Citat:
Ursprungligen postat av
Loveangelie
Jag säger det igen: Jag har sagt det vid flertalet tillfällen, jag berättar det jag vet personligen, det jag personligen varit med om, och vad jag nu i efterhand har hört via vänner och genom att ha lyssnat på rättegången. Jag tänker vara ärlig, även om sanningen skulle "försvara" den ena parten. Rätt skall vara rätt ju.
Ingen konstigt, utan enbart en vilja att allt ska komma fram. All fakta och all sanning.
Betyder det att jag inte hatar Lydia för det hon har gjort? Absolut inte, jag hatar henne för det. Men det innebär inte att jag tänker ljuga m.m bara för att få henne "fäld" här i denna tråden.
Återigen, rätt skall vara rätt!
Du baserar din kännedom om Lydia Barth från vad du läser på flashback och vad dina vänner sagt, som de i sin tur har hört.
Har du hört talas om "viskleken"?
Rätt ska vara rätt, skriver du, men du har ingen aning om ifall dina källor är trovärdiga eller har någon koll.
Att förlita sig på att vissa skribenter ljuger medan andra är sanningsenliga, är väldigt vanskligt.
Varför läser du inte förundersökningen och lyssnar på rättegången?
Då kan du själv bilda dig en egen uppfattning. Just nu slåss du mot väderkvarnar, för att få en mördare att framstå som sänd från himlen för att sprida ljus och värme.
Var du själv vid någon av förhandlingsdagarna i rätten? Eller är all din "sanning" baserat på hörsägen?