2021-11-24, 15:12
Medlem
Czarens avatar
Jag ser det som att det här är det lättaste sättet att hålla diverse "nysvenskar" utanför nattklubbarna.
Inte helt osannolikt med tanke på senaste 7 årens utveckling i landet tillsammans med den låga vaccinationsgraden i våra förorter.

Nu kan äntligen svenska flickor gnida sig mot ariska soyapojkar utan att bli utsatta för importerade övergrepp SAMTIDIGT som man garderar för diskriminering på etnisk grund.
Citera
2021-11-24, 15:14
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Ah, jag glömde vem jag har att göra med hahahaha... du är duktig på att driva trådarna från ämnet. Jag får vara mer vaksam

Det är inte jag som säger det du försöker sätta som mina påstående, det är Julies. Mitt inlägg handlade inte om tillförlitligheten i hennes påståenden utan var ett svar på debattören Kev88's inlägg och då särskilt texten nedan,
"Denna skräckpropaganda sväljer sedan den större delen av befolkningen likt hur en fågelunge sväljer födan från sin mor, då de flesta tyvärr inte är kritiskt tänkande, utan följer blint flocken. Detta tvingar i sin tur in politiker i ett hörn då de måste framstå som "handlingskraftiga" om de inte vill förlora väljare. Har ni någon annan förklaring?".

Mitt inlägg var alltså ämnat att beröra de mjuka delarna av samhällsdebatten, medmänsklighet och känslor. Fakta om Covid-19 relaterade studie och påståenden har vi så många andra trådar som hanterar och där vi faktiskt redan debatterat det massor av gånger du och jag Vi kan ta en fortsatt faktadialog i någon av dessa.
Ok! Bra så. Då är vi överens om att kvinnan i klippet for med osanning minst en gång iaf . Bra att du inte litar på henne.
Citera
2021-11-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Ska bli interessant att följa veckorapporten. Vecka 45 rekommenderades vaccinerade att inte testa sig och utgjorde trots det nästan hälften av alla fall. Antar att det var väckarklockan som fick FHM att inse det vi på FB vetat om en längre tid — vaccinets effektivitet på smittspridningen är borta efter några månader. Synd att de inte hänger här, då hade de sluppit göra bort sig och ändra rekommendationerna så snabbt.

Trist att många vaccinerade fortfarande inte testar sig, då de tror de är immuna. Årets Fake News.

"There is something that the unvaccinated will always have in common with the vaccinated. Neither of them will ever be fully vaccinated".
Citera
2021-11-24, 15:28
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
"There is something that the unvaccinated will always have in common with the vaccinated. Neither of them will ever be fully vaccinated".
"By the end of next year all will be vaccinated, recovered or dead"
Citera
2021-11-24, 15:37
Medlem
Zeeeeetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MastodontElvisp
Då var vi där.
https://nyheter24.se/nyheter/976020-aven-nattklubbar-kan-omfattas-av-krav-pa-vaccinpass

Eftersom jag inte är 20 längre så berörs jag själv inte nämnvärt av detta, men det är självklart väldigt tråkigt att regeringen aktivt arbetar med att öka segregeringen i samhället när Sverige redan är ett otroligt splittrat land.
Att faktiskt kunna påvisa att man inte är sjuk genom ett negativt test är ju (och det vet ju alla) det enda sättet att visa att man inte sprider sjukdom. Att gång på gång nonchalant ignorera denna fakta visar ju egentligen bara att vaccinpasset är mer ett maktspel än att faktiskt vilja skydda folket.

Vad tror vi regeringen kommer begränsa sin befolkning från att göra framöver?
Är regeringens nästa steg i maktspelet att sänka oppositionens immunförsvar genom att begränsa inträden på gym? Är det ens möjligt att hindra folk från att vara på gym i.o.m. att de ofta är obemannade?

Mannen jag är ledsen, men det kommer att bli bra mycket värre innan vindarna vänder. Alla nöjen kommer successivt tas bort från dem som vågar trotsa satans nya styre. Detta handlar inte om hälsa eller att rädda någon, tror de flesta har insett det vid detta lag, även om vissa framgångsrikt lyckats förtränga dessa insikter till deras undermedvetna. Allt du tror du värdesätter i denna värld kommer att tas bort, gäller även framtida förnödenheter. Frågan är hur långt du är villig att gå för att stå emot, de flesta saknar magen att gå igenom tunneln tills de når ljuset; själv har jag redan levt uterliggarlivet en gång i mitt liv och är villig att sätta mig i den sitsen igen ifall det krävs. Enbart genom att förlora ALLT du tror dig värdesätta kan du hitta det som de ytterst få lyckas hitta.
Citera
2021-11-24, 15:38
Medlem
Det kommer bli ett jävla bråkandes i dörrarna på babbarnas favoritställen när dom får det presenterat för sig att utan pass kommer dom inte in. Stackars personal som ska ta hand om detta elände. Jag skulle som personal/OV ALDRIG göra detta för den skitlön dom redan har!
Citera
2021-11-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
"By the end of next year all will be vaccinated, recovered or dead"
Det tror jag också.
80% vaccinerade, 19,999999% naturlig immunitet, 0,000001% döda.
Citera
2021-11-24, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
"Europe and Central Asia could suffer another 700000 Covid deaths among unvaccinated before March 2022"
Vågar du chansa på att det inte är du?
Ja.
Minst 650k lär statistisk vara i riskgruppen, med en majoritet med ålder 80+.
50k kommer neon fall med någon okänd underliggande sjukdom.
50k av en population på över en miljard, beroende på hur man definierar Central Asia, ger sannolikhet som att dö i bilolycka.

I min åldersgrupp är sannolikheten för död eller allvarlig skada av vaccinet ungefär dubbla mot död eller allvarlig symptom av viruset.
De siffrorna kommer ändra sig eftersom det inte tyder på att vaccinet blir säkrare, men mycket tyder på att viruset blir mindre dödligt.

Om det är dubbla chansen för att dö eller skadas om du går till jobbet vs att köra, låter du då bilen stå även om ~220 svenskar dör i bilolyckor varje år?
Citera
2021-11-24, 15:58
Medlem
Om myndigheterna hade tänkt igenom det här lite så borde det räckt med 1 dos för vaccinationsbevis, och man hade fått det direkt efter sprutan.

Ett så litet steg som möjligt, som man kan göra nästan på impuls inför en fest eller liknande.

Det är sjukt korkat att det ska krävas en insats på sex veckor och två sprutor för att få vaccinationsbeviset. Det är inte ens teoretiskt möjligt för en ovaccinerad att få vaccinationsbevis före den 5 januari nästa år. Ingen har skäl att vaccinera sig inför jul eller nyår, eftersom det redan är för sent.
Citera
2021-11-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla

Var finns de grävande journalisterna?
De grävande journalisterna jobbar hårt med att gräva ned sådant som regimen inte gillar.
Senast redigerad av 1488hh 2021-11-24 kl. 16:05.
Citera
2021-11-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om myndigheterna hade tänkt igenom det här lite så borde det räckt med 1 dos för vaccinationsbevis, och man hade fått det direkt efter sprutan.

Ett så litet steg som möjligt, som man kan göra nästan på impuls inför en fest eller liknande.

Det är sjukt korkat att det ska krävas en insats på sex veckor och två sprutor för att få vaccinationsbeviset. Det är inte ens teoretiskt möjligt för en ovaccinerad att få vaccinationsbevis före den 5 januari nästa år. Ingen har skäl att vaccinera sig inför jul eller nyår, eftersom det redan är för sent.
Klart vi ska fortfarande segregera kärnfamiljen o gemenskapen i landet? Hur ska de annars skrämma upp 80% idioter till att ta sprutan?

Folk är redan deppiga o ensamma som det är efter dessa två år. En jul till utan familj o skit?

Kan säga att de åldringar jag frekventerar i kommunen är allt annat är glada över detta.
För de såg fram till att äntligen få samlas med sin familj, "Om de så vore sista gången" har jag fått myntat utav min fars granne.
Citera
2021-11-24, 16:06
Medlem
Vi "anti-vaxxare" drog upp det här med vaccinpass redan när det vart tal om ett eventuellt vaccin. Då fick vi som svar att man var en galen foliehatt.

Vidare så har "vi" diskuterat hur man kommer att fortsätta flytta målposterna och innan vi vet ordet av det så kommer vaccinationen tvingas på folket och då får vi höra vilka foliehattar vi är.

Till och med JAG har väl tyckt att koncentrationsläger har varit en lite väl magstark rädsla, men min reaktion på det har varit att jag inte försöker låtsas mig på att veta vad saker bär hän och respekterar människor som trodde vi skulle komma dit. Men se på fan! Australien av alla ställen...

Vill ställa en fråga som den som känner sig manad gärna kan få svara på:

Hur många sprutor tror ni klarar av innan kroppen säger ifrån? 3? 5? 10? 20? 100?

Hur många? Den som tar detta "vaccin" kommer aldrig bli fullvaccinerad och låt oss ponera att DU fixar 3 sprutor men blir jättesjuk av spruta nr 4. Kommer du vilja ta spruta nummer 5?

Kommer du ha något annat val än att ta den 5e sprutan och hoppas på det bästa? Du kommer inte kunna röra dig fritt i vårt samhälle längre fastän du vet att tar du en ytterligare spruta så riskerar du att dö.

Det här är vad jag inte vill se ens bli ett faktum. Förstår att man kan mysa lite gott åt "anti-vaxxare" som blir sjuk i covid, nekas inträde och varför inte vinka av "anti-vaxxarna" när polis/militär kör iväg dem till karantänläger?

Men dagen kommer då du själv, framtida generationer inom din egen familj blir behandlad som smuts.

Konspirationsteoretiker/foliehattarna bör ses som kanariefåglar i gruvan. Det finns en skillnad dock. Det händer att en del "ropar varg" och allting är inte en enda stor konspiration. Men vi ska vara jävligt tacksamma över att det finns "galningar" som Alex Jones tex.

Vill du ta vaccin? Gör det för din egen skull och inte min. Men låt dem ALDRIG ta ifrån mig eller DIG våra suveräna mänskliga rättigheter. Och framförallt inte låt någon piska upp en ilska hos dig för att jag vägrar vaccinet. Detsamma gäller även "anti-vaxxarna", lägg ner dravlet om "vi mot dem", "purebloods" etc...

Vaccinerade? Ok bra! Låt oss för i helvete lägga skiten bakom oss nu.

Stäng ner flödet, njut av livet, naturen, familjen och dina vänner istället. Folk ramlar inte ner mitt på ljusa dagen på gatorna och dör av varken vaccinet eller själva smittan.
Senast redigerad av System76 2021-11-24 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in