2021-11-23, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Det är anmärkningsvärt att en åklagare kan beordra polisen att avstå från att spärra av!!!!!
Jäv, svågerpolitik, revirpinkande?
Der osar illa inom rättsväsendet i Örebro. Tingsrättens chef avgår. ”Nu ska vi göra juridik av det här” sa Björn Lindén och flinade. Otrevlig människa enl. vad jag sett av honom när jag satt som åhörare.
Det är skönt att några vågar gräva vidare. Är man polare med rätt personer, så kan det bli katastrof, det kommer visa sig. Redan från start, så sitter Steffes polare med i bilen när huset ska undersökas, han beordras att inte medverka, men hoppsanhejsan, vem pratar han med när han kommer tillbaks till högkvartert? Rackarns att han var den enda polis som kunde just Steffes mobil, som han dessutom pillat med tidigare privat, sett porriga bilder.. så har vi soa, som många ser upp till, vem har granskat hans känningar? Skogsbruk har han gemensamt med Björn Lindén, som själv ansåg at han inte var jävig, trots att han beslutat och tagit del under förundersökningen.
Sen stackars bräckliga hd, som nu mår super! Varför sånt hysch hysch över hur det kom sig att steffe hade möjlighet att avlida? Han var en fri man, hallesnoppanimej om han skulle bli kränkt över att kling och klang satt utanför huset? Det är inte helt vanligt att misstänkta mördare får sån behandling. Hiding hade allt klart, det var hovrätten som skulle se till att steffe skulle häktas, när de ansåg hur det skulle dömas, men nej, så tokigt, men alla kan ju göra misstag.
Det finns så mycket jäv, revipinkande och svågerpolitik så man blir mörkrädd.
Citera
2021-11-23, 00:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
(hoppar in här)
En person som hasplar ur sig såna vidrigheter kan väl inte ha egna barn? Om den personen nu har det, så misstänker jag att de barnen har stora problem och inte alls mår bra.

Om min mamma hade varit älskarinna åt en gift man i sex år så skulle jag ha full förståelse för om frun önskade att hon var död.

Och om hon tog min mammas cacher så skulle jag inte bry mig.

Även fast det inte vore mitt fel så skulle jag be henne om ursäkt för vad min mamma gjort mot henne.
Citera
2021-11-23, 09:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om min mamma hade varit älskarinna åt en gift man i sex år så skulle jag ha full förståelse för om frun önskade att hon var död.

Även fast det inte vore mitt fel så skulle jag be henne om ursäkt för vad min mamma gjort mot henne.

I analogi med detta menar du alltså att HD borde be LW:s anhöriga om ursäkt för vad SD gjort mot LW.
Vet du om hon har gjort det?

Eller gäller det bara om man har blodsband till förövaren/GM/den skyldige?

Tillägg: hur långt tillbaka ska man be om ursäkt? Be om ursäkt för mormors agerande? Farmors fars agerande? Intill sjunde led?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-11-23 kl. 09:33.
Citera
2021-11-23, 09:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I analogi med detta menar du alltså att HD borde be LW:s anhöriga om ursäkt för vad SD gjort mot LW.
Vet du om hon har gjort det?

Eller gäller det bara om man har blodsband till förövaren/GM/den skyldige?

Tillägg: hur långt tillbaka ska man be om ursäkt? Be om ursäkt för mormors agerande? Farmors fars agerande? Intill sjunde led?

Om min man haft en affär i sex år och sedan dödar älskarinnan så skulle jag inte bry mig. Och inte be om ursäkt för vad han gjort. Jag har inget ansvar för vad han gör.

Om min pappa däremot gjorde något sådant så skulle jag ta avstånd ifrån honom och be om ursäkt för honom.

Citat:

Vadå "ska"? Jag skriver bara hur jag skulle göra.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-23 kl. 10:02.
Citera
2021-11-23, 10:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Om min man haft en affär i sex år och sedan dödar älskarinnan så skulle jag inte bry mig. Och inte be om ursäkt för vad han gjort. Jag har inget ansvar för vad han gör.

Du skulle alltså be om ursäkt till npgon/någons anhöriga om din mamma varit älskarinna till någons man.

Men om din mamma dödat någon som varit älskarinna till din pappa så är det skit samma, du skulle inte ha bett om ursäkt till älskarinnans anhöriga.

Att vara älskarinna är således värre än att vara mördare?
Förstod jag dej rätt?

Varför ”har du bara ansvar” för om din mamma (typ) varit älskarinna (typ)? Då skulle du ju ha bett om ursäkt skrev du…
Citera
2021-11-23, 11:33
Medlem
Citat:

Hur hamnade din morsa i den här tråden? Hur barnen tänker har du inte en susning om och de har absolut INGET att be om ursäkt om! Skäms,
Citera
2021-11-23, 12:02
Medlem
I det här ärendet .......

https://www.expressen.se/nyheter/krim/foretagaren-hittades-dod-i--brand-bil-sambo-haktad/

....friades kvinnan från mord i tingsrätten och släpptes på fri fot. Det togs upp i hovrätten. Innan Hovrättens dom meddelades häktades kvinnan, vilket indikerade fällande dom. Så i SDs fall HADE man kunnat häkta honom i väntan på den fällande domen utan att det varit fel. Skandal.
Citera
2021-11-23, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

https://www.expressen.se/nyheter/krim/foretagaren-hittades-dod-i--brand-bil-sambo-haktad/

....friades kvinnan från mord i tingsrätten och släpptes på fri fot. Det togs upp i hovrätten. Innan Hovrättens dom meddelades häktades kvinnan, vilket indikerade fällande dom. Så i SDs fall HADE man kunnat häkta honom i väntan på den fällande domen utan att det varit fel. Skandal.
Ja, det var vad Hiding/Johansson klargjorde för hovrätten
Citera
2021-11-23, 12:16
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

Om min pappa däremot gjorde något sådant så skulle jag ta avstånd ifrån honom och be om ursäkt för honom.

Du är lite konstig
Nu är det förmodligen så att barnen Davidssons inkl. Hanna ligger i skuld, skam och svek till Wesström.
Vad har du att säga om det ?

Lena och Stefan hade ju planerat en framtid och så kommer den äldre (utbytbara) personen och förstör för de båda framtidsplanerarna och båda familjerna.
Citera
2021-11-23, 12:22
Medlem
Citat:

Och här kom din man och pappa också som medverkande i tråden. Vad har din familj med ärendet att göra. Inget av detta tillför tråden något. Barn ärver inte föräldrars synder. Inte numera. Inget barn ska behöva behöva känna skuld, och be om ursäkt, för att en förälder på något sätt betett sig på ett sätt som kanske inte alla godkänt.
Citera
2021-11-23, 13:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Fast tyvärr blir det lite liknade scenario här då kvinnan kom själv till polisen efter att ha fått besked som det verkar:

"Hovrättsförhandlingen mot kvinnan avslutades för tre veckor sedan och i helgen valde Svea hovrätt att häkta henne på sannolika skäl misstänkt för mordet. Det är en stark indikation på att en fällande dom är att vänta.

– I fredags häktades hon i utevaro av hovrätten. Hon måste ha fått besked om detta för i går kom hon självmant in till polisen i Norrköping, säger åklagare Anna Asklöf.
"

Problemet uppstår när TR friat och HR vid sista förhandlingsdagen behöver tid att gå igenom all bevisning.
Citera
2021-11-23, 13:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Menar du att barnen W ska be HD om ursäkt?

Vad en annan människa gör, som du inte kan påverka, kan sannerligen inte vara något som du ska ta ansvar för, om du själv inte är involverad. I det här fallet pratar vi om barn, som på inget sätt är ansvariga för hur de vuxna agerade.

Tvärtom är de offer, på det värsta tänkbara sätt.
De har inga som helst skyldigheter att be om ursäkt, utan tvärtom.

Jag kan verkligen inte förstå hur du tänker eller ens varför.

Det brott som är helt avgörande i det här fallet, det är ju mordet.

I dag är otrohet inte ett brott, och man har också möjlighet att antingen få hjälp med familjerådgivning om man vill, eller skilja sig.

Nu var inte ens Lena otrogen, utan det var SD, även om vissa kan tycka att även hon har ett ansvar för att relationen fortsatte.

Du verkar dock helt strunta i vad forskningen anser, att det finns en osund bindning vid den här typen av relationer. Det struntar du helt och hållet i, trots att även Lena sökte vård för att komma loss.

Att du inte anser att HD skulle, ( motsvarande barnen W behöva be om ursäkt) för mordet som SD utfört, det visar hur du värderar brotten.

Detta blir ju resultatet av dina åsikter när man överför hur du skulle agera.

Utifrån detta, kan jag bara anta att du menar (tycker) att Lena fick det hon förtjänade och att SD inte hade något val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in