2021-12-08, 22:24
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Det går utmärkt att småchatta och samtidigt bibehålla själen. Jag raderar tjejer som ifrågasätter. Det är avtändande med någon som man inte känner.

Jag hade skippat humorn också, och politik, och religion, och dagliga livet.

Kör hårt!

Låter värre än döden.
Citera
2021-12-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Låter värre än döden.

Det är som att kallas till arbetsintervjuer och få nobben varenda gång. Lägg till att det är först trevligt och du tror att det ska leda till något.

Steg nummer 2 är alltid radiotystnad, för min del åtminstone. Steg 3 där man letar efter livstecken, ja det kan otroligt nog bara starta om allting, som en Windowsuppdatering.

Kvinnorna buggar lite!

Steg 3 kan också vara att användaren raderar en.

Men jag har vid ett tillfälle blivit bjuden till en fika (stolt). Så jag har lyckats ta mig igenom pyramiden

För dig räcker det att vara villig. Grattis till könet.
Citera
2021-12-08, 22:44
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Det är som att kallas till arbetsintervjuer och få nobben varenda gång. Lägg till att det är först trevligt och du tror att det ska leda till något.

Steg nummer 2 är alltid radiotystnad, för min del åtminstone. Steg 3 där man letar efter livstecken, ja det kan otroligt nog bara starta om allting, som en Windowsuppdatering.

Kvinnorna buggar lite!

Steg 3 kan också vara att användaren raderar en.

Men jag har vid ett tillfälle blivit bjuden till träff (stolt). Så jag har lyckats ta mig igenom pyramiden

För dig räcker det att vara villig. Grattis till könet.

"Grattis" till att inte få prata om ett enda meningsfullt ämne med en potentiell partner?

Jaja, jag får väl öva på mina "hihi ok" och "jaha" då så blir allt bra.
Citera
2021-12-08, 22:51
Medlem
Citat:
Jaja, jag får väl öva på mina "hihi ok" och "jaha" då så blir allt bra.

Fördelen med äldre matchningar är att man slipper det...

Jag fick uthärda en hel del" hehe", "jaha", "låter spännande" när jag först prövade skiten.

Herrejävlar vad man ville gräva ner sig under kudden..

Jag tar hellre en äkta men liten chans över fjortischatt.
Citera
2021-12-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Därför måste killar och män sluta likea allt som finns.

Jag håller med och jag tror på riktigt att det är den rätta vägen att gå, vilket många andra här på forumet verkar vara eniga om. Problemet är som sagt att män måste göra detta kollektivt. Om ett tiotal killar här och där börjar svepa 80% vänster så kommer det knappt märkas. Jag tror på allvar att om killar skulle svepa max 10 högersveps per dag så hade detta balanserat eller åtgärdat "inflationen".

När tjejer börjar märka att de går från minst 50 matchningar per dag till max 10, om inte färre, så kommer de reagera. Osäkerheten kommer börja kicka in (inte för att målet är att göra tjejer osäkra) och de kommer värdera sina matchningar högre. Och skulle en normalsnygg kille dyka upp så har de inte längre råd att vifta bort honom, om inte tjejen i fråga skulle vara en 8-10a.

Men jag vågar påstå att det är en omöjlighet att få så många killar att svepa 80% vänster på samma gång. Jag vet själv hur det är, poppar en supersnygg tjej upp så är det sjukt svårt att svepa vänster, även om man i princip vet om att man aldrig kommer matcha med tjejen. Killar måste sluta hoppas på det omöjliga - "Vem vet, hon KANSKE likar mig tillbaks?".
Citera
2021-12-09, 00:10
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Men jag vågar påstå att det är en omöjlighet att få så många killar att svepa 80% vänster på samma gång. Jag vet själv hur det är, poppar en supersnygg tjej upp så är det sjukt svårt att svepa vänster, även om man i princip vet om att man aldrig kommer matcha med tjejen. Killar måste sluta hoppas på det omöjliga - "Vem vet, hon KANSKE likar mig tillbaks?".
Tjejer skulle lägga mindre tid och kraft på sitt utseende så hade alltså saken löst sig. Roten till ytligheten
Citera
2021-12-09, 09:14
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Håller du med även om det kontraproduktiva?

Skulle kunna jämföra det med att "söka brett" på sexkontaktsidor, ingen känner sig träffad av alltför "bred" beskrivning, (vissa män då) och så uteblir svaren helt i stället för att öka på chansen.
Ju grovmaskigare nät, desto mer fångst som bara slinker igenom och inte fastnar alls...
Vad är det för finmaskigt nät du menar är bättre. Är det vad mannen söker som ska beskrivas bättre? Vad är det för slag beskrivning du tycker är lämpligt?

Sökes:
Kvinna
43 - 52 år
Skytt eller oxe
Gillar att handla på ICA
Gärna tatuerad på vänster lår
Avskyr melodifestivalen, men uppskattar livemusik med dansband
Max 2 katter (Obs! Ej turkisk Angora)

Nåt sånt?
Citera
2021-12-09, 09:21
Medlem
Citat:
Tja, jag är iaf mer intresserad av att hitta någon intressant än att hitta någon som är en på miljonen snygg. Sen självklart funkar inte precis vilket utseende som helst.

Ja visst är det så, om det ska hålla i längden måste det finnas intresse utöver utseendet.

Ett problem är också personligheter kan skilja en del mellan text och irl.
Citera
2021-12-09, 15:54
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Vad är det för finmaskigt nät du menar är bättre. Är det vad mannen söker som ska beskrivas bättre? Vad är det för slag beskrivning du tycker är lämpligt?

Sökes:
Kvinna
43 - 52 år
Skytt eller oxe
Gillar att handla på ICA
Gärna tatuerad på vänster lår
Avskyr melodifestivalen, men uppskattar livemusik med dansband
Max 2 katter (Obs! Ej turkisk Angora)

Nåt sånt?

Börjar med att be om ursäkt, trodde att jag svarade i tråden om nätdejting överlag

Menar att ganska ofta så uttrycker inte män vad dom faktiskt söker, men kan ha åsikter om vilka tjejer dom får kontakt med. I det avseendet vore det bra om man faktiskt beskriver lite vilken typ av kvinna man söker, om man inte har angett något alls. Att man visar att man har en viss standard, utan att skrämma bort varje tänkbar kvinna.

Inte för detaljerat, då är det nog inte många som passar in alls. Men om vi pratar dejting överlag, så tenderar kvinnor att vilja känna att dom passar in på vad mannen söker, osäker på hur det ser ut på Tinder, så kanske inte gäller på den appen? Osäker på det.
Citera
2021-12-09, 17:00
Medlem
Castles avatar
Citat:
Börjar med att be om ursäkt, trodde att jag svarade i tråden om nätdejting överlag

Menar att ganska ofta så uttrycker inte män vad dom faktiskt söker, men kan ha åsikter om vilka tjejer dom får kontakt med. I det avseendet vore det bra om man faktiskt beskriver lite vilken typ av kvinna man söker, om man inte har angett något alls. Att man visar att man har en viss standard, utan att skrämma bort varje tänkbar kvinna.

Inte för detaljerat, då är det nog inte många som passar in alls. Men om vi pratar dejting överlag, så tenderar kvinnor att vilja känna att dom passar in på vad mannen söker, osäker på hur det ser ut på Tinder, så kanske inte gäller på den appen? Osäker på det.
Kan du ge en konkret exempel på vad du tycker är en bra beskrivning då?
Citera
2021-12-09, 17:24
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Kan du ge en konkret exempel på vad du tycker är en bra beskrivning då?

Svårt att ge ett exempel, det är sådär luddigt att jag vet när jag ser en om jag tycker att den är bra eller inte.
Men om en man tex inte vill ha med överviktig kvinna att göra, då är det bra att få fram det på ett vettigt sätt. Såklart inte skriva att "tjockisar går fetbort", det lär inte locka, men om man skriver att man tar hand om sig själv och vill att även kvinnan gör det, eller att man föredrar kvinnor med hälsosam vikt?

Gillar man inte sminkade tjejer så skriv då att du gillar naturliga tjejer, och gillar du tjejer som är aktiva och har hobbies, eller gillar du hemmakära tjejer som pysslar i hemmet?

Vill man inte ha en kvinna som röstar vänster, uttryck det på något diplomatiskt men ändå tydligt sätt.

Men tänk nu på att detta är vad jag tycker, kanske inte yngre damer har samma åsikter? Och jag är en sån som hellre låter bli att ta kontakt än att ta kontakt och en inse att jag var helt fel för den mannen, så jag gillar att veta redan innan om jag har ungefär vad han söker eller inte.
Citera
2021-12-10, 09:24
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Svårt att ge ett exempel, det är sådär luddigt att jag vet när jag ser en om jag tycker att den är bra eller inte.
Men om en man tex inte vill ha med överviktig kvinna att göra, då är det bra att få fram det på ett vettigt sätt. Såklart inte skriva att "tjockisar går fetbort", det lär inte locka, men om man skriver att man tar hand om sig själv och vill att även kvinnan gör det, eller att man föredrar kvinnor med hälsosam vikt?

Gillar man inte sminkade tjejer så skriv då att du gillar naturliga tjejer, och gillar du tjejer som är aktiva och har hobbies, eller gillar du hemmakära tjejer som pysslar i hemmet?

Vill man inte ha en kvinna som röstar vänster, uttryck det på något diplomatiskt men ändå tydligt sätt.

Men tänk nu på att detta är vad jag tycker, kanske inte yngre damer har samma åsikter? Och jag är en sån som hellre låter bli att ta kontakt än att ta kontakt och en inse att jag var helt fel för den mannen, så jag gillar att veta redan innan om jag har ungefär vad han söker eller inte.

Med all respekt för vad du säger; men Tinders upplägg är inte riktigt som det du själv är van vid (av det jag har kunnat utläsa av dina inlägg här).

Tinder är en snabb och ytlig app som går mycket på det in/uttryck du gör med dina bilder. Att i ord speca vad man själv söker uppfattas ofta som en s.k. "kravlista" och det är avtändande för de flesta. Män (särskilt här på Flashan) tror att män inte har kravlistor. Men jodå, dock är det inverterade sådana. De berättar istället vad man som kvinna INTE ska ha/vara. Men kravlista är det alltjämt.

Tinder är mer som ett nattklubbsragg. Man ser något nice och utgår från det. Vill man i lugn och ro sitta och analysera på djupet, känna efter och endast gå på annat än looks så finns det andra appar/sidor. Det är liksom så det funkar. Och ja, givetvis är Tinder oändligt mycket enklare för de som har utseendet med sig. Men så har köttmarknaden alltid sett ut. Och det i sig gör ju inte att mer bestående kontakter inte knyts även på Tinder och andra köttiga ställen. Sådana kontakter har knutits på logdanser, dansbanor och tjackkletiga dansgolv genom åren. Träffar man på någon man gillar så gör man. Oavsett mötesplats.

Hursomhelst, Tinder är inte appen där det är så superhett att komma med s.k. kravlistor etc (även om man bara uttrycker det man själv söker så uppfattas det som en kravlista). Vill man inte vara med på det så står det var och en fritt att slippa delta. Tinder är ytligt, snabbt och baserat på var du i stunden geografiskt befinner dig. Det är Tinders styrka och tillika svaghet.

Mina fem spänn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in