2021-11-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast tyvärr blir det lite liknade scenario här då kvinnan kom själv till polisen efter att ha fått besked som det verkar:

"Hovrättsförhandlingen mot kvinnan avslutades för tre veckor sedan och i helgen valde Svea hovrätt att häkta henne på sannolika skäl misstänkt för mordet. Det är en stark indikation på att en fällande dom är att vänta.

– I fredags häktades hon i utevaro av hovrätten. Hon måste ha fått besked om detta för i går kom hon självmant in till polisen i Norrköping, säger åklagare Anna Asklöf.
"

Problemet uppstår när TR friat och HR vid sista förhandlingsdagen behöver tid att gå igenom all bevisning.
Jo, det är en liten skillnad där. Hon kom inknallande. Men hon BLEV häktad i sin utevaro och var dessutom medveten om det tydligen. Det blev inte SD. Han hade no clou innan kl 11.00.

Själva domen är klar långt innan domen meddelas. Den skall formuleras i skrift också - och det tar sin lilla tid. De visst mycket väl i en vecka innan domen skulle meddelas, att det skulle bli en fällande dom. INGET hindrade dom för att bara timmarna innan, hämta in SD som anhållen, och häkta honom kl 11.00. Eller häkta i sin utevara och plockas in, utan minsta pip till honom.

Nå, detta är ju en helt hypotetisk diskussion eftersom fanskapet är där han är. Uppslukad av havet.
Citera
2021-11-23, 13:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, det är en liten skillnad där. Hon kom inknallande. Men hon BLEV häktad i sin utevaro och var dessutom medveten om det tydligen. Det blev inte SD. Han hade no clou innan kl 11.00.

Själva domen är klar långt innan domen meddelas. Den skall formuleras i skrift också - och det tar sin lilla tid. De visst mycket väl i en vecka innan domen skulle meddelas, att det skulle bli en fällande dom. INGET hindrade dom för att bara timmarna innan, hämta in SD som anhållen, och häkta honom kl 11.00. Eller häkta i sin utevara och plockas in, utan minsta pip till honom.

Nå, detta är ju en helt hypotetisk diskussion eftersom fanskapet är där han är. Uppslukad av havet.

Jo, sant.
De kunde ha utan förvarning hämtat in honom innan de gav domen.

Ja, det blir hypotetiskt.
Citera
2021-11-23, 14:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Menar du att barnen W ska be HD om ursäkt?

Vad en annan människa gör, som du inte kan påverka, kan sannerligen inte vara något som du ska ta ansvar för, om du själv inte är involverad. I det här fallet pratar vi om barn, som på inget sätt är ansvariga för hur de vuxna agerade.

Tvärtom är de offer, på det värsta tänkbara sätt.
De har inga som helst skyldigheter att be om ursäkt, utan tvärtom.

Jag kan verkligen inte förstå hur du tänker eller ens varför.

Det brott som är helt avgörande i det här fallet, det är ju mordet.

I dag är otrohet inte ett brott, och man har också möjlighet att antingen få hjälp med familjerådgivning om man vill, eller skilja sig.

Nu var inte ens Lena otrogen, utan det var SD, även om vissa kan tycka att även hon har ett ansvar för att relationen fortsatte.

Du verkar dock helt strunta i vad forskningen anser, att det finns en osund bindning vid den här typen av relationer. Det struntar du helt och hållet i, trots att även Lena sökte vård för att komma loss.

Att du inte anser att HD skulle, ( motsvarande barnen W behöva be om ursäkt) för mordet som SD utfört, det visar hur du värderar brotten.

Detta blir ju resultatet av dina åsikter när man överför hur du skulle agera.

Utifrån detta, kan jag bara anta att du menar (tycker) att Lena fick det hon förtjänade och att SD inte hade något val.

Det var en förklaring till varför jag skrev:
"När Ls barn blir vuxna så kan de säkert förstå varför HD önskade att L var död."

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det låter som HD inte har rätt att bo i huset eftersom det kan vara jobbigt för LWs barn. Varför ska hon låta sitt liv styras av det? LW tog aldrig någon hänsyn till henne eller hennes döttrar.

När Ls barn blir vuxna så kan de säkert förstå varför HD önskade att L var död.
Att hon tog Ls cacher har väl ingen betydelse? Vem bryr sig?

Citat:
Nu var inte ens Lena otrogen, utan det var SD, även om vissa kan tycka att även hon har ett ansvar för att relationen fortsatte.

Och för att relationen började.

Citat:
Du verkar dock helt strunta i vad forskningen anser, att det finns en osund bindning vid den här typen av relationer. Det struntar du helt och hållet i, trots att även Lena sökte vård för att komma loss.

Ja, eftersom jag inte tror att det här var "den här typen av relation". LW sökte vård för att få sjukintyg, inte för att komma loss. Hon kunde inte jobba eftersom hon stalkade SD 24/7. Och hon var deprimerad för att SD valde HD när han tvingades att välja. Hon fick antidepressiva som gjorde henne manisk så hon blev ännu värre i sitt stalkande.

Citat:
Att du inte anser att HD skulle, ( motsvarande barnen W behöva be om ursäkt) för mordet som SD utfört, det visar hur du värderar brotten.

Nej. Det visar att jag tycker att HD inte har något ansvar för vad maken och älskarinnan sysslade med.

Citat:
Utifrån detta, kan jag bara anta att du menar (tycker) att Lena fick det hon förtjänade och att SD inte hade något val.

SD tyckte att han inte hade något val.
Det är skillnad. Hon fick inte det hon "förtjänade" men om hon backat från SD och HD så hade hon minskat risken att bli mördad. Det är farligt att som älskarinna försöka tvinga mannen att lämna sin fru.

Du kan sluta anta vad jag tycker när du diktar ihop dina sagor.
Citera
2021-11-23, 14:25
Bannlyst
Tvåa på bollen om att Hovrätten valde att häkta en kvinna innan domen faller.
Citera
2021-11-23, 14:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Du skulle alltså be om ursäkt till npgon/någons anhöriga om din mamma varit älskarinna till någons man.

Men om din mamma dödat någon som varit älskarinna till din pappa så är det skit samma, du skulle inte ha bett om ursäkt till älskarinnans anhöriga.

Att vara älskarinna är således värre än att vara mördare?
Förstod jag dej rätt?

Varför ”har du bara ansvar” för om din mamma (typ) varit älskarinna (typ)? Då skulle du ju ha bett om ursäkt skrev du…

Citat:
Men om din mamma dödat någon som varit älskarinna till din pappa så är det skit samma, du skulle inte ha bett om ursäkt till älskarinnans anhöriga.

Var har jag skrivit något om det?

Citat:
Att vara älskarinna är således värre än att vara mördare?
Förstod jag dej rätt?

Nej!

Citat:
Varför ”har du bara ansvar” för om din mamma (typ) varit älskarinna (typ)? Då skulle du ju ha bett om ursäkt skrev du…

Inte för att jag hade ansvar utan för att jag skulle skämmas för vad hon gjort.
Citera
2021-11-23, 15:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Var har jag skrivit något om det?

Nej!

Inte för att jag hade ansvar utan för att jag skulle skämmas för vad hon gjort.

Jag drog bara vissa slutsatser av ditt resonemang.
Men de var tydligen inte logiska.

Eller så var det ditt resonemang som saknade logik.
Citera
2021-11-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tvåa på bollen om att Hovrätten valde att häkta en kvinna innan domen faller.
Du får vara snabbare nästa gång. 😉. Jag hoppas att hovrätterna framöver tar lärdom av Hjärsta-fallet. Tingsrätterna släpper ju folk i folk i väntan på att de ska inställs sig för att sitta av straff. Och ofta dyker de inte upp. Men i en befarad morddom i hovrätten, till nackdel för den tilltalade, så borde inte den tilltalade få chans att ta del av domen i frihet, samtidigt som vi andra. Vi såg ju hur det gick.
Citera
2021-11-23, 15:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag drog bara vissa slutsatser av ditt resonemang.
Men de var tydligen inte logiska.

Eller så var det ditt resonemang som saknade logik.

Eller så är det du som inte läser ordentligt.

Citat:
Om min man haft en affär i sex år och sedan dödar älskarinnan så skulle jag inte bry mig. Och inte be om ursäkt för vad han gjort. Jag har inget ansvar för vad han gör.

Om min pappa däremot gjorde något sådant så skulle jag ta avstånd ifrån honom och be om ursäkt för honom.

Vadå "ska"? Jag skriver bara hur jag skulle göra.
Citera
2021-11-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du får vara snabbare nästa gång. 😉. Jag hoppas att hovrätterna framöver tar lärdom av Hjärsta-fallet. Tingsrätterna släpper ju folk i folk i väntan på att de ska inställs sig för att sitta av straff. Och ofta dyker de inte upp. Men i en befarad morddom i hovrätten, till nackdel för den tilltalade, så borde inte den tilltalade få chans att ta del av domen i frihet, samtidigt som vi andra. Vi såg ju hur det gick.

De naivaste tänkesättet finns hos de rättsvårdande myndigheterna som tycks inbilla sig att den dömde kommer att infinna sig för att ta emot och börja avtjäna ett straff på anstalt. Eller att dyka upp på rättegången. Bara se hur det blir med gängkriminella. Inte fan inställer de sig!
Citera
2021-11-24, 08:17
Medlem
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m 2018.

■ Fredagen den 11 Maj 2018 befann sig St*fan Davidss*n på Gust*vsvik.

■ Under den aktuella mord-dagen, det vill säga, Måndagen den 14 Maj 2018 befann sig St*fan Davidss*n åter igen på Gust*vsvik där han bland annat samt vid det aktuella tillfället höll på med krypterade filer, vid just detta tillfället hade St*fan Davidss*n kontakt med både L*na Wesstr*m och H*nna Davidss*n samt även med sin bästa kamrat J*rry G*ay.

■ En tid förfluten efter det att L*na Wesstr*m hade dödsmisshandlats bakom bullerplanket och därtill också avlidit, raderade H*nna Davidss*n i sin mobila enhet, så småningom gjorde även St*fan Davidss*n det samma, raderade i sin mobila enhet.

■ St*fan Davidss*n:s bästa kamrat J*rry G*ay följde med i samma spår, och även han raderade i sin mobila enhet.

■ Retrospektivt enligt ovan skrivet: J*erry G*ay raderade meddelanden ifrån St*fan Davidss*n i en krypterad app vilket ägde rum mitt under ett då pågående polisförhör.

■ Det var mitt under ett polisförhör och mitt under själva utredningen av mordet på L*na Wesstr*m som St*fan Davidss*n:s kamrat J*rry G*ay började att radera meddelanden vilka fanns i en speciell app kallad Telegram.

■ St*fan Davidss*n:s kamrat J*rry G*ay som vid det aktuella tillfället påstod att Telegram-appen hade han laddat ner på uppdrag, av St*fan Davidss*n.

■ En fråga till det ovan skrivna till de medlemmar eller den medlemen som finner intresse för att svara på frågan.

■ Frågan: Varför raderade både H*nna och St*fan Davidss*n samt J*rry G*ay i sina mobila enheter och i konnektion till mordet på L*na Wesstr*m om endast St*fan Davidss*n själv hade med mordet på L*na Wesstr*m att göra ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-11-24 kl. 08:22.
Citera
2021-11-24, 09:35
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m 2018.

■ Fredagen den 11 Maj 2018 befann sig St*fan Davidss*n på Gust*vsvik.

■ Under den aktuella mord-dagen, det vill säga, Måndagen den 14 Maj 2018 befann sig St*fan Davidss*n åter igen på Gust*vsvik där han bland annat samt vid det aktuella tillfället höll på med krypterade filer, vid just detta tillfället hade St*fan Davidss*n kontakt med både L*na Wesstr*m och H*nna Davidss*n samt även med sin bästa kamrat J*rry G*ay.

■ En tid förfluten efter det att L*na Wesstr*m hade dödsmisshandlats bakom bullerplanket och därtill också avlidit, raderade H*nna Davidss*n i sin mobila enhet, så småningom gjorde även St*fan Davidss*n det samma, raderade i sin mobila enhet.

■ St*fan Davidss*n:s bästa kamrat J*rry G*ay följde med i samma spår, och även han raderade i sin mobila enhet.

■ Retrospektivt enligt ovan skrivet: J*erry G*ay raderade meddelanden ifrån St*fan Davidss*n i en krypterad app vilket ägde rum mitt under ett då pågående polisförhör.

■ Det var mitt under ett polisförhör och mitt under själva utredningen av mordet på L*na Wesstr*m som St*fan Davidss*n:s kamrat J*rry G*ay började att radera meddelanden vilka fanns i en speciell app kallad Telegram.

■ St*fan Davidss*n:s kamrat J*rry G*ay som vid det aktuella tillfället påstod att Telegram-appen hade han laddat ner på uppdrag, av St*fan Davidss*n.

■ En fråga till det ovan skrivna till de medlemmar eller den medlemen som finner intresse för att svara på frågan.

■ Frågan: Varför raderade både H*nna och St*fan Davidss*n samt J*rry G*ay i sina mobila enheter och i konnektion till mordet på L*na Wesstr*m om endast St*fan Davidss*n själv hade med mordet på L*na Wesstr*m att göra ?

Mvh/JM.

Spännande fråga!
Alltid intressant när någon med insyn i utredningen kommer med ny fakta och infallsvinkel, och inte bara vevar om gammal skåpmat som redan ältats 2000 ggr i tråden. 👍

Jag tror att SD, HD och JG raderade bilder på LW där kroppen låg på magen omgiven av mördar-klädesplagg.
Vad tror Du?

OBS ❗ Du behöver givetvis inte svara om du inte vill.

Mvh // Betongbaletten
Citera
2021-11-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Spännande fråga!
Alltid intressant när någon med insyn i utredningen kommer med ny fakta och infallsvinkel, och inte bara vevar om gammal skåpmat som redan ältats 2000 ggr i tråden. 👍

Jag tror att SD, HD och JG raderade bilder på LW där kroppen låg på magen omgiven av mördar-klädesplagg.
Vad tror Du?

OBS ❗ Du behöver givetvis inte svara om du inte vill.

Mvh // Betongbaletten

Tack, detta var befriande att läsa.
Ps. Magsidan ;-)
Senast redigerad av zilvereko 2021-11-24 kl. 11:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in