2021-12-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ransom
Sjukskriven

Sjukskriven kanske man kan vara.
Men ersättning från försäkringskassan får man ju bara om
man har arbetat och har en SGI. Sen måste man väl skydda den
genom att vara inskriven på arbetsförmedlingen.Fast det kanske
är annorlunda för artister kom jag på

Förvisso, men året för BLVIP segern gav ju en rejäl inkomst. Den kan väl skyddas om hon är sjukskriven på lång tid. Ersättningen sänks med tiden.. Äh. Jag är inte så insatt i FKs regler, och det var bara spekulationer.
Citera
2021-12-14, 11:51
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
De kan ju ha fast elpris? Och om elförbrukningen i december nu är 4000 kr så är den i juni kanske bara på 700 kr.
Kör de med direktverkande el för uppvärmning så blir det ju mer elförbrukning förstås, men jag vet inte hur de värmer upp sitt hus.
Luftvattenvärmepump. Golvvärme i hela källaren. Braskamin.
Citera
2021-12-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Förvisso, men året för BLVIP segern gav ju en rejäl inkomst. Den kan väl skyddas om hon är sjukskriven på lång tid. Ersättningen sänks med tiden.. Äh. Jag är inte så insatt i FKs regler, och det var bara spekulationer.

Det var länge sen jag lästa om hur det fungerar med fk. Kanske så att man ska ha jobbat de senaste 6 månaderna? Eller ett år? Sjukpenningen har ju förändrats mycket de senaste decennierna. Men kanske någon annan vet mer hur det fungerar för en person som är i Annas ställe med jobb och sjukersättning??? Hon är väl egen företagare förresten?

Och då kanske det krävs att hon ska ha tecknat en egen försäkring??
Citera
2021-12-14, 12:02
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Sjukskriven

Kanske är hon långtidssjukskriven, eller kan hon vara det som förr kallades för förtidspensionär?

Visst var det någon gång ifjol som hon hoppades att pandemin skulle gå över snart, för hon behövde jobba? Hon påstod väl att hon gick på knäna?
Jag tror att de, och/eller, svärfar hyr ut boenden i Spanien, svart, och att dessa inkomster sinade ifjol (och i år) på grund av pandemin och de hårda reglerna i Spanien, då många turister avstod från att resa dit.

Är det någon som har koll på hennes taxerade inkomst senaset åren?
Citera
2021-12-14, 12:02
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Jag kollade seriöst upp det där för nån vecka sen.
Höll koll på hennes senaste inlägg. Kollade det typ var 3- 4 timme i ett par dagar. Hon plockar bort kommentarer hela tiden. Varje gång jag tittade så hade kommentarer skrivits som var raderade.
Tänker att det måste vara en enorm stress att ha ljugit och krånglat in sig så mkt för hela Sverige och sen se till varenda sekund att inget läcka ut bland kommentarerna.
Inte undra på att hon inte har tid att jobba.

Det verkar som om hela hennes liv är en enda livslögn från början till slut. Tänker man på det fastnar skrattet i halsen.
Vad kommer att sägas vid hennes begravning när hennes liv ska summeras? Kommer förrättaren säga: "Annas liv var en enda lögn..." ?
Är det hennes eftermäle till världen?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-12-14 kl. 12:07.
Citera
2021-12-14, 12:11
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Sjukskriven

Eller så har Anna sjukersättning baserat på gamla reglerna som tillåter arbete upp till ett visst antal timmar i månaden vilket sedan räknar av inkomsterna från sjukersättningen.
Anna tjänade fett 2006, om Anna blev förtidspensionär låt säga i sista sekund 2007-2008, så har hon det rätt förspänt.
Sjukreglerna var ju otroligt generösa förr.

Känner till en invandrare som jobbade några få år efter att han bosatte sig i Sverige, fick han "ont i ryggen" blev förtidspensionär, köpte hus för pengarna och snickrade på som fan.
Han blev en stor inspiration för alla sina barn, alla har i princip ingen fullvärdig gymnasieutbildning, har vägrat att jobba och lever från tonårstiden på alla bidrag som finns.

Anna har ju sin stolthet, ni minns väl mattorna..
Hon "vann" fastän hon fick betala mer än om hon hade betalat enl ök enligt mattbutiksägaren.
Sonen var oskyldig, Spanienlägenheten är deras, Anna vill numera vara fet och har aldrig haft en drömvikt .. Typ.. osv osv
Anna skulle inte erkänna i första taget om hon har sjukersättning.
Citera
2021-12-14, 12:12
Medlem
Lägger hon bara upp stories för att dölja eventuella kommentarer?
Citera
2021-12-14, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Du glömde MILSTOLPEN i Annas karriär..
Det som hela hennes karriär bygger på.. 🅰️🅱️©️
👍😂
Citera
2021-12-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Tanke som slog mig.
Anna Book är kanske långtidssjukskriven, Därför hoppar hon av bookningar i sista minuten då det är svårt att förklara hur man kan jobba ena dagen men inte andra. Oavsett om det är gage eller inte. Det kan förklara att hon har nån inkomst överhuvudtaget i taxeringen.
Skulle det vara så och nån nitisk person på försäkringskassan går igenom Annas eskapader så är det faktiskt så att hon kan inte gå och få extensions och hårfin gratis och lägga ut i dold reklam på Instagram. Värdet räknas som inkomst och skall beskattas. Skit samma att det är vanligt förekommande, den här typen av reklam Anna gör är sån som kan fällas av konsumentverket.
Men nu är detta enbart spekulationer.
Tooket kan ALDRIG tillhöra socialförsäkringssystemet Hon har ju inte haft någon anställning! Den här personen har själv aldrig gjort rätt för sig utan utnyttjar systemet på skattebetalarnas bekostnad. Tänk alla operationer och sjukhusbesök hon gjort. När hon haft stålar i börsen då har hon skuttat iväg som en skållad råtta till den privata vården och gett den offentliga fingret Det är därför hon är så jävla beroende av The Retardo för det är han som drar in kulorna. Pengarna hon använder är väl de ätteläggen betalar för sig i hemmet. Enligt den ” haklöse” betalade han 3500kr i månaden till mamacita. Arbetar de allihop så innebär det ca 10500kr i månaden i rena cash som Tooket kan köpa löshår för. Inte undra på att de tigger mat på ” Knubbig”
Citera
2021-12-14, 12:37
Medlem
Angående ersättning från F-kassa mm har jag läst (eller om hon sa i en live) att hon ALDRIG tagit ut någon ersättning från dessa skyddsnät. Vilket ju är idiotiskt om man har så skiftande inkomst som hon. Hon ville få det att verka som om hon inte behövde belasta samhället, dvs var stenrik. Men det är klart, det är kanske för svårt att sätta sig in i hur det funkar. Men hon vet hur man belastar andra delar av det offentliga t ex vården.
Citera
2021-12-14, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocoLarry
Lägger hon bara upp stories för att dölja eventuella kommentarer?

Absolut, och det är ju lättare att påstå att hon blir näthatad, får frågor om recept och allt annat hon ljuger om.
Fast hennes händelser är ju lika händelserika som att stirra in i en grå laminatskiva.

För frilansare och artister räknas föregående taxering som din SGI när du blir sjuk. Som Cece123 skriver så var reglerna väldigt generösa och när kompisen, som är musiker, var "sjukpensionär" i några år för 10 år sedan fick han jobba typ 5 timmar i veckan. Han tog chansen, fick jobb och arbetar nu på Sony.

Anna poängterar att hon inte tar bidrag eller levt på samhället osv. Hon poängterar också att hon äter för lite, äter nyttigt och det ser väl för fan tilloch med en blind att det är lögn.
Citera
2021-12-14, 13:03
Medlem
Sladderbrallas avatar
Tänkte gå in å skriva nån läcker kommentar om annas ”snygga” helge glasögon alias buktalar docka.
Självklart skulle jag ha bli blockad men de rör mig inte i ryggen.
Grejen är den att jag har vart på väg att skriva en kommentar rätt länge men varje gång så är kommentarsfältet avstängt….
och givetvis så är de kommentarer som finns där
sååååå fantastiskt postiva både om hur vacker och fantastisk anna är.

När fan hinner dom skriva kommentarer, då kommentarsfältet är avstängt jämt?
Å va fan har hon inte de avstängt jämt för?
Då skulle hon slippa allt jobb med att blocka
å radera de 10000000 negativa kommentarer hon skulle få 💯
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in