2021-10-03, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Kvar finns numera en kvinna som stod St*fan Davidss*n mycket nära, hon kallar sig visst för Syster Hax, hon är varken Lax eller Brax, men absolut en lögnerska till Max och dessutom full av sitt Kax, och Pax❗den loggen tar jag, men då var L*na Wesstr*m redan död.

■ Yodinnan HD hatade sin rival L*na Wesstr*m, hon hatade L*na Wesstr*m med hela sin inre kraft och av den anledningen att hennes mycket älskade Yodánske Riddare var mer attraherad av Softis än av henne, men till sist fick Yodinnan HD bara nog.

■ Yodinnan HD har mycket dolt innanför sitt pannben och hon vet, vet, vad andra inte vet.

■ Det man inte vet, det har man ingen aning om.

■ Det ingen vet, det har ingen ont av och det vet❗Yodinnan HD, hon är en förtigerska och sålunda smart.

■ Att St*fan Davidss*n är död och borta ifrån jorden:s klot, det betyder inte allt i detta fallet,
varför ? ... därför att det finns även någon annan som vet, någon som lever och vandrar omkring någonstans på jorden:s klot.

■ Frågan är bara vem❗det var, som egentligen lurade vem

Mvh/JM.

Så vem är då denna andra person "som lever och vandrar omkring någonstans på jordens klot", som du skriver? Och "Vem lurade vem"?

Mållgans? Mållgans kusin? Mållgans gamla pappa? Fan och hans morsa? HD?JG? BL? ÅH? Gud?
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-03 kl. 10:44.
Citera
2021-10-03, 10:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag kommer ihåg det var det två bilar som åkte ut från polishuset. Någon "gård" var inte aktuell vid tillfället utan kom senare och en patrull styrde om. Jag kan tänka mig att från början åkte den ena patrullen mot Lundby och den andra hade Betesvägen som mål.

Som Du skriver det dröjde alltför lång tid innan någon av patrullerna åkte ut från stationen för att leta reda på SD (pga något strul med kommunikationen att han skulle in).

När de väl styrde om mot Folketorp så berodde det på att "någon" fått samtal om det (från SOA?), gick ej via 112.

Ovanstående är mitt minne... något kan vara fel.

Lite kort nu, får kolla närmre sedan,på väg ut:

NA:
"Vad händer efter 11.30?

– Fyra patruller avdelas för att åka ut till de adresser som kan vara aktuella. Man åker två patruller till varje.

– Klockan 12.19 har en patrull spärrat av ett större område, man filmar och dokumenterar. Klockan 12.22 finns det uppgifter om att en person har anträffats död.
"

https://www.na.se/artikel/na-kartlagger-polisens-insats-minut-for-minut-efter-domen-i-hjarstamordet-nagon-ringde-och-berattade -att-han-var-dod
Citera
2021-10-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
NA som rapporterade hade en massa felaktigheter i sina rapporter i början. Bl a att man skickat ut en efterlysning. Det hade man inte gjort. Dessa fel rättades till. Sen blir det nog svårt att få tag på händelserapporten.

Det var ett antal inlägg i NA vid tiden, som jag minns det var det någon polis som läste ur HR som NA publicerade. Något den polisen inte hittade... (kommer inte ihåg vad det gällde).

Men... något jag kommer ihåg är att det inte var någon av patrullerna som blev skickade per pronto när de åkte från polishuset till någon "gård" som Du skrev i inlägget.

Vid tiden skrevs det mycket om det i tråden så någonstans här inne borde det finnas.

Får nog skaffa ett nytt abb på NA.
Citera
2021-10-03, 11:08
Medlem
Citat:
Det var ett antal inlägg i NA vid tiden, som jag minns det var det någon polis som läste ur HR som NA publicerade. Något den polisen inte hittade... (kommer inte ihåg vad det gällde).

Men... något jag kommer ihåg är att det inte var någon av patrullerna som blev skickade per pronto när de åkte från polishuset till någon "gård" som Du skrev i inlägget.

Vid tiden skrevs det mycket om det i tråden så någonstans här inne borde det finnas.

Får nog skaffa ett nytt abb på NA.
Jag har artikeln. Men just nu sitter jag med mobilen så det dröjer innan jag kan citera. Det var fyra patruller ser jag. Återkommer under dagen.
Senast redigerad av Picasso2 2021-10-03 kl. 11:13.
Citera
2021-10-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite kort nu, får kolla närmre sedan,på väg ut:

NA:
"Vad händer efter 11.30?

– Fyra patruller avdelas för att åka ut till de adresser som kan vara aktuella. Man åker två patruller till varje.

– Klockan 12.19 har en patrull spärrat av ett större område, man filmar och dokumenterar. Klockan 12.22 finns det uppgifter om att en person har anträffats död.
"

https://www.na.se/artikel/na-kartlagger-polisens-insats-minut-for-minut-efter-domen-i-hjarstamordet-nagon-ringde-och-berattade -att-han-var-dod

Som jag kommer ihåg det startade en av patrullerna lite senare och att de blev omdirigerade till annan adress (på landet). Ev efter att samtalet kom in (som inte var till 112).

Ps Vem samtalet kom ifrån är en väl bevarad hemlighet (vem SOA? ringde till). Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-10-03 kl. 11:27.
Citera
2021-10-03, 12:43
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Som jag kommer ihåg det startade en av patrullerna lite senare och att de blev omdirigerade till annan adress (på landet). Ev efter att samtalet kom in (som inte var till 112).

Ps Vem samtalet kom ifrån är en väl bevarad hemlighet (vem SOA? ringde till). Ds
For what kind of man would
take a wife and have
children he cannot feed?
No Stefan Davidsson.. man ?

666 - woman,beast,beast.
Hannas favorit citat ?
Citera
2021-10-03, 13:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Har det kommit fram hur SD tog livet av sig?
Citera
2021-10-03, 13:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
NA som rapporterade hade en massa felaktigheter i sina rapporter i början. Bl a att man skickat ut en efterlysning. Det hade man inte gjort. Dessa fel rättades till. Sen blir det nog svårt att få tag på händelserapporten.
SVT Örebro var först ut enligt dem själva i en ljudfil och skriver även på annan sida:
Citat:
Polisen uppgav först att 47-åringen var efterlyst, men strax efter klockan 16 meddelade de att mannen hittats död på landsbygden i Örebro.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/domde-hjarstamordaren-efterlyst

Enligt expressens intervju är det väl snarare den polis (som även var först då LW hittas död) som förmedlar "en massa felaktigheter" om tex efterlysning:
Citat:
"Davidsson var inte häktad när domen föll och infann sig inte, därmed efterlystes han.

Alla som vi eftersöker där det är tvångsmedel, då blir man efterlyst, sa Mats Öhman, presstalesperson på polisen i Bergslagen, då.

Senare på fredagen meddelade polisen att Stefan Davidsson hittats död.

Polisen fick in ett samtal 11.18 om att en man kunde ha hittats 18 minuter efter att domen blev offentlig och tio minuter innan polisen beslutade att gripa Stefan Davidsson.

11.29 beviljades en handräckningsbegäran från hovrätten om att vi skulle leta efter honom, säger Mats Öhman vid polisen.
https://www.expressen.se/nyheter/hovrattsdom-i-fallet-med-mordade-lena-wesstrom/
Handräckningsärende är tvångsåtgärd, och är sas efterlyst då han inte inställt sig.

Det är väl denna "order" som är intressant i sammanhanget med tanke på fördröjning och ett inkommande privatsamtal däremellan.
Citat:
Stefan Davidsson har sedan den friande domen i tingsrätten varit på fri fot. Nu ska polisen gripa honom på nytt.
– Vi har tagit beslutet att han ska häktas omedelbart. Vi har skickat domen till polisen som får verkställa beslutet, säger Christer Ganelind, domare i Göta hovrätt."
https://www.na.se/logga-in/domarens-besked-stefan-davidsson-ska-haktas-omedelbart
" Aktbilaga 91

Kl 11.02 den 28 maj 2021 ringde *** till vakthavande stationsbefäl, polisområde Örebro, tel 010-5673375 och meddelade att jag kl 11.00 e-postade en dom med ett häktningsbeslut avseende den dömde på e-postadress [email]stationsbefal.po-orebro@polisen.se[/] samt även på e-postadress registrator.bergslagen@polisen.se . Stationsbefälet (en kvinna) svarade då att de hade mottagit domen. Jag upplyste henne om att på sidan 2 finns ett häktningsbeslut. Stationsbefälet sa att då tar de hand om häktningen.
Ca 11.30 ringde en annan person från polisen Örebro och frågade om det var korrekt att de skulle efterlysa den tilltalade. Jag förklarade att jag redan tidigare hade pratat med stationsbefälet i Örebro och att det var riktigt samt att jag fick uppfattningen att hon helt var införstådd med detta. Han sa då att han ville kontrollera det igen."
https://www.flashback.org/sp76270560
Citera
2021-10-03, 13:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så vem är då denna andra person "som lever och vandrar omkring någonstans på jordens klot", som du skriver? Och "Vem lurade vem"?

Mållgans? Mållgans kusin? Mållgans gamla pappa? Fan och hans morsa? HD?JG? BL? ÅH? Gud?
Du får fortsätta gissa.
Det är möjligen "en annan" som agerat ihop med herr Davidsson enligt ÅK men lämnar inget bedömningsbart underlag så beviskravet blir inte uppfyllt.

"Åklagaren har gjort gällande att Stefan Davidsson,
ensam eller tillsammans med annan,
berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet, varav i vart fall merparten med tillhygge."
Hovrättsdomen.
Citera
2021-10-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Det fanns väl bla ett färdigskrivet mail från L till H som hon hotade S med att sända till H?!
Eller har jag drömt det också nu?

Det fanns väl med under tidig vår -18 i kommunikation med minst en?
Någon vän som hon skrev till....

Att hon skämdes över sin önskan att hämnas?
Men inte kunde låta bli.
Men INTE hade skickat det ännu!!
Och kanske inte skulle göra det.
Men hade dock skrivit det...
Sparat på datan...

Ja det hade hon och det var väl ungefär det hon berättat för HD i soffan i samband med avslöjandet 2017. Om sex och att SD pratat skit om henne. Sen pratar HD i förhör om otrevliga SMS hon fått av LW också men det gällde väl Telegram 2018 när flytt till LW:s område m.m. var på tapeten.

Så frågan är ju då om LW gjort en egen konsekvensanalys av ett smaskigt avslöjande. Man måste inte alltid hämnas utan bara gå därifrån till slut. Hon hade ju de tankarna och annat att roa sig med än SD.
Grejen är väl om han inte fått så mycket gehör och nystart efter USA med HD så hade han väl cirkulerat runt henne som en pilsk hankatt igen.
Citera
2021-10-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
HD har ju konfronterat SD tidigare med både otrohet och hans snokande. Hon har delat geokontot, hon har flyttat, hon har skilt sig,hon har kontaktat Lena, hon har kollat sina enheter...

Så varför skulle hon inte konfrontera SD om hon nu visste nu?

Hon är aktiv i sin feedback till SD. Om inte annat så i handling. Men ambivalent som omständigheterna kring skilsmässan naturligt inbjuder till.
Ja de borde ha pratat LW utanför det fup fångat upp. All kommunikation på "kammaren" eller i samband med skilsmässa sker ju inte i meddelanden och mejl. Vi vet att de tillbringat väldigt mycket tid tillsammans trots skilsmässa s a s. Alltså kan hon ju ha pratat med SD om sånt hon HD tar upp med de andra runtomkring sig. Dock kan ju de samtalen kanske begränsat sig till vad som föranledde skilsmässan och inte de sista månaderna säg mars-maj 2018.
Citera
2021-10-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du får fortsätta gissa.
Det är möjligen "en annan" som agerat ihop med herr Davidsson enligt ÅK men lämnar inget bedömningsbart underlag så beviskravet blir inte uppfyllt.

"Åklagaren har gjort gällande att Stefan Davidsson,
ensam eller tillsammans med annan,
berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet, varav i vart fall merparten med tillhygge."
Hovrättsdomen.

Men hovrätten själva menar att han agerat ensam va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in