skulle inte försvaret luskat i dessa olagligheter, skulle kunna få Lida att framstå som att hon inye hade något annat val, än att döda för att bli fri? Nej, just det, det är bullshit. Vidrigt att sprida så mycket lösa rykten, det är inte långsökt att undra om det är utvalda människor och lnte vanliga futtiga människor. Enligt Pär i Järna
2021-11-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är riktigt konstigt att dessa skumraskaffärer, Emil undercover, som håller på att bli en trådsanning.
Skulle inte försvaret luskat i dessa olagligheter, skulle kunna få Lida att framstå som att hon inye hade något annat val, än att döda för att bli fri? Nej, just det, det är bullshit. Vidrigt att sprida så mycket lösa rykten, det är inte långsökt att undra om det är utvalda människor och lnte vanliga futtiga människor. Enligt Pär i Järna

Håller med dig i allt.. Förstår inte syftet med att ljuga ihop en massa skit om Emil.... OM det hade varit så med skumma affärer och hon var tvungen och ta kål på honom för det.. . Även OM det varit många kvinnor.. Så hade det varit perfekt försvar för Lydia. Men ingenting sånt har kommit fram under rättegången!! Varför sprider du/ni ut skit om Emil som inte stämmer? Vad är syftet?
2021-11-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Ridvästar har ju också plattor på mage och rygg..Emil red väl? Är du säker på din sak? Vet du hur en säkerhetsväst/ridväst ser ut?

Ha,ha, ja jag är verkligen 100% säker på min sak.
Jag rider själv, har en sådan skyddsväst man bör ha när man rider. Emils väst är/var något helt annat. Och Västen var hans och inte Lydias. Den hade varit lite för liten för Lydia och som sagt, Emil kände sig hotad ibland.
Och som sagt, jag har inte läst i någon FUP eller är på någons sida.
Jag hatar Lydia för det hon gjort, men jag tänker heller inte sluta berätta om saker jag varit med om tillsammans med Emil bara för att några enstöringar inte begriper att Emil hade ett liv som inte innefattade alla alltid.
Jag skrattar åt er som tror det!
2021-11-29, 23:11
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Det var en riktig skyddsväst, och pistolen har jag sett. Dessutom är det så att om man tog fingeravtryck på den, så är jag säker på att en del av hans barns avtryck skulle vara på vapnet. Han gillade att ta ut den och visa och låta folk känna.

Intressant det du delar med dig av!

Du säger att du är ganska säker på att om man tog fingeravtryck på pistolen så skulle förmodligen då barnens avtryck också dyka upp?

Fruktansvärt!

Då hade man inte fel att det verkar ha varit vanligt i detta hem att man satt och vifta med vapen?
Och han hotade med att ta sitt liv? Vet du om det var med samma pistol? Hur många ggr hände det, vet du det?

Så, att Emil satt lungt kvar och filmade den s.k galenpannan enligt honom själv..., då förstår jag. Det var mer vanligt än ovanligt att man hotade varandra. Däremot alldeles fasansfullt ng barnen.
2021-11-29, 23:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ja det fanns stunder han kände sig hotad. Hängde lite i icke så bra sällskap kan man väl säga, samt en del skumma affärer som jag fattat det.

Vad var det för sällskap? Jag trodde han bara umgicks i lilla Bålsta, med vänner från uppväxttiden och familjen.

Grus och jord branchen börjar få en ny innebörd för mig, vad är det för skumma affärer som kan föranleda behov av skyddsväst och illegalt vapen?

Var E helt ostraffad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in