2021-12-01, 14:44
Medlem
Kan någon vänlig själ berätta för mig varför naturlig immunitet inte är bra nog för att få delta på arrangemang?
Citera
2021-12-01, 14:47
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Kan någon vänlig själ berätta för mig varför naturlig immunitet inte är bra nog för att få delta på arrangemang?
Ingen kan det. Inte ens FHM själva. Bara det borde få varje vettig människa att reagera på detta vansinne som bara fortsätter och fortsätter.
Citera
2021-12-01, 14:48
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Och det är ologiskt eftersom vaccinerade också sprider smitta, samt att vi som har antikroppar också stängs ute. Någonting är väldigt fel och det är skrämmande att så många inte vaknar och ser det.
Ja det är helt riktigt at vaccinerade också kan sprida smitta men risken är ca 1/1000 lägre än om man är ovaccinerad. Så om två vaccinerade möts och den ena har covid så är risken att den andra skal få det 1/1000/1000
Citera
2021-12-01, 14:49
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:

För att FHM har "gjort ett val", utan att på något sätt kunna motivera varför man går emot uppenbar logik. Känns bra att veta att man kan lita fullt ut på stat och media, men det kanske man aldrig har kunnat iofs Bara lätt hänt att outsourca sitt tänkande åt någon annan ibland av bekvämlighet.
Citera
2021-12-01, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Ingen kan det. Inte ens FHM själva. Bara det borde få varje vettig människa att reagera på detta vansinne som bara fortsätter och fortsätter.

Jag blir fan illamående på riktigt. Fysiskt illamående. Inte något jag bara säger…
Citera
2021-12-01, 14:50
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja det är helt riktigt at vaccinerade också kan sprida smitta men risken är ca 1/1000 lägre än om man är ovaccinerad. Så om två vaccinerade möts och den ena har covid så är risken att den andra skal få det 1/1000/1000

Är du på riktigt? här snackar vi foliehatt
Citera
2021-12-01, 14:52
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Det ser du väl på hur många biljetter du säljer vid entrén...

Klubbar/konserter/föreställningar/matcher som har utrymme för 100+ kommer kräva vaccinpass redan från första besökare även om det bara dyker upp 67 personer.

Sjukt men antagligen framtiden i hela världen
Citera
2021-12-01, 14:52
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ja det är lite konstigt i rimlighetens namn borde man likställa Vaccinationsbevis, Testbevis och Tillfrisknandebevis när det kommer till att slippa restriktioner. Att man inte gjort så är kanske för att de två senare kategorierna omfattar relativt få och man vill undvika förvirring för dom som kontrollerar bevisen (alla finns dock digitalt i t.ex. Kivra så det borde gå att lösa)
Citera
2021-12-01, 14:53
Medlem
Citat:

Myrra har helt rätt. Skulle du pumpas med Anni Lööf dag och natt i 2 år så hade du röstat på henne tillslut. Precis på samma sätt som du nu står och jublar över den mest systematiska diskriminering sedan 40-talet.

Gällande vad du säger om smitta så råder det väl konsensus numera att det smittar lika mycket. Då är inte längre syftet att begränsa smittan. Utan att alla ska vaccinera sig. Sug på den en stund nu.

Så kan du läsa denna tycker jag. Remissvaret till Socialstyrelsen.

http://lakaruppropet.se/wp-content/uploads/2021/09/Bio-Medico-Legala-Natverket-remissvar-Socialdepartementet.pdf
Citera
2021-12-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ja det är lite konstigt i rimlighetens namn borde man likställa Vaccinationsbevis, Testbevis och Tillfrisknandebevis när det kommer till att slippa restriktioner. Att man inte gjort så är kanske för att de två senare kategorierna omfattar relativt få och man vill undvika förvirring för dom som kontrollerar bevisen (alla finns dock digitalt i t.ex. Kivra så det borde gå att lösa)

Undvika förvirring??

För att undvika förvirring så kastar vi alla misstänkta i fängelse. Så vet vi att vi får med den skyldige också? Låter ju helt sjukt att en regering/land ska resonera sådär??
Citera
2021-12-01, 14:55
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Klubbar/konserter/föreställningar/matcher som har utrymme för 100+ kommer kräva vaccinpass redan från första besökare även om det bara dyker upp 67 personer.

Sjukt men antagligen framtiden i hela världen
Ja det är väl det rimliga och mest förutsägbara för alla inblandade. Man vill ju veta innan man åker 40 mil till en match om det krävs även om det visar sig sedan att det bara är 7 i publiken...
Citera
2021-12-01, 14:58
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Myrra har helt rätt. Skulle du pumpas med Anni Lööf dag och natt i 2 år så hade du röstat på henne tillslut. Precis på samma sätt som du nu står och jublar över den mest systematiska diskriminering sedan 40-talet.

Gällande vad du säger om smitta så råder det väl konsensus numera att det smittar lika mycket. Då är inte längre syftet att begränsa smittan. Utan att alla ska vaccinera sig. Sug på den en stund nu.

Så kan du läsa denna tycker jag. Remissvaret till Socialstyrelsen.

http://lakaruppropet.se/wp-content/uploads/2021/09/Bio-Medico-Legala-Natverket-remissvar-Socialdepartementet.pdf

Skrämmande, inte för inte som det heter Television Programming
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in