Citat:
Det finns också klara bevis på att människor som har haft Covid har ett starkare skydd än de som är fullvaccinerade, men dessa täcks inte av det idiotiska vaccinbeviset. Vad tycker du om det? Hur kan du inte se allt detta handlar om är ekonomiska vinstintressen?
Nej, för den grava majoriteten av befolkningen så är inte Covid det, i synnerhet inte barn och ungdomar som man nu vill vaccinera, för dem så är det helt riskfritt, det har inte dött en enda i Sverige inom den åldersgruppen och i länder där det har hänt så har samtliga varit svårt sjuka till att börja med. Hur du och dina gelikar inte kan genomskåda den här skiten är ofattbart för mig, i synnerhet när i stort sett all konstruktiv kritik mot det censureras på våra sociala medier som FB och Youtube. Jag menar, det tar 10-15 min att se att den skräckpropaganda som sprids är BS.
Nej, för den grava majoriteten av befolkningen så är inte Covid det, i synnerhet inte barn och ungdomar som man nu vill vaccinera, för dem så är det helt riskfritt, det har inte dött en enda i Sverige inom den åldersgruppen och i länder där det har hänt så har samtliga varit svårt sjuka till att börja med. Hur du och dina gelikar inte kan genomskåda den här skiten är ofattbart för mig, i synnerhet när i stort sett all konstruktiv kritik mot det censureras på våra sociala medier som FB och Youtube. Jag menar, det tar 10-15 min att se att den skräckpropaganda som sprids är BS.
Det tycker jag inte är bra. Om man har genomgått en infektion och har antikroppar ska det såklart också kunna visas upp. Förutsatt då att man är minst likvärdig som en person som vaccinerat sig i risk att föra smittan vidare. Hade man covid för länge sen är det troligt att man inte har så starkt skydd dock.
Det handlar fortfarande om att ta ställning till om ovaccinerade sprider smittan mer. Jag kan tycka att den vuxna befolkningen ska kunna visa upp vaccinationsbevis, negativt pcr-test eller bevis på genomgången sjukdom med antikroppar, förutsatt då att det är bevisat att man sprider smittan mer än om man inte har någon av ovanstående tre kriterier.
Det är fel att säga att corona är riskfritt för en viss del av befolkningen. Det är farligare för riskgrupper men yngre kan också bli svårt sjuka än vad de skulle ha blivit vid ett annat "vanligt" virus.