Citat:
Ursprungligen postat av
Pirigin
Förstår inte alls hur ovanstående frågor relaterar till min fråga. Jag upprepar och förtydligar: OM SE går fram och pratar med JA I bilen. Varför nekar han till det på direkt fråga? Jag ser ingen anledning till det.
Citat:
Ursprungligen postat av
DrMurdoch
Du tillhör de som tror att alla människor agerar logiskt och rationellt i alla situationer och inte minst av allt minns allt med perfektion.
Du cherrypickar. Du vill inte erkänna det utan lägger dig till med en överlägsen ton som att DU vet sanningen och är den som har svaren.
Du letar fragment i förhör för att bygga ett monument.
Jag tillhör snarare dem som inte tror att alla agerar rationellt och logiskt.
Tycker inte att jag cherrypickar särskilt mycket heller. Jag är väl en av få i tråden som kan ta till mig både de uppgifter som pekar på och mot SE som GM.
Du tycker att jag bygger ett monument på fragment. Vad detta handlar om är ju att förnekarsidan vill avskriva SE på den grunden att någon påstår att SE hörs på LAC-bandet och att JA plockar ut SEs foto när han beskriver JÅS.
Jag skjuter då in att tesen bortser från det faktum att SE och LL inte har med (i något förhör) att SE går fram och pratar med JA. Det är en ärligt ställd fråga: Varför nekar SE till att ha gått fram och pratat med någon I bil, på direkt fråga? Jag ser ingen anledning till det. Och frågan är om ni har någon förklaring till det?
Det kan ha hänt så som ni påstår, och att SE nekar till det utan egentlig anledning. Men det borde ju ändå göras ett försök till förklaring tycker jag.
Det diskuteras ju enormt mycket om varför SE nekar till väktarsamtalet. Om nu SE har pratat med JA, bör det också förklaras varför han nekar till det.