Citat:
Ursprungligen postat av
Stopcock
Ja, det är ju en fin tanke. Men eftersom folk i allmänhet inte gör det, blir det lite märklig situation att gå och vänta på den rätta och leva i celibat. De man träffar senare har knullat runt allt vad de kan. Man tjänar liksom inget på det. Om ingen annan är seriös, varför ska du vara det?
Får jag svara på det fast det inte är mig du frågar?
Jag chansar
Bara för att andra inte har rent mjöl i påsen/inte är seriösa/inte rätt person just nu alla gånger, så vinner ju inte jag personligen något på att också luras, eller inte säga hela sanningen.
Om jag vill hitta någon som är seriös på så sätt att denne inte ligger runt, så är det dumt om jag själv ligger runt i väntan på "den rätta".
Och då en del män ser ett värde i en kvinna som inte legat runt, så bör det väl uppmuntras då en kvinna inte vill ligga runt?
Om alla tänker så, att "alla andra" ligger runt, så då kan jag lika gärna göra det också. Då kommer vi snart att ha bara människor som ligger runt, om ingen låter bli bara för det känns rätt för dom själva. Var och en bör nog rannsaka hur man vill att det ska se ut framöver, och agera efter det.
"Som man sår får man skörda"" har någon sagt en gång, och jag tror att det ligger en del i det...