Citat:
Ursprungligen postat av
DayNite
Det r kvinnornas marknad och p en sexsida gr det 100 mn p 10 kvinnor.
En kvinna kan betee sig hur dom vill och kan f ligga alla dagar i veckan nd.
Fr en man s mste han kmpa, r han tex ickesvensk, dlig ln, otrnad, dliga social skills, s r oddsen enormt smre tyvrr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rouchs
Jag r beredd att hlla med om att icke-svenska mn har det otroligt tufft, baserat p min och kompisars upplevelser. Kan dock uppenbarligen inte tala fr alla icke-svenska mn p Tinder. Fr min del och mina kompisars s matchade vi till 95% med utlndska tjejer. Problemet r att det r vldigt f utlndska tjejer p Tinder, ven om de sklart finns. Och nej jag pstr inte heller att det ska rra sig om rasism eller diskriminering, man kan inte styra ver det man attraheras av. Mnniskor brukar generellt attraheras/dras till mnniskor av samma ursprung.
Jag har mellansterndrag och jag tror inte att det gjorde mig ngon tjnst direkt

Det flummiga med mitt utseende r att jag ftt hra alla mjliga nationaliteter nr folk gissat. Hrt allt frn Israel, italienare, bosnier, turk till, tro det eller ej, polack. Och d r jag varken ljushrig eller ljusgd.
Detta r definitivt ett faktum. Utifrn egen och bekantas erfarenhet. Hudfrg och namn spelar roll p Tinder! Det r mnga gnger avgrande faktorer p huruvida man fr matchningar eller ej.
Det spelar liten roll att man skapar en grym profil med bra, varierade bilder, jobbtitel, universitet och en rolig beskrivning.
Antigen matchar man med damer som har en fetisch eller blir bortsllad pga. ens ursprung. Man blir liksom aldrig sedd fr den mnniskan man faktiskt r. Det finns en liten skara kvinnor som frsker se till mnniskan men dom r tyvrr f. Chansen att hon dessutom matchar en utseendemssigt r ocks liten. Det r bde komiskt och tragiskt. Men ocks vldigt provocerande. Att vara icke-vit p en dejtingapp som Tinder innebr huvudsakligen frre totala matchningar och en smre kvalitet p de matchningar man lyckas f.
Detta gller kvinnor frn alla samhllsskikt. Snygga svenska vnsterbrudar som gillar olika vill ocks i frsta hand ha en vit man. Det r bara bullshit att dom r ppna och progressiva nr det kommer till krlekslivet. Skriver hon ut inga sd:are d menar hon att hon vill ha en lika vnstervriden hipster-snubbe frn Sdermalm och inte Ahmed frn Vivalla.. fastn dom r likvrdiga p pappret.
Min pong r att dejtingapparna speglar samhllet vi lever i. Krlek och attraktion sker inte i ett vakuum. Den som tror att ens sexuella preferenser r ofrgade av samhllets normer r naiv. ven personer med andra etniska bakgrunder kan mnga gnger vlja bort att dejta icke-vita. Att tala om att det finns sexuell rasism och om oss som upplever den skapar bara obekvma samtal. Men det r ocks en verklighet fr mnga.