2021-12-01, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Nej, det stämmer inte. Dessutom är det ju en trådsanning dom grundar sig på vadå? Vem har sagt detta från början? Har man hört Emil i videon säga, det är slut? Eller säger Emil, gå nu?

Det jag hört är; Lydia vantrivdes i Bålsta. Hennes barn ville inte komma dit pga bråken (fyllan)
Emil ville lämna Bålsta pga affärer som kanske inte var så bra. Plus att han och Lydia började leta tillsammans. De ljög ihop en story att det var slut mellan dom, för tydligen fanns där mkt avund samt svartsjuka. Emil pressades om man lyssnar mellan raderna, han fick ej ha sina barn pga att han hade problem med alkohol, men det gick bra om Lydia var där.

Kanske blev Emil pressad att om han lämna Bålsta så kunde han typ glömma att få träffa sina barn. Det är iaf ett rykte som går. Emil älska sina barn, så husförsäljning drogs tillbaks. Han stanna i Bålsta och alla deras planer kanske förstördes, vad vet jag?

Emil var väl på middag hos exet kvällen innan? Lydia nämner ju detta hur hon uppmuntrar honom. Frågan är, vad som hände. Det ska vi ta reda på.
Det framgår i förundersökningen, vad som sägs, i dialogform. Har du inte läst det?
Emil ber henne lämna, det är sista natten hon sover hos honom, osv. Han ber henne gå och lägga sig eller åka därifrån, jon vägrar, hon frågar om han menar allvar varpå han svarar ja
Då skjuter Lida, Emil rätt i bröstet.

Har du missat de graverande bitarna?
Det verkar snarare som om du vill skapa trådsanningar.
2021-12-01, 22:32
Medlem
Citat:
Märkte du om Emil verkade stressad eller ngt när ni träffades? Du behöver såklart inte berätta. Var han glad? Berätta gärna om du vill.

Nja, han var ju lite stressad när vi började träffas. Men jag vet ju inte 100 om det enbart var jobbet eller en kombination av att han inte hade det så bra hemma eller om det var något annat. Han hade liksom en del affärer vid sidan om.
Men annars tyckte jag att han var en glad och trevlig kille när vi sågs.
Visst, han var ju klart kontrollerande, väldigt svartsjuk och kunde extremt snabbt vända i humöret.
Just det biten med hans humör upplevde jag som att den blev värre sista tiden, så han var nog ännu mer pressad då. Han kunde bli arg som tusan, och skylla saker på allt och alla andra. Men det är säkert pressen han kände som var en bidragande orsak till det.
Senast redigerad av Loveangelie 2021-12-01 kl. 22:39.
2021-12-01, 22:34
Avslutad
Citat:
Nej, den bilden är från 2016, bara nyuppladdad igen.
Jag har inte påstått någonting om att det är "den"
2021-12-01, 22:38
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det framgår i förundersökningen, vad som sägs, i dialogform. Har du inte läst det?
Emil ber henne lämna, det är sista natten hon sover hos honom, osv. Han ber henne gå och lägga sig eller åka därifrån, jon vägrar, hon frågar om han menar allvar varpå han svarar ja
Då skjuter Lida, Emil rätt i bröstet.

Har du missat de graverande bitarna?
Det verkar snarare som om du vill skapa trådsanningar.

Nej, jag har läst allt det där.

Men kanske du förstår att det är en grav fylla på gång?

Han är sur för att hon skulle ut med sina studiekamrater. Kanske därför han säger - Gå nu!!

Eller hör du honom säga, ut härifrån, det är slut mellan oss?

Ja hon undrar om om han menar allvar? Att han är så sur att han ber henne gå med en gång.

Jag vet mkt väl utgången. Men det händer för mkt vi inte får se eller höra. Det finns ngt där emellan som hänt. Jag förstår att du samt många tror att hon bara brukar döda sådär, men det stämmer inte.

Försök förstå nu att det handlar om att hitta svaret.
2021-12-01, 22:39
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Jag har inte påstått någonting om att det är "den"

Men vad är det nu med dig? Har jag sagt annat? Jag svara bara då du frågade.
2021-12-01, 22:42
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nja, han var ju lite stressad när vi började träffas. Men jag vet ju inte 100 om det enbart var jobbet eller en kombination av att han inte hade det så bra hemma eller om det var något annat. Han hade liksom en del affärer vid sidan om.
Men annars tyckte jag att han var en glad och trevlig kille när vi sågs.
Visst, han var ju klart kontrollerande, väldigt svartsjuk och kunde extremt snabbt vända i humöret.
Just det biten med hans humör upplevde jag som att den blev värre sista tiden, så han var nog ännu mer pressad då. Han kunde bli arg som tusan, och skylla saker på allt och alla andra. Men det är säkert pressen han kände som var en bidragande orsak till det.

Tack snälla för att du ville berätta. Mest så man kan få nån form av bild.
När du snackar om affärer bredvid, menar du då andra kvinnor eller menar du arbetsaffärer?
På vilket sätt var han kontrollerande? Ni hade väl inte precis ngt fast förhållande, eller har jag missuppfattat?
2021-12-01, 22:44
Avslutad
Citat:

Han är sur för att hon skulle ut med sina studiekamrater. Kanske därför han säger - Gå nu!!

Ja hon undrar om om han menar allvar? Att han är så sur att han ber henne gå med en gång.

Jag vet mkt väl utgången. Men det händer för mkt vi inte får se eller höra. Det finns ngt där emellan som hänt. Jag förstår att du samt många tror att hon bara brukar döda sådär, men det stämmer inte.

Du kan inte ta in att det är Lida som visat sitt rätta jag. Nu råkade Emil komma i hennes väg.
Hon är en vidrig människa som endast tänker på sig själv.
Inte ens sina egna barn bryr hon sig om. Det enda som räknas är Lida 24/7
Duktig på att suga och svälja, trånar efter vin, pengar, piller och party, tills hon hittar någon mer spännande att suga tag i. Riktigt vidrigt. Noll empati. Lögner är vad som kommer ur henne, det brukar fungera, om inte, byter hon ort.
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-12-01 kl. 22:49.
2021-12-01, 22:47
Avslutad
Citat:

Grav fylla, hon verkade inte ens påverkad på psyket, de blev förvånade att hon var så klar och redig. Tyder på mycket stark alkoholvana/tolerans.
Det är mycket du insinuerar och tror.. det är bara att läsa innantill, den exakta avskriften av samtalet mellan Lida och Emil. Det finns två olika. Båda på ca 4 minuter. Den som hånar och kränker är Lida
2021-12-01, 22:50
Medlem
Citat:
Tack snälla för att du ville berätta. Mest så man kan få nån form av bild.
När du snackar om affärer bredvid, menar du då andra kvinnor eller menar du arbetsaffärer?
På vilket sätt var han kontrollerande? Ni hade väl inte precis ngt fast förhållande, eller har jag missuppfattat?

Nej, han var "Och det blev värre med tiden" kontrollerande genom att han ville veta vem jag umgicks med, vart man var och så.
Ja det var mest affärer vid sidan om hans yrke så att säga. Och visst tror jag att han hade fler kvinnor än mig i början av vår kk relation. Men jag har aldrig varit en avundsjuk person, så jag hade inga problem med det.
2021-12-01, 22:50
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Du ksn inte ta in att det är Lida som visat sitt rätta jag. Nu råkade Emil komma i hennes väg.
Hon är en vidrig människa som endast tänker på sig själv.
Inte ens sina egna barn bryr hon sig om. Det enda som räknas är Lida 24/7
Duktig på att suga och svälja, trånar efter vin, pengar, piller och party, tills hon hittar någon mer spännande att suga tag i. Riktigt vidrigt. Noll empati. Lögner är vad som kommer yr henne, det brukar fungera, om inte, byter hon ort.

Så du menar att Emil inte hade mer förstånd att välja vem han ville ha?
Om hon nu var så hemsk, varför fortsatte då deras förhållande?

Och hur var Emil att vara tillsammans med?

Allt detta du skriver att hon var duktig på att suga och svälja m.m, hur vet du det?

Var Emil duktig på att hinka vin m.m? Nä, just det ja. Han blev mördad så det får inte nämnas. Och då kan vi inte ha en diskussion för när folk är för känslomässigt involverade så blir det bara sånt här trams. Hon var vidrig m.m

Alltså, skärpning nu! Är det för jobbigt, ta en break. Förstår att det är fruktansvärt om det är ngn som står en nära. Men det finns folk som står dom båda nära och folk som även står Lydia nära och folk måste få söka svar.
Senast redigerad av Captainspiced 2021-12-01 kl. 22:55.
2021-12-01, 22:53
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Grav fylla, hon verkade inte ens påverkad på psyket, de blev förvånade att hon var så klar och redig. Tyder på mycket stark alkoholvana/tolerans.
Det är mycket du insinuerar och tror.. det är bara att läsa innantill, den exakta avskriften av samtalet mellan Lida och Emil. Det finns två olika. Båda på ca 4 minuter. Den som hånar och kränker är Lida

Absolut, dessa två har ju supit hur länge som helst. Bråken har pågått lika länge. Dom var som gift för varann men även ett stöd som vi andra kanske inte alltid ser eller förstår.

Videon som han spelar in där då vi hör henne. Ja, men tror du han skulle sitta där och spela in när han själv säger dumma saker?
Är du verkligen så naiv?
2021-12-01, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
har återigen läst E:s lillebrors inlägg och hans syn på videon när mordet händer. (inlägg 2031 som nämndes ovan)
Vi som läst FUP kan ju bara läsa videon och inte se/höra och tycker hans "vittnesmål" om de 4 minuterna ändå visar mycket på att när hon hämtade vapnet hade hon bestämt sig, "upp med händerna annars skjuter jag" ("gör som jag säger annars skjuter jag")

hela 3 ggr var hon på väg att lyfta geväret innan E:s final answer blev hans död.
(fup s, 126)
K: Jag har ingenting kvar
M: Åk härifrån bara
K: På riktigt?
M: Yes
K: Okej bra (skottljud)
M: Ah fan

citerar här nedan vad E:s lillebror beskrev videon på E:s sista 4 minuter i livet

***Jag har sett filmen där min brors sista
fyra minuter i livet finns att se.
Konversationen kan man ju läsa i fup, men känslor och upplevelser är ju alltid ens egna. Det filmen sade mig var betydligt mer än vad som står att läsa konversationen. Jag blev trygg i att veta att min bror inte kan lastas för någonting av vad som sker där. Samma känsla som vid mitt första möte med L infinner sig direkt när jag ser henne ståendes där talandes på ett domderande, befallande och grandiost vis. För mig blir det tydligt att hon vill att han skall var den sämre utav dem båda. Till en början säger min bror till L att gå och lägg dig eller åk härifrån, detta utan någon form av aggression utan endast med uppgivenhet. Det är alltså inte ens så att hon blir utkastad av min bror. Han är trött och vill få ett slut, iaf på den kvällen. Hon kan i sin tur inte låta honom få bestämma och själv förlora kontrollen på vare sig honom eller situationen som helhet. När man ser videon blir det så tydligt hon handlat medvetet och med detta är hon för mig är en genomond människa oavsett vad andra säger. Diskussionen är inte på något sätt hetsig och hon kan välja att göra på flera olika sätt. Det finns gott om tid att resonera med sig själv och detta var det hon kom fram till, dvs att avsluta min brors liv. Under deras samtal, där min bror mestadels är tyst, gör hon flertalet anspråk på att lyfta geväret. Jag räknade till tre ggr där hon är på väg att lyfta upp och skjuta.
När det blir klart för henne att E menar allvar med att hon ska gå och att det därmed underförstått kanske är slut, lyfter hon upp geväret och siktar en bra stund innan hon trycker av. ***

Citat:
Absolut, dessa två har ju supit hur länge som helst. Bråken har pågått lika länge. Dom var som gift för varann men även ett stöd som vi andra kanske inte alltid ser eller förstår.

Videon som han spelar in hör vi då henne. Ja, men tror du han skulle sitta dör och spela in när han själv säger dumma saker?
Är du verkligen så naiv?
Läs detta. Ta in vad du läst. Du skulle neka även om du fick se själva filmen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in