2021-11-25, 01:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Matchningar? Nä jag matchar inte med så många. Tio kanske.

Jag träffar för unga killar som har lägre begåvning och ofta psykiska problem. Jag vill ha barn och det har drivit mig. Biologiskt är oddsen bättre med yngre killar. Men de kan inte ge mig stabilitet och dessutom är inte känslorna jättestsrks så minsta felsteg (men de brukar göra många sådana) får mig off. Antagligen för att de aldrig byggt upp någon attraktion hos mig och har mer att kämpa med. Om de är omkring 22-28 (exet var 20 när vi träffades och 2 killar har varit omkring 33) så ser de ut som väldigt mycket yngre. Deras pannor exempelvis är helt släta och ansiktena är som reklam för hudvård. Exet skaffade skäggstubb sen och det höjde honom enormt. Med tiden uppstår kärlek men inte i början om man inte bara får ett väldigt starkt band snabbt. Det är lätt att lämna dem överlag så fort jag inte anser att relationen är såsom jag skulle föredra. Det finns alltid någon ny. Skulle kunna fixa någon på ett par minuter genom att gå med i en app. Män är beredda fasiken att åka långt även om det är mitt i natten. Man får säga ifrån.

Det var inte svaret du önskade, jag vet. Men bara för att män trycker på en like, vill jag inte gifta mig med dem.

Det var precis det svaret jag önskade. Läs igenom ditt eget svar några gånger så kommer du också se det.
Citera
2021-11-25, 01:35
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnodKatod
Det var precis det svaret jag önskade. Läs igenom ditt eget svar några gånger så kommer du också se det.
Nåväl om jag kunde skulle jag välja att bli kär.

Jag är singel,på grund av mig själv. Jag vet att världen är full av bra män och att jag gör dåliga val. Men förstå mig lite mer. Först hittade jag inte någon kille. Sedan var tiden på väg att ta slut och jag började bara skapa ett beteende som jag rationaliserade. För jag måste ha barn nu, om jag ska få några. Ändå sitter jag här och skriver istället för att plöja dejtingappar. För innerst inne vill jag inte ha vem som helst bara.
Citera
2021-11-25, 02:03
Avslutad
Citat:
Nåväl om jag kunde skulle jag välja att bli kär.

Jag är singel,på grund av mig själv. Jag vet att världen är full av bra män och att jag gör dåliga val. Men förstå mig lite mer. Först hittade jag inte någon kille. Sedan var tiden på väg att ta slut och jag började bara skapa ett beteende som jag rationaliserade. För jag måste ha barn nu, om jag ska få några. Ändå sitter jag här och skriver istället för att plöja dejtingappar. För innerst inne vill jag inte ha vem som helst bara.

Du har lekt runt lite för länge och nu har tiden kommit ikapp dig.
Citera
2021-11-25, 02:07
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnodKatod
Du har lekt runt lite för länge och nu har tiden kommit ikapp dig.
Det får vara andras tolkning.
Citera
2021-11-25, 02:37
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Det får vara andras tolkning.
Jag delar den tolkningen. Jag undrar om du ställer samma krav på männen du träffar som du har på dig själv?
Javisst, jag kan ligga med en panda på fyllan men aldrig skulle jag vilja ha barn eller ett liv med henne. Samma tänk följer med 35+ avtrubbade tanter eller vad det nu kan vara för skräp. Så att någon åker långt för att träffa dig är inte samma som att dom vill bli ditt barns pappa hoppas jag att du förstår.

Funderat på spermadonatorer och bli ensammamma? 🤣
Citera
2021-11-25, 08:05
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Svårt att svara på, då jag är på helt andra arenor och till viss del i andra syften. Men det finns säkert vissa likheter ändå, och många gånger syns det om det är en man som är van att jaga på Tinder/Badoo och liknande, då är det större fokus på bilderna (framför en båt, hållandes ett ölglas osv) i stället för på hans presentation om vem han är och vad han vill hitta.

Jag skulle säga att på dom sidor jag är, så är det en minoritet av männen som "fattat" hur dom ska presentera sig för att få någon sorts framgång, och en del av dom som gör alla rätt, hittar ändå ingen. Så jag kan till viss del förstå att en del män ger upp och sänker ribban så att säga, men jag tror att det skrämmer bort dom allra flesta kvinnorna, för inte många vill känna sig som en i mängden.

Jag har inte så många kontakter, och är en sån som gärna tar kontakt själv, så lite svårt att svara på. Får en del mail där inte något matchar det jag söker, och då berättar jag vänligt men bestämt att jag vet vad jag söker och att dom inte har vad jag söker.
Av dom män jag själv tagit kontakt med, så är det han som haft dom flesta/tydligaste önskemålen som passat mig allra bäst skulle jag vilja säga. Jag kände tydligt att jag kunde vara den kvinna han sökte, och att han var den typ av man jag sökte, så då är det bara att tuta och köra.

Men, på en app som Tinder, enligt dom intryck jag fått här, så vet jag inte vad man kan vänta sig, om matchningar bygger mest på en bild? Det låter som väldigt ytligt, och jag blir förvånad om folk hittar sina själsfränder där då det mest verkar bygga på fysisk attraktion?

Hej
Jag förstår att det kan skilja sig från dejtingsida till dejtingsida. Tinder är annorlunda än t ex Badoo, Match, Elitsinglar etc genom i första hand fokusera på bild / utseende. På de andra jag räknade upp måste folk förstå att profiltexten är viktig. Dock ser jag exempel på kvinnor (som är de profiler jag tittar på) där en del t ex skriver två rader egenskaper (av den sort "alla" skriver att de är ) följt av orden: "Vill du veta mer, fråga". En del män gör säkert det men jag gör det inte. Jag kanske är hård och lite dömande där men för mig är tyder det på två saker. Lathet och / eller oseriositet. Jag förstår således vad du menar. Dock trodde jag att män generellt var bättre...

Fetat
Intressant. Så män som inte får framgång tröttnar och blir lata / sänker ribban och satsar på kvantitet vilket leder till än mindre framgång. Kvinnor tröttnar på alla "puckon" och skriver passivt aggressivt vilket också leder till mindre framgång. Det är inte så att män och kvinnor närmar sig varandra direkt...

// CC
Citera
2021-11-25, 09:25
Medlem
Haha skrev en trevlig inledning till en tjej igår, inget svar, nyss skrev jag att jag gärna hånglar med dig. Tog 30 sek så vr matchningen borta.

Kvinnor alltså, blä vad hopplösa de är. Tomma äggskal.

Spelar fan ingen roll vad man skriver, idioterna tar bort matchningen för ingenting. Vad fan ska man skriva? Inget funkar.
Senast redigerad av dropstone 2021-11-25 kl. 09:32.
Citera
2021-11-25, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Hej
Jag förstår att det kan skilja sig från dejtingsida till dejtingsida. Tinder är annorlunda än t ex Badoo, Match, Elitsinglar etc genom i första hand fokusera på bild / utseende. På de andra jag räknade upp måste folk förstå att profiltexten är viktig. Dock ser jag exempel på kvinnor (som är de profiler jag tittar på) där en del t ex skriver två rader egenskaper (av den sort "alla" skriver att de är ) följt av orden: "Vill du veta mer, fråga". En del män gör säkert det men jag gör det inte. Jag kanske är hård och lite dömande där men för mig är tyder det på två saker. Lathet och / eller oseriositet. Jag förstår således vad du menar. Dock trodde jag att män generellt var bättre...

Fetat
Intressant. Så män som inte får framgång tröttnar och blir lata / sänker ribban och satsar på kvantitet vilket leder till än mindre framgång. Kvinnor tröttnar på alla "puckon" och skriver passivt aggressivt vilket också leder till mindre framgång. Det är inte så att män och kvinnor närmar sig varandra direkt...

// CC

Inte helt ovanligt att män skriver " fråga om ni vill veta mera" och det är jag också riktigt allergisk emot, då det ger vibbar av att man vill ha framgång men är inte beredd att göra något. Lite nonchalanta vibbar enligt mig, icke klädsamt.

Om man inte aktar sig, så finns risken att man blir lite desperat, och om.det märks så blir man ännu mindre intressant.

Så kvinnor och män är nog lika goda kålsupare men att det tar sig uttryck på olika sätt.
Citera
2021-11-25, 11:12
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Inte helt ovanligt att män skriver " fråga om ni vill veta mera" och det är jag också riktigt allergisk emot, då det ger vibbar av att man vill ha framgång men är inte beredd att göra något. Lite nonchalanta vibbar enligt mig, icke klädsamt.

Om man inte aktar sig, så finns risken att man blir lite desperat, och om.det märks så blir man ännu mindre intressant.

Så kvinnor och män är nog lika goda kålsupare men att det tar sig uttryck på olika sätt.

Intressant att även män skriver så. Trodde lite i min enfald att det var "den jagade" som oftare skrev så medan den som "jagar" mycket väl måste förstå att det inte är någon väg till framgång. Jag utgår nu från att män jagar i högre grad än vad kvinnor gör.

Jag medger dock att min bild är färgad av att jag i princip bara läser kvinnliga profiler och därmed har dålig koll på dito manliga. Det sista gör att min bild av "män" blir präglad av hur jag själv är, skriver och beter mig samt att jag vill tro att män generellt är bättre. Har dock flera kvinnliga vänner som berättar samma sak som dig och som säger att är du bara lite vettig så kommer du lyckas väl.

Själv är jag relativt ny vad gäller onlinedejting. Som jag skrev till AdMortem har jag bara varit ute i två månader och då på en mindre sajt med relativt få medlemmar. Under den tiden har jag inte visat framtassarna mot någon men fått fyra som har gjort det mot mig. Om det är ett bra betyg på min profil eller inte har jag svårt att säga.

// CC
Citera
2021-11-25, 11:28
Medlem
AdMorten skrev "Många män säger ju att de inte får uppmärksamhet. De verkar däremot inte särskilt tacksamma när man i senare stadie ger dem det,då plötsligt ska de uppträda som om de öhar världens utbud".

Intressant att du nämner det då jag faktiskt läst på om detta och hört vissa experter prata om detta.
Det som händer (generellt) är att många killar har det tufft i deras 20 och 30, inte bara i dejting utan livet i allmänt. Man brukar säga att kvinnor peakar betydligt tidigare än män medan många killar är vilsna, saknar syfte och inte hittat rätt i livet. Kvinnor i deras peak (18-30) har också möjligheten att gifta in sig till säkerhet och stabilitet medan killar behöver gå genom eld i deras tidigare år. Men vid ca 40 brukar många män hitta rätt, de har nu vid detta lag skaffat sig en hållbar karriär, självförtroendet ökar och livet börjar nu bli mer av en nedförsbacke än uppförsbacke. Män peakar oftast senare än kvinnor och de börjar också inse att de har mer alternativ nu och större utbud av kvinnor. Och dessa män väljer då yngre partners. Så de jämngamla tjejerna som "dissade" killen tidigare blir helt nu helt plötsligt intresserade av killen vid hans 40 när han fått ordning o reda på livet, men som sagt, vid det laget söker männen yngre partners (23-30 ungefär).

Ett citat man brukar hitta av sådana killar är "You didn't want me in your prime, I don't want you in your decline".
Killar brukar oftast komma segrande ut i "the long run" medan det sker mycket tidigare för kvinnor.

Det kanske låter väldigt rått, orättvist och taskigt, men kvinnors värde minskar astronomiskt efter 30, medan männens värde bara ökar och de kan t.om peaka vid 50.
Senast redigerad av Rouchs 2021-11-25 kl. 11:44.
Citera
2021-11-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Intressant att även män skriver så. Trodde lite i min enfald att det var "den jagade" som oftare skrev så medan den som "jagar" mycket väl måste förstå att det inte är någon väg till framgång. Jag utgår nu från att män jagar i högre grad än vad kvinnor gör.

Jag medger dock att min bild är färgad av att jag i princip bara läser kvinnliga profiler och därmed har dålig koll på dito manliga. Det sista gör att min bild av "män" blir präglad av hur jag själv är, skriver och beter mig samt att jag vill tro att män generellt är bättre. Har dock flera kvinnliga vänner som berättar samma sak som dig och som säger att är du bara lite vettig så kommer du lyckas väl.

Själv är jag relativt ny vad gäller onlinedejting. Som jag skrev till AdMortem har jag bara varit ute i två månader och då på en mindre sajt med relativt få medlemmar. Under den tiden har jag inte visat framtassarna mot någon men fått fyra som har gjort det mot mig. Om det är ett bra betyg på min profil eller inte har jag svårt att säga.

// CC

För mig blir det lite samma fast tvärtom, jag ser inte så många tjejprofiler så utgår ju mest från hur jag själv formulerar mig, då det för mig är mycket viktigt för slutresultatet. Men det är nog olika hur man är som människa, och vad man anser visa hur en annan människa är?
Jag anser att det ligger på den som är angelägen, dock inte desperat, att vara tydlig med vad man "erbjuder" och vad man söker, för att öka sina chanser till att en person som passar det blir nyfiken och vill ha kontakt.

Jag upplever att en hel del män skriver så, då dom inte vet vad en kvinna vill veta, så tänker dom att en kvinna gott kan fråga om det är något hon vill veta. Men jag i alla fall, skriver inte till 10 män för att få veta grundläggande info, så för mig är det ett säkert sätt att sortera bort sig själv genom att göra så. Kan känna mig lite tjurig så, men ska dom vara så svårflörtade så får det vara för min del.
Och en del män, anser att om vi kvinnor inte ids fråga om sånt vi vill veta, så är vi bortskämda och ska inget ha heller, men en sån man vill ju inte jag ha, så det funkar ju bra i syfte att sortera bort dom som inte ser på det hela på ett liknande sätt.

Jag ser det som så, att det ligger på den som vill ha något att "saluföra" sig för potentiella intresserade. Har gjort en jämförelse förr med en butik, som inte har några varor i sitt skyltfönster och ingen info om vad dom har i sin butik. Får dom många kunder som handlar, eller går man oftast förbi en sån intetsägande butik?

Osäker på om män är överlag som du är, enligt hur du beskriver dig här? Kanske som jag tror, att dom flesta kvinnor är lika tydliga som jag är i min profil, men det är det inte många som är tycker jag. Många tror att det räcker med en tjusig bild, och sen ingen text alls, men vad ska man då inleda med?

Väldigt intressant, men vi får nog fortsätta i tråden om "Nätdejting" för att inte lusa ned denna såvida det inte är Tinder du jagar på?
Jag skulle kunna skriva en uppsats om vad man bör och vad man inte bör göra vad gäller profiler, men det är ju bara mitt tyckande och andra kvinnor tycker inte likadant som mig kanske? Och man bör ju utforma sin profil efter vem man själv är, och vilka man vill försöka locka till sig. Ju bredare man trålar, desto mindre "ädelfisk" fastnar i garnet....
Citera
2021-11-25, 11:45
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Verkar som att killar (speciellt inte högvilten), får hybris av att få fler matchningar. De verkar inte kunna hantera utbudet. När de sen ångrar sig och vill gå tillbaka till någon de ignorerade tidigare är det så klart kört.

Man bör väl ändå gå in med inställningen att fullfölja det ursprungliga intresset?

Och nu pratar jag om Tinder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in