Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Menar du att barnen W ska be HD om ursäkt?
Vad en annan människa gör, som du inte kan påverka, kan sannerligen inte vara något som du ska ta ansvar för, om du själv inte är involverad. I det här fallet pratar vi om barn, som på inget sätt är ansvariga för hur de vuxna agerade.
Tvärtom är de offer, på det värsta tänkbara sätt.
De har inga som helst skyldigheter att be om ursäkt, utan tvärtom.
Jag kan verkligen inte förstå hur du tänker eller ens varför.
Det brott som är helt avgörande i det här fallet, det är ju mordet.
I dag är otrohet inte ett brott, och man har också möjlighet att antingen få hjälp med familjerådgivning om man vill, eller skilja sig.
Nu var inte ens Lena otrogen, utan det var SD, även om vissa kan tycka att även hon har ett ansvar för att relationen fortsatte.
Du verkar dock helt strunta i vad forskningen anser, att det finns en osund bindning vid den här typen av relationer. Det struntar du helt och hållet i, trots att även Lena sökte vård för att komma loss.
Att du inte anser att HD skulle, ( motsvarande barnen W behöva be om ursäkt) för mordet som SD utfört, det visar hur du värderar brotten.
Detta blir ju resultatet av dina åsikter när man överför hur du skulle agera.
Utifrån detta, kan jag bara anta att du menar (tycker) att Lena fick det hon förtjänade och att SD inte hade något val.
Det var en förklaring till varför jag skrev:
"När Ls barn blir vuxna så kan de säkert förstå varför HD önskade att L var död."
Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Det låter som HD inte har rätt att bo i huset eftersom det kan vara jobbigt för LWs barn. Varför ska hon låta sitt liv styras av det? LW tog aldrig någon hänsyn till henne eller hennes döttrar.
När Ls barn blir vuxna så kan de säkert förstå varför HD önskade att L var död.
Att hon tog Ls cacher har väl ingen betydelse? Vem bryr sig?
Citat:
Nu var inte ens Lena otrogen, utan det var SD, även om vissa kan tycka att även hon har ett ansvar för att relationen fortsatte.
Och för att relationen började.
Citat:
Du verkar dock helt strunta i vad forskningen anser, att det finns en osund bindning vid den här typen av relationer. Det struntar du helt och hållet i, trots att även Lena sökte vård för att komma loss.
Ja, eftersom jag inte tror att det här var "den här typen av relation". LW sökte vård för att få sjukintyg, inte för att komma loss. Hon kunde inte jobba eftersom hon stalkade SD 24/7. Och hon var deprimerad för att SD valde HD när han tvingades att välja. Hon fick antidepressiva som gjorde henne manisk så hon blev ännu värre i sitt stalkande.
Citat:
Att du inte anser att HD skulle, ( motsvarande barnen W behöva be om ursäkt) för mordet som SD utfört, det visar hur du värderar brotten.
Nej. Det visar att jag tycker att HD inte har något ansvar för vad maken och älskarinnan sysslade med.
Citat:
Utifrån detta, kan jag bara anta att du menar (tycker) att Lena fick det hon förtjänade och att SD inte hade något val.
SD
tyckte att han inte hade något val.
Det är skillnad. Hon fick inte det hon "förtjänade"

men om hon backat från SD och HD så hade hon minskat risken att bli mördad. Det
är farligt att som älskarinna försöka tvinga mannen att lämna sin fru.
Du kan sluta anta vad jag tycker när du diktar ihop dina sagor.