2021-07-01, 17:21
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Ja precis, krogen/tinder lite samma sak.
Och jag tycker det är oseriöst på krogen.
Har du varit tillsammans med någon nån gång? Hur träffade du denne/dem i så fall?
Citera
2021-07-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Har du varit tillsammans med någon nån gång? Hur träffade du denne/dem i så fall?

Ja, det har jag. Båda var genom utbildning. En gymnasiet, och sen på skolan jag gick efter.
Citera
2021-07-01, 17:35
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ja, det har jag. Båda var genom utbildning. En gymnasiet, och sen på skolan jag gick efter.
Ah, okej. Vad skulle du rekommendera till någon som inte har några "kandidater" i sin närhet? Säg någon som jobbar på en arbetsplats och har en bekantskapskrets där det inte finns några bra möjligheter.
Citera
2021-07-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Ah, okej. Vad skulle du rekommendera till någon som inte har några "kandidater" i sin närhet? Säg någon som jobbar på en arbetsplats och har en bekantskapskrets där det inte finns några bra möjligheter.

Ingen aning 🙂 Jag har funderat över det ett tag nu.

Det är ju då man önskar att Tinder och såna appar var seriös, men det verkar inte vara så för jag har testat.
Citera
2021-07-01, 17:56
Medlem
Citat:
Varför inte?

Jag gör ju det.
Ja, det är ju en fin tanke. Men eftersom folk i allmänhet inte gör det, blir det lite märklig situation att gå och vänta på den rätta och leva i celibat. De man träffar senare har knullat runt allt vad de kan. Man tjänar liksom inget på det. Om ingen annan är seriös, varför ska du vara det?
Citera
2021-07-01, 18:36
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Varför inte?

Jag gör ju det.

Citat:
Ursprungligen postat av Stopcock
Ja, det är ju en fin tanke. Men eftersom folk i allmänhet inte gör det, blir det lite märklig situation att gå och vänta på den rätta och leva i celibat. De man träffar senare har knullat runt allt vad de kan. Man tjänar liksom inget på det. Om ingen annan är seriös, varför ska du vara det?

Det som beskrivs och talas om här låter lite som en variant av "fångarnas dilemma".

"Alla" är seriösa om "rätt" person dyker upp och de flesta (inte Jendy då) är oseriösa när inte rätt person dyker upp. Ingen vill ha någon som strulat runt för mycket då det tyder på oseriositet när väl rätt person hamnar i ens knä. Lite mycket hyckleri från en hel del människor i samhället idag.

// CC
Citera
2021-07-01, 18:46
Avslutad
Citat:
När jag använder tinder får jag likeas hela tiden.

Egentligen har jag varit emot tinder, men vadå? Det är väl ingen skillnad mot någon annan dejting?
Det är för att du är tjej.
Citera
2021-07-01, 18:52
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Det handlar inte så mycket om vad du skriver, handlar om uthållighet. Orkar du skriva tillräckligt länge med henne så kommer hon vara okej med att träffas tillslut och då får du guldläget.
Citera
2021-07-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopcock

Får jag svara på det fast det inte är mig du frågar?

Jag chansar

Bara för att andra inte har rent mjöl i påsen/inte är seriösa/inte rätt person just nu alla gånger, så vinner ju inte jag personligen något på att också luras, eller inte säga hela sanningen.
Om jag vill hitta någon som är seriös på så sätt att denne inte ligger runt, så är det dumt om jag själv ligger runt i väntan på "den rätta".
Och då en del män ser ett värde i en kvinna som inte legat runt, så bör det väl uppmuntras då en kvinna inte vill ligga runt?

Om alla tänker så, att "alla andra" ligger runt, så då kan jag lika gärna göra det också. Då kommer vi snart att ha bara människor som ligger runt, om ingen låter bli bara för det känns rätt för dom själva. Var och en bör nog rannsaka hur man vill att det ska se ut framöver, och agera efter det.
"Som man sår får man skörda"" har någon sagt en gång, och jag tror att det ligger en del i det...
Citera
2021-07-01, 21:18
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Då stod det att tinders målgrupp var 18-30

Jag antar att anledningen är att dom flesta som använder tinder inte är för seriös dejting.
Så dom som är 30+ dejtar nog mer seriöst, då finns det kanske andra dejtingsidor som är mer lämplig för det.

Klart att dom som är 40+ kan dejta. Men jag tänker mig att dejtar dom oseriöst vid den ålder så känns det lite desperat och omoget. Ungefär som att dom tror dom är 20.

Kan lite hålla med om att oseriös dejting vid 40+ känns sådär, men å andra sidan kan väl människor få leva?

Jag tror tinders målgrupp är de som betalar. Dvs, män som tror att detta är deras chans. Sen är det ju inte de som får nåt reellt ut av appen, men så finansieras den (förutom reklam osv).
Kan tillägga att det finns kvinnor som också betalar, för att slippa vada genom skiten. Men majoriteten är män.
Citera
2021-07-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Får jag svara på det fast det inte är mig du frågar?

Jag chansar

Bara för att andra inte har rent mjöl i påsen/inte är seriösa/inte rätt person just nu alla gånger, så vinner ju inte jag personligen något på att också luras, eller inte säga hela sanningen.
Om jag vill hitta någon som är seriös på så sätt att denne inte ligger runt, så är det dumt om jag själv ligger runt i väntan på "den rätta".
Och då en del män ser ett värde i en kvinna som inte legat runt, så bör det väl uppmuntras då en kvinna inte vill ligga runt?

Om alla tänker så, att "alla andra" ligger runt, så då kan jag lika gärna göra det också. Då kommer vi snart att ha bara människor som ligger runt, om ingen låter bli bara för det känns rätt för dom själva. Var och en bör nog rannsaka hur man vill att det ska se ut framöver, och agera efter det.
"Som man sår får man skörda"" har någon sagt en gång, och jag tror att det ligger en del i det...

Varför offrar inte du dig själv och slutar ligga runt?
Citera
2021-07-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbsel
Det är för att du är tjej.

Ja visst, men det spelar ingen roll. Jag vill inte ha många likeas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in