2021-12-14, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
En fråga som ni flesta nog kan svara på
Vad krävdes för att du skulle bli blockad på hennes IG?

För mig krävdes att jag tryckte på Följknappen.
Klickade ”gilla” på kommentaren ”Fick Antonio komma hem till middagen?”, det hade inte blivit ”officiellt” att det var F det handlade om (detta var guldstölden alltså) ens på Flashback så många gissade på Antonio. Detta var strax efter de fick husis och hon idkade damage control som bäst. Det var precis i den vevan jag snöade in på Tunnan, tyvärr insåg jag inte hur snarstucken hon är förrän det var för sent Sett så här i efterhand var det förstås ett helt vansinnigt rookiemisstag
Senast redigerad av PannaSnook 2021-12-14 kl. 09:13.
Citera
2021-12-14, 09:04
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Jag har aldrig förstått varför hon slösar sådan tid på att fotografera varenda maträtt som hon slänger ihop och inte varför hon lägger ut det på nätet. Tänk om jag skulle fotografera min enkla mat varje dag och lägga ut. Mina Facebook-vänner skulle mörda mig, eller åtminstone blocka mig.
Det är väl det som är en del av underhållningen.. att Annas IG konto är så innehålllslöst meningslöst.
Det händer i n g e n t i n g.
Stora händelser i Annas innehållsickerika liv är just matlagning och bakning.
Annas "kollegor" inom artistbranschen får nya spännande jobbprojekt och reser till nya ställen.
Men Anna.. Hon åker till den trånga låne? sunklägenheten och käkar likadana kötthögar. År efter år. Anna håller på sina rutiner.
Gör samma saker, upptäcker inte nya ställen.
Hennes stresspåslag blir megastort om rutinerna rubbas.
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Det räcker väl med att hosta i fel tonart en fredag!
En tjej på jobbet som med stor glädje följer Vår Hjältinnas små upptåg skrev på Instagram (var det väl) och frågade Vår Hjältinna om det var hon som gjorde rösten till Tjuren Ferdinands mamma i det där avsnittet som visas varje jul på TV.
Blockad direkt!
Det krävs inte mycket för att drabbas av Annas bannstråle!
Den andra stora underhållningen med Anna (Den största) är hennes lättkränkthet och misstolkning av andra människor.
Anna blir upprörd vid minsta lilla skämt och tar det på blodigt allvar, tycker att folk ska förstå på förhand varför hon reagerar som hon gör och menar på det att hon har både självinsikt och kan skratta åt sig själv och har självdistans... NOT
Senast redigerad av cece123 2021-12-14 kl. 09:28.
Citera
2021-12-14, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Hon har stenkoll! Glöm inte att hon stiger upp varje dag vid 05.00 och går och lägger sig vid 23.00 Blir många timmar att lägga på sitt “ “precious account “

Jag kollade seriöst upp det där för nån vecka sen.
Höll koll på hennes senaste inlägg. Kollade det typ var 3- 4 timme i ett par dagar. Hon plockar bort kommentarer hela tiden. Varje gång jag tittade så hade kommentarer skrivits som var raderade.
Tänker att det måste vara en enorm stress att ha ljugit och krånglat in sig så mkt för hela Sverige och sen se till varenda sekund att inget läcka ut bland kommentarerna.
Inte undra på att hon inte har tid att jobba.
Citera
2021-12-14, 09:27
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Jag kollade seriöst upp det där för nån vecka sen.
Höll koll på hennes senaste inlägg. Kollade det typ var 3- 4 timme i ett par dagar. Hon plockar bort kommentarer hela tiden. Varje gång jag tittade så hade kommentarer skrivits som var raderade.
Tänker att det måste vara en enorm stress att ha ljugit och krånglat in sig så mkt för hela Sverige och sen se till varenda sekund att inget läcka ut bland kommentarerna.
Inte undra på att hon inte har tid att jobba.
Kollade in Tramsfrans inlägg om Goohpastan.. Den som Anna låtsades var hennes egna homemade recept.
Alla andras inlägg om Annapanna är underhållande.. Annas blockkarriär är mer framgångsrik än hennes sångkarriär..
Thats for sure..
https://blogg.ng.se/tramsfrans/2016/05/goohgate
Ett exempel på vad Anna blockerar..
Citat:
Ha ha ha! Anna Book T. Blockade mig på Insta för att jag skrev att ”hennes” grönsakskakor ser EXAKT IT som Ikeas???
Säger inte Anna på slutet att hon ska blocka lite folk i sin mobil....?
Anna som sällan dricker, slänger ihop drinkar
https://youtu.be/uTElyiTL0kQ
Senast redigerad av cece123 2021-12-14 kl. 09:36.
Citera
2021-12-14, 09:52
Medlem
Med tanke på att Anna inte jobbar men ändå är dyr i drift med mat, bullar och löshåret så är det en gåta hur familjeekonomin går ihop.
Vad kan R få ut efter skatt, 27-30 k?
Deras mat, bensin och övrigt måste ligga på ca 15-17000.
Boendekostnader då? Vad betalar ni som bor i liknande hus i månaden? Huset är väl kontant betalt men övriga kostnader, elen är ju inte gratis.
Citera
2021-12-14, 10:10
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Med tanke på att Anna inte jobbar men ändå är dyr i drift med mat, bullar och löshåret så är det en gåta hur familjeekonomin går ihop.
Boendekostnader då? Vad betalar ni som bor i liknande hus i månaden? Huset är väl kontant betalt men övriga kostnader, elen är ju inte gratis.

Kanske därför Anna kör konstant med tända ljus och brasor.. För att spara energi
Citera
2021-12-14, 10:38
Medlem
Tanke som slog mig.
Anna Book är kanske långtidssjukskriven, Därför hoppar hon av bookningar i sista minuten då det är svårt att förklara hur man kan jobba ena dagen men inte andra. Oavsett om det är gage eller inte. Det kan förklara att hon har nån inkomst överhuvudtaget i taxeringen.
Skulle det vara så och nån nitisk person på försäkringskassan går igenom Annas eskapader så är det faktiskt så att hon kan inte gå och få extensions och hårfin gratis och lägga ut i dold reklam på Instagram. Värdet räknas som inkomst och skall beskattas. Skit samma att det är vanligt förekommande, den här typen av reklam Anna gör är sån som kan fällas av konsumentverket.
Men nu är detta enbart spekulationer.
Citera
2021-12-14, 10:58
Medlem
Citat:

Jag vet inte hur stort de bor. Men driftskostnader för ett hus på 160 m2 ligger väl ungefär på 4-5000 kr i månaden.
Citera
2021-12-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Tanke som slog mig.
Anna Book är kanske långtidssjukskriven, Därför hoppar hon av bookningar i sista minuten då det är svårt att förklara hur man kan jobba ena dagen men inte andra. Oavsett om det är gage eller inte. Det kan förklara att hon har nån inkomst överhuvudtaget i taxeringen.
Skulle det vara så och nån nitisk person på försäkringskassan går igenom Annas eskapader så är det faktiskt så att hon kan inte gå och få extensions och hårfin gratis och lägga ut i dold reklam på Instagram. Värdet räknas som inkomst och skall beskattas. Skit samma att det är vanligt förekommande, den här typen av reklam Anna gör är sån som kan fällas av konsumentverket.
Men nu är detta enbart spekulationer.
Sjukskriven

Sjukskriven kanske man kan vara.
Men ersättning från försäkringskassan får man ju bara om
man har arbetat och har en SGI. Sen måste man väl skydda den
genom att vara inskriven på arbetsförmedlingen.Fast det kanske
är annorlunda för artister kom jag på
Citera
2021-12-14, 11:37
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Jag vet inte hur stort de bor. Men driftskostnader för ett hus på 160 m2 ligger väl ungefär på 4-5000 kr i månaden.

Den normala elförbrukningen för en familj i december beräknas till 4000 kronor bara den. Något säger mig att Books elförbrukning inte är normal. Varför skulle den vara det när allt annat är onormalt. Hon tvättar dessutom sjukt mycket och ofta när det är som dyrast. Hon duschar säkert en halvtimme. Bara familjens telfonladdningar borde kosta en förmögenhet. Kan tänka mig att de har elektriska element också. Så räkna med ett par tusenlappar till.

Nej, det är ingen som presenterat någon bra idé var pengarna kommer ifrån. Antingen är det svärfar som läcker som ett såll, eller så är det knarkaffärer. Skulle förklara låtsasresorna till Spanien. Anna är väl en mula som sväljer kondomer med knark, det finns ingen röntgenkamera som kan se igenom hennes fettlager antagligen. Perfekt.
Citera
2021-12-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Den normala elförbrukningen för en familj i december beräknas till 4000 kronor bara den. Något säger mig att Books elförbrukning inte är normal. Varför skulle den vara det när allt annat är onormalt. Hon tvättar dessutom sjukt mycket och ofta när det är som dyrast. Hon duschar säkert en halvtimme. Bara familjens telfonladdningar borde kosta en förmögenhet. Kan tänka mig att de har elektriska element också. Så räkna med ett par tusenlappar till.

Nej, det är ingen som presenterat någon bra idé var pengarna kommer ifrån. Antingen är det svärfar som läcker som ett såll, eller så är det knarkaffärer. Skulle förklara låtsasresorna till Spanien. Anna är väl en mula som sväljer kondomer med knark, det finns ingen röntgenkamera som kan se igenom hennes fettlager antagligen. Perfekt.

De kan ju ha fast elpris? Och om elförbrukningen i december nu är 4000 kr så är den i juni kanske bara på 700 kr.
Kör de med direktverkande el för uppvärmning så blir det ju mer elförbrukning förstås, men jag vet inte hur de värmer upp sitt hus.

EDIT: kollade nu elkostnaden för vårt hus 12 månader bakåt. Ca: 1500 kr i månaden för både elförbrukning och nätavgift (genomsnitt då).

Självklart dyrare vintermånaderna.
Senast redigerad av Stolpen22 2021-12-14 kl. 11:53.
Citera
2021-12-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ransom
Sjukskriven

Sjukskriven kanske man kan vara.
Men ersättning från försäkringskassan får man ju bara om
man har arbetat och har en SGI. Sen måste man väl skydda den
genom att vara inskriven på arbetsförmedlingen.Fast det kanske
är annorlunda för artister kom jag på

Förvisso, men året för BLVIP segern gav ju en rejäl inkomst. Den kan väl skyddas om hon är sjukskriven på lång tid. Ersättningen sänks med tiden.. Äh. Jag är inte så insatt i FKs regler, och det var bara spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in