2021-11-24, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Många män säger ju att de inte får uppmärksamhet. De verkar däremot inte särskilt tacksamma när man i senare stadie ger dem det,då plötsligt ska de uppträda som om de öhar världens utbud.

Det säger ju sig självt att det inte är samma sak få uppmärksamhet av en 35-plussare som någon mellan 25-35. Det är nästan inbyggt i systemet på nåt sätt.
Citera
2021-11-24, 22:56
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Nej, så är det förstås inte (att alla män bara vill ligga). Majoriteten av oss killar är seriösa. Liksom majoriteten av kvinnor är. Problemet är att vi "dränks" i de oseriösa och låter dessa definiera vår bild av verkligheten.

Funkar inte det man har gjort hittills är det bästa att pröva något annorlunda. Eller som det sägs att Einstein sa. "Höjden av dumhet är att göra samma sak om och om igen och samtidigt förvänta sig ett annat resultat".

Gott att läsa. Får du någon gång en son hoppas jag att du håller kvar den tanken och kämpar för det.

Inte mycket att kommentera. En del av oss män är dessvärre sådana. Inte bara män visserligen. Även ni kvinnor. Då kanske du kan förstå vad som har hänt med många kvinnor när de idag får så enormt mycket uppmärksamhet. Vad för hybrisinställning och karaktär det utvecklar. Det är inte direkt positiva egenskaper som lockar vettiga och bra män.

Förstår jag och håller med. Respekt är och förblir ett obligatorium. Det tråkiga är att det idag är många killar som står ut med att inte bli det detta då urvalet de har är så lågt. Ni kvinnor behöver dock inte göra det. Vad ni kvinnor bör tänka på är att ni oftast är de som står för beslutet om dejtandet. Dvs om det ska bli några inledande träffar. Sedan är det vi män som oftast står för beslutet om det ska bli något seriöst av det.

Attraktiva som du inte har varit så intresserade av. Varför? Ett skäl till att jag noga överväger de kontakter jag tar är just för att jag vill vara mer säker. Även med mitt lilla utbud (jämfört med vad ni kvinnor har) är det bättre att göra få men mer övervägda val. Jag vill inte lägga tid på något jag inte tror är intressant även om chansning ibland kan vara bra. Det är dock inte någon direkt vinnande strategi och många män gör precis tvärtom.

Några få män är vana att få mycket komplimanger men flertalet av oss är det inte. Det innebär att när en kvinna väl ger oss en komplimang är det många av oss som har svårt att hantera det. T.o.m. kanske undrar - vad vill hon egentligen? Tyvärr kan det få konsekvensen att när en kvinna väl ger en komplimang att den mottas fel, då gör hon kanske aldrig om det. Sedan har vi även faktorn att kvinnor generellt är betydligt sämre på att hantera "rejection" än män detta då vi övas på det redan från barnsben. Ingen gillar rejecton och många kvinnor vågar inte. Därav har jag berömt de 4 kvinnorna som har tagit kontakt med mig och sagt att det tyder på mod. Ett karaktärsdrag jag gillar även om jag generellt inte varit intresserad av dem ändå.

Förstår vad du menar. Det beror dock som jag skrev till Finduofelix. Många män är så svältfödda på det att de går all in när chansen väl dyker upp. Det är egentligen ganska tragiskt.

Tack. Jag hoppas även du hittar vad du söker, när du väl börjar leta igen.

// CC
Ja de vill antagligen ha myten vid liv eftersom den gynnar de oseriösa att uppträda illa. För ärlighet är en sak. Har pratat med många oseriösa genom åren men aldrig har vi valt att gå längre än så. Vore något annat om man vore efter samma sak. Man ska inte lura folk.

Jag tror inte att Einstein sa så utan att det också är lite av en myt. Jag har funderat på om flytt till ny stad skulle hjälpa mig att bryta ovanor och bli en bättre människa 🤔

Ja jag hoppas jag kommer få det. Har alltid önskat mig en son. Jag värderar män högre än vad man kan tro. Tror det skulle vara kul att uppfostra en son.

Attraktiva män ökar möjligheterna till att jag ska bli intresserad i verkligheten. Förra jag dejtade räknas väl inte till de attraktiva så det är inte som så att jag inte sedan väljer vilken som känns bäst. Det är svårt att se på bild vem man kommer gilla i verkligheten. Det är bara bilder. Ju mindre attraktiva, mindre sannolikt. Det är ju alltid lättare att uppleva en snygg människa positivt. Tråkigt eftersom det finns många fantastiska människor som inte ser så bra ut, men där kommer ju den direkta attraktionen in som måste vara starkare än bara tycka att någon är mer behaglig att titta på. Mer attraktiva killar är oftast väldigt glada och ser bra ut eftersom de ler mycket och är på bättre humör när man umgås. Det är svårt att falla för en bild. Och jag tror att jag tröttnat lite på den där hjärta- och kärleksleken. Såklart något jag då vant mig vid och anser ingår i en relation. Tycker inte om killar som inte textar med värme utan känner mig avslagen då. Klart du har rätt i att få övervägda val är bättre men exempelvis kanske någon börjar skicka fula selfies. Selfies när den ligger i sängen. Sitter med badrock och är alldeles hårig (vilka män är håriga över bröstet likt en matta sedan åttiotalet?) Osv. Intresset dör skitsnabbt för mig. Jag behöver verkligen någon som arbetar upp attraktion och intresse. En kille jag pratade med ett tag, satt och åt något som såg ut som sådana där smala hundben Det var inte sexigt.

Jag älskar att överösa den jag träffar med komplimanger. Utöver det är de andra komplimangerns bara sådant jag kan säga till vem som helst. Män, kvinnor, ungar, djur. Tycker jag att något är bra, har jag lätt att säga det. Mitt stora problem är att jag faktiskt är passivaggressiv mot män och säger sådant som kan vara lite sårande ibland. Förra sa jag till att han såg ut som en dvärg. Det gjorde han faktiskt utan att ha riktiga dvärgdrag. Men hans utseende tyckte jag ju om då (vilket han såklart visste). När väl jag har en kille, så är det bara han utan att någon kan konkurrera ut honom oavsett hur attraktiv någon annan kan tänkas vara. Det är upp till killen själv hur mycket han sabbar.

Ja det är tråkigt. Jag tycker om det kärleksfulla i relationer. Mitt ex och jag hade en galen relation. Men även mycket varm. Jag vill dock inte återuppleva resten.

Tack. Just nu känner jag att jag skulle prioritera att komma iForm. Har hund som jourhem och hade tänkt att minst en halvtimme om dagen i rörelse skulle fixa formen men nu ska hon säljas. En månad är inte tillräckligt mycket för att gå ner i vikt I vår ska jag väl dejta igen hade jag tänkt. Jag har sett några avsnitt Naked attraktion, som går på 11:an och det är lika vanligt att de snyggaste går bort som väljs. Folk är inte så petiga så det handlar mest om min egen känsla. Man vill trivas med sig själv först.

Ha det fint.
Citera
2021-11-24, 23:00
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnodKatod
Det säger ju sig självt att det inte är samma sak få uppmärksamhet av en 35-plussare som någon mellan 25-35. Det är nästan inbyggt i systemet på nåt sätt.
Jag förstår det. Jag uppskattar inte heller fula äldre män. Men jag skulle inte tacka nej till en het 40-åring.

De jag träffat har inte haft något att skryta med direkt. Det är det också. Inte så smarta, ingen stil, ingenting som egentligen är "värt" något. Varför skulle 25-åringar som är snygga välja dem? De har inte varit särskilt sexiga eller skickliga heller. Innan man nedvärderar någon och inte ser dem som bra nog, ska man fundera på vad man själv har som är så mycket märkvärdigare.

Men en kille, jag minns inte varför jag bröt med honom, vi hade en rätt trevlig relation. Det var väl barnfrågan och åldern som fick mig att dumpa honom.
Citera
2021-11-24, 23:13
Medlem
Citat:
Kanske har du rätt. Men jag är inte okomplicerad. Jag vill inte ha något pucko, men jag vill inte lura in någon i en relation och inte riktigt låta dem veta hur jag fungerar heller. Jag antar att jag egentligen inte är särskilt mycket mer problematisk än många andra kvinnor. Jag är inte någon som spelar för att framstå som enastående. Jag är otroligt kärleksfull, men jag hanterar verkligen inte problem bra eller osäkerhet innan man vet var man står i inledningen av en relation. Tycker ärlighet är schysst då. Precis som jag vill kunna välja bort män, måste män få välja bort mig innan man slösat tid på varandra.

Jag tänker att det är en fördel. (Begränsat utbud) Jag får inte så många likes på Tinder. Fick kanske tvåtusen. (På en månad dvs inte två dagar). Jag tycker ändå att det är för mycket att bläddra igenom och jag är ju mer intresserad av någon som eventuellt är intresserad av mig än att börja jaga efter män som inte är det. Fast jag kan ju såklart börja gilla varenda karl som ser bra ut. Jag har negativa erfarenheter av att de då uppfattar det som villkorslöst intresse.
" Jag får inte så många likes. Kanske två tusen. På en månad. " .

Haha vad tror du en normal kille får? på en månad.
Citera
2021-11-24, 23:17
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
" Jag får inte så många likes. Kanske två tusen. På en månad. " .

Haha vad tror du en normal kille får? på en månad.
På Badoo får man ju 3000 på de tre dagarna.

Men jag börjar bli äldre och utbudet försämras.

Nåväl, då spelar väl åldern inte så mycket som många män säger när de hävdar att man är slut ungefär.
Citera
2021-11-24, 23:55
Avslutad
Citat:

Nåväl, då spelar väl åldern inte så mycket som många män säger när de hävdar att man är slut ungefär.

Det är ju det som är hela grejen. Det kanske är en tröst att du får 3000 matchningar, men faktum kvarstår att du attraherar ju inte längre de männen du egentligen vill ha. Och hur många av de 3000 är ute efter ett seriöst förhållande som du säger dig vilja ha?
Senast redigerad av AnodKatod 2021-11-25 kl. 00:05.
Citera
2021-11-25, 00:06
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Det är ju det som är hela grejen. Det kanske är en tröst att du får 3000 matchningar, men faktum kvarstår att du attraherar ju inte längre de männen du egentligen vill ha. Och hur många av de 3000 är ute efter ett seriöst förhållande som du säger att du vill ha?
Vilka män vill jag ha då?

Jag tycker att jag får en hel del fräscha män. Du kanske inte tycker det men det är väl inte du då som ska ligga med dem om det blir en relation? Jag vet inte alltid vad en del vill när de tar kontakt, men det händer iallafall fortfarande då och då. Så vi kan utgå ifrån att jag inte ser ut som skit om män fortfarande börjar prata med mig spontant ibland eller frågar efter nummer kanske. Inte så vanligt men ändå.

Nej. Jag vill ha barn. En hel del säger att de vill detsamma.

Hur många vill leva med dig då? Om vi vänder på steken.

Sedan har jag haft väldigt många killar. Jag tycker majoriteten sett bra ut. Vi kan nog säga att jag inte sitter och grinar för att min marknad är mycket mindre. Jag bryr mig inte först när jag har någon jag inte vill förlora. Jag värdesätter inte mäns uppmärksamhet eftersom män är rätt ytliga.
Citera
2021-11-25, 00:11
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Det är ju det som är hela grejen. Det kanske är en tröst att du får 3000 matchningar, men faktum kvarstår att du attraherar ju inte längre de männen du egentligen vill ha. Och hur många av de 3000 är ute efter ett seriöst förhållande som du säger dig vilja ha?
Jag måste fråga dig en sak. Om män inte vill ha mig för min ålder, och jag inte vill ha män som inte vill ha barn. Är inte det samma sak? Och om det finns män som vill ha barn, så tror du inte att det finns män som vill ha äldre kvinnor? Tror du alla 22-åriga tjejer vill ha männen i min ålder och över? Att kvinnor är ett Buffébord. Om jag träffar 22-27 åringar som har svårt att hitta någon efter mig ibland, va tusan varför skulle det vara lättare för män 40+ att hitta tjejer i deras ålder?

Säger det igen. Män är ett otacksamt kön.
Citera
2021-11-25, 00:33
Avslutad
Citat:
Vilka män vill jag ha då?

Jag tycker att jag får en hel del fräscha män. Du kanske inte tycker det men det är väl inte du då som ska ligga med dem om det blir en relation? Jag vet inte alltid vad en del vill när de tar kontakt, men det händer iallafall fortfarande då och då. Så vi kan utgå ifrån att jag inte ser ut som skit om män fortfarande börjar prata med mig spontant ibland eller frågar efter nummer kanske. Inte så vanligt men ändå.

Nej. Jag vill ha barn. En hel del säger att de vill detsamma.

Hur många vill leva med dig då? Om vi vänder på steken.

Sedan har jag haft väldigt många killar. Jag tycker majoriteten sett bra ut. Vi kan nog säga att jag inte sitter och grinar för att min marknad är mycket mindre. Jag bryr mig inte först när jag har någon jag inte vill förlora. Jag värdesätter inte mäns uppmärksamhet eftersom män är rätt ytliga.

Du börjar gå lite OT, håll dig till trådens frågeställning.

3000 matchningar och fortfarande singel? Låter ju minst sagt konstigt. Eller betar du fortfarande av de första 100?

Citat:
Jag måste fråga dig en sak. Om män inte vill ha mig för min ålder, och jag inte vill ha män som inte vill ha barn. Är inte det samma sak? Och om det finns män som vill ha barn, så tror du inte att det finns män som vill ha äldre kvinnor? Tror du alla 22-åriga tjejer vill ha männen i min ålder och över? Att kvinnor är ett Buffébord. Om jag träffar 22-27 åringar som har svårt att hitta någon efter mig ibland, va tusan varför skulle det vara lättare för män 40+ att hitta tjejer i deras ålder?

Säger det igen. Män är ett otacksamt kön.

Varför är du fortfarande singel enligt dig själv?
Citera
2021-11-25, 00:54
Medlem
Citat:

En vanlig snubbe får väl kanske 100 likes på några månader. Knappt.

Jag förstår att det ej är möjligt rota genom 3000 likes men du menar att det troligen inte finns nån där du skulle gilla ändå?
Citera
2021-11-25, 00:55
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Du börjar gå lite OT, håll dig till trådens frågeställning.

3000 matchningar och fortfarande singel? Låter ju minst sagt konstigt. Eller betar du fortfarande av de första 100?

Varför är du fortfarande singel enligt dig själv?
Matchningar? Nä jag matchar inte med så många. Tio kanske.

Jag träffar för unga killar som har lägre begåvning och ofta psykiska problem. Jag vill ha barn och det har drivit mig. Biologiskt är oddsen bättre med yngre killar. Men de kan inte ge mig stabilitet och dessutom är inte känslorna jättestsrks så minsta felsteg (men de brukar göra många sådana) får mig off. Antagligen för att de aldrig byggt upp någon attraktion hos mig och har mer att kämpa med. Om de är omkring 22-28 (exet var 20 när vi träffades och 2 killar har varit omkring 33) så ser de ut som väldigt mycket yngre. Deras pannor exempelvis är helt släta och ansiktena är som reklam för hudvård. Exet skaffade skäggstubb sen och det höjde honom enormt. Med tiden uppstår kärlek men inte i början om man inte bara får ett väldigt starkt band snabbt. Det är lätt att lämna dem överlag så fort jag inte anser att relationen är såsom jag skulle föredra. Det finns alltid någon ny. Skulle kunna fixa någon på ett par minuter genom att gå med i en app. Män är beredda fasiken att åka långt även om det är mitt i natten. Man får säga ifrån.

Det var inte svaret du önskade, jag vet. Men bara för att män trycker på en like, vill jag inte gifta mig med dem.
Citera
2021-11-25, 01:15
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
En vanlig snubbe får väl kanske 100 likes på några månader. Knappt.

Jag förstår att det ej är möjligt rota genom 3000 likes men du menar att det troligen inte finns nån där du skulle gilla ändå?
Jag kollar igenom de flesta. Eller nja, så många jag orkar.

Jag klarar inte av att bli intresserad när det är sådan mängd. Det är som att bläddra i en katalog

Det är svårt att bli förtjust, ännu svårare att bli kär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in