2021-11-24, 18:08
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88
Det finns också klara bevis på att människor som har haft Covid har ett starkare skydd än de som är fullvaccinerade, men dessa täcks inte av det idiotiska vaccinbeviset. Vad tycker du om det? Hur kan du inte se allt detta handlar om är ekonomiska vinstintressen?

Nej, för den grava majoriteten av befolkningen så är inte Covid det, i synnerhet inte barn och ungdomar som man nu vill vaccinera, för dem så är det helt riskfritt, det har inte dött en enda i Sverige inom den åldersgruppen och i länder där det har hänt så har samtliga varit svårt sjuka till att börja med. Hur du och dina gelikar inte kan genomskåda den här skiten är ofattbart för mig, i synnerhet när i stort sett all konstruktiv kritik mot det censureras på våra sociala medier som FB och Youtube. Jag menar, det tar 10-15 min att se att den skräckpropaganda som sprids är BS.

Det tycker jag inte är bra. Om man har genomgått en infektion och har antikroppar ska det såklart också kunna visas upp. Förutsatt då att man är minst likvärdig som en person som vaccinerat sig i risk att föra smittan vidare. Hade man covid för länge sen är det troligt att man inte har så starkt skydd dock.

Det handlar fortfarande om att ta ställning till om ovaccinerade sprider smittan mer. Jag kan tycka att den vuxna befolkningen ska kunna visa upp vaccinationsbevis, negativt pcr-test eller bevis på genomgången sjukdom med antikroppar, förutsatt då att det är bevisat att man sprider smittan mer än om man inte har någon av ovanstående tre kriterier.

Det är fel att säga att corona är riskfritt för en viss del av befolkningen. Det är farligare för riskgrupper men yngre kan också bli svårt sjuka än vad de skulle ha blivit vid ett annat "vanligt" virus.
Citera
2021-11-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Fast nu är det ju du som går emot vad alla andra säger och inte direkt har lyckats verifiera din ståndpunkt. Så nej jag litar betydligt mer på läkare och experter än någon nobody på ett anonymt forum. Då har jag samtidigt ändå letat efter källor för att datatriangulera ditt påstående.

Haha samtidigt upphöjer du dig själv till skyarna som allvetande som anonym på ett forum eftersom du kan referera till en ”fact-checl”. Jag har åtminstonde presenterat ett komplett resoneman varför det jag säger är korrekt, inklusive referenser direkt till vetenskapliga artiklar. De jag visade var att båda produkternas verkningsmekanism är att fungera som proteasinhibitor för ett och samma protein. De är alltså omöjliga att skilja åt, på annat sätt än inbindingastyrkan. För Ivermektin har man visat att den är hög i jämförelse med andra kända produkter.

Du har hittills givit exakt noll egna argument annat än att du anser att allt som står i en tidning eller random factcheck måste vara sant. När man själv forskar vet man (tyvärr) hur mycket det ”fuskas” och missförstås redan på artikelnivå, i godkända granskade artiklar. Därför är man väldigt noga med att läsa vad som står exakt och vilka data som argumenten baserad på, inte vad man vill försöka hinta om för att få mer pengar till forskning. Att sedan rakt av köpa ett argument från en nyhetstidning eller nån halvdan fact-check site på nätet som specifikt undviker att tala om det viktiga, verkningsmekanismen, ja då är vi verkligen ute på hal is. Jag har dessutom inte bara synat dina länkade nyhetsuppblås utan har i gått till ursprungskällan som de refererar till och tittat på vad som faktiskt står i artiklarna och vilket data som existerar (där det var möjligt och fanns någon sådan ).

Ge dig på saker du förstår, istället för att tjafsa om saker du inte kan bedöma på egen hand. Är du intresserad så utbilda dig i ämnet, då kommer du att kunna göra samma analys som jag på egen hand, samt komma med riktiga argument och inte hänvisningar till reuters eller random fact-check sidor och en text som du (ännu?) inte förstår.

Som sagt de kan komma fram till att Ivermektin är värdelöst, men då är pizers produkt det ockå (eller tvärt om). De har satt sig i det dilemmat själva. Ingen har påtvingat dem det.
Citera
2021-11-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Ytterligare en person som inte fattat det här med absoluta tal...
Låt mig förklara. I Sverige har vi 8,45 miljoner persone som är födda innan 2005, alltså "vaccinerbara". Av dessa har 7,005 vaccinerat sig och 1,539 inte vaccinerat sig.
129 som avlidit var vaccinerade --> 129/7,005 = 18,416
48 som avlidit var ovaccinerade-->48/1,539 = 31,19
Jämför incidens mellan gruppen avlidna vaccinerade och ovaccinerade så ser du att det är 69% fler som avlider som inte vaccinerat sig (31,19/18,416 =1,69)

Förstår du nu varför det är helt meningslöst att stirra sig blind på absoluta tal. Man måste ställa de i förhållande till utvalsgruppen.

Grattis till att vara den första som är för massvaccinering som ändå försöker använda logik. Personligen anser jag att det är ytterst tveksamt om det är ekonomiskt försvarbart att vaccinera även om dina siffror gällde friska människor med de siffror du presenterar.

Nu är det enda som är kvar innan du övertalat dig själv att du kollar hur många av dom avlidna som är i riskgrupper. Så kan du räkna ut incidens mellan grupperna igen och återkomma.
Citera
2021-11-24, 18:12
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Noterade också den omröstningen och blev förbryllad.

Känns mer och mer som om vi ovaccinerade är körda. Motståndet är massivt. Gemene svensk har slutat tänka själva, det har blivit en "PK-grej" att vaccinera sig, "alla" gör det bara utan att reflektera över det nämnvärt. Läskigt.

Tänker stå på mig dock.

Givetvis gör etablissemanget allt för att få oss att känna oss körda. Vi ska helt enkelt ge upp och ta giftsprutan, det är planen. Därför hittar Aftonbladet och annan slaskpress på lite olika omröstningar som stöder deras agenda.

Självklart ska vi stå på oss. Jag kommer aldrig att låta mig injiceras och det torde vara en liten minoritet, främst gamlingar och människor i riskgrupper, som gladeligen tagit sprutan. Övriga har känt sig tvingade pga resor, jobb och grupptryck. Dessa börjar nu sakta förstå att de blivit grundlurade.
Citera
2021-11-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigsnorbuse
Det kommer bli ett jävla bråkandes i dörrarna på babbarnas favoritställen när dom får det presenterat för sig att utan pass kommer dom inte in. Stackars personal som ska ta hand om detta elände. Jag skulle som personal/OV ALDRIG göra detta för den skitlön dom redan har!
Det kommer bli kaos ser inte hur det här ska fungera. Många invandrare äger nattklubbar ska dom neka andra invandrare inte en chans.
Citera
2021-11-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Precis. Det kan tycka. Men det betyder inte samma sak som att godkänna det. Du ser att precis innan så skriver de att de ska börja studera effekterna av Ivermectin.

Förenklat så skriver de att situationen just då (red.anm) var så dålig att de hade börjat överväga alternativa metoder, som exempelvis Ivermectin. Det är absolut inte samma sak som att börja använda det.

Nej det är inte godkänt som läkemedel mot covid - men det är tillåtet att använda. Och de använder det!
Citera
2021-11-24, 19:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Du får det att låta som att ovaccinerade per automatik är rena smittohärdarna medan vaccinerade är helt säkra.
Du borde uppdatera dig lite, du retar bara ut dig med din ignorans.
Det har jag inte påstått. Men vi ska göra risken så liten som möjligt för patienter och omsorgstagare då många är infektionskänsliga. Inom kort kommer vi att erbjudas den tredje sprutan och räkna med att vårdpersonalen kommer att få den tidigt. Då ökar immunitetsläget och vi får en ordentlig ökning av antikroppar.
"I september visade data från Israel att en tredje dos av Pfizer/Biontechs vaccin, sex månader efter andra dosen, ”återställde” skyddet mot att insjukna till 95 procent – det är jämförbart med skyddsnivån efter andra dosen. Datan hade samlats in mellan den 1 juli och 30 augusti, när deltavarianten florerade i landet, uppger CNBC News.

Samma månad visade en studie publicerad i New England Journal of Medicine att personer över 60 år, som hade fått en tredje dos, var mycket mindre benägna att testa positivt för viruset eller att bli svårt sjuka jämfört med de som bara hade fått två sprutor. Studien omfattade drygt 1,1 miljoner personer."

https://www.dn.se/sverige/sa-stiger-skyddet-efter-tredje-vaccindosen/
https://www.cnbc.com/2021/09/15/covid-boosters-pfizer-says-israel-data-shows-third-shot-restores-efficacy-to-95percent.html
Citera
2021-11-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av System76
Vi "anti-vaxxare" drog upp det här med vaccinpass redan när det vart tal om ett eventuellt vaccin. Då fick vi som svar att man var en galen foliehatt.

Vidare så har "vi" diskuterat hur man kommer att fortsätta flytta målposterna och innan vi vet ordet av det så kommer vaccinationen tvingas på folket och då får vi höra vilka foliehattar vi är.

Till och med JAG har väl tyckt att koncentrationsläger har varit en lite väl magstark rädsla, men min reaktion på det har varit att jag inte försöker låtsas mig på att veta vad saker bär hän och respekterar människor som trodde vi skulle komma dit. Men se på fan! Australien av alla ställen...

Vill ställa en fråga som den som känner sig manad gärna kan få svara på:

Hur många sprutor tror ni klarar av innan kroppen säger ifrån? 3? 5? 10? 20? 100?

Hur många? Den som tar detta "vaccin" kommer aldrig bli fullvaccinerad och låt oss ponera att DU fixar 3 sprutor men blir jättesjuk av spruta nr 4. Kommer du vilja ta spruta nummer 5?

Kommer du ha något annat val än att ta den 5e sprutan och hoppas på det bästa? Du kommer inte kunna röra dig fritt i vårt samhälle längre fastän du vet att tar du en ytterligare spruta så riskerar du att dö.

Det här är vad jag inte vill se ens bli ett faktum. Förstår att man kan mysa lite gott åt "anti-vaxxare" som blir sjuk i covid, nekas inträde och varför inte vinka av "anti-vaxxarna" när polis/militär kör iväg dem till karantänläger?

Men dagen kommer då du själv, framtida generationer inom din egen familj blir behandlad som smuts.

Konspirationsteoretiker/foliehattarna bör ses som kanariefåglar i gruvan. Det finns en skillnad dock. Det händer att en del "ropar varg" och allting är inte en enda stor konspiration. Men vi ska vara jävligt tacksamma över att det finns "galningar" som Alex Jones tex.

Vill du ta vaccin? Gör det för din egen skull och inte min. Men låt dem ALDRIG ta ifrån mig eller DIG våra suveräna mänskliga rättigheter. Och framförallt inte låt någon piska upp en ilska hos dig för att jag vägrar vaccinet. Detsamma gäller även "anti-vaxxarna", lägg ner dravlet om "vi mot dem", "purebloods" etc...

Vaccinerade? Ok bra! Låt oss för i helvete lägga skiten bakom oss nu.

Stäng ner flödet, njut av livet, naturen, familjen och dina vänner istället. Folk ramlar inte ner mitt på ljusa dagen på gatorna och dör av varken vaccinet eller själva smittan.
Det är lite komiskt just hur ljugmedia som aftonbladet försöker normalisera vaccin passet. Då har man alltså haft "89266" personer som har röstat i undersökningen och 82% procent ska ha röstat att det är bra och 18% det motsatta hittils.
Självklart påstår tidningen att det inte ska vara en representativ bild av verkligheten.
Citera
2021-11-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Det är fel att säga att corona är riskfritt för en viss del av befolkningen. Det är farligare för riskgrupper men yngre kan också bli svårt sjuka än vad de skulle ha blivit vid ett annat "vanligt" virus.

När det kommer till dödlig utgång så är det inte fel, utan korrekt utifrån all statistik. Och nej, chansen att ett friskt barn eller ungdom skulle bli så dålig av Covid att de skulle behöva läggas in finns i stort sett inte. Av 1 194 636 bekräftade fall i Sverige så har 77 st under ålder 19 hamnat på sjukhuset, men 86% av dem hade underliggande sjukdomar. Det är ett faktum att den vanliga säsongsinfluensan är värre för denna åldersgrupp, men inte fan pratas det om vaccin för det. Jag är ledsen, men du, likt de flesta, har svalt våra mediers skräckpropaganda.
Citera
2021-11-24, 19:22
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Det är lite komiskt just hur ljugmedia som aftonbladet försöker normalisera vaccin passet. Då har man alltså haft "89266" personer som har röstat i undersökningen och 82% procent ska ha röstat att det är bra och 18% det motsatta hittils.
Självklart påstår tidningen att det inte ska vara en representativ bild av verkligheten.
Ja verkligen konstigt då det alltid är dom som är emot något som brukar vara motiverade att rösta...
Citera
2021-11-24, 19:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Nej det är inte godkänt som läkemedel mot covid - men det är tillåtet att använda. Och de använder det!
Där har du vad som händer när man doserar Ivermectin.

https://www.wcpo.com/money/angies-list/health/fact-check-friday-ivermectin

"The idea of using Ivermectin as a COVID-19 treatment started as a video emerged of a chairperson in the Japanese Medical Association saying he recommended doctors in Japan start using the drug to treat COVID-19. Many posts online containing the video make it seem like the video was filmed in August; however, it was filmed in February. Seven months later, Japan has not approved of Ivermectin to be used to treat COVID-19."

"one patient was hospitalized for nine days with hallucinations, confusion, rapid breathing and tremors after drinking one dose meant for cattle."

Det blir inget bra när man läser strunt på Internet.
Citera
2021-11-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Golden hits i Stockholm har bekräftat att dom inför vaccinpass.

Ilska fungerar passen känns skit konstigt om man ska gå en pubrunda och visa pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in