2021-12-10, 10:47
Medlem
Efter att ha fljt den hr trden rtt lnge nu s undrar jag om jag har ftt en annan version av Tinder n ni har. Hr skrivs det att alla kvinnor bara r ute efter kortsiktigt och sex, inget serist.
Jag bor i Stockholm och visar ldrarna 27-42 s jag fr stort utbud att swipea p och alla kvinnor skriver ngot av:

*Endast serist
*Sker lngvarigt och kta
*NO ONS
*Inte intresserad sex, det fr jag nd nr jag vill
*P tinder fr att ta bort tinder

S ett stort grattis till alla er som lyckas f ligga via tinder.
Citera
2021-12-10, 10:54
Medlem
DayNites avatar
Ofta har kvinnorna p Tinder 5 sidor / ngon/alla nedan

Tinder
Facebook dating appen
Good Ones
BC
DS
HP
Match.com

komiskt att se hur pryda en strre del av dessa Tinderkvinnor vill framst som extremt pryda och serisa i sitt skande men samtidigt sker random sextrffar och gruppsex p andra sidor.

Om du har en rlig text, frscha bilder samt kan leverera p en date, s kommer du f ligga

Tinder r till fr att ligga, glller frn bda hll givetivs.

Mnga som skriver att dom absolut inte vill ha ONS / ligga runt
r dom som r lttast att ligga med om du kr A-Alfa mindset och hller din frame.

Men kom ihg att skydda dig, du r absolut inte speciell p ngot stt och du kan vara nr 2 fr kvllen och nr 4 denna vecka.
Senast redigerad av DayNite 2021-12-10 kl. 11:07.
Citera
2021-12-10, 11:10
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Ofta har kvinnorna p Tinder 5 sidor / ngon/alla nedan

Tinder
Facebook dating appen
Good Ones
BC
DS
HP
Match.com

komiskt att se hur pryda en strre del av dessa Tinderkvinnor vill framst som extremt pryda och serisa i sitt skande men samtidigt sker random sextrffar och gruppsex p andra sidor.

Om du har en rlig text, frscha bilder samt kan leverera p en date, s kommer du f ligga

Tinder r till fr att ligga, glller frn bda hll givetivs.

Mnga som skriver att dom absolut inte vill ha ONS / ligga runt
r dom som r lttast att ligga med om du kr A-Alfa mindset och hller din frame.

Men kom ihg att skydda dig, du r absolut inte speciell p ngot stt och du kan vara nr 2 fr kvllen och nr 4 denna vecka.

Utan att lgga ngon vrdering i det, s tycks en hel del mn finnas p samma sidor ungefr.
Jag vet ju inte hur dom uttrycker sig p Tinder men dom lter skert mera stdade dr ifall rtt kvinna dyker upp.

Jag vet detta frn kontakt p sexrelaterade sidor.
Citera
2021-12-10, 11:17
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Utan att lgga ngon vrdering i det, s tycks en hel del mn finnas p samma sidor ungefr.
Jag vet ju inte hur dom uttrycker sig p Tinder men dom lter skert mera stdade dr ifall rtt kvinna dyker upp.

Jag vet detta frn kontakt p sexrelaterade sidor.
Det r kvinnornas marknad och p en sexsida gr det 100 mn p 10 kvinnor.
En kvinna kan betee sig hur dom vill och kan f ligga alla dagar i veckan nd.
Fr en man s mste han kmpa, r han tex ickesvensk, dlig ln, otrnad, dliga social skills, s r oddsen enormt smre tyvrr.
Citera
2021-12-10, 11:25
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Fr en man s mste han kmpa, r han tex ickesvensk, dlig ln, otrnad, dliga social skills, s r oddsen enormt smre tyvrr.

Mellan 60-75 mn p 10 kvinnor annars har du rtt. Men det kan diskuteras i annan trd.
Citera
2021-12-10, 11:36
Medlem
Citat:

Jag r beredd att hlla med om att icke-svenska mn har det otroligt tufft, baserat p min och kompisars upplevelser. Kan dock uppenbarligen inte tala fr alla icke-svenska mn p Tinder. Fr min del och mina kompisars s matchade vi till 95% med utlndska tjejer. Problemet r att det r vldigt f utlndska tjejer p Tinder, ven om de sklart finns. Och nej jag pstr inte heller att det ska rra sig om rasism eller diskriminering, man kan inte styra ver det man attraheras av. Mnniskor brukar generellt attraheras/dras till mnniskor av samma ursprung.

Jag har mellansterndrag och jag tror inte att det gjorde mig ngon tjnst direkt
Det flummiga med mitt utseende r att jag ftt hra alla mjliga nationaliteter nr folk gissat. Hrt allt frn Israel, italienare, bosnier, turk till, tro det eller ej, polack. Och d r jag varken ljushrig eller ljusgd.
Senast redigerad av Rouchs 2021-12-10 kl. 11:39.
Citera
2021-12-10, 11:42
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenktMagnusson
Efter att ha fljt den hr trden rtt lnge nu s undrar jag om jag har ftt en annan version av Tinder n ni har. Hr skrivs det att alla kvinnor bara r ute efter kortsiktigt och sex, inget serist.
Jag bor i Stockholm och visar ldrarna 27-42 s jag fr stort utbud att swipea p och alla kvinnor skriver ngot av:

*Endast serist
*Sker lngvarigt och kta
*NO ONS
*Inte intresserad sex, det fr jag nd nr jag vill
*P tinder fr att ta bort tinder

S ett stort grattis till alla er som lyckas f ligga via tinder.

Fetade:

Ja, eftersom du valt att swipea p en lder dr kvinnor sker en relation och/eller beta-provider.

Tjejer 18-25 r mer inriktade p att knulla. Testa.
Citera
2021-12-10, 11:42
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Jag r beredd att hlla med om att icke-svenska mn har det otroligt tufft, baserat p min och kompisars upplevelser. Kan dock uppenbarligen inte tala fr alla icke-svenska mn p Tinder. Fr min del och mina kompisars s matchade vi till 95% med utlndska tjejer. Problemet r att det r vldigt f utlndska tjejer p Tinder, ven om de sklart finns. Och nej jag pstr inte heller att det ska rra sig om rasism eller diskriminering, man kan inte styra ver det man attraheras av. Mnniskor brukar generellt attraheras/dras till mnniskor av samma ursprung.

Det flummiga med mitt utseende r att jag ftt hra alla mjliga nationaliteter nr folk gissat. Hrt allt frn Israel, italienare, bosnier, turk till, tro det eller ej, polack. Och d r jag varken ljushrig eller ljusgd.
Det r min spaning och om du r ickesvensk eller har mrk hud s kommer du f det svrt ven p Tinder, tror det r vad som hnder i samhllet just nu, en spegling av klimatet och alla sverigevnner.

Att skriva du r Arab, Turk, Syrian, Muslim, Afghan kommer ge dig vldigt f trffar, ven adopterade har det svrt pga av hudfrg, samhllet speglar sig i dating.

P sexsidor skriver 90% av kvinnorna "endast nordiska mn"
Tinder r inte annorlunda men det r mera dolt om du r man.
Senast redigerad av DayNite 2021-12-10 kl. 11:47.
Citera
2021-12-10, 11:45
Medlem
Citat:
Det r min spaning och om du r ickesvensk eller har mrk hud s kommer du f det svrt ven p Tinder, tror det r vad som hnder i samhllet just nu, en spegling av klimatet och alla sverigevnner.

P sexsidor skriver 90% av kvinnorna "endast nordiska mn"

Nu vet jag inte vilka sexsidor du syftar p, jag har endast anvnt tinder och dr har jag aldrig sttt p sna texter.
Citera
2021-12-10, 13:03
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Med all respekt fr vad du sger; men Tinders upplgg r inte riktigt som det du sjlv r van vid (av det jag har kunnat utlsa av dina inlgg hr).

Tinder r en snabb och ytlig app som gr mycket p det in/uttryck du gr med dina bilder. Att i ord speca vad man sjlv sker uppfattas ofta som en s.k. "kravlista" och det r avtndande fr de flesta. Mn (srskilt hr p Flashan) tror att mn inte har kravlistor. Men jod, dock r det inverterade sdana. De berttar istllet vad man som kvinna INTE ska ha/vara. Men kravlista r det alltjmt.

Tinder r mer som ett nattklubbsragg. Man ser ngot nice och utgr frn det. Vill man i lugn och ro sitta och analysera p djupet, knna efter och endast g p annat n looks s finns det andra appar/sidor. Det r liksom s det funkar. Och ja, givetvis r Tinder ondligt mycket enklare fr de som har utseendet med sig. Men s har kttmarknaden alltid sett ut. Och det i sig gr ju inte att mer bestende kontakter inte knyts ven p Tinder och andra kttiga stllen. Sdana kontakter har knutits p logdanser, dansbanor och tjackkletiga dansgolv genom ren. Trffar man p ngon man gillar s gr man. Oavsett mtesplats.

Hursomhelst, Tinder r inte appen dr det r s superhett att komma med s.k. kravlistor etc (ven om man bara uttrycker det man sjlv sker s uppfattas det som en kravlista). Vill man inte vara med p det s str det var och en fritt att slippa delta. Tinder r ytligt, snabbt och baserat p var du i stunden geografiskt befinner dig. Det r Tinders styrka och tillika svaghet.

Mina fem spnn.

Jag frstr det. Det brjade med att felaktigt trodde att jag svarade i en annan trd, men fick sen fljdfrga som jag d svarade p ven om det inte r aktuellt p Tinder.
S mitt svar br ses generellt och inte relaterat till Tinder, d jag misstog mig frn start
Citera
2021-12-10, 13:19
Medlem
Konstig frga men r det ngon som ftt en livslng vn frn Tinder?

Utesluter inte att ligga med tjejen men lt sga att vi befinner oss i olika faser i livet och inte klickar som par men nd gillar varandra starkt och hon har vnner av motsatt kn, s den punkten r inga konstigheter.

Lngskt?

Jag hade kunnat tnka mig en sdan matchning en gng.. Den typen av vn dyker nog bara upp en gng, gissar jag.
Citera
2021-12-10, 13:42
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs

Detta r definitivt ett faktum. Utifrn egen och bekantas erfarenhet. Hudfrg och namn spelar roll p Tinder! Det r mnga gnger avgrande faktorer p huruvida man fr matchningar eller ej.

Det spelar liten roll att man skapar en grym profil med bra, varierade bilder, jobbtitel, universitet och en rolig beskrivning.

Antigen matchar man med damer som har en fetisch eller blir bortsllad pga. ens ursprung. Man blir liksom aldrig sedd fr den mnniskan man faktiskt r. Det finns en liten skara kvinnor som frsker se till mnniskan men dom r tyvrr f. Chansen att hon dessutom matchar en utseendemssigt r ocks liten. Det r bde komiskt och tragiskt. Men ocks vldigt provocerande. Att vara icke-vit p en dejtingapp som Tinder innebr huvudsakligen frre totala matchningar och en smre kvalitet p de matchningar man lyckas f.

Detta gller kvinnor frn alla samhllsskikt. Snygga svenska vnsterbrudar som gillar olika vill ocks i frsta hand ha en vit man. Det r bara bullshit att dom r ppna och progressiva nr det kommer till krlekslivet. Skriver hon ut inga sd:are d menar hon att hon vill ha en lika vnstervriden hipster-snubbe frn Sdermalm och inte Ahmed frn Vivalla.. fastn dom r likvrdiga p pappret.

Min pong r att dejtingapparna speglar samhllet vi lever i. Krlek och attraktion sker inte i ett vakuum. Den som tror att ens sexuella preferenser r ofrgade av samhllets normer r naiv. ven personer med andra etniska bakgrunder kan mnga gnger vlja bort att dejta icke-vita. Att tala om att det finns sexuell rasism och om oss som upplever den skapar bara obekvma samtal. Men det r ocks en verklighet fr mnga.
Senast redigerad av TGWEI 2021-12-10 kl. 14:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in