2021-11-19, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det är väl ingen som har förnekat det. Jag gör jämförelsen med Bulgarien där man inte vaxxar sig.

Och Tyskland ska vi inte tala om. De har inte lyckats vaccinera tillräckligt.
Ok. Gilla läget. Vill folk inte vaccinera sig låt dom. De gamla sköra är ändå skyddade.
Citera
2021-11-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det är snarare den som låter sig rövknullas av staten och globalisterna som är att jämföra med en plattjordare med lägre IQ. Själv har du ju uppenbarligen ingen som helst förmåga till kritiskt tänkande. Allt som sägs på tv är sant. Allt vad tidningarna skriver är korrekt...

Inbillar du dig verkligen att du skulle ha ett överläge i förhållande till de som, till skillnad från dig, ser bortom medielögnerna, ser strukturer, kan skapa sig en egen uppfattning om saker och ting? Det är ju rörande.

Jag sympatiserar med er och förstår lite hur ni tänker. Vi har blivit rövknullade ordentligt av MSM, politiker och myndigheter. Att importera 2 miljoner unga arga män från skithålsländer var ju en fantastisk idé enligt alla experter och media. Det finns hur många kön som helst. Helt normalt att skära av snoppen på tolvåringar som fått för sig att de är flickor osv.

Så egentligen har ni min respekt. Ni har genomskådat etablissemanget och ger dem fingret. Det är väl förmodligen det det handlar om egentligen?

Men just när det gäller vaccinet så har etablissemanget faktiskt rätt tyvärr. Det ger typ 90% skydd mot svår sjukdom, särskilt efter tre sprutor. Biverkningarna är minimala. Det är en no brainer att ta vaccinet. Allt det andra bör man så klart protestera mot däremot.
Citera
2021-11-19, 12:41
Medlem
SlapBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Du är så duktig och ansvarstagande, är stolt över dig älskling!

Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag sympatiserar med er och förstår lite hur ni tänker. Vi har blivit rövknullade ordentligt av MSM, politiker och myndigheter. Att importera 2 miljoner unga arga män från skithålsländer var ju en fantastisk idé enligt alla experter och media. Det finns hur många kön som helst. Helt normalt att skära av snoppen på tolvåringar som fått för sig att de är flickor osv.

Så egentligen har ni min respekt. Ni har genomskådat etablissemanget och ger dem fingret. Det är väl förmodligen det det handlar om egentligen?

Men just när det gäller vaccinet så har etablissemanget faktiskt rätt tyvärr. Det ger typ 90% skydd mot svår sjukdom, särskilt efter tre sprutor. Biverkningarna är minimala. Det är en no brainer att ta vaccinet. Allt det andra bör man så klart protestera mot däremot.

Man bör lyssna på sig själv och inte på staten i dessa tider. Jag tycker gamlingar och folk i riskgrupper bör ta vaccinet men att man tvingar på alla unga, friska människor vaccinet är inget annat än en fråga om att tjäna pengar, samt testa hur mycket skit folk är villiga att göra. Företagen som administrerar vaccinen gör vad som helst för pengar, vill jag lova. Dagens genomsnitts-svensson är helt hjärntvättad och litar blint på vad staten och storföretagen säger. Folk tänker inte själva och detta är betydligt mycket farligare än Covid-19 och dess mutationer är för friska ungdommar.
Senast redigerad av SlapBass 2021-11-19 kl. 12:47.
Citera
2021-11-19, 12:42
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillMiller
Demonstrationerna verkar inte riktigt fungera särkilt bra där de utförs.
En ny variant av demonstrationer skulle nog behövas.
De som står bakom agendan vill att det ska bli kännbart för alla som inte rättar sig in i ledet och tar injektionerna.
Slå tillbaka på samma sätt. Låt det bli kännbart för dom också!
Pengar är vad som styr världen. Så varför inte använda sig av det fast omvänt?

En intressant tanke är vad som skulle hända om alla som är emot införandet av pass (vaccin/corona/gröna beviset) skulle demonstrera samtidigt genom att exempelvis inte arbeta under några dagar.
Bojkotta allt staten och storföretagen tjänar pengar på i den mån det går.

Tiden börjar rinna ut så det är nog dags att sätta hårt mot hårt.
Är folket samlat så är de starkare än staten alla dagar i veckan.
Därför är det väldigt viktigt för dom att sära på folket. Söndra och härska.

Kan säkert funka någonstans.

Men det kommer garanterat inte hända i Sverige oavsett hur läget än utvecklas. Svenskar 2021 är extremt osolidariska, konflikträdda och har inget intresse av att sätt sig upp mot myndigheterna eller göra något annat som riskerar att hota deras bekväma och "trygga" tillvaro.

Så, ett samlat folk är en totalt utopisk och verklighetsfrämmande tanke om svenskarna 2021.
Senast redigerad av Allaballawalla 2021-11-19 kl. 12:56.
Citera
2021-11-19, 12:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det vore väl perfekt för företagen. De får de veta exakt vilka av de anställda som är plattjordare och har lägre IQ så att de kan termineras från sina jobb. Säkerligen en vinst i det långa loppet!

Jepp enfaldiga och lydiga följare är inget som företag med kompetent ledning vill ha. Visa covidpass och stäng dörren från utsidan.
Citera
2021-11-19, 12:45
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Det vore väl perfekt för företagen. De får de veta exakt vilka av de anställda som är plattjordare och har lägre IQ så att de kan termineras från sina jobb. Säkerligen en vinst i det långa loppet!

Som företagare så anställer jag ju helst människor som kan tänka själva och inte låter staten eller någon annan göra tänkandet åt dom...
Citera
2021-11-19, 12:48
Bannlyst
Snart kommer våra myndigheter inse att benägenheten att vaccinera sig är lägst bland invandrare.
Och då kommer det ropas på diskriminering och rasism, så vaccinpassen kommer försvinna ✊🏿👮🏽‍♀️✌️
Citera
2021-11-19, 12:49
Medlem
Citat:

Otroligt att du genomskådat den ena bluffen (kredd till dig) men känner att etablissemanget bara har goda intentioner i det andra fallet. Det borde nästan inte vara möjligt. Som om du ingenting lärt av hur de fungerar och vad som driver dem.
Citera
2021-11-19, 12:50
Medlem
Citat:

Biverkningarna är inte minimala. Det beror på vad man jämför med. Vilken riskbedömning gör du?
Jag har lagt in mer siffror med ålder och följdsjukdomar. Inlägg: (FB) Vaccinpass införs i Sverige från 2021–12–01 för sammankomster över 100 personer & (FB) Vaccinpass införs i Sverige från 2021–12–01 för sammankomster över 100 personer
Jag jämför med antalet avlidna:

HTML-kod:

Totalt antal avlidna	       Allvarligt rapporterade   
                                                                                       biverkningar samtliga                   
                                                                                       vacciner	
	                                                   Totalt		          Totalt	
	                                                 Antal	%*	                Antal	 %*
Antal avlidna i covid-19	                      14 454	100%                     7289   100%
Ålder	 	 		
Under 70	                                        1 664	12%	                 5158	71%
70+	                                              12 790	88%	                 2131	29%
Senast redigerad av fb352931 2021-11-19 kl. 12:54.
Citera
2021-11-19, 12:51
Medlem
Detta borde många läsa. Speciellt de som inte klarar tänka själva.
https://juliacaesar.blog/
Citera
2021-11-19, 12:51
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det enda som visat sig ha ett slutdatum i pandemin är dina rättigheter.

Om det inte sker en revolt eller liknande så kommer vaccinpasset användas under många år. Man kommer förneka varje misslyckande och flytta målstolparna för att omfatta flera sprutor eller nya sorters vaccin. Ingen kommer erkänna fel, eftersom det skulle innebära slutet på ens karriär och rykte.
Okej, då vet jag... För min del så tror jag inte alls på det, men visst, inget är omöjligt. :-) Om antivaxxare fortsätter spinna loss ute i landet och fortsätter tynga vård och sprida smitta så kanske det finns kvar till sommaren, men inte så mycket längre skulle jag tro.
Citera
2021-11-19, 12:54
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ingenting av det du skriver är intressant för dödstalen i alla länder med hög vaccination är låga och kommer så att förbli så länge människor vaccineras.

Så ca 7-10 gånger högre ingektionstal är ointressant eftersom öåg dödlighet? Nu vet vi inte hur dödligheten blir efter senaste veckas spike på Gibraltar, där 2 % av befolkningen infekterats, men den brukar komma även i vaccinerade länder, vilket Israels bestående höga dödlighet - högre än i Sverige - visar.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/israel/

Nu är inte covid intressant som hälsohot, men en kampanj för att införa en global na-lik diktatur.

[snip. Ska svara med källhänvisningar senare om fact-checker-finansiärer, noterar inget svar i sak om fact-checkerns ologiska antagande att Amish har problem för att de inte testats.]
Senast redigerad av ankademiker 2021-11-19 kl. 13:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in