2021-11-24, 16:23
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Jag ser det som att det här är det lättaste sättet att hålla diverse "nysvenskar" utanför nattklubbarna.
Inte helt osannolikt med tanke på senaste 7 årens utveckling i landet tillsammans med den låga vaccinationsgraden i våra förorter.

Nu kan äntligen svenska flickor gnida sig mot ariska soyapojkar utan att bli utsatta för importerade övergrepp SAMTIDIGT som man garderar för diskriminering på etnisk grund.

Ja det hade ju vart bättre med SD då hade man väl inte kommit in pga alla överviktiga tjejer tar för mycket plats.

Ja ariska soyapojkar vi är iaf mer tjejer än bruna gapiga negresser och asiatiskor som ser ut som 10
Citera
2021-11-24, 16:30
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ja det hade ju vart bättre med SD då hade man väl inte kommit in pga alla överviktiga tjejer tar för mycket plats.

Ja ariska soyapojkar vi är iaf mer tjejer än bruna gapiga negresser och asiatiskor som ser ut som 10

Förstår inte riktigt din poäng.
Vad syftar du på med SD?
Är ni ariska soyapojkar(som du tydligen identifierar dig som?) Mer tjejer är negresser och asiater?
Citera
2021-11-24, 16:32
Medlem
tjallepetters avatar
Nu kanske Kalles kaviar lyckas ragga upp flickorna på dansgolvet utan att känna konkurrens o pissa på sig.
Citera
2021-11-24, 16:35
Medlem
4598gj45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Golden hits i Stockholm har bekräftat att dom inför vaccinpass.

Okej, sluta gå dit bara. Gå till ett ställe som inte kör pass.
Citera
2021-11-24, 16:47
Medlem
Zaaphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Då får sjukhuspersonalen ta ett helt batteri av vacciner för att kunna arbeta med äldre. För det finns betydligt fler virus, svampar och bakterier i omlopp som kan skada äldre, än ett Coronavirus. Böra med att vaccinera alla för Influensa-A H1N1, H5N1, H7N9 osv. För dessa är mer benägna att sprida sig och de är betydligt farligare än vad detta manipulerade Coronavirus är.

Just nu är nog RS-virus mer farliga än HCoV-SARS2.

Inom vården erbjuds redan anställda vaccin för vanlig influensa.

Covid är dock farligare och leder till fler dödsfall än influensa, därav överdödligheten vi haft sedan covid började spridas och de fulla vårdavdelningar vi kan se i länder med mycket covid.

On topic tycker jag inte att vetenskapsförnekare har i vårdyrken att göra och hoppas att detta blir en väckarklocka för några.
Citera
2021-11-24, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
Okej, sluta gå dit bara. Gå till ett ställe som inte kör pass.
Ja. Tyvärr är det det enda roliga stället för mig i min ålder och gillar att dansa (kvinna 35+) har vart där två ggr sen det öppnade i okt, men har man vart utan det i två år ska man nog stå ut med det med.
Senast redigerad av granskottet80 2021-11-24 kl. 16:53.
Citera
2021-11-24, 17:14
Medlem
IkaGlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av System76
Vi "anti-vaxxare" drog upp det här med vaccinpass redan när det vart tal om ett eventuellt vaccin. Då fick vi som svar att man var en galen foliehatt.

Vidare så har "vi" diskuterat hur man kommer att fortsätta flytta målposterna och innan vi vet ordet av det så kommer vaccinationen tvingas på folket och då får vi höra vilka foliehattar vi är.

Till och med JAG har väl tyckt att koncentrationsläger har varit en lite väl magstark rädsla, men min reaktion på det har varit att jag inte försöker låtsas mig på att veta vad saker bär hän och respekterar människor som trodde vi skulle komma dit. Men se på fan! Australien av alla ställen...

Vill ställa en fråga som den som känner sig manad gärna kan få svara på:

Hur många sprutor tror ni klarar av innan kroppen säger ifrån? 3? 5? 10? 20? 100?

Hur många? Den som tar detta "vaccin" kommer aldrig bli fullvaccinerad och låt oss ponera att DU fixar 3 sprutor men blir jättesjuk av spruta nr 4. Kommer du vilja ta spruta nummer 5?

Kommer du ha något annat val än att ta den 5e sprutan och hoppas på det bästa? Du kommer inte kunna röra dig fritt i vårt samhälle längre fastän du vet att tar du en ytterligare spruta så riskerar du att dö.

Det här är vad jag inte vill se ens bli ett faktum. Förstår att man kan mysa lite gott åt "anti-vaxxare" som blir sjuk i covid, nekas inträde och varför inte vinka av "anti-vaxxarna" när polis/militär kör iväg dem till karantänläger?

Men dagen kommer då du själv, framtida generationer inom din egen familj blir behandlad som smuts.

Konspirationsteoretiker/foliehattarna bör ses som kanariefåglar i gruvan. Det finns en skillnad dock. Det händer att en del "ropar varg" och allting är inte en enda stor konspiration. Men vi ska vara jävligt tacksamma över att det finns "galningar" som Alex Jones tex.

Vill du ta vaccin? Gör det för din egen skull och inte min. Men låt dem ALDRIG ta ifrån mig eller DIG våra suveräna mänskliga rättigheter. Och framförallt inte låt någon piska upp en ilska hos dig för att jag vägrar vaccinet. Detsamma gäller även "anti-vaxxarna", lägg ner dravlet om "vi mot dem", "purebloods" etc...

Vaccinerade? Ok bra! Låt oss för i helvete lägga skiten bakom oss nu.

Stäng ner flödet, njut av livet, naturen, familjen och dina vänner istället. Folk ramlar inte ner mitt på ljusa dagen på gatorna och dör av varken vaccinet eller själva smittan.

Just det sista stycket skulle man gärna göra. Få slappna av men man blir gång på gång ifrågasatt, dumförklarad m.m av bedrövliga argument så man får gott se till att vara alert, påläst och bestämd ungefär varenda dag. Kanske det blir lugn och ro i koncentrationslägret. Nästan så man längtar dit
Citera
2021-11-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Nej låt dem få corona med medföljande 2% risk för myokardit och förmodligen väldigt hög risk för IQ-nedsättning, psykiska problem istället. Corona ger sig på hela kroppen, långtidseffekterna kan vi bara spekulera om men det har talats om Alzheimer och Parkinson bland annat.
De skall inte experimenteras på din vaccinfascist
0.00000000001 procent att råka illa ut av c19
Tusentals gånger större risk med biverkningar
Citera
2021-11-24, 17:48
Medlem
Tveksam till om nattklubbarna kommer våga neka folk(utrikesfödda) som inte har vaccinationspass

Kanske slutar med att besökaren hämtar resten av släkten
Citera
2021-11-24, 17:51
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Nu vet jag inte om Aftonbladets läsare är representativa för svensken i stort men enligt dagens omröstning tycker 80 % (!) att det här var ett bra beslut. Jag orkar snart inte längre. (Nej, har inte något intresse av att besöka nattklubb för egen maskin, haft mer än min beskärda del av detta + är relativt nybliven mamma. Handlar om principen bakom).
Citera
2021-11-24, 17:54
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
Nu vet jag inte om Aftonbladets läsare är representativa för svensken i stort men enligt dagens omröstning tycker 80 % (!) att det här var ett bra beslut. Jag orkar snart inte längre. (Nej, har inte något intresse av att besöka nattklubb för egen maskin, haft mer än min beskärda del av detta + är relativt nybliven mamma. Handlar om principen bakom).
Noterade också den omröstningen och blev förbryllad.

Känns mer och mer som om vi ovaccinerade är körda. Motståndet är massivt. Gemene svensk har slutat tänka själva, det har blivit en "PK-grej" att vaccinera sig, "alla" gör det bara utan att reflektera över det nämnvärt. Läskigt.

Tänker stå på mig dock.
Citera
2021-11-24, 17:54
Medlem
Tveksam till om nattklubbarna kommer våga neka folk(utrikesfödda) som inte har vaccinationspass
Kanske slutar med att besökaren hämtar resten av släkten

Det kommer nog myglas en hel del framöver hoppas Länsstyrelsen gör stickprovskontroller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in