2021-12-07, 15:37
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det får till följd att det fanns någon annan vid Grand som liknade SE med tex keps och glasögon, men som inte var SE. Det brukar ju sägas av SEkten att det är sjukt osannolikt med en dubbelgångare på David Bagares gata, men tydligen inte vid Grand...

Och sen slumpen att just denne okände dubbelgångare väcker följa uppmärksamhet.

Jämför med själva brottsplatsen också - där det finns bilder och filmer (tror jag) på kepsgubbar.

Bilden på mannen vid piketen visar ju antingen Engström som varande på plats, eller en snarlik gubbe på plats. Ifall det sista är sant borde det få folk att fundera över chanserna till förväxlingar.
Citera
2021-12-07, 18:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jämför med själva brottsplatsen också - där det finns bilder och filmer (tror jag) på kepsgubbar.

Bilden på mannen vid piketen visar ju antingen Engström som varande på plats, eller en snarlik gubbe på plats. Ifall det sista är sant borde det få folk att fundera över chanserna till förväxlingar.

Nu har du goseigen inte riktigt förstått hur elegant teorin om SE som GM fungerar:

Det är således inte "vilken kepsbeprydd gubbe som helst" som inte ett enda mordplatsvittne pekar ut som GM utan just SE, som råkar ha keps, som inte ett enda mordplatsvittne pekar ut som GM på mordplatsen!

Därför är SE GM! Det finns nämligen inga andra tänkbara GM än just SE! QED!

Det spelar inte någon roll att du goseigen lägger fram andra kandidater. Så länge inget mordplatsvittne sett SE som vittne på mordplatsen är SE GM nämligen!
Senast redigerad av ursprungligen 2021-12-07 kl. 18:12.
Citera
2021-12-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu har du goseigen inte riktigt förstått hur elegant teorin om SE som GM fungerar:

Det är således inte "vilken kepsbeprydd gubbe som helst" som inte ett enda mordplatsvittne pekar ut som GM utan just SE, som råkar ha keps, som inte ett enda mordplatsvittne pekar ut som GM på mordplatsen!

Därför är SE GM! Det finns nämligen inga andra tänkbara GM än just SE! QED!

Det spelar inte någon roll att du goseigen lägger fram andra kandidater. Så länge inget mordplatsvittne sett SE som vittne på mordplatsen är SE GM nämligen!
JUST. Det som SEkten uppvisar är samma typ av fantasilöst Tunnel(gate)seende som PUn av mordet uppvisat; mot Kurder, mot Chrille P, mot NN.
När dessa "tunnelspår" var helrökta, ja då återstår enbart "mordsåpekomedianten" Stig E att hänga. Offentligt....och Ordentligt.
Så tokigt det kan bli!
Citera
2021-12-07, 18:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
JUST. Det som SEkten uppvisar är samma typ av fantasilöst Tunnel(gate)seende som PUn av mordet uppvisat; mot Kurder, mot Chrille P, mot NN.
När dessa "tunnelspår" var helrökta, ja då återstår enbart "mordsåpekomedianten" Stig E att hänga. Offentligt....och Ordentligt.
Så tokigt det kan bli!

Glöm inte VG! Han har tydliga likheter med SE:

-VG befann sig i mordområdet.
-VG ljög om vad han gjort vid tidpunkten för mordet.
-Inte ett enda mordplatsvittne kunde peka ut VG som mördare!
-VG är död och misstycker därför inte att hängas ut som GM!

VG är en minst lika "het kandidat" till att vara GM som SE är!

Edit: VG är egentligen "hetare" än SE som GM då VG faktiskt häktades för MOP! Dessutom är även VG en aspirant på epitetet "mordsåpekomediant" efter de beryktade konfrontationerna som hölls med honom.
Senast redigerad av ursprungligen 2021-12-07 kl. 19:42.
Citera
2021-12-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Glöm inte VG! Han har tydliga likheter med SE:

-VG befann sig i mordområdet.
-VG ljög om vad han gjort vid tidpunkten för mordet.
-Inte ett enda mordplatsvittne kunde peka ut VG som mördare!
-VG är död och misstycker därför inte att hängas ut som GM!

VG är en minst lika "het kandidat" till att vara GM som SE är!

Edit: VG är egentligen "hetare" än SE som GM då VG faktiskt häktades för MOP! Dessutom är även VG en aspirant på epitetet "mordsåpekomediant" efter de beryktade konfrontationerna som hölls med honom.
Jo då. iofs mkt sant, med vic gunnarsson, 32 årig vid mordet. En knepig fågel.
Men.....jag har nog räknat ut varför stjärn åk lagare peterzån valde att välja bort denne gosse, för några år sedan.
Det stavas syskon/syskonbarn, i aust blekinge.

KP kunde fort komma runt Vic, lika snabbt och behändigt som u137 kryssade mellan blek inges skär!! KP ville inte riskera att lagföras, för grovt förtal av avliden. Genom ett mål startat av Vics närmare anhöriga.
DÄRFÖR återstod till sidst enbart den snövite snackepellen Stig E, som en given RiksSyndabock.
RIP.....Stig E.
Citera
2021-12-07, 21:30
Medlem
quggels avatar
Vet vi något om exfruns skäl till skilsmässan?
Har hon uttalat sig om det?
Citera
2021-12-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
Förstår inte alls hur ovanstående frågor relaterar till min fråga. Jag upprepar och förtydligar: OM SE går fram och pratar med JA I bilen. Varför nekar han till det på direkt fråga? Jag ser ingen anledning till det.

Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Du tillhör de som tror att alla människor agerar logiskt och rationellt i alla situationer och inte minst av allt minns allt med perfektion.

Du cherrypickar. Du vill inte erkänna det utan lägger dig till med en överlägsen ton som att DU vet sanningen och är den som har svaren.

Du letar fragment i förhör för att bygga ett monument.

Jag tillhör snarare dem som inte tror att alla agerar rationellt och logiskt.

Tycker inte att jag cherrypickar särskilt mycket heller. Jag är väl en av få i tråden som kan ta till mig både de uppgifter som pekar på och mot SE som GM.

Du tycker att jag bygger ett monument på fragment. Vad detta handlar om är ju att förnekarsidan vill avskriva SE på den grunden att någon påstår att SE hörs på LAC-bandet och att JA plockar ut SEs foto när han beskriver JÅS.

Jag skjuter då in att tesen bortser från det faktum att SE och LL inte har med (i något förhör) att SE går fram och pratar med JA. Det är en ärligt ställd fråga: Varför nekar SE till att ha gått fram och pratat med någon I bil, på direkt fråga? Jag ser ingen anledning till det. Och frågan är om ni har någon förklaring till det?

Det kan ha hänt så som ni påstår, och att SE nekar till det utan egentlig anledning. Men det borde ju ändå göras ett försök till förklaring tycker jag.

Det diskuteras ju enormt mycket om varför SE nekar till väktarsamtalet. Om nu SE har pratat med JA, bör det också förklaras varför han nekar till det.
Citera
2021-12-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Alla med 5 000 hade möjlighet till det 1986. Det var lätt att komma över på svarta marknaden.

Bra då har du fastslagit att det inte var särskilt märkligt om SE hade kommit över ett vapen. Vet inte om det var din avsikt, men det är följden av logiken i ditt argument.

Argument av typen: "det stämmer på alla", "det gjorde alla" eller "det hade vem som helst möjlighet till". Gör inte SE mindre möjlig som GM, utan mer.
Citera
2021-12-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Fakta är att han inte hade någon känd tillgång till vapen. Det kan du inte säga emot.

Som sagt. Det beror på vad man lägger i begreppet tillgång.

Du sätter likhetstecken mellan innehav och tillgång. Det gör inte jag.

SE hade inget känt vapeninnehav. Men han hade några kända tänkbara möjligheter att skaffa sig vapen. Om det definitionsnässigt utgör tillgång vet jag inte. Man kanske bara ska skippa ordet tillgång i sammanhanget. Vi vet ju båda hur det ligger till i frågan. Vilka ev. Möjligheter han hade, och att han inte hade något känt innehav.
Citera
2021-12-07, 23:41
Medlem
Citat:
Bra då har du fastslagit att det inte var särskilt märkligt om SE hade kommit över ett vapen. Vet inte om det var din avsikt, men det är följden av logiken i ditt argument.

Argument av typen: "det stämmer på alla", "det gjorde alla" eller "det hade vem som helst möjlighet till". Gör inte SE mindre möjlig som GM, utan mer.

Jo, men det var inga moderater som köpte en revolver svart.

Otur när du tänker Pirigin?
Citera
2021-12-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Den tiden är åtminstone belagd i förhör med väktaren som satt i receptionen och släppte in honom, ALG. Varifrån kommer tiden 21:00?

Den står i PH:s PM tillsammans med flera andra uppgifter som inte stämmer överens med det väktarna säger till polisen. Man får nästan känslan av att PH försöker skruva på tider och uppgifter så att SE ska bli mer misstänkt: 21:00, 23:15, 23:45, m.m.

Varför gjorde han detta?

Jag anser att man måste ta alla väktarnas tider med en viss nypa salt när de kommer månader efter mordet. Man kanske ska se 20:10 som mest sannolikt. Men andra tider är klart möjliga. Om SE har gått ut obemärkt en gång kan han också gått ut och in obemärkt fler gånger. Att SE är I receptionen 20:10 omöjligör inte att han är vid grand 21:10.
Citera
2021-12-08, 00:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Jag anser att man måste ta alla väktarnas tider med en viss nypa salt när de kommer månader efter mordet. Man kanske ska se 20:10 som mest sannolikt. Men andra tider är klart möjliga. Om SE har gått ut obemärkt en gång kan han också gått ut och in obemärkt fler gånger. Att SE är I receptionen 20:10 omöjligör inte att han är vid grand 21:10.

Det gick inte att ta sig in obemärkt. Det fanns två alternativ: 1) Dra kortet. 2) Bli insläppt.

Ingenting sådant har skett kl. 21:10, men däremot en timme tidigare, minns ALG.

Vad skulle SE ha haft för ärende till Grand, förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in