2021-11-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det kommer bli kaos ser inte hur det här ska fungera. Många invandrare äger nattklubbar ska dom neka andra invandrare inte en chans.

Själv klart kommer dom släppa in snygga tjejer och så vem kontrollerar?
Citera
2021-11-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Där har du vad som händer när man doserar Ivermectin.

https://www.wcpo.com/money/angies-list/health/fact-check-friday-ivermectin

"The idea of using Ivermectin as a COVID-19 treatment started as a video emerged of a chairperson in the Japanese Medical Association saying he recommended doctors in Japan start using the drug to treat COVID-19. Many posts online containing the video make it seem like the video was filmed in August; however, it was filmed in February. Seven months later, Japan has not approved of Ivermectin to be used to treat COVID-19."

"one patient was hospitalized for nine days with hallucinations, confusion, rapid breathing and tremors after drinking one dose meant for cattle."

Det blir inget bra när man läser strunt på Internet.

Men jag har ju sagt att det används - och det används även i USA, ser jag nu. Och du är bara löjlig eftersom det är en medicin som finns för människor och djur - precis som de flesta andra mediciner.
Det brukar vara samma innehåll men olika namn och doseringar.
Man tar den dos som man ska.
Citera
2021-11-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Ilska fungerar passen känns skit konstigt om man ska gå en pubrunda och visa pass.
Javisst. Urlöjligt!!!
Citera
2021-11-24, 20:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Men jag har ju sagt att det används - och det används även i USA, ser jag nu. Och du är bara löjlig eftersom det är en medicin som finns för människor och djur - precis som de flesta andra mediciner.
Det brukar vara samma innehåll men olika namn och doseringar.
Man tar den dos som man ska.
Så kanske det är men då är det nötter som använder det. Finns ingen rekommendation på det i USA i varje fall.

https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/why-you-should-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-covid-19
Citera
2021-11-24, 20:30
Medlem
Hur fungerar det med införandet av vaccinpassen? Ska inte detta förslag passera en juridik avdelning i regeringskansliet? Har det godkänts där ännu?
Citera
2021-11-24, 20:34
Medlem
Kom och tänka på att undra hur mycket Leif gw Persson fick betalt av tv4 i början på vaccvinkampanjen? Han hade fått tydliga instruktioner att både börja och avsluta sin medverkan med att vurma för vaccinet, han malde på om det i månader varje gång.

Och han är ju den ultimata personen att värva. Alla medelålders litar fullständigt på varje ord han säger och han är nästan avgudad! Han har hög trovärdighet bland befolkningen och syns hela tiden. Han överdrev det positiva med vaccin från dag ett. Konstigt kan man tycka från en intelligent farbror som säger hata slumpen och sånt. Att ta ställning för ett nödgodkänt och oprövat medicinskt preparat går inte ihop för en"smart" man som han.

Tankar?
Citera
2021-11-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MastodontElvisp
Då var vi där.
https://nyheter24.se/nyheter/976020-aven-nattklubbar-kan-omfattas-av-krav-pa-vaccinpass

Eftersom jag inte är 20 längre så berörs jag själv inte nämnvärt av detta, men det är självklart väldigt tråkigt att regeringen aktivt arbetar med att öka segregeringen i samhället när Sverige redan är ett otroligt splittrat land.
Att faktiskt kunna påvisa att man inte är sjuk genom ett negativt test är ju (och det vet ju alla) det enda sättet att visa att man inte sprider sjukdom. Att gång på gång nonchalant ignorera denna fakta visar ju egentligen bara att vaccinpasset är mer ett maktspel än att faktiskt vilja skydda folket.

Vad tror vi regeringen kommer begränsa sin befolkning från att göra framöver?
Är regeringens nästa steg i maktspelet att sänka oppositionens immunförsvar genom att begränsa inträden på gym? Är det ens möjligt att hindra folk från att vara på gym i.o.m. att de ofta är obemannade?

Regeringen kommer förhoppningsvis att föreslå riksdagen särskild lagstiftning för att stävja tendenser från antivaxxare att starta egna, hemliga, snuskklubbar. Jfr bastuklubbslagen.
Citera
2021-11-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MastodontElvisp
Då var vi där.
https://nyheter24.se/nyheter/976020-aven-nattklubbar-kan-omfattas-av-krav-pa-vaccinpass

Eftersom jag inte är 20 längre så berörs jag själv inte nämnvärt av detta, men det är självklart väldigt tråkigt att regeringen aktivt arbetar med att öka segregeringen i samhället när Sverige redan är ett otroligt splittrat land.
Att faktiskt kunna påvisa att man inte är sjuk genom ett negativt test är ju (och det vet ju alla) det enda sättet att visa att man inte sprider sjukdom. Att gång på gång nonchalant ignorera denna fakta visar ju egentligen bara att vaccinpasset är mer ett maktspel än att faktiskt vilja skydda folket.

Vad tror vi regeringen kommer begränsa sin befolkning från att göra framöver?
Är regeringens nästa steg i maktspelet att sänka oppositionens immunförsvar genom att begränsa inträden på gym? Är det ens möjligt att hindra folk från att vara på gym i.o.m. att de ofta är obemannade?

Är väl ganska förberedd för detta då min kille bor i Moskva och har det såhär . Där har dom pass han berörs inte heller av det då eftersom han inte går på sådant där det krävs och samma är det för mig. Så länge jag kan jobba och plugga gå på universitet samt åka kommunalt och handla mat så berör det inte mig.
Citera
2021-11-24, 20:40
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodigsnorbuse
Det kommer bli ett jävla bråkandes i dörrarna på babbarnas favoritställen när dom får det presenterat för sig att utan pass kommer dom inte in. Stackars personal som ska ta hand om detta elände. Jag skulle som personal/OV ALDRIG göra detta för den skitlön dom redan har!

komedi på hög nivå, någon borde ge sig ut med natten som skydd med en dold kamera och filma detta, skulle generera jävligt mycket views
Citera
2021-11-24, 20:51
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Kom och tänka på att undra hur mycket Leif gw Persson fick betalt av tv4 i början på vaccvinkampanjen? Han hade fått tydliga instruktioner att både börja och avsluta sin medverkan med att vurma för vaccinet, han malde på om det i månader varje gång.

Och han är ju den ultimata personen att värva. Alla medelålders litar fullständigt på varje ord han säger och han är nästan avgudad! Han har hög trovärdighet bland befolkningen och syns hela tiden. Han överdrev det positiva med vaccin från dag ett. Konstigt kan man tycka från en intelligent farbror som säger hata slumpen och sånt. Att ta ställning för ett nödgodkänt och oprövat medicinskt preparat går inte ihop för en"smart" man som han.

Tankar?
tja nu har ju 7.5 miljarder doser distribueras med enda biverkningen lite ont i armen på en o annan så han hade rätt där.
Citera
2021-11-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle

Tankar?

Jag skulle kanske säga att problemet inte är vad en enskild person tycker, och som dessutom talar i egen sak och för sin åldersgrupp. Det stora problemet är att mediebolaget inte balanserar debatten genom att ta in en lika ”tung” (inte i kilo) person som lägger fram en annan vinkel.

Finns en läsvärd debattartikel idag på ”Dagens Juridik”, (ligger fritt på nätet) skriven av en rådman på Förvaltningsrätten i Stockholm. Han för bl.a. fram hur viktigt det är med en allsidig debatt om åtgärdernas för- och nackdelar eftersom det krävs att åtgärden är proportionell.

Balansgången mellan nödvändiga åtgärder och kravet på att respektera mänskliga fri-och rättigheter är inte påhittad i ett nafs, menar han.
Citera
2021-11-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1423zZ
Jag skulle kanske säga att problemet inte är vad en enskild person tycker, och som dessutom talar i egen sak och för sin åldersgrupp. Det stora problemet är att mediebolaget inte balanserar debatten genom att ta in en lika ”tung” (inte i kilo) person som lägger fram en annan vinkel.

Finns en läsvärd debattartikel idag på ”Dagens Juridik”, (ligger fritt på nätet) skriven av en rådman på Förvaltningsrätten i Stockholm. Han för bl.a. fram hur viktigt det är med en allsidig debatt om åtgärdernas för- och nackdelar eftersom det krävs att åtgärden är proportionell.

Balansgången mellan nödvändiga åtgärder och kravet på att respektera mänskliga fri-och rättigheter är inte påhittad i ett nafs, menar han.

Ja ok det låter ju vettigt tack för tipset uppskattar allt som kommer från vaccinkritiskt håll som finns då det nästan är lättare att börja bläddra i kyrkböckerna och ta reda på vilka dina förfäder var på 1500-talet, än att hitta relevant info från "fel" sida i vaccindebatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in