2021-11-18, 05:53
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
I Bathinas podd säger Anna att hon är född på Skärholmens BB och bodde till en början i Skärholmen, tills de flyttade till Nacka och fick sjöutsikt..
Uppenbart att Anna har komplex, då hon måste trycka på att de hade en sjöutsikt från hyreshöghuset..

Ja det visar ju vilken lögnare hon är. Hon kan inte ens hålla isär lögnerna om var hon är född.
Hon har verkligen komplex över att inte uppfattas som rik. Det visas gång på gång när hon bland annat satt i en live och frågade Roberto gång på gång hur lång tid det tog tills de var hemma för att de varit i Danderyd. Eller att hon skriver att svärfar bor på Östermalm (som om nån skulle bry sig). Eller att de har en ”våning” i Spanien. Eller att hon har ett behov av att alltid skriva att de äger lägenheten.
🤮
Sen var det väll också något klantigt uttalande hon gjorde på Ikeas julbord där hon var rädd för att inte uppfattas som rik.
Citera
2021-11-18, 06:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Ja det visar ju vilken lögnare hon är. Hon kan inte ens hålla isär lögnerna om var hon är född.
Hon har verkligen komplex över att inte uppfattas som rik. Det visas gång på gång när hon bland annat satt i en live och frågade Roberto gång på gång hur lång tid det tog tills de var hemma för att de varit i Danderyd. Eller att hon skriver att svärfar bor på Östermalm (som om nån skulle bry sig). Eller att de har en ”våning” i Spanien. Eller att hon har ett behov av att alltid skriva att de äger lägenheten.
🤮
Sen var det väll också något klantigt uttalande hon gjorde på Ikeas julbord där hon var rädd för att inte uppfattas som rik.

Anna säger även i Bathinapodden att hon pendlade mellan sommarhuset och Mallorca och hemmet i Nacka med sjöutsikt.. när hon var liten.
Sanningen är att hon bodde i ett 13 vånings hyreslägenhet med sin ensamstående morsa.
Sommarhuset i Värmland var nog mormoderns hus, högst troligtvis ett modest hus.
Pendla till Mallorca, jo tjena.
Citera
2021-11-18, 06:37
Medlem
cece123s avatar
Lyssnade precis på cancerpodden med Anna.
Den gjordes strax innan BLVIP och Anna är minst sagt hysterisk och gråter igenom programmet.
Förmodligen mest för att hon är rädd för att lämna hemmet, tryggheten för att vara få vara själv.
Det är ingen hejd på hur hon ständigt lyfter sig själv i podden, hur synd det är om henne 🤮

Måste säga att intervjuaren lotsar Anna skickligt vidare och ställer relevanta frågor, annars skulle Anna bara skita diarréer i evigheter.
KBT i 2-3 år har hon gått.
Blir uppenbart att Anna har svårt att släppa saker och det blir mycket tydligt i podden att hennes exekutiva förmågor är minst lika dåliga som hennes sociala.

Precis som i Bathinapodden babblar hon på som en fjåårtis om sin dröm om att bli Skådis och om Mikael Persbrandt.
"Han är fett djävla sexig...
Sanna jag älskar dig, jag tycker du är fantastisk, jag är inte ute efter din man.
Bara på film Jag kan.. släta av honom på bioduken.. hehehehe"
Under tiden försöker Bathina avbryta Anna.

På det skryter Anna om att Steven Spielberg nog skulle vilja anlita henne i en gråtfilm, ty Anna gråter så vackert, stora krokodiltårar, utan sminkränder...
Citera
2021-11-18, 08:27
Nya ”klokord” på story. Anna tror folk undviker henne för att de vet att de behandlat henne fel. Nja … jag kan nog tänka mig mer troliga orsaker.
Citera
2021-11-18, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Var det inte här i Sverige han var taxichaufför?
Nåväl, hur blev det med läkarbesöket? Har människan sagt något kring det eller var det bara en tillfällighet att hon snokade runt en vårdcentral?
Tunna tunnan vet väl inte mkt om sin far
Vc, restaunger, party butiker osv..... Det e la hennes jobb åka runt och tigga, få rabatt och "alla" goda vänner tyck synd om "lilla" mig
Citera
2021-11-18, 09:37
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flikkan1891
Men vad läste jag nyss?!? Det är så tydligt att hon på ett sätt är så sjukligt medveten om sina lögner, men på ett sätt är hon så van att dra lögnerna, så det har blivit hennes sanning. Sättet hon babblar på för att på ett "smidigt" sätt ta sig runt lögnerna påminner om ett barn som blir påkommen med att smygäta godis från skafferiet en tisdagskväll.

På ett sätt så tycker jag synd om Anna, det kan inte vara så lätt att vara så ensam. Till hennes fördel så är hon ju skadad sen barnsben, så hon förstår ju inte bättre. En del av mig skulle vilja använda mina bekanta till att komma närmare Anna, endast i syfte att få se hur hon är "in person", men vette fan om jag vågar.. Kul o ha det där psykot efter sig sen...
Tack för transkriberingen. Har aldrig läst någon säga emot sig själv så ofta som hon gör. Det är nästan läskigt. 100% ärlig är ju hennes mellannamn och ändå ljuger hon mer än hon talar sanning. Undrar om hon ser en rimmad lax framför sig när hon lägger fram saffranslängden?

Ja, jag skulle offra mycket för att få vara en fluga på väggen om hon skulle besöka en psykolog. Men det lär väl aldrig hända?
Citera
2021-11-18, 09:46
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Nya ”klokord” på story. Anna tror folk undviker henne för att de vet att de behandlat henne fel. Nja … jag kan nog tänka mig mer troliga orsaker.
Det brukar i regel vara tvärtom. När man tror att folk undviker en brukar det normalt bero på att man tvivlar på sig själv. "Har jag gjort något fel?" Inte Anna, det är de som gjort fel. Då har man gått ganska långt i sin sjukdom.

Citat:
Ursprungligen postat av anit76
Tunna tunnan vet väl inte mkt om sin far
Vc, restaunger, party butiker osv..... Det e la hennes jobb åka runt och tigga, få rabatt och "alla" goda vänner tyck synd om "lilla" mig
Tomma tunnor skramlar mest. Det förvånar mig att Anna inte titulerar sin far högre än en polis.

Å andra sidan ska vi inte glömma bort en liten detalj. Om Annas pappa verkligen var en dekorerad polis som dog som en "hjälte" i tjänsten... i så fall var en hyllad polis i Franco-regimen. En liten fascist alltså. Om han var en taxichaufför som varit polis hedrar det honom förmodligen. I så fall verkar han ha hoppat av polisen förmodligen pga just Franco. Som vanligt, hur Anna än vänder och vrider på saken blir det fel.
Citera
2021-11-18, 10:03
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
KBT i 2-3 år har hon gått.

Att Anna ska ha gått "två-tre" år i KBT-terapi ser jag nästan som uteslutet. Antingen det eller så måste hon vara sjukt resistent mot all slags behandling med tanke på att det fokuserar sig på att bryta negativa beteendemönster, vilket innebär att man måste ha någon slags insikt i att man faktiskt HAR dåliga mönster.

Nedanstående citat visar fortfarande en brist på total självinsikt:

Citat:

Okej att någon människa här och där kan genuint behandla en illa i livet, men om det är ett återkommande tema i ens liv så måste man inse att det finns en konstant i ekvationen och det är en själv. Antingen så drar Anna till sig människor som aktivt behandlar henne illa eller så är det så - ve och fasa - att det är Annas beteende som är det faktiska problemet.

Så mycket för KBT.
Citera
2021-11-18, 11:12
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Att Anna ska ha gått "två-tre" år i KBT-terapi ser jag nästan som uteslutet. Antingen det eller så måste hon vara sjukt resistent mot all slags behandling med tanke på att det fokuserar sig på att bryta negativa beteendemönster, vilket innebär att man måste ha någon slags insikt i att man faktiskt HAR dåliga mönster.

Nedanstående citat visar fortfarande en brist på total självinsikt:

Okej att någon människa här och där kan genuint behandla en illa i livet, men om det är ett återkommande tema i ens liv så måste man inse att det finns en konstant i ekvationen och det är en själv. Antingen så drar Anna till sig människor som aktivt behandlar henne illa eller så är det så - ve och fasa - att det är Annas beteende som är det faktiska problemet.

Så mycket för KBT.

Anna är nog behandlingsresistent pga den person hon är född till och har utvecklats till.
KBT är den typ av terapi man helst kör med utifrån Annas person, då sådana som henne inte gynnas av psykoterapi.
I KBT pratar man om nuet och att man aktivt ska nöta in nya tankebanor och nya alternativa tillvägagångssätt.
Anna är ju väldigt kravundvikande och får sällan tummen ur aschlet, i podden säger hon att genom samtal med sin kurator så bestämde hon sig till slut för att vara med i BLVIP, om det stämmer eller inte, har jag ingen aning om.
Jag trodde det var Erwik som övertalade Anna till det programmet.
Citera
2021-11-18, 11:54
Medlem
Nu har tunnan bäddat sängen och druckit kaffe ifall ngn undrar. Dokumenterat på IG.
Citera
2021-11-18, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hujedamig7401
Nu har tunnan bäddat sängen och druckit kaffe ifall ngn undrar. Dokumenterat på IG.
Tack för info!
Undrade just när hon skulle bädda sängen igen.

Hur fasen kan man publicera sånt på IG, tror hon verkligen att folk är genuint intresserade av det?
Fast iofs inte konstigare än att publicera bild när man har fejkad migrän……
Citera
2021-11-18, 12:13
Medlem
Citat:
Hahaha Instämmer 💯%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in