2021-11-25, 11:52
Medlem
Castles avatar
En bra profil ska vara som en film-trailer. Locka till intresse utan att spoila hela handlingen.
Citera
2021-11-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Verkar som att killar (speciellt inte högvilten), får hybris av att få fler matchningar. De verkar inte kunna hantera utbudet. När de sen ångrar sig och vill gå tillbaka till någon de ignorerade tidigare är det så klart kört.

Man bör väl ändå gå in med inställningen att fullfölja det ursprungliga intresset?

Och nu pratar jag om Tinder.

Hur många killar har helt ärligt ett högt utbud av tjejer på Tinder bortsett från dom sk "topp 20%"?
En klar majoritet av killar blir glada om de ens kan få två matchningar i veckan, och glöm sedan inte att när de väl får matchningar så finns det en 90% chans att tjejen inte svarar, och i princip en 95% chans att tjejen svarar 1-3 gånger för att sedan unmatcha killen.
Citera
2021-11-25, 12:06
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Hur många killar har helt ärligt ett högt utbud av tjejer på Tinder bortsett från dom sk "topp 20%"?
En klar majoritet av killar blir glada om de ens kan få två matchningar i veckan, och glöm sedan inte att när de väl får matchningar så finns det en 90% chans att tjejen inte svarar, och i princip en 95% chans att tjejen svarar 1-3 gånger för att sedan unmatcha killen.

Detta är synpunkter från en tjejkompis jag har. Och hon ser bra ut ( enligt mig) Använder det inte själv, men hon har inget konto här och vi pratar om hennes Tinder-upplevelser.

Angående att avmatcha, ja det gör hon frekvent när det inte kommer svar på två veckor. En kille som är aktiv har verkligen en chans. De flesta verkar inaktiva och mest vänta på inbjudan eller någon annans aktivare sätt.

Och hon kanske matchar med 20 i veckan om hon swajpar någon dag då och då. Dessutom skriver hon alltid något om hon matchar sist.
Citera
2021-11-25, 12:10
Medlem
Citat:
Detta är synpunkter från en tjejkompis jag har. Och hon ser bra ut ( enligt mig) Använder det inte själv, men hon har inget konto här och vi pratar om hennes Tinder-upplevelser.

Angående att avmatcha, ja det gör hon frekvent när det inte kommer svar på två veckor. En kille som är aktiv har verkligen en chans. De flesta verkar inaktiva och mest vänta på inbjudan eller någon annans aktivare sätt.

Och hon kanske matchar med 20 i veckan om hon swajpar någon dag då och då. Dessutom skriver hon alltid något om hon matchar sist.

Du säger att hon ser bra ut och att hon avmatchar killar som inte svarar på ca 2 veckor, detta gör mig ännu mer övertygad om att killarna hon sveper på är "topp 20%" av killarna. En vanlig kille hade inte slutat svara på en tjej som ser bra ut, vilket år mig att tro att din vän matchar med "elit-killarna" medan resterande killar är helt osynliga för henne.
Citera
2021-11-25, 12:11
Medlem
Citat:
AdMorten skrev "Många män säger ju att de inte får uppmärksamhet. De verkar däremot inte särskilt tacksamma när man i senare stadie ger dem det,då plötsligt ska de uppträda som om de öhar världens utbud".

Intressant att du nämner det då jag faktiskt läst på om detta och hört vissa experter prata om detta.
Det som händer (generellt) är att många killar har det tufft i deras 20 och 30, inte bara i dejting utan livet i allmänt. Man brukar säga att kvinnor peakar betydligt tidigare än män medan många killar är vilsna, saknar syfte och inte hittat rätt i livet. Kvinnor i deras peak (18-30) har också möjligheten att gifta in sig till säkerhet och stabilitet medan killar behöver gå genom eld i deras tidigare år. Men vid ca 40 brukar många män hitta rätt, de har nu vid detta lag skaffat sig en hållbar karriär, självförtroendet ökar och livet börjar nu bli mer av en nedförsbacke än uppförsbacke. Män peakar oftast senare än kvinnor och de börjar också inse att de har mer alternativ nu och större utbud av kvinnor. Och dessa män väljer då yngre partners. Så de jämngamla tjejerna som "dissade" killen tidigare blir helt nu helt plötsligt intresserade av killen vid hans 40 när han fått ordning o reda på livet, men som sagt, vid det laget söker männen yngre partners (23-30 ungefär).

Ett citat man brukar hitta av sådana killar är "You didn't want me in your prime, I don't want you in your decline".
Killar brukar oftast komma segrande ut i "the long run" medan det sker mycket tidigare för kvinnor.

Det kanske låter väldigt rått, orättvist och taskigt, men kvinnors värde minskar astronomiskt efter 30, medan männens värde bara ökar och de kan t.om peaka vid 50.
Som plånbok kanske.

Jag är 33, ingenjör, tjänar 30 efter skatt, har det bra, bor bra, inga lån, ser bra ut men hr praktiskt taget noll chanser. Alltså det är som du säger, men kvinnor tar inte kontakt med män från 40 och uppåt på tinder heller. Det är knappast så att de genast blir intresserade av dem.

Kvinnor är en bunt knäppgökar som hela tiden vill flamsa och tramsa. Oavsett om hon är seriös så vill hon fortfarande leva sig med ordlekar hit och dit, böja ord, chatta med nån som kan talets gåva och bara fjanta sig. Enda motfrågan de kan ställa är "du då", nästa "du då". Alla är lika hjärndöda och deras fitta har varit tiotal om inte hundratal män.

Blä, bara blä bä blä.

Citat:
Det där stämmer mitt i prick. Exakt så är det för mig. Får maximalt 20 matchningar och 95 % svarar inte. Ofta tar de inte ens bort den heller trots 48 timmar har passerat. Skriver man att man vill hångla med henne så försvinner den i stället efter 2 sek.
Senast redigerad av dropstone 2021-11-25 kl. 12:13.
Citera
2021-11-25, 12:17
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Du säger att hon ser bra ut och att hon avmatchar killar som inte svarar på ca 2 veckor, detta gör mig ännu mer övertygad om att killarna hon sveper på är "topp 20%" av killarna. En vanlig kille hade inte slutat svara på en tjej som ser bra ut, vilket år mig att tro att din vän matchar med "elit-killarna" medan resterande killar är helt osynliga för henne.

Förstår inte riktigt vad du menar? Om hon är topp 20 också så spelar det ingen roll.

Det jag menar är att vissa kanske tror att det är ett ”roffa-åt-sig-spel” och då blir det knasigt.

Personligen så tänker jag ( om jag skaffar Tinder), så tänker jag inte spara massa folk. Varför väljer man inte bara den intressanta, stannar upp där och etablerar kontakt? Livet tar ju inte slut om man ”missar” massa andra under tiden. Tycker hela konceptet är sjukt men ändå logiskt om man försöker se det som IRL.
Citera
2021-11-25, 12:20
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Och dessutom så krävs det 100 ggr mer än snygga bilder samt cool profil. Det är först när man träffas som den riktiga kontakten sker. Och där kanske de 20% bara är bra marknadsföring för en dålig produkt 😉
Citera
2021-11-25, 12:24
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt vad du menar? Om hon är topp 20 också så spelar det ingen roll.

Det jag menar är att vissa kanske tror att det är ett ”roffa-åt-sig-spel” och då blir det knasigt.

Personligen så tänker jag ( om jag skaffar Tinder), så tänker jag inte spara massa folk. Varför väljer man inte bara den intressanta, stannar upp där och etablerar kontakt? Livet tar ju inte slut om man ”missar” massa andra under tiden. Tycker hela konceptet är sjukt men ändå logiskt om man försöker se det som IRL.

Det är EXAKT där problemet ligger, i det sista du skrev. Tror många tjejer (speciellt de mer attraktiva) lider av Fomo (fear of missing out). De skulle kunna matcha med en väldigt intressant kille, men de kommer alltid drivas av hoppet om att matcha med någon ännu bättre. De vet om att de får enormt mycket matchningar så de är rädda att etablera kontakt då de alltid har på känn att "någon ännu bättre kan dyka upp". De har så stort utbud av män, de har så mycket att välja på att de inte vet när de ska nöja sig och satsa på en kille/konversation i taget.
Citera
2021-11-25, 12:35
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Det är EXAKT där problemet ligger, i det sista du skrev. Tror många tjejer (speciellt de mer attraktiva) lider av Fomo (fear of missing out). De skulle kunna matcha med en väldigt intressant kille, men de kommer alltid drivas av hoppet om att matcha med någon ännu bättre. De vet om att de får enormt mycket matchningar så de är rädda att etablera kontakt då de alltid har på känn att "någon ännu bättre kan dyka upp". De har så stort utbud av män, de har så mycket att välja på att de inte vet när de ska nöja sig och satsa på en kille/konversation i taget.

Ja, appen har blivit mer som ett spel. Inte så lätt att nu kanske föra över i verkligheten. Det boostar säkert många på kort sikt. Men sen sitter de ff där och undrar varför det inte fungerar när de är så ”liked”.

Men detta fuckar ju hela appens syfte såklart!
Citera
2021-11-25, 12:43
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Jag delar den tolkningen. Jag undrar om du ställer samma krav på männen du träffar som du har på dig själv?
Javisst, jag kan ligga med en panda på fyllan men aldrig skulle jag vilja ha barn eller ett liv med henne. Samma tänk följer med 35+ avtrubbade tanter eller vad det nu kan vara för skräp. Så att någon åker långt för att träffa dig är inte samma som att dom vill bli ditt barns pappa hoppas jag att du förstår.

Funderat på spermadonatorer och bli ensammamma? 🤣
Hur menar du nu? Jag får som sagt kontakt med många män som vill ha familj och även barn i det (givetvis).

Jag ställer krav på mig själv. OCD:ar på mitt utseende och även smink samtidigt som män ber mig sluta. Men det är mig själv som sagt jag har krav på, inte andras preferenser.

Utöver det är jag inte fotomodell, långt därifrån men jag ser ofta bättre ut än en del av några av killarnas utbud. Varför tror du annars att de träffar mig? Jag sa sedan fixa någon på ett par minuter, man är rätt dum om man läser mellan raderna att jag syftar på något annat än sex, om jag skulle känna för det.

Eller du känner många 25-årigs kvinnor som bara kan gå in på en sida och regga sig för att fem minuter senare ha någon som omedelbart kommer vilja leva med henne i sitt liv för alltid? Gör dig inte dummare än vad du framstår som 😂

Vill tillägga att jag faktiskt kan använda lite fillers och vips se mycket yngre ut om jag skulle känna för det. Svårare för dig som får pandor att bli mer attraktiv, gissar jag på
Senast redigerad av AdMortem 2021-11-25 kl. 12:48.
Citera
2021-11-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ja, appen har blivit mer som ett spel. Inte så lätt att nu kanske föra över i verkligheten. Det boostar säkert många på kort sikt. Men sen sitter de ff där och undrar varför det inte fungerar när de är så ”liked”.

Men detta fuckar ju hela appens syfte såklart!

Många använder nog också Tinder i syftet att få en boost. De är inte ute efter en relation eller sex men vill samtidigt känna att de håller måttet. Alla vill få bekräftelse, vi alla mår bra av det, men jag tror att tjejer är betydligt mer i behov av det än män, och Tinder blir den perfekta plattformen att få den där boosten/dopaminkicket.
Citera
2021-11-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag kollar igenom de flesta. Eller nja, så många jag orkar.

Jag klarar inte av att bli intresserad när det är sådan mängd. Det är som att bläddra i en katalog

Det är svårt att bli förtjust, ännu svårare att bli kär.
Det är lite det jag menar. Inget biter på dig. Vad vill du ha? vet du ens det själv.

Om du är en tjej som ser okej ut. Har över 3000 matchningar. Och inget duger. Då ligger nog felet hos dig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in